Met een super gezonde welsh van 21 jaar nog dressuur wedstri

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyouJoy

Met een super gezonde welsh van 21 jaar nog dressuur wedstri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:37

Hallo.
Ik heb laatst een super gezonde welsh van 21 jaar gekocht. Haha!
Nou vroeg ik me af..... zou je daar nog af en toe in de maand een dressuurwedstrijdje of een springwedstrijdje mee kunnen doen..?

Mvg.

LadyElmira

Re: Met een super gezonde welsh van 21 jaar nog dressuur wedstri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:39

iloveyoujoy zou het niet handiger zijn geweest als je even had gewacht met dit eigen paardje? Want je hebt nu al een paar topics geopend met vragen die je eigenlijk gewoon hoort te weten als je een paard koopt.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:23

Waarom niet?
Als je pony nog in goede conditie is, er plezier in heeft etc. zie ik er niet veel problemen in. Knipoog

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:45

LadyElmira schreef:
iloveyoujoy zou het niet handiger zijn geweest als je even had gewacht met dit eigen paardje? Want je hebt nu al een paar topics geopend met vragen die je eigenlijk gewoon hoort te weten als je een paard koopt.

Ik ga met ladyelmira mee.. Als je al niet weet of je moet bijvoeren (wat ik toch vrij essentieel vind) of niet, en dat soort dingen, ben je IIMO nog niet toe aan een eigen paard.
Waar zijn je ouders in dit verhaal?
Daarnaast mag je er ook even op letten dat je wat fantsoenlijker reagert op mensen, we zijn hier allemaal om elkaar te helpen.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 13-10-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:48

ga met Lady en kehdra mee,

en het ligt geheel aan de conditie van het paard natuurlijk..

Snap eigenlijk niet dat je zo'n oud paard hebt gekocht, een paard van 15 was misschien wat beter, omdat jij toch wat meer sportgericht denkt ?

Sta je ergens waar mensen je helpen ?

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:36

Jha ze staat ergens waar mensen haar zouden willen helpen. Ik namelijk. het is een leuke meid. Heb eigen stuk grond bij haar oma en daar heb ik mijn paarden gestald verder staan er nog 3 damens allemaal 20 of ouder. Ik zelf ben 16 zeg niet dat ik alles weet en dan doe ik ook niet wandt leer nog maar al te graag. Maar toch wel wat meer ervaring met een eigen paard, heb er al 6 jaar 1 waar onder 3 verschillende. en momenteel 2. Ik heb haar meerdere dingen geadviseerd toen ze een nieuwe pony zocht.
Zo als: meisje zoek een leuke D of E pony hier heb je langer wat aan. Zo rond de 15 lijkt me een leuke leeftijd. Hadden al wat leuke pony `s gevonden zij vond ze ook leuk. Maar opeens moest het toch een kleinere pony zijn. Toen ik haar nog een keer goed uitlegde dat een wat grotere pony veel fijner zou zijn voor haar maar ook voor de pony kreeg ik fijn te horen dat ik me er niet mee moest bemoeien zij wou die kleinere pony en ze zij dat ik haar niet moest op dringen die of die pony te kopen.

Ik heb dit alles alleen maar met goede bedoelingen gezegt.
en denk dat iedere ruiter dit voor een 12 jarige van 1.60 zou adviseren die nog vlink in de groei is. Na veel grote mond heb ik besloten me er niet mee te bemoeien en dus hebben ze die pony gekocht.

Dit is totaal niet verkeerd bedoel tegen over haar wand het is een leuke gezellige meid en heb dit ook tegen haar gezegt. Dat ik me er niet meer mee zou bemoeien en dat zij maar moest doen waar zij gelukkig van word.

