Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:14

k_m schreef:
Hoe doen jullie dat met filmen in een afgesloten bak? Bij ons kan je wel achter C gaan staan, maar dan kijk je op een dikke paal. :+

Wij staan bij C op de bakrand :D

k_m

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:15

Oh en dat je dan die hoeken niet volledig ziet op beeld is geen probleem? Anders kan ik wel iemand op een verhoogje achter de C zetten idd!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:17

Eveline77 schreef:
k_m schreef:
Hoe doen jullie dat met filmen in een afgesloten bak? Bij ons kan je wel achter C gaan staan, maar dan kijk je op een dikke paal. :+

Wij staan bij C op de bakrand :D

Geeft dat wel een fijn beeld en hoe film je dan de korte zijde?

Ik had gisteren iemand die zat op een laag krukje. Dat keek ook echt voor geen meter. Dat geeft zo'n onhandig beeld. Heb het er als tip bij gezet want ik geloof niet dat ze het zelf in de gaten hadden.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:30

Er wordt duidelijk vermeld dat je 2 M achter de C moet staan.. zag laast ook filmpje dat je helemaal de hoek niet ziet (lijk mij niet oke)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:37

helmab schreef:
Er wordt duidelijk vermeld dat je 2 M achter de C moet staan.. zag laast ook filmpje dat je helemaal de hoek niet ziet (lijk mij niet oke)

Als die mogelijkheid er niet is, hoeft het niet. vanaf de website paardrijden.nl: 1. Je gaat bij de letter C staan (indien mogelijk 2 tot 5 meter achter C, dit is alleen mogelijk als er geen hek of bakrand in beeld is). Is dit niet mogelijk dan mag je ook in de rijbaan staan bij C.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:51

Bij ons zit tussen de bakdeur bij c en de grote schuifdeur daar achter ongeveer 50 cm..gelukkig is m’n dochter heel smal en past ze er mooi tussen hahaha.Had de bak ook kunnen omdraaien aangezien bij a de grote schuifdeur gewoon openstaat maar ach ze paste er tussen en de hele baan is te zien vanaf daar.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:03

PSvanLot schreef:

Wij staan bij C op de bakrand :D[/quote]

Geeft dat wel een fijn beeld en hoe film je dan de korte zijde?

Ik had gisteren iemand die zat op een laag krukje. Dat keek ook echt voor geen meter. Dat geeft zo'n onhandig beeld. Heb het er als tip bij gezet want ik geloof niet dat ze het zelf in de gaten hadden.[/quote]

Ik heb een paar keer complimenten gekregen over het filmen. Ik sta denk op ongeveer 1.10/1.20 meter hoogte en de korte zijde lukte vrij goed. Zeker de hoeken, als je zelf goed meedraait. Ik had het geluk M2 en B proeven te filmen en daarbij gebeurt niks precies op C. Enige wat soms wat lastig filmde was de keertwending. Maar die nam ze dan net een randje binnenhoefslag.

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:58

Mijn eerste online M1 proef ook ingestuurd. Hopelijk is het filmpje goed, was zelf tevreden. Paardlief had er zin in

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:37

_Anneruth schreef:
helmab schreef:

Als die mogelijkheid er niet is, hoeft het niet. vanaf de website paardrijden.nl: 1. Je gaat bij de letter C staan (indien mogelijk 2 tot 5 meter achter C, dit is alleen mogelijk als er geen hek of bakrand in beeld is). Is dit niet mogelijk dan mag je ook in de rijbaan staan bij C.

Oh ik heb eigenlijk altijd een hek in beeld bij mijn proeven, heeft nog nooit iemand om gekraaid :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:51

Wij gaan op een krukje staan met filmen zodat je niet tegen de bakrand aan kijkt (en zodat we minder lamme armen krijgen van de telefoon heel hoog houden en dat is ook weer onhandig want dan kun je niet goed zien of je wel goed meedraait met de ruiter in de hoeken := )

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:56

Het hek is bij ons ook niet heel storend denk ik, maar volgens de regels mag dit dus officieel niet? :+ (filmer staat al op een laag krukje)

