zwart wedstrijddekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

houfanblack

zwart wedstrijddekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 16:13

hoiii
wat vinden jullie van een zwart wedstrijddekje op een schimmel of op een bruin/zwart bont paard?
wij hebben namelijk een schimmel en een bruin-bonte pony maar als we er een wit dekje opleggen lijken ze zo vies.... en weten jullie nog een goeie shampoo voor witte paarden? want ik gebruikt nu zilvershampoo van Guhl maar die is best duur....

Liselot

Re: zwart wedstrijddekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:17

ik gebruikte op een schimmel betadine shampoo, die maakt echt supergoed wit Ja maar is ook niet heel erg goedkoop.

zwart dekje op een schimmel vind ik erg mooi met de wedstrijden (moet je wel zwart jasje e.d. hebben) op een bruin bonte weet ik niet of ik het zo mooi vind.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 16:19

LiSSy schreef:
ik gebruikte op een schimmel betadine shampoo, die maakt echt supergoed wit Ja maar is ook niet heel erg goedkoop.

zwart dekje op een schimmel vind ik erg mooi met de wedstrijden (moet je wel zwart jasje e.d. hebben) op een bruin bonte weet ik niet of ik het zo mooi vind.

oke:P ik heb verder alles zwart en wit

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:48

biotex maakt ze erg goed wit, evenals betadine shampoo.

voor de wedstrijden hoord gewoon een wit dekje vind ik.

foske_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:57

Mag . lees de reglementen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:59

ze vraagt toch niet of het wel of niet mag? ze vraagt alleen wat mensen er van vinden

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:58

oke:P biotexx is toch een soort wasmiddel?

pennypony15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:19

Ik rijd ook altijd met zwart dekje op wedstrijd Haha! dat komt doordat ik heb een vliegenschimmel. Ik vind dat een wit dekje bij een witte pony helemaal niet lijken en elke keer op wedstrijd staat er geen commentaar tegen dus het mag gewoon. Op een bruin bonte pony weet ik niet wat beter lijks als het nou meer wit is dat vind ik zwart denk ik beter lijken maar als het meer bruin is kan wit natuurlijk ook wel Knipoog

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:21

pennypony15 schreef:
Ik rijd ook altijd met zwart dekje op wedstrijd Haha! dat komt doordat ik heb een vliegenschimmel. Ik vind dat een wit dekje bij een witte pony helemaal niet lijken en elke keer op wedstrijd staat er geen commentaar tegen dus het mag gewoon. Op een bruin bonte pony weet ik niet wat beter lijks als het nou meer wit is dat vind ik zwart denk ik beter lijken maar als het meer bruin is kan wit natuurlijk ook wel Knipoog

oke:P rond om het dekje is wit bij de bonte pony k weet niet hoe je foto erbij moet doen anders kon k er een bij doen:P

pennypony15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:28

okey dan zou ik gewoon een zwart dekje doen Knipoog want zwart bij bruin lijkt ook wel vind ik. En dan zie je tenminste mooi verschil en geen wit op wit als je snapt wat ik bedoel:D

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:29

pennypony15 schreef:
okey dan zou ik gewoon een zwart dekje doen Knipoog want zwart bij bruin lijkt ook wel vind ik. En dan zie je tenminste mooi verschil en geen wit op wit als je snapt wat ik bedoel:D

oke:P wit op wit lijkt net wit op geel:P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:33

boitex is idd een wasmiddel, maar werkt super om je schimmel goed wit te krijgen (of bont natuurlijk).

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:35

Pashon schreef:
boitex is idd een wasmiddel, maar werkt super om je schimmel goed wit te krijgen (of bont natuurlijk).

oke en dan met warm water of koud of zonder water?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:40

houfanblack schreef:
Pashon schreef:

oke en dan met warm water of koud of zonder water?

het werkt het beste met warm water, maar koud water werkt ook wel.
je kan het eerst in het water verdunnen maar voor het beste effect maak je het paard nat was je eerst met gewoon shampoo (wat je anders gebruikt) om het meeste vuil eraf te krijgen daarna het waspoeder er zo in wrijven (nadat je je paard afgespoeld hebt en goed nat is) even kort in laten trekken en heel heel goed afspuiten.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:46

oke en dan met warm water of koud of zonder water?[/quote]

het werkt het beste met warm water, maar koud water werkt ook wel.
je kan het eerst in het water verdunnen maar voor het beste effect maak je het paard nat was je eerst met gewoon shampoo (wat je anders gebruikt) om het meeste vuil eraf te krijgen daarna het waspoeder er zo in wrijven (nadat je je paard afgespoeld hebt en goed nat is) even kort in laten trekken en heel heel goed afspuiten.[/quote]

oke en als je niet goed uitspoeld krijgt ze zeker last van huid iritaties?

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:58

Je mag met alle kleuren dekjes rijden op wedstrijd, staat nergens in de reglementen dat het niet mag. Mijn moeder heeft KNHS gemaild, en die zeiden ook dat het mocht. (Lees ook PaardenSport van oktober.) Persoonlijk vind ik zwart op een schimmel mooier, anders lijkt het paard zo vies (terwijl hij gewoon schoon is)... Van shampoo gebruik ik altijd Betadine of Biotex, maar meestal Betadine.

Idd heel goed uitspoelen, anders gaat het jeuken en da's nou ook weer niet de bedoeling Knipoog

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:00

Anandi_ schreef:
Je mag met alle kleuren dekjes rijden op wedstrijd, staat nergens in de reglementen dat het niet mag. Mijn moeder heeft KNHS gemaild, en die zeiden ook dat het mocht. (Lees ook PaardenSport van oktober.) Persoonlijk vind ik zwart op een schimmel mooier, anders lijkt het paard zo vies (terwijl hij gewoon schoon is)... Van shampoo gebruik ik altijd Betadine of Biotex, maar meestal Betadine.

Idd heel goed uitspoelen, anders gaat het jeuken en da's nou ook weer niet de bedoeling Knipoog

oke:P maar ik kan in de winter niet goed uitspoelen want dan krijgt ze het koud ik heb geen warm qater slang ik doe het altijd met emmers water

xx

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:01

Altijd de groene biotex gebruiken!!

Ik weet niet meer waarom, maar is echt waar, de blauwe zit iets in wat niet goed is voor paarden.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:02

TurdusMerula schreef:
Altijd de groene biotex gebruiken!!

Ik weet niet meer waarom, maar is echt waar, de blauwe zit iets in wat niet goed is voor paarden.

oke:P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:14

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:18

LiSSy schreef:

Mag je alvast niet te vaak doen, is namelijk redelijk agressief voor de huid! Je neemt beter Biotex.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:44

Er zijn al vele topics over geweest, daarom een slotje.