Wedstrijden in belgie starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Wedstrijden in belgie starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:59

Hallo,
ik wil als nederlandse wedstrijdruiter een aantal keer in belgië starten.
aangezien ze in belgië vanaf 70 cm paarden gaan, en ik en mijn paard niet zo lekker gaan op indoors.
belgen rijden hier in nederland weleens mee met wedstrijden.
kan ik ook gewoon in belgië starten ?
of heb ik daar speciale coupons/startkaart voor nodig?

Urielle

Re: Wedstrijden in belgie starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:11

Hey Corel, officieel mag je NIET in twee landen tegelijk starten (dus ook de Belgen in Nederland niet als ze ook in Belgie starten!) tenzij je rijdt op een gastlicentie. En die wordt voor springen en dressuur niet zonder meer afgegeven, dat is meer voor SGW en endurance omdat daar veel minder wedstrijden van zijn en veel verder weg. Dus ga er maar vanuit dat je echt geen moeite hoeft te doen om die gastlicentie aan te vragen. Dat is het officiele verhaal.

Nu het onofficiele: er is geen kip die controleert of jij ook nog in Nederland start. Dus kun je lid worden bij een Belgische LRV-vereniging (je secretariaat weet wel welk papierwerk er allemaal moet gebeuren, kijk ook in de Wiki anders!) en voor je vereniging gaan starten in het zomerseizoen (let wel op dat je vereniging de wedstrijden kiest, en dat er bij best veel verenigingen ook wordt verwacht dat je aan bepaalde verplichtingen voldoet, zoals jureren, afdelingsdressuur rijden etc.!)
Een andere optie is bij de federatie starten maar dan moet je eerst je A- en B-brevet nog halen.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:08

En je kunt naar mijn weten ook uitgenodigd worden om in Belgie deel te nemen aan een wedstrijd, maar dat geldt wellicht voor de internationaal niveau. Vrienden van ons worden namelijk wel eens in de zoveel tijd uitgenodigd voor een internationaal springconcours in Belgie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:32

Er zijn ook wel eens interlands op nationaal niveau maar dat is zo zeldzaam, daar heeft ze verder weinig aan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:53

Vorig jaar hebben de Rodeo ruiters hun wedstrijd ook opengesteld voor de Belgische ruiters, maar hoe dit andersom zit? Ik lees even mee aangezien een parcourtje 70 cm voor mij wel haalbaar is maar 1 m niet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:54

Gewoon doen zoals Urielle zegt, ergens lid worden van een belgische vereniging, je papieren regelen en lekker starten.