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:19

Wij staan ook op een krukje :j als je achterin filmt kijk je over het hek heen, maar als je bij C rijdt voorkom je niet dat het hek in beeld is. Maar ik denk dat het er vooral om gaat dat de combinatie gewoon helemaal goed in beeld moet zijn. :j

Succes vandaag weer aan alle refreshers ;) :P

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:24

Ja wij hebben ook zo'n idee hoor xVerax, nog nooit commentaar op gehad. Je ziet het hek alleen als je echt voorbij C komt rijden

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:57

Bij ons is de bakrand bij C dicht (wel met een deur), je kunt er ruim achter staan maar oefeningen zie je niet goed (met name achterwaarts bijvoorbeeld, dan krijg je het beenwerk niet in beeld). Ik dacht; wat nu als de filmer het paard blijft volgen maar snel de bak instapt en vanuit de bak de oefening bij C filmt en dan weer terug de bak uitgaat?

Of is het dan beter om de bak twee meter korter te maken? Maar dan moeten we alle bakletters verplaatsen... of misschien de binnenhoefslag daar pakken en met de bakdeur open filmen?
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 27-10-20 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:58

Ik heb zelf de laatste keer iets eerder afgewend, zodat ik het halthouden op de binnenhoefslag voor C deed. Dan zag je het wel goed op film.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:43

Ik gooi de deur van de binnenbak denk ik gewoon open, is wel makkelijk voor ons haha

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:13

Wij hebben de punten ook binnen, net geen winstpunt maar dat had ik al verwacht. Het proefje ging ook niet lekker.

Nu lekker doortrainen tot de echte wedstrijden weer beginnen. :D

Succes allemaal!

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:15

MerelV schreef:
SilviaKok schreef:
Ik vandaag mn punten ontvangen. Helaas geen beoordeling gekregen...
Rij sinds kort met zweepje en er niet aan gedacht deze weg te leggen tijdens proef. Bedacht me dit pas bij het terug kijken.... Jammer... Had hem bewust wel ingestuurd. Maar zoals verwacht, niks. Allen, 'In het M1 is geen zweep toegestaan en ik zie geen dispensatiepas voor het rijden met zweep....!'
Waar die extra puntjes dan voor zijn... snapten het met uitroepteken ook wel. :))
Nu wachten op de uitslag van deze week!

Jammer, maar logisch helaas. Dan had je beter om kunnen zetten naar HC. Dan mag je wel met zweep rijden en had je een beoordeling gehad.

Naaaah. Nu baal ik wel, dat was echt een goeie! Had ik dat maar gedaan...

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:16

roosjenat schreef:
Wij hebben de punten ook binnen, net geen winstpunt maar dat had ik al verwacht. Het proefje ging ook niet lekker.

Succes allemaal!

Jammer! Op naar de volgende :j
Wanneer had je hem ingestuurd?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:21

Flicka12 schreef:
roosjenat schreef:

Succes allemaal!

Roosjenat, jammer zeg, maar dus niet onverwacht. Volgende keer beter :)

Flicka, haha was ook gelijk wat ik me af vroeg. Stiekem is iedereen dan gelijk benieuwd of je zelf al punten kunt verwachten of nog niet :Y) hihi

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:21

Flicka12 schreef:
roosjenat schreef:

Succes allemaal!

Ik had hem donderdag ingestuurd voor de L1 paarden van 22-10

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:22

roosjenat schreef:
Donderdag heb ik hem ingestuurd voor de L1 paarden van 22-10

Ah oké! Dan moet ik nog even geduld hebben :Y)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:36

Ik wacht nu vooral op de punten van 22/10 die ik vorige week woensdag heb ingestuurd.

Roosjenat, jammer van net geen winstpunt maar scheelt dat het wel verwacht was.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:39

roosjenat schreef:

Succes allemaal!

Jammer roosjenat! De volgende gaat vast beter. In ieder geval fijn dat je je kan vinden in de punten :)

Ik ben stiekem ook al aan het checken, heb de mijne de 23e ingestuurd :o

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:39

vraagje..
Ik heb punten nog niet binnen (heb nog 1 punt nodig en dan wil ik gelijk over) mag je als je heb ingeschreven nog switchen
kwa niveau