Startkaart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:06

Hallo Bokkers! Haha!
Ik heb even een vraag voor jullie!

Ik heb nu een startkaart en ik ben lid van de club. Op de club ben ik een rijdend lid. Dat betekend dus dat ik in de lessen mee rijd.
Nu ben ik al een hele tijd niet meer geweest en zat te denken of ik niet beter niet rijdend lid kan worden.
Want, het is les op zaterdagochtend. Waardoor ik vroeg me bed uit moet, terwijl ik zaterdag meer als een uitslaapdag zie .. Bloos
En, je leert toch nooit zo heel veel in die lessen en ik ga liever dan op zaterdag met mooi weer een keer lekker buitenrijden..
Daarom dacht ik, ik word niet rijdend lid. Dat is ook gewoon een stuk goedkoper. Niet dat mijn ouders het niet kunnen betalen..
Maar nu was mijn vraag..
Als ik niet rijdend lid ben bij de club, dan kan ik mijn startkaart toch gewoon houden?
Je moet toch gewoon lid zijn van een club, en niet persé rijdend lid?

Byebye !

Ingridje16

Re: Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:08

Ik ben ook niet rijdend lid.
Ben alleen gewoon lid van die club, heb er verder niks mee te maken want volg gewoon prive lessen.
Kan dus makkelijk, moet je wel zorgen dat het goed geregeld staat, kan gewoon bij de vereniging hoef je niet voor naar de knhs.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:09

Volgens mij, maar dan zou je eens moeten informeren, kan je dan wedstrijdlid worden. Ik zou in ieder geval gewoon eens bellen. Knipoog

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:21

Als je niet rijdend lid word van je vereniging kun je gewoon je startkaart houden.
Wat dat betreft veranderd er verder niets.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:56

Dat is volgens mij niet bij iedere vereniging zo hoor, dat je als niet rijdend lid je startkaart mag houden. Ik ben namelijk lid geweest bij een verenging waar dat dus niet kon. Als je wedstrijden reed, werd er vanuit gegaan dat je ook lessen volgde en moest je dus de volle mep betalen ook als je niet in de lessen meereed. Bij niet rijdende leden gingen ze uit van een soort donateurs, mensen die de vereniging zeg maar een warm hart toedragen. Ze wilden absoluut geen startkaartleden, ook niet met de belofte dat deze mensen zouden blijven helpen met allerlei voorkomende activiteiten. Niet slim want met een chronisch gebrek aan vrijwilligers zou ik als bestuur er alles aan doen om gemotiveerde leden vast te houden, zelfs als je daarmee tegen je principes startkaartleden aan moet nemen.

Daarom ben ik nu lid geworden van een andere vereniging, die een onderscheid maakt in lessende, niet lessende en niet rijdende leden. Alleen de eerste twee kunnen een startkaart hebben. Ik ben niet lessend lid en betaal dus alleen de afdracht aan de KNHS. Ik moest wel zelf de startkaart en coupons aanvragen maar dat is zo gepiept. Ik zou even goed bij je rijvereniging informeren omdat iedere vereniging dit anders geregeld heeft.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:03

Volgens mij kan het wel, maar het hangt van de vereniging af, ik zou het even navragen als ik jou was. Er zijn een aantal rijverenigingen waarbij je ook als je niet rijdend lid bent je een startkaart mag aanvragen, bij mijn vereniging kan dat, maar er zijn ook hele verenigingen die dat hun visite kaartje maken: wedstrijden rijden zonder het euvel van verplicht daar te lessen, Alcmaria Hippix is daar een grote in geloof ik..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:07

Dit hangt af van je vereniging. Dus even vragen hoe dat geregeld is bij je eigen vereniging Lachen

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 08:31

Oké!
Allemaal heel erg bedankt ! Clown
Ik heb even gemaild en wacht nu op antwoord Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 08:43

Dit is per vereniging anders geregeld. Ik zat eerst bij een vereniging waar iedereen rijdend lid was (althans op papier).
Er zijn ook verenigingen die mensen verplichten om naar de les te komen.
Nu zit ik bij een vereniging waar iedereen alleend lid is en er geen lessen zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:31

Bij onze vereniging moet je wel rijdend lid zijn als je een startkaart wilt hebben of houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:16

Ik ben geloof ik een niet rijdend lid Verward , heb iig nog nooit iets gehoord over lessen etc. Huilen van het lachen Volgens mij kan je dan gewoon je startkaart houden, en anders moet je even een overstap maken naar een club waar dit wel kan. Lachen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:47

Bij onze vereniging kun je rijdend lid, springlid of niet-rijdend lid zijn. Alle drie zijn ze voor een startkaart, alleen niet-rijdend lid rijdt dus niet mee in de lessen, en is alleen lid voor de startkaart.

Unicyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:10

Je kan ook lid worden van een papieren vereniging. Deze zijn bijvoorbeeld voor mensen die geen lessen willen rijden. Vaak is dit goedkoper dan een vereniging waar ze wel lessen organiseren.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:39

Bij onze vereniging is het zo dat je niet-rijdend of rijdend lid kunt zijn. Niet-rijdend betekent geen startkaart en een rijdend lid wel. Dit betekent niet dat je ook voor de lessen betaalt; daar is een aparte bijdrage voor.

marianne45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:01

Bij ons kun je gewoon niet rijdend lid zijn en wel een startkaart hebben hoor, dus gewoon even navragen