[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:51

Goldie schreef:
Rekening binnen voor de wedstrijd die ik af heb moeten zeggen vanwege windkracht 10. Oudkarspel hebben ze heel netjes dat niet gedaan, maar hier dus wel.
Nou dat is tot daar en toe... Maar moet nu €5 extra betalen aan administratiekosten. Ik heb gewoon netjea afgemeld, maar dit is blijkbaar m'n straf voor het nemen van een verantwoordelijke beslissing...

Meisje van m'n vereniging had ook afgemeld (weet niet of t dezelfde wedstrijd was)... De organisatie "Nou de wedstrijd is toch binnen"... Dan heb je het echt niet begrepen :=

Belachelijk!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:01

Pantykous schreef:
Tnx! Ging het bij jou ook goed?

Ja! Foutloos basis parcours en een stom balkje op de laatste in de barrage. Plaatsing ben ik heel nieuwsgierig naar maar moet daar nog ff op wachten denk ik :P

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:58

Oh super, gefeliciteerd! Gaat toch lekker in de L dan he :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:24

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:46

Wat een gaaf overzicht Elke! :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:01

Nou echt beter dan verwacht. Liep al zo lang tegen t L aan te hikken :P maar goede lessen scheelt alles. Les nu sinds drie maanden bij iemand anders en die weet precies om te gaan met mijn zelfvertrouwen die soms weg is en mijn hectische pony in goede banen te leiden :)
Mooi overzicht Elke!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:36

Nou top toch, goede instructie is goud waard :)

Dank je wel :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:27

Stem ik mee in hoor! Heb ook iemand nodig die mij 'uit m'n hoofd kan halen'. Heb een tijd terug ook eens een les genomen bij iemand anders (kent het type wel: jong, goeie beroepsruiter, veel verschillende paarden, veel verschillende niveaus). Was leuk, maar ik werd daar veelste gehaast van. Als ik ooit barragetraining nodig heb, dan doe ik dat bij hem. :P Opzich was het wel een manier om ponypaard uit d'r schulp te krijgen, maar ik werd er zelf echt te moe van. :') Inmiddels is paardlief veel veranderd en is ze een stuk hectischer geworden (maar hé, ze stopt niet meer), dus ben ik ben erg blij met de lessen van m'n zeeeeer kalme instructeur (tevens baas van instructeur 1). :Y)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:25

Zo he, wat merk je duidelijk verschil als je opeens met een ander hoofdstel moet rijden. Niet zo fijn.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:30

Oeps! Iets nieuws getest of pure noodzaak omdat het andere stuk was?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:00

Noodzaak omdat ie wat wondjes aan zijn hoofd heeft waar dit hoofdstel niet overheen gaat

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:20

Dat is minder. Is het verschil zo groot in de hoofdstellen?

Ik heb vanavond nog een dressuur wedstrijd. Om 9 uur een keer een proefje rijden _O-

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:36

Eindelijk een dagje vrij dus ook weer eens tijd om hier te reageren :)
Heb wel steeds braaf meegelezen, maar ben erg druk met m'n nieuwe werk dus steeds geen tijd om wat te laten horen..

Iedereen weer goed gereden zo te lezen, goed bezig!
Merk met mijn paard ook altijd veel verschil als ik een ander hoofdstel heb..
Succes vanavond Carola! (wist even niet meer wie je was door je andere foto :+ )

Ik heb inmiddels 2x M gestart met Cupi, steeds wel een weigering omdat ik zelf te veel aan het prutsen ben op oxers :o
Hoogte valt me gelukkig heel erg mee, dus we blijven gewoon lekker door oefenen in de M.
Scheelt ook een hoop dat ik nu heel veel verschillende jonge paarden rijd/spring op m'n werk, daardoor ben ik al een stuk zekerder geworden!
Mag over een maandje ook 2 jonkies BB gaan starten van het werk :):)
Een 3 jarige Hos d'o x Picasso Z, en een 4 jarige Cidane x Boreas die ik zelf beleerd heb, dus ben benieuwd hoe dat gaat!
Zondag weer een rondje M springen met Cupi, en over 2 weken een indoor cross (:

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:34

Verschil tussen "gewoon" trenshoofdstel en micklem is wel redelijk ja. En die van mij is gewoon een grote miepert als het hem past.

Klinkt goed marsmellow

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:56

Ik ben nog steeds zo blij met mijn micklem :j

Wou volgende week sowieso starten bij ons in de buurt, moet ik werken := Hmm 200% is toch ook wel fijn, twijfel twijfel...

Ik zit ook te dubben of ik ga switchen van dressuurinstructie. Van de week een invaller gehad en dat beviel ons heel goed :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:23

Haha ja ik heb maar eens een kerst avatar gedaan xd.
Volg je op FB Mel, dus ik ben aardig op de hoogte nog. Fijn dat het M redelijk gaat, oefening baart kunst.

