Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Natasjaa schreef:Hoezo zou jij hem niets meer kunnen maken zodra je de ring in gaat? Neem toch aan dat een jury het moet accepteren als jij je paard op correcte wijze terechtwijst?! Of ben ik nu gek?

Ladygiroc schreef:of tijdens de trainingen geen appuyementen rijden.
Gewoon trainen en rijden op het niveau dat je op dat moment uitkomt.
Hij doet ook andere dingen dan appuyementen die gewoon uit de L komen
Bonita_Bon schreef:Ik ben het er niet mee eens. Denk je nou echt dat je paard denkt "nu is het voor het echie, lache, nu kan ze niks meer doen!". Ik weet niet hoever de psyche van een paard gaat volgens jullie... Maar ik denk dat het met de ruiter te maken heeft. No offence, ookal zeg je niet zenuwachtig te zijn. Jij spant je onbewust, gaat anders zitten (je probeerd vaak netter) en daar anticipeerd je pony op. Niks geks aan. Bij ons op de club is het vaak stervens druk in en om de kantine, muziek staat soms aan. Als ik dan alleen in de bak ben om proefjes te oefenen loopt ze prima, maar als ik op een drukke wedstrijd ben (in dezelfde bak) wil ze opeens helemaal gespannen gaan lopen, soms zelfs wat rennerig worden. Ligt dat dan aan haar of aan mij.... ik weet het wel....
Bij het inrijden en wedstrijd rijden zit nogal een verschil;) je bent alleen in de bak, je hebt opeens iemand die voorleest enz. Nee mij maak je niet wijs dat mijn pony niet door heeft wanneer het voor de punten is! Nibbit schreef:Misschien is het handig om geen proeven meer te rijden thuis? Als je er alleen stukjes uit doet dan weet ie ook niet meer wat er na komt.
kinuh schreef:Bonita_Bon schreef:Ik ben het er niet mee eens. Denk je nou echt dat je paard denkt "nu is het voor het echie, lache, nu kan ze niks meer doen!". Ik weet niet hoever de psyche van een paard gaat volgens jullie... Maar ik denk dat het met de ruiter te maken heeft. No offence, ookal zeg je niet zenuwachtig te zijn. Jij spant je onbewust, gaat anders zitten (je probeerd vaak netter) en daar anticipeerd je pony op. Niks geks aan. Bij ons op de club is het vaak stervens druk in en om de kantine, muziek staat soms aan. Als ik dan alleen in de bak ben om proefjes te oefenen loopt ze prima, maar als ik op een drukke wedstrijd ben (in dezelfde bak) wil ze opeens helemaal gespannen gaan lopen, soms zelfs wat rennerig worden. Ligt dat dan aan haar of aan mij.... ik weet het wel....
Ik ken mijn pony beter dan jij hem kent, dus geloof me nou maar![]()
Als ik mijn proef 1 keer heb geoefend die week weet hij hem uit z'n hoofd. 2 keer geleden hoorde ik mijn voorlezer niet en heb ik hem uit zich zelf laten gaan, omdat ik het ook niet wist. En hij was degene die netjes door een S van hand veranderde, zonder dat ik iets deed![]()
En ik denk dat een paard héél goed door heeft wanneer hij voor z'n punten moet lopenBij het inrijden en wedstrijd rijden zit nogal een verschil;) je bent alleen in de bak, je hebt opeens iemand die voorleest enz. Nee mij maak je niet wijs dat mijn pony niet door heeft wanneer het voor de punten is!
)
Sjonniej schreef:Jezelf 1 vraag stellen:
Wil ik nú presteren of wil ik over een tijdje presteren?
In het eerste geval, blijven doen wat je doet.
In het tweede geval zijn er heel wat opties;
* Regelmatig iemand laten voorlezen, desnoods proeven van de B of Menproeven, of bedenk zelf iets.
* Veel alleen in de andere bakken rijden.
* Je proef verpesten door hem serieus aan het werk te zetten en te reageren zoals je thuis zou reageren. Je kan nu beter 3x een proef verpesten, dan dat je zo door blijft rommelen.
* Vragen of je na afloop van een wedstrijd als allerlaatste in de wedstrijdbak mag rijden, incl. voorlezer. Kan met jury, maar dat is niet nodig, dat is namelijk niet van belang voor jullie leerproces.