ringmeester en schrijver. Wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jettaaa

ringmeester en schrijver. Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 12:13

Hallo,

komende zondag is bij ons op de manege wedstrijd. Ik moet een aantal uren schrijven, en daarna ben ik ringmeester.
Aangezien ik nog nooit ringmeester ben geweest en het erg lang geleden is dat ik heb geschreven wil ik graag weten wat ik moet doen en wat ik kan verwachten.
In de tijd van de oude puntentelling heb ik wel vaker geschreven. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik de punten ook al weer precies moet optellen.

Iemand tips voor me? Bloos

Alvast bedankt

Midnight16

Re: ringmeester en schrijver. Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:41

Tips voor het schrijven:

- zet alle cijfers lager dan een 6 zoveel mogelijk aan de linkerkant van het hokje
- zet alle 6'en in het midden van het hokje
- zet alle cijfers hoger dan een 6 zoveel mogelijk aan de rechterkant van het hokje

Het tellen:
- een 5 tel je als -1, een 4 als -2 , een 3 als -3 etc.
- zo tel je alle "minpunten" bij elkaar op en schrijf je even aan de rand van het staatje(waar die gaatjes inzitten)
- een 7 tel je als +1, een 8 als +2 etc.
- zo tel je ook alle "pluspunten" bij elkaar op en schrijf je bij je minpunten aan de rand van het staatje
- nu is het een kwestie van optellen en aftrekken. (bijv. -10 + 6 = -4)

De uiteindelijke score:
- hangt af van de klasse voor B t/m M2 geld: Je gaat uit van 180 (is winst) punten. Bij bovenstaand voorbeeld trek je -4 van 180 af is 176 punten.
- Voor Z1/Z2 geldt: Je gaat uit van 204 (is winst) punten.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is! Knipoog

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:46

Bij het ringmeesteren, ik vind het altijd fijn als iemand zegt dat je na de combinatie bent die de ring in gaat (dus als er nog 1 voor je is). En dan natuurlijk net voordat je aan de beurt bent!

marianne45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:56

Meld als ringmeester inderdaad degene die na degen is die je roept even dat hij hierna is, dat is erg prettig Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:02

ringmeester -> "........" naar de ring en "........." gereedhouden-> even omroepen .
Ook even doorgeven aan iedereen wanneer het in of uit loopt.

marianne45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:03

Dat is inderdaad ook wel handig om te weten..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:35

Ik vind het ook altijd wel handig als de ringmeester even controleert wie er allemaal aanwezig zijn. Weten de ruiters ook of ze eerder moeten rijden als er bv iemand uitvalt.. Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:52

Schrijven is goed uitgelegt, dat begrijp je denk ik wel. Het is overigens zo dat je vaak zelf niet hoeft te tellen, de jury doet het bij mij altijd als hij de punten graag ongeveer wilt weten.

Bij het ringmeesteren is het jou taak te controleren of het in of uit loopt, wie er allemaal aanwezig zijn.
Meestal wordt er eerst afgeroepen of *naam* aanwezig is, daarna roep je de eerste combinatie die de ring in mag, en roep je tegen de volgende combinatie dat hij/zij er na deze combinatie in mag. Enzovoort.

Succes !

_Jeanetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:48

Bij ringmeester: altijd ff checken wie er aanwezig zijn. Op tijd doorgeven als er in-uitloop is.
En inderdaad doorgeven wanneer iemand moet starten, wie de volgende is etc. Komt vast en zeker goed! Knipoog

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 18:25

Dank jullie wel voor de reacties!
Het schrijven snap ik Pling

Volgensmij is het losrijden in een andere bak als waar de proef is.
Als ik het dus goed begrepen heb roep ik de naam van degene die moet komen en wie hierna is. Ga ik de volgende ruiter halen als die ervoor is begonnen? Of als deze bijna klaar is?(volgens mij heb ik de m en z proeven) Als er iemand uitgevallen is zeg ik dit tegen de ruiters.
Wacht ik op de ruiter die ik heb geroepen om te komen rijden? En moet ik de ring ook openmaken?

Sorry voor de vele vragen Bloos Maargoed, ik kan beter goed voorgelicht zijn dan niet.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:30

met het ringmeesteren zeggen ze bij ons altijd van ( de naam ) mag naar de ring toe komen en gereed houden ( naam ) dus dan weet je dat je nog 7 minuten hebt Knipoog

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:34

Voor bij het schrijven nog
Als je heel vaak tegen de hand oid op moet schrijven, en dat moest bijv bij punt 2 ook zet je er neer: Zie 2
Scheelt schrijfwerk.
Ook goed onthouden wat het commentaar is, soms gaat de proef sneller dan jij en de punten mogen iig niet fout gaan, het commentaar kan de jury zich heel snel voor de geest halen. Bij cijfers is dat iets moeilijker

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:43

afkortingen kun je ook vragen aan de jury.
Zoals 'tegen de hand' is THD. Wel moet je dat iig in de B eens voluit schrijven, omdat die nog niet zo veel ervaring hebben met die afkortingen en benamingen.

De ring open maken enzo - dat doen meestal de lezers. Als ze uit hun hoofd rijden, zullen ze wel hulp vragen voor de ring.
Je zal even moeten overleggen met het sec. - wat allemaal gebruikelijk is. Bij veel wedstrijden is er niet eens een ringmeester Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:37

Ik ben ook regelmatig ringmeester (meesteres Knipoog )
De ring openmaken is echt de taak van de ringmeester bij ons!
Ook is het mijn taak om de ring (en losrij-ring) schoon te houden, dus poepscheppen! Knipoog

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:40

Ik zou kiezen voor het schrijven. Vind ik altijd leuk en leerzaam.