Ik ken het verschil zelf niet tussen 'gewoon' en micklem, heb die namelijk niet. Red me prima met me Engelse, mexicaanse en lage neusriem. Merk ook geen verschil tussen die 3 _O-

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:51

Dat komt omdat de druk daar redelijk oo dezelfde punten ligt en bij de micklem niet.

Avondje trainen maar vervangen door twee rondes sauna.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:08

mag ik vragen waar de midklem dan wel op drukt? Ik dacht soms wel es dat het gewoon een mode item was.

Hier alleen maar engelse hoofdstellen. Eentje lak voor dressuur en eentje klein simpel voor cross en springen :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:29

Misschien dat het voor sommigen mode is, maar heb het hoofdstel en zo'n 5 6 jaar.

Het hoofdstel drukt minder op de zenuwen op de neus vanwege de vorm. Daarnaast komt niet alle druk op je bit te staan wanneer je de teugels gebruikt, maar wordt de druk ook overgebracht op de neus.

Toen ik mijn grote, slappe oaard begon te rijden, trok hij mij nogal eens uit het zadel als hij meende zelf de afstand naar een sprong te zien. Hierdoor klapte hij op het voorbeen. Met dit hoofdstel hoef ik niet met extra kracht te rijden, maar kan ik hem makkelijker begrenzen om er doorheen te klappen zonder half uit mijn zadel getrokken te worden.

Elke, dit is de uitleg van Rambo zelf:
Door de unieke vormgeving van de Micklem Bridle worden alle gevoelige en oppervlakkige zenuwen in het paardenhoofd ontzien. Dit is het meest comfortabele hoofdstel ooit ontworpen voor het paard. Het voordeel van de Micklem Bridles is dat het hoofdstel precies past in de vormen van het paardenhoofd waardoor het nergens drukkingen of knellingen geeft. Alle gevoelige en oppervlakkige zenuwen worden ontzien. Daarnaast worden ook de jukbeenderen en de uitstekende kiezen van het paard vrij gelaten, om zo schuren en / of beschadiging van de slijmvliezen in de mond van het paard te voorkomen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:55

Precies Lithya! Je ziet de Micklems nu overal. Heb hem jaren geleden in Engeland gekocht, met het idee dat 't comfortabeler zou zijn voor paardlief. Rij nu sinds twee jaar weer met een normale lage neusriem, merk dat ze daar toch fijner op loopt. :j Ik krijg m'n kneveltrens trouwens ook niet netjes aan die Micklem vast. Om een of andere reden wil het niet mooi blijven hangen in dat losse bakstuklusje. :\

Ben nu braaf aan het sparen voor 'n hoofdstel met lage neusriem van Dy'on. Vind het wel wat dat je die fijne dunne neusriem mooi recht kunt vastmaken, zonder dat het gespje in d'r mondhoek zit te vervelen. Beetje jammer dat 't grapje met de teugels die ik wil gelijk 300,- kost. :')

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 07:14

Ik heb ook een Micklem omdat mijn paard er beter op loopt :)
Had zo'n beetje elke neusriem+bit geprobeerd, maar met de micklem liep hij zoveel fijner.
Heb nu ook zo'n anatomisch gevormd hoofdstel van Ps of Sweden, daar loopt hij gelukkig het zelfde mee als met de micklem, want die heb eigenlijk wel voor de mooi gekocht :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:43

Wat ben ik blij dat Vosje fijn loopt op 'gewone' hoofdstellen _O-
En een gewoon bitje!

Gaaf overzicht Elke! Late reactie :oo

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:49

Heb er wel een gewoon bit in, dat maakt gelukkig geen verschil.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:06

Ik heb een Hooks hoofdstel met een Dyon lage touwneusriem voor Chall, neusriem was net zo duur als het hele hoofdstel :')

Voor dressuur heb ik een Amigo hoofdstel van 25 euro ofzo. Heb ook zo een voor de Cantos. Ideale hoofdstellen, simpel maar degelijk. Bitten heb ik dubbel gebroken kneveltrensjes van Harry's Horse.

Vind de nieuwe modellen van Fairfax ook wel mooi maar ongetwijfeld kats duur.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:02

Poeh heb ook een tijdje naar de micklem zitten kijken maar zou m dan eigenlijk eerst even willen testen..
Hoe ging je dressuur Car?

Les met gismo ging fijn. Halve volte met balkjes draven en hij liet zo lekker los! Gaan volgende week weer een sprongetje wagen :D springles met mick deze week ging ook top. Wat omhoog gebouwd een keer en nog ruimte zat over op goed 1.25 dat was wel een kick. Dus ben weer ontzettend blij met m'n paarden!