Kringwedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Kringwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:11

Wie kan mij uitleggen wat een kring inhoudt? hoor vaak iets over kringwedstrijden en kringkampioenen... maar wat is dat dan precies?

Elisa2

Re: Kringwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:40

Iedere regio heeft een kring :http://www.paardensportgelderland.nl/

Als je bij jouw kring de selectiewedstrijden mee rijd dan kun je geselecteerd worden voor de kringkampioenschappen.Dan kun je dus kringkampioen worden.Ook kun je dan door naar de gelderse kampioenschappen,daarna naar de nederlandse.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:52

Oke, en weet jij ook waar ik die kringen kan vinden? Want dan kan ik kijjken waar wij moeten starten.

het is dus niet verplicht om binnen die kring te starten? Je mag er ook buiten rijden?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:53

Ja hoor, je mag ook gewoon buiten de kring starten.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:54

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:54

Een regio is onderverdeeld in kringen. Bijvoorbeeld Friesland telt drie kringen, genaamd: Kring NOF (Noord Oost Friesland), Tusken Waad en Klif en de kring De Drie Stromen. Deze drie kringen maken deel uit van regio Friesland. Rijverenigingen die bijvoorbeeld zijn aangesloten bij Kring NOF, zijn vaak gevestigd in het gebied waar de kring zich bevindt. Ruiters/amazones die zijn aangesloten bij een bepaalde kring mogen alleen de kringwedstrijden rijden van hun eigen kring en mogen niet deelnemen aan kringwedstrijden van een andere kring. Ruiters/amazones mogen wel aan gewone wedstrijden buiten de kring deelnemen, maar indien het om een kringwedstrijd gaat, mag je dus alleen deelnemen aan de kringwedstrijd van jou kring. Bij kampioenschappen zal een ruiter/amazone in een drukke regio eerst een kringkampioenschap moeten rijden (indien geselecteerd bij de selectiewedstrijden van eigen kring), waarna de besten worden afgevaardigd naar de regiokampioenschappen.
Laatst bijgewerkt door Christinaa op 15-10-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:59

bedankt voor de uitleg!! Ik snap hem.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:55

kring wedstrijd is eignelijk, allemaal gratis kleine concoursen bij elkaar in de buurt, het is gratis als je een kringkaart hebt, en als je aan alle wedstrijden mee doet kun je kringkampioenworden de beste van al die wedstrijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:45

Misschien is het in jouw kring gratis, maar hier zijn die wedstrijden zeker niet gratis en een kringkaart kennen we hier ook niet. Knipoog
CWeber geeft een betere uitleg. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:47

Hier is kring wel gratis met kringkaart Ja

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 17:31

hmmm oke... nou ik ga het wel eens uitzoeken hoe het hier is.