Toch ben ik hier erg verdrietig om wand wil haar met hard en ziel helpen maar als bepaalde adfviesen totaal niet welkom zijn ga ik ze ook niet meer geven wand maak me er dan alleem maar kwaat om. Niet omdat zij niet doet wat ik zeg wand dat moet ze allemaal zelf weten het is haar pony, maar gewoon het gevoel hebben dat het advies totaal niet welkom is en dat ze er niets mee doet.

sorry voor het lange verhaal zet zulke dingen normaal echt niet op internet maar als je er elke keer aan denkt als je op stal komt tja dan moet ik gewoon mijn hart even luchten.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:41

SJANNE_DARK schreef:
Jha ze staat ergens waar mensen haar zouden willen helpen. Ik namelijk. het is een leuke meid. Heb eigen stuk grond bij haar oma en daar heb ik mijn paarden gestald verder staan er nog 3 damens allemaal 20 of ouder. Ik zelf ben 16 zeg niet dat ik alles weet en dan doe ik ook niet wandt leer nog maar al te graag. Maar toch wel wat meer ervaring met een eigen paard, heb er al 6 jaar 1 waar onder 3 verschillende. en momenteel 2. Ik heb haar meerdere dingen geadviseerd toen ze een nieuwe pony zocht.
Zo als: meisje zoek een leuke D of E pony hier heb je langer wat aan. Zo rond de 15 lijkt me een leuke leeftijd. Hadden al wat leuke pony `s gevonden zij vond ze ook leuk. Maar opeens moest het toch een kleinere pony zijn. Toen ik haar nog een keer goed uitlegde dat een wat grotere pony veel fijner zou zijn voor haar maar ook voor de pony kreeg ik fijn te horen dat ik me er niet mee moest bemoeien zij wou die kleinere pony en ze zij dat ik haar niet moest op dringen die of die pony te kopen.

Ik heb dit alles alleen maar met goede bedoelingen gezegt.
en denk dat iedere ruiter dit voor een 12 jarige van 1.60 zou adviseren die nog vlink in de groei is. Na veel grote mond heb ik besloten me er niet mee te bemoeien en dus hebben ze die pony gekocht.

Dit is totaal niet verkeerd bedoel tegen over haar wand het is een leuke gezellige meid en heb dit ook tegen haar gezegt. Dat ik me er niet meer mee zou bemoeien en dat zij maar moest doen waar zij gelukkig van word.

Toch ben ik hier erg verdrietig om wand wil haar met hard en ziel helpen maar als bepaalde adfviesen totaal niet welkom zijn ga ik ze ook niet meer geven wand maak me er dan alleem maar kwaat om. Niet omdat zij niet doet wat ik zeg wand dat moet ze allemaal zelf weten het is haar pony, maar gewoon het gevoel hebben dat het advies totaal niet welkom is en dat ze er niets mee doet.

sorry voor het lange verhaal zet zulke dingen normaal echt niet op internet maar als je er elke keer aan denkt als je op stal komt tja dan moet ik gewoon mijn hart even luchten.

Tof dat je je even komt melden!

Wat ik mij afvraag, waar zijn haar ouders in dit verhaal Die moeten toch ook wel zien dat dit niet goed gaat?

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:30

had de pc uit staan en moest toch nog even wat kwijt.

tja haar ouders hebben niet veel verstand van paarden en vinden veiligheid belangrijkste. Als ze valt ( wat gebeurd ben zelf ook 100derden keren gevallen) vinden haar ouders het eng en dat begrijplijk dat vinden die van mij het ook. Maar als je wil leren sta je weer op en hup weer op je paard. Maar haar ouders denken daar anders over wand dat is gevaarlijk, ja kan er immers weer af vallen. En dat vind ik echt wel normaal. Maar het heeft mij zo hard gemaakt zo als ik nu ben. Ik kijk anders tegen paarden op die vervelend zijn en wel eens bokken dan ik vroeger deed.

Ook wil nog even kwijt dat het kan wezen dat haar ouders dit lezen en dat vind ik geen probleem wand ik weet zeker dat hun weten hoe ik er over denk. Ik heb altijd klaar gestaan als er een helpende hand nodig was. Met een shatlander die niet of moeilijk uit de wei te halen is en amper te rijden was of een pony die net uit de trailer komt op een vreemd terijn. Ik was er omdat hun het wat enger vinden om eem paard aan te pakken en dat snap ik wand hun hadden toen die tijd immers de ervaring ook niet. Maar toch is die shatlander totaal veranderd tot een die hinnekte als zij er aan kwam los bleef staan met poetsen en waar je op gegeven moment zonder zadel en hoofdstel op kon rijden, en waar je gewoon een heel jong kindje op kon zetten waar je naast liep hij deed nooit meer wat fout. Zien hun dan niet in dat zo`n verandering kan helpen met een paar adfiesjes? leren schreeuwen als een paard vervelend word als je dat eerst niet durft? zo`n kleine verandering en je hebt opeens een makke shatlander. Ik heb daar graag willen helpen zodat zij een leuk dier had waar zij haar eerste ervaring mee kon doen.

