Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:13

lshannah schreef:
Hier inmiddels ook! Alleen blijft ie ondanks betaling in winkelwagen hangen, maar is al ingeschreven en betaald dus vertrouw erop dat het zo oké is. Succes allen!

ah oke, dat heb ik dus ook... Dan zal het wel goed zijn gok ik :')

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:13

Ik kreeg hem via de site niet te zien en via de app werd ik er steeds uitgegooid bij het betalen :+ Uiteindelijk via de app ingeschreven en via de site betaald.

Naomi_Haffie

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:14

Gelukt!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:15

Hier ook gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:16

LiselotZorro schreef:
Ik kreeg hem via de site niet te zien en via de app werd ik er steeds uitgegooid bij het betalen :+ Uiteindelijk via de app ingeschreven en via de site betaald.

Nu ook via deze manier gelukt!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:18

Ik heb voor 12nov wel L2 ingeschreven.
Ik hoop dat ik die van 29-10 mijn laatste puntje in L1 heb gehaald, en anders heb ik 5-11 nog een kansje... wel een beetje tricky om zo al een klasse hoger in te schrijven zonder je punten terug te hebben, maar omdat er ook nog niet officieel bekend is of het online starten door blijft gaan, heb ik het er maar op gegokt (afmelden kan altijd nog ;) ) nu dus wel extra in spanning voor mijn punten van 29-10 :o :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:19

linda2008 schreef:
Ik heb voor 12nov wel L2 ingeschreven.
Ik hoop dat ik die van 29-10 mijn laatste puntje in L1 heb gehaald, en anders heb ik 5-11 nog een kansje... wel een beetje tricky om zo al een klasse hoger in te schrijven zonder je punten terug te hebben, maar omdat er ook nog niet officieel bekend is of het online starten door blijft gaan, heb ik het er maar op gegokt (afmelden kan altijd nog ;) ) nu dus wel extra in spanning voor mijn punten van 29-10 :o :=

En anders kan je altijd de klasse nog omzetten. :)

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:21

Je kunt tot aan de dag van het event de klasse (laten) wijzigen las ik ergens!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:22

Dat zou mooi zijn. Dan kan ik misschien 5-11 ook omzetten als ik op 29-10 het laatste puntje heb gehaald :D ben benieuwd! Eerst de punten maar afwachten ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:25

Linda2008, dat heb ik ook vaak gedaan. Is tot nu toe nog altijd goed gekomen :=

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:47

PSvanLot schreef:
Nou... Het begint al goed met de eerste. Filmer staat achter C op een verhoging, komt niet van de plaats en de ruiter stapt een paar keer voorbij. Dat was het dan betreft het rondje om het paard en inzoomen op sporen en bit.. Die gaat onbeoordeeld terug.

Een vraag voor jou als jury; bij ons is de bakrand bij C dicht (er zit wel een deur in). Voor het filmen van oefeningen bij C (dus specifiek een overgang daar) zou je het dan afkeuren als de filmer de bak instapt (paard in beeld houdend) en de oefening bij C vanuit de bak filmt en dan (paard in beeld houdend) weer terugloopt en verder filmt van achter de C? Of heb je liever dat de bak net 1 of 2 meter wordt ingekort waardoor de hoeken bij C wel wat krapper worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:51

Snorlex schreef:
PSvanLot schreef:
Nou... Het begint al goed met de eerste. Filmer staat achter C op een verhoging, komt niet van de plaats en de ruiter stapt een paar keer voorbij. Dat was het dan betreft het rondje om het paard en inzoomen op sporen en bit.. Die gaat onbeoordeeld terug.

Een vraag voor jou als jury; bij ons is de bakrand bij C dicht (er zit wel een deur in). Voor het filmen van oefeningen bij C (dus specifiek een overgang daar) zou je het dan afkeuren als de filmer de bak instapt (paard in beeld houdend) en de oefening bij C vanuit de bak filmt en dan (paard in beeld houdend) weer terugloopt en verder filmt van achter de C? Of heb je liever dat de bak net 1 of 2 meter wordt ingekort waardoor de hoeken bij C wel wat krapper worden.

Persoonlijk vind ik het fijn als de ruiter voor die oefening de binnen hoefslag neemt. Dan hoef je voor de overige proef niet steeds in een verkleinde bak te rijden. Dat is bij sommige proeven wat handiger.

Net een M1 en een M2 proef waar ze ook een hoge bakrand hebben. De amazones nemen voor de keertwending en de overgangen ruim de binnenhoefslag zodat het voor mij goed te zien is. Verder rijden ze gewoon door de hoeken. Ik kan dan alleen een paar seconden de benen niet zien wanneer ze voorbij C komen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:09

Oja, dat kan natuurlijk ook nog! Maar dan lijkt mij het bochtje na bijvoorbeeld een gebroken lijn en vervolgens een overgang bij C zo krap.

Edit: hoewel... de binnenhoefslag pakken valt natuurlijk wel mee. Ik zal eens proberen met rijden/filmen hoe dat er dan op beeld uit ziet. Of het voldoende zichtbaar is of dat ik toch een flinke binnenbocht moet nemen. Dat wordt lastiger.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:19

PSvanLot schreef:
Ik ga nog eens wat proefjes beoordelen, tis toch geen weer om naar buiten te gaan ;)

Mocht je een proef tegen komen waarbij het bordje van de M midden op de hoefslag valt, dat ben ik :') . Ben maar domweg doorgereden na een schrikslinger.

