hoe moet ik nu beginnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeltsje24

hoe moet ik nu beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:21

tja mijn vraag ik heb nu een half jaar mijn eigen paard en wil me gaan aanmelden voor een startkaart

maar ja en dan hoe begin ik, ik wil graag gaan trainen voor een B proef tuurlijk snap ik dat ik dan iemand kan huren voor prive les enzo ... maar wanneer weet ik dat ik er klaar voor ben en hoe moet ik nu alles beginnen kortste klap lijkt mij startkaart aanvragen en misschien lessen met mijn paard nemen bij een manege die je klaar kunnen stomen voor een b proef ... pfff nou ik weet het allemaal even niet nu de laatste tijd heb ik het idee dat ik stil sta ..

ik kan er wel veel info over vinden maar jah hoe begin je nu echt?? iemand tips

trustHim

Re: hoe moet ik nu beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:24

ik zou eerst lekker gaan lessen en met je instructie overleggen. Leg uit dat je graag wilt gaan starten, je instructrice zal je dan helpen en je les daar op aanpassen. zij kan ook aangeven wanneer het tijd is om een startkaart aan te vragen (wanneer je er dus klaar voor bent) meestal weten zij ook wel hoe en waar je dat dan verder moet regelen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:26

je zult om een startkaart te kunnen aanvragen lid moeten zijn van een rijvereniging en daar zou je dan ook les kunnen gaan nemen. Als je een beetje een goed instructie hebt, kan die je vertellen wanneer je toe bent aan wedstrijden. Vaak hebben verenigingen ook weleens een onderlinge wedstrijd en daar zou je dan ook eerst aan mee kunnen doen. Wil je echt graag verder komen, dan zou je ook nog voor priveles kunnen gaan.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:09

Zo'n proeven boekje kopen en die eens even goed doorlezen,
kijken wat er bij de verschillende b proefen staat en dat eens
gaan oefenen. Ook samen met een instructeur eens een proef
proberen te rijden en dus aangeven dat je graag op den duur
wil starten.

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:29

Tussen het moment dat je je startkaart hebt, en je je aanmeldt voor een vereniging kunnen zo 3 maanden zitten, dus houd daar rekening mee. En als je een pony hebt moet je die ook laten meten. Ik heb me geloof ik in Juni aangemeld en in September reed ik mijn eerste wedstrijd, maar daartussen ging ik ook op vakantie waardoor ik er wat langer op deed om de aanvraag op te sturen. Het lijkt wel veel werk in het begin, als je er niets vanaf weet, maar het valt best mee en als je het niet weet kun je altijd een mailtje sturen naar je vereniging of de KNHS of het hier op bokt vragen.
En verder gewoon vaak rijden.

Alvast veel succes!

Jela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:19

Ik zou eerst lessen gaan nemen. En dan het er is over hebben met je instructeur die kan je dan vast verder helpen Knipoog

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:17

Toen mijn lesgever die ik nu heb mij kwam lesgeven, heb ik hem gelijk gemeld dat ik wedstrijden wou gaan rijden. We zijn dan ook gelijk begonnen met het trainen voor de wedstrijden en af en toe een onderlinge wedstrijd gereden om te kijken wat de knel punten waren. het duurde ongeveer een half jaar dat ik mijn startkaart aangevraagd had. succes ermee

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:03

Ik weet het ook niet, wanneer je er klaar voor bent.
Ik lease nu sinds 5 dagen een pony (:D)
En ga er ook wedstrijden mee rijden, maar ik rijdt helemaal niet zo goed! Ik rijd pas zo'n 3 jaar, en kan mijn pony alleen nogmaar met bijzetteugels rond krijgen.
Maarja. De manege-eigenaren hadden me zelf gevraagd om wedstrijden te gaan rijden, maar persoonlijk denk ik dat ik er nog niet klaar voor ben.
Maar voorlopig ga ik nog geen wedstrijden rijden, het zal sowieso pas na januari zijn dusja. Knipoog

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:28

Beetje offtopic, maar met bijzetteugels rond rijden is natuurlijk niet de manier.
Lekker gaan lessen bij een goede instructeur. Die vertelt je waar je aan moet werken en wanneer je klaar bent voor een wedstrijd.
Als je op een manege rijdt kun je in de F proefjes beginnen, die bouwen het langzaam op.

JLR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:29

Voor een startkaart moet je zoiezo lid zijn van een ponyclub/rijvereniging en dan kun je misschien daar gaan lessen of een prive trainer gaan zoeken en met die persoon kun je gaan overleggen wanneer je er klaar voor bent..

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:14

manonutjuh schreef:
Beetje offtopic, maar met bijzetteugels rond rijden is natuurlijk niet de manier.
Lekker gaan lessen bij een goede instructeur. Die vertelt je waar je aan moet werken en wanneer je klaar bent voor een wedstrijd.
Als je op een manege rijdt kun je in de F proefjes beginnen, die bouwen het langzaam op.

Dat weet ik . Maar het is nog een hele jonge pony, en voor mij is het ook makkelijker om even dat gevoel te krijgen hoe je een paard rond laat lopen, want hij kent alles nog niet zo goed en ik ook nog niet zo.
Maar hij staat ook niet strak, het is niet zo dat hij niet anders kan dan rond lopen..
en je hebt ook gelijk dat dat niet de manier is, ik ga nu ook vaker zonder rijden!

aalblas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:46

Als je je paard al een half jaar heb, dan neem ik aan dat je kunt stappen, draven en galopperen en redelijk tot goed kunt sturen. Ik zou gewoon gaan starten. Je hebt niets te verliezen. Wat maakt jou het uit als je volte niet helemaal rond is, of als je je paard niet op het juiste punt van galop in draf krijgt maar pas bij de volgende letter, of op een extra volte. Door de cijfers die je krijgt en het commentaar, weet je direct waar je aan moet werken voor de volgende keer dat je een proefje rijdt. Je kunt dan ook die punten extra aanpakken met je instructeur/instructrice. Of laat je instructeur/instructrice een proefje voorlezen tijdens je les.