Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LiiNd_Y schreef:ik heb een vraag over proef 5 punt 21 en 22
21: B afwenden en overgang arbeidsdraf
22: A afwenden, tussen x en g halthouden en groeten.

magic_lover schreef:Als er niet staat dat je eerst moet stappen, dan moet je dat dus ook niet doen
Dus B afwenden, en arbeids draf.
en A afwenden, en tussen X & G overgang naar het halthouden maken, niet eerder niet later.
gewoon vanuit draf, maar in de B mag er gerust nog wel enkele stappassen tussen zitten naar het halthouden, als de overgang maar netjes en correct uitgevoerd word
_10_ schreef:LiiNd_Y schreef:ik heb een vraag over proef 5 punt 21 en 22
21: B afwenden en overgang arbeidsdraf
22: A afwenden, tussen x en g halthouden en groeten.
Dacht al, hier klopt iets niet
Het is:
21: B rechterhand én arbeidsdraf
22: A afwenden, tussen A en G halthouden en groeten.
Dus 21: rechterhand en in de wending aandraven
22: A afwenden (gewoon in draf) en tussen X en G halthouden.
Zoals al eerder vermeld mag dit gewoon door enkele passen stap.
Suc-6
Simmie schreef:De overgangen in de B en zelfs nog in het L1 moeten progressief gereden worden (zie proevenboekje). Dus dat betekent niet dat, als er niet expliciet genoemd wordt dat je enkele passen moet stappen, je vanuit draf moet halthouden.

Citaat:Progressieve overgang
Dit is een overgang naar een snellere of tragere gang. Voorbeelden zijn: van stap naar draf, van galop naar draf, van stap naar halt. Bij deze overgangen slaat men geen tussenliggende gang over. Wanneer men dus een progressieve overgang van de draf naar de halt vraagt, is het de bedoeling enkele passen stap tussendoor te laten zien.
Raggel schreef:Ik geloof dat jullie de termen een beetje doorelkaar aan het gooien zijn. Dit vond ik op Bokt Wiki:Citaat:Progressieve overgang
Dit is een overgang naar een snellere of tragere gang. Voorbeelden zijn: van stap naar draf, van galop naar draf, van stap naar halt. Bij deze overgangen slaat men geen tussenliggende gang over. Wanneer men dus een progressieve overgang van de draf naar de halt vraagt, is het de bedoeling enkele passen stap tussendoor te laten zien.
En dit willen ze dus zien in de B en L..
ookal heb ik de 2x dat ik deze proef nu gereden heb daar geen aanmerking op gehad.

deniece schreef:Nooit geweten eigenlijk, goed dat ik dit lees want zondag moet ik die proef voor het eerst rijden![]()
Wat ik nog zo krom vond, zelfde proef:
19: K-X-M van hand veranderen & enkele passen middendraf.
20: Voor E doorzitten
E afwenden & arbeidsstap.
Je moet hier dus voor E afwenden, mag dit dus ook al bij de A zijn? Of nog eerder? Of mag dit sowieso pas na de F, en dus tussen F en E in? Of maak het niet uit?
Mag je bij a gaan doorzitten? En natuurlijk wend ik bij E af
was een type fout
dus tussen F en E..
AniekR schreef:Maar ook in het L moeten er dan dus nog een paar passen stap tussen zitten?