[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:17

Volgens mij kun je ze bij dochorse een week proberen Laura.

Had destijds aardig wat bonnen van Divoza. Weet niet of ik hem anders had gekocht.

Waarom kies je voor kneveltrensjes Mirthe? Gewoon benieuwt, omdat ik zelf eigenlijk altijd d of watertrens gebruik.

http://www.dochorse.nl/test-center.html Daar staat hij bij.

mistid

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:52

Ik vind het ideale bitten, je trekt ze nooit door de mond heen en je hebt net iets meer te vertellen dan met een water-, bus- of D-trens als ze de kont tegen de kribbe gooien. Cantos wordt als ie een paal heeft heel onrustig in het hoofd (schudden) en met dit bit heb ik dat nog niet gehad terwijl hij daarna al wel 4 palen heeft getrapt :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:03

Bitten zijn bij Cas wel een issue :+ Heb er nu een myler in, deze accepteert ze tot nu toe het beste :j

Klinkt goed Laura!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:20

Ik heb een simpel dubbel gebroken watertrensje en ik wissel van hoofdstel omdat hij al heel snel een kapotte snoet heeft van zweet en schuim. Dan weer een lage neusriem en dan weer een hoge := Nu in de winter minder erg, dus al een tijdje een gecombineerde. Maar ik heb nog geen last van een heet wordend paard, ik moet eerder een keer extra aantrappen omdat hij (of ik ) wat onder de indruk is. Ik rij ook nog heel basic zonder spoortjes omdat ik kapstokken heb bij springen. :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:17

Ik ben ook spoorloos, op wedstrijd altijd de enige zonder sporen :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:24

Knap! Ik rij normaal met kort spoortje maar met de cross en langere, dan heb ik soms iets overtuigingskracht nodig :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:06

Ik rijd wel met sporen. Chall om hem bij het losrijden een keer te kunnen aantrappen als ie staat te kloten en de Cantos omdat ik dan net wat scherper en gemakkelijker kan inkomen wanneer die het nodig heeft. Van Sprenger met een bolletje op het uiteind.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:12

Ik rijd zonder sporen. Ben met springen nog zo met paard bezig dat mijn eigen (been)houding vaak wat achterwege blijft :')
Heb een springzweepje mee. Het verschilt per dag maar als de powermodus aan staat heb ik niets nodig. Dan gaat ze gewoon. Soms heeft ze ook dagen dat ze erg terugkomt op de sprong. Dan helpt een klein tikje. :)

Gisteren paard geschoren. Moest na het rijden te lang wachten tot ze weer een beetje droog was.
Heb haar daarna even losgelaten in de binnenbak en vraag mij af of scheren de juiste keuze is geweest (lees: rodeo) dus we zullen het zien vandaag :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:54

Ik rij met een spoortje (maar zonder zweep, daar kan ik slecht mee overweg, krijg dan kramp in mijn hand) mijn man rijdt Cascade zonder spoor maar met een spring zweepje.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:03

Mooi gymnastieklijntje Mirthe.

Ging om een auto kijken, dachten ze dat we mistery shoppers waren haha.

Heb mijn allereerste sporen nog. Zijn stompe sporen. Daarnaast rij ik hem af en toe alleen met dressuur met stompe wieltjes.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:17

Hahaha hoezo nou weer mystery shoppers?

Ja lekker krap neer gezet en met de slof eraan kon ik hem nog wat makkelijker sluiten. Hij moet leren dat ie ook best dicht op een hindernis kan komen en de palen kan laten liggen. Maar of je nou 80 cm neer zet of 1.30m, hij blijft ontzettend economisch...
Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:27

Economische springers zijn ook niet zo erg als ze de balken boven laten. Beste hup heb je ook staan.

Vanwege mijn vraag naar type auto. Schijnt in Nederland eigenlijk niet verkocht te worden. Dus vraag bijgesteld en toen was het makkelijker.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:57

Wat een fijne bodem !

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:17

Ja onze bak ligt er echt fantastisch bij :o heel blij mee dat hij vorige zomer gedraineerd is.

Valt wel mee toch Lithya? :P Nee als ze de boel laten liggen is het niet zo erg. Maar dat doet ie nog lang niet altijd. Maar hij verbetert zichzelf wel behoorlijk gelukkig.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:57

Oohh jaloers op die bodem!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:10

Mijn bodem is ook gedraineerd maar ons grondwaterpeil is erg hoog dus met dit natte weer loopt het van de sloot zo weer terug de bak in :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:17

Het is maar goed dat jullie niet zien waar ik buiten op moet rijden :o Die nieuwe buitenbanen zijn zo fijn! Eerder konden we deze tijd van het jaar echt niet buiten rijden op de manege :=

Fijn dat de Cantos goed aanpakt Mistid! Economisch is prima, die zijn veel sneller in de barrage ;)

Ik rij alle paarden met een spoortje, kan ik ze net wat scherper houden.

Morgen op concours. Heb ik alle paarden opgeschoren inclusief de benen, gewassen en het tuig gepoetst, start de vrachtwagen niet, accu dood denk ik := Gelukkig alternatief vervoer kunnen regelen voor morgen. Maandag maar een garage bellen voor nieuwe accu, leeg kan haast niet, want de hoofdschakelaar stond gewoon uit.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:26

Ja die banen waar jij in kunt trainen zou ik echt haast een moord voor doen.

Net allemaal zwaailichten hier vlakbij. Politie brandweer en ambu's. Twee auto's op elkaar geklapt en in brand gevlogen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:30

O jeetje := Iets bekend over de inzittenden?

Ik rij ook nog steeds zo veel mogelijk buiten, zeker nu we bij de normale buitenbak ook licht hebben. Vandaag was het gelukkig goed weer, want binnen was kerstmarkt. Op de 3-jarige na mooi alles buiten gereden. De baby al voor de manegelessen uit even gereden, want morgen wordt ook niets met concours :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:02

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:06

Fris paard Snorlex haha hopelijk valt ze onder het zadel mee!
Ziet er goed uit Mirthe!
Oei gelukkig alternatief kunnen regelen.
Klinkt ook niet goed zeg..

Ik rij Mickey met een impuls spoor en zweep want hij is een enorme luilak. Gismo zonder iets. Moet volgende week m'n springzweep meenemen om zijn linker schouder ertussen te houden. We hadden nogal last van zijwind :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:08

Oja Gomir is het niet veel voordeliger om zelf een accu te regelen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:11

En hem er dan zelf in te klussen zeker :+ Weet niet eens zeker of hij daadwerkelijk stuk is en zo ja welke van de twee dat dan is....Nee hoor, dat mag mooi iemand met goed materiaal en verstand van zaken doen :o Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag, nog niet eerder zoiets bij de hand gehad hier in het noorden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:14

M'n vriend heeft veel veewagens in onderhoud. Die zit in Drachten. Als je z'n nummer wilt hoor ik het wel :)

Ik heb gisteren 7 accu's mee retour genomen van een klant die allemaal stuk zouden zijn, er was er wel 1 stuk. Volgens mij moeten ze zelf een nieuw testapparaat :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:32

Ik kom nu natuurlijk niet in Drachten terecht :+ Op stal raden ze me aan om ESA te bellen, die zit ook dichtbij begreep ik. Maar als jouw vriend het aan huis (in Tolbert) kan oplossen is die natuurlijk ook van harte welkom ;)