Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moorke schreef:Het ras maakt niet uit nee. Je moet gewoon een goed paard hebben, die dressuur leuk vind.
Alleen zou ik wel een instructrice vragen wat ze er van vind. Ik wil niet zeggen dat tinkers/fjorden/haflinger enz. niet in de dressuur kunnen. Dat kunnen ze wel, maar dan moet je wel een goeie hebben (dat is trouwens ook zo met sportrassen..) Maar het is een beetje sneu voor jezelf dat je de b kunt rijden, en dan de l1 en dan wil het niet meer omdat je pony het niet kan.
ik zal ns rondkijken
ellenAST schreef:hoeft idd niet maar ik merk wel dat als je geen bekende ouders hebt ze je daar op afkeuren
Linda_E schreef:ellenAST schreef:hoeft idd niet maar ik merk wel dat als je geen bekende ouders hebt ze je daar op afkeuren
Dat is dikke flauwekul, klinklare onzin... Even een voorbeeld:
Ik ben Z1 met 28 wp, ben al meerdere keren dressuurkampioen geworden, zat in de finale van het Rabobank Talentenplan en ik rij op een tuigpaard zonder papier...... dus de ouders zijn niet eens bekend.
ellenAST schreef:hoeft idd niet maar ik merk wel dat als je geen bekende ouders hebt ze je daar op afkeuren
Linda_E schreef:Dat is dikke flauwekul, klinklare onzin... Even een voorbeeld:
Ik ben Z1 met 28 wp, ben al meerdere keren dressuurkampioen geworden, zat in de finale van het Rabobank Talentenplan en ik rij op een tuigpaard zonder papier...... dus de ouders zijn niet eens bekend.
ellenAST schreef:dan heb je geluk gehad,heb t al meerdere malen meegemaakt![]()
ik zeg ook niet dat alle juryleden zo zijn maar zoals ik al zei ik heb het meerdere malen meegemaakt en dat paard is een mooie vos om te zien,een echte showbink,mensen zitten soms met open mond te kijken als hij langskomt draven,jury is al s naar haar toegekomen om te vragen wat zijn voorouders waren enz. toen ze zei dat vaders kant niet bekend was draaide ze zich zo om en praatte verder met iemand anders...
en dit is niet 1 x gebeurd
en of er dan wel of geen papier bij zit, als je goed rijd en je hebt je paard goed voor elkaar dan krijg je gewoon de punten die je verdiend.

I_L_horses schreef:oh, ik wist niet dat je met pony's ook bij paarden kon rijden. Al zal dat in het buitenland wel moeten met een e-pony, en ik heb een keer gelezen dat een pony een springwedstrijd voor paarden had gewonnen ofzo:P

Linda_E schreef:I_L_horses schreef:oh, ik wist niet dat je met pony's ook bij paarden kon rijden. Al zal dat in het buitenland wel moeten met een e-pony, en ik heb een keer gelezen dat een pony een springwedstrijd voor paarden had gewonnen ofzo:P
In het buitenland bestaan geen E-pony's...... dat kennen we alleen in Nederland
Aukelizzy schreef:Ik ben het met Linda_E eens.
Ik vind het altijd zo'n slap excuus om te zeggen, "ja maar ik heb geen punt want mijn paard heeft geen papieren".![]()
Als je goed rijd, en je paard goed voor elkaar hebt kunnen ze niet om je heen, ook niet als je paard geen papier hebt. Tuurlijk heb ik ook regelmatig dat er een Gribaldi boven mij eindigt, maar dat is niet omdat die toevallig een papiertje heeft, maar omdat die gewoon beter is. Kijk daar ben ik heel eerlijk in, ik heb zelf ook een Cocktail die goed kan bewegen en uiteraard zal ik daarmee boven mijn papierloze paard eindigen. Maar dat is niet omdat het een cocktail is maar omdat ze gewoon beter is. Over het algemeen hebben de paarden met een goede vader gewoon betere bewegingen ( de vader is immers niet voor niets een goedgekeurde dekhengst maar omdat het bepaalde goede eigenschappen meegeeft) en ik vind het logisch dat als ik met mijn papierloze paard excact dezelfde proef rijd ( daarmee bedoel ik keurig op de letter etc) als bijv een gribaldi, de gribaldi hoger eindigt. Die beweegt wss nou eenmaal beter.
Overigens rijd ik wel mooi M met mijn papierloze paard en Linda_E is zelfs dik Z1, dus zo zie je maar, papier of niet, als je je paard goed voor elkaar hebt komt het wel goed.
Heb het misschien een beetje krom verwoord, maar ik hoop dat de bedoeling goed overkomt