Ziet er naar uit dat we dus geen gewone wedstrijden meer hebben dit jaar dus dan ga ik me toch nog maar weer inschrijven voor een proef, beetje blijven oefenen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:22

Zou een jury er niet over kunnen vallen dat je de oefening dan niet exact op de letter rijdt maar 2 meter naar binnen?
Want bij een dichte bak kun je de hoeken bij de C ook niet goed zien natuurlijk en de beenzetting van het paard ook niet. Wat doe je dan in de hoeken?

Ik kan eventueel wel bij de C 2 bakdeuren open zetten zodat bij de C alles duidelijk zichtbaar is als ze dan 2 tot 5 meter naar achteren gaan staan, maar dan zit je nog met de hoeken die dan niet volledig zichtbaar zijn. Ik denk dat het voor een jury ook heel storend is als de filmer richting elke hoek weer naar voren moet lopen om zo de hoek goed in beeld te krijgen?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:38

Ik heb vd week gewoon in een dichte bak gefilmd en over de tenen van de filmer heen gereden. Nu heb ik ook geen oefeningen bij c maar de rest was echt prima te zien dus ook de hoeken!

(Zie hier een stukje. De ac lijn is nog een dingetje met mn nieuwe 4 jarige hihi)

https://www.instagram.com/p/CG0QW9pnwnI ... g9djekxuqb

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:42

zodiacje schreef:
Ik heb vd week gewoon in een dichte bak gefilmd en over de tenen van de filmer heen gereden. Nu heb ik ook geen oefeningen bij c maar de rest was echt prima te zien dus ook de hoeken!

(Zie hier een stukje. De ac lijn is nog een dingetje met mn nieuwe 4 jarige hihi)

https://www.instagram.com/p/CG0QW9pnwnI ... g9djekxuqb

Ja dat ziet er inderdaad prima uit, alleen als je dan achterwaarts moet bij C dan kun je die oefening niet goed filmen. Zou je dan gewoon een paar stappen achteruit zetten als ze daar bijna zijn en vervolgens weer bij de C gaan staan als ze verder rijden?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:46

Ik zou m dan alleen die ene keer voor die oefening al bij de letter afwenden en dan dus verder van de hoefslag naar achter gaan ik denk zolang de jury de benen goed kan zien daarbij dat ze die keuze wel snappen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:55

Kaitlyn schreef:
Zou een jury er niet over kunnen vallen dat je de oefening dan niet exact op de letter rijdt maar 2 meter naar binnen?
Want bij een dichte bak kun je de hoeken bij de C ook niet goed zien natuurlijk en de beenzetting van het paard ook niet. Wat doe je dan in de hoeken?

Ik kan eventueel wel bij de C 2 bakdeuren open zetten zodat bij de C alles duidelijk zichtbaar is als ze dan 2 tot 5 meter naar achteren gaan staan, maar dan zit je nog met de hoeken die dan niet volledig zichtbaar zijn. Ik denk dat het voor een jury ook heel storend is als de filmer richting elke hoek weer naar voren moet lopen om zo de hoek goed in beeld te krijgen?

Dan zul je de bak wat korter moeten maken. Aders is het niet op te lossen. Ik ga in ieder geval niet akkoord met een proef waar het paard totaal verdwijnt in de hoeken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:58

Ik zie nu dat de bak hier blijkbaar 43 meter lang is dus ik leg denk ik balken neer om een nieuwe hoek te vormen en verplaats de E en de B een stukje. Plak denk ik gewoon een wit A4 op de bakrand. Of nouja; ik ga wel even oefenen met filmen om te bekijken wat het beste uitkomt. En als het mooi weer is, dan gaan we in de buitenbak :j
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 28-10-20 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:59

[code][/code]
PSvanLot schreef:
Kaitlyn schreef:

Dan zul je de bak wat korter moeten maken. Aders is het niet op te lossen. Ik ga in ieder geval niet akkoord met een proef waar het paard totaal verdwijnt in de hoeken.

Of alleen voor de oefeningen bij C een stukje naar achteren stappen als filmer (dat is dan misschien 2/3x per proef)? En verder gewoon bij C staan zodat je de hoeken goed in beeld kan brengen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:00

Dat is een prima oplossing!

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:30

Ik ging om 9:45 inschrijven voor 12/11, toen was het goed te doen. Kwam er in 1x doorheen.
Ik had me voor 5/11 ook ingeschreven. Dus aankomende maandag gaan we weer een proefje opnemen.

Ik zag dat de eerste winstpunten al weer binnen zijn. Gefeliciteerd ☺️!
Leuk dat iedereen weer enthousiast meedoet!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:33

Hier net de resultaten terug. 186,5

Prima aantal punten. Kan me niet in alles vinden maar wel in t algemene commentaar dat er meer impuls in moet

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:47

Ik heb zondag gefilmd in een manege in de buurt. Daar zouden we anders wedstrijd hebben. Filmer stond op een krukje achter de bakrand. En Naja zeg.. 204 punten gereden met ons L2 debuut!