Ook een ander meisje op stal zij dat ze haar pony mocht rijden een helle makke D arabier? ze sprong er mee en mocht van alles leerde alleen maar meer.

Maar nu is het meisje wat ouder en denkt alles opeens te weten. Tuurlijk weet ze meer dan voor heen. Maar ik snap niet dat die ouders dat ook niet in kunnen zien hoe ver hun dochter nu is vergeleken die eerste ervaring met een shatlander alleen maar door hulp vanuit liefde voor haar en haar eerste ervaring met een pony. Ik wou dat zij ook kon genieten van een leuke pony waar zij haar eerste ervaring mee kon op doen. Ik deed daar alles voor en met veel liefde. Jammer dat ze dan nu niet inzien dat ik al deze afdviesen ook met veel liefde geef zodat zij er meer plesier aan heeft.

Maar meisjes worden ouder en krijgen een eigen wil geen probleem maar jammer dat je dan zo tekeer moet gaan als een meisje van 12 tegen dames van 20 (oke ik ben 16)

Echt wij hebben het hardtikke gezellig op stal en maken gezellig buiten ritjes en hebben lol. En zou het ook heel leuk vinden als zij mee ging maar als je zo te keer gaat alleen al als ik afvies geef, en ik ga niet zeggen over wat voor denken wand zij weet het wel en dat vind ik voldoende:).Wil ik haar gewoon niet mee hebben. Ook hebben haar ouders nog niet zo veel vertrouwen in die nieuwe pony om een buiten rit te maken en dat snap ik, maar laat ons dan helpen gewoon eerst er naast en een keer met een pony er naast een klein stukje.

Ik weet zeker dat de andere damens dat ook graag willen, wij willen ook alleen maar gezelligheid op stal al dat gedoe maakt het er niet leuker op voor ons allemaal niet. En denk ook niet voor haar.

Ik heb nu echt me hart gelucht hoop dat zij dit leest en het haar moeder ook even laat lezen. Wand geef oprecht om hun, Kom daar al 7 jaar en heb alles zien gebeuren en ben daar op gegroeit. Hoop ook dat zij dat kan met veel plezier.
Dat we een schone lijn kunnen maken met minder gezeur en meer plesier en dat we wat meer naar elkaar luisteren ik naar haar en zij naar mij. Wand ik weet wel dat ik soms wat apart over kom en dat heb ik ook al gezegt maar dan moet ze gewoon even zeggen wat zij er van vind en hoe zij er over denkt. En dat zij wat meer met onze adviesen doet en niet meteen van ja ik ga die pony niet verkopen dat hoeft ook echt niet, wand daar gaan we het gewoon niet meer over hebben maar andere kleine adviesen en misschien heeft zij die ook wel voor ons maar dan kan dat gewoon op een normale manier.

Sorry het kan misschien slordig geschreven zijn maar ben echt dood op en heb me best gedaan, maar moest het gewoon even krijt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:47

-> WD V

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:53

Ook ik heb haar vorige topic gezien
ze is al te groot voor deze pony
en zou idd beter zijn als ze een grote had gekocht , over een jaartje kan ze haast meelopen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:57

ik denk dat we het tegen dovemans oren hebben als we roepen dat ze te groot is voor de pony.
Als er zelfs al niet geluisterd wordt naar een stalgenoot, die wat meer ervaring heeft als zij zelf.

Vind het raar dat die ouders zelf niet inzien, dat voeding een belangrijk ding is, en dat aspect laten ze aan hun 12-jarige dochter over....

Arme pony..

* hoopt dat er beter word geluisterd naar het stalgenootje, deze lijkt mij meer ervaren en oprecht behulpzaam*

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 05:26

@sjanne-dark: een welgemeend advies: laat gaan die jongedame. Steek er geen tijd/emotie meer in, je doet je best, maar als dat niet gewaardeerd wordt houdt het gewoon op.