Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unleash

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:10

Nou... net proef ingestuurd maar nu hoor ik zojuist dat je eigenlijk geen stemhulpen mag geven? Oeps? Ik praat tijdens de proef best veel tegen mijn pony, en ook klikjes tussendoor... ik zeg enthousiast braaf als hij het goed doet en moedig hem soms aan met een paar klikjes.
Wat gebeurd er als een jury dat niet toe staat? Wordt je proef dan gediskwalificeerd of hoe werkt dat? Zou wel heel zuur zijn want we hebben heel fijn gereden vanmiddag.
Eerste keer dat ik hoor dat het niet mag, maar je hoort op film wel wat sneller de stemhulpen dan vanuit een auto of juryhokje natuurlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:12

Unleash schreef:
Nou... net proef ingestuurd maar nu hoor ik zojuist dat je eigenlijk geen stemhulpen mag geven? Oeps? Ik praat tijdens de proef best veel tegen mijn pony, en ook klikjes tussendoor... ik zeg enthousiast braaf als hij het goed doet en moedig hem soms aan met een paar klikjes.
Wat gebeurd er als een jury dat niet toe staat? Wordt je proef dan gediskwalificeerd of hoe werkt dat? Zou wel heel zuur zijn want we hebben heel fijn gereden vanmiddag.
Eerste keer dat ik hoor dat het niet mag, maar je hoort op film wel wat sneller de stemhulpen dan vanuit een auto of juryhokje natuurlijk.

Hopen dat de jury het geluid niet zo hard heeft staan. :')
Anders is het een punt aftrek per keer per onderdeel. En het staat gewoon in de reglementen. Tip voor iedereen hier: lees de reglementen een keer door, staan vaak echt dingen in die je niet wist en die je kunnen helpen.

https://www.knhs.nl/media/18993/wedstri ... r-2020.pdf

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:19

Oeps, dan krijg ik echt heel veel aftrek hahahaha! Nouja, eigenlijk helemaal niet zo grappig.

Heb de regelementen ooit wel eens doorgelezen, toen ik nog tussen de pony's reed en voor het eerst ging starten. Meer dan 10 jaar geleden. Daarna eigenlijk nooit meer doorgelezen. My bad.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:48

Unleash schreef:
Oeps, dan krijg ik echt heel veel aftrek hahahaha! Nouja, eigenlijk helemaal niet zo grappig.

Heb de regelementen ooit wel eens doorgelezen, toen ik nog tussen de pony's reed en voor het eerst ging starten. Meer dan 10 jaar geleden. Daarna eigenlijk nooit meer doorgelezen. My bad.

Stemhulpen mag nooit, zowel online als op wedstrijd niet.. Dat wordt geen winstpunt, ja als de jury geluid uit heeft, maar dan heb je dus onterecht een winstpunt.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:38

Zo stalgenootje had toch vanavond voor me gefilmd, wel met haar telefoon ipv die van mij. Ondertussen een half uur bezig om het gedownload te krijgen en bestand om te zetten :') Mijn telefoon kan schijnbaar geen. mov aan

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:04

xRoossie95 schreef:
Zo stalgenootje had toch vanavond voor me gefilmd, wel met haar telefoon ipv die van mij. Ondertussen een half uur bezig om het gedownload te krijgen en bestand om te zetten :') Mijn telefoon kan schijnbaar geen. mov aan

Je kunt hem denk ik het beste via haar telefoon insturen. Geeft de minste kwaliteitvermindering op de videobeelden.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:54

Unleash schreef:

Hihi oeps :=

Moet zeggen dat ik bij jonge paarden ook stem gebruik hoor. Kan mij het schelen, ik wil dat die dieren met zo min mogelijk spanning een proefje doorkomen, al het andere komt later wel. Als dat dan punten kost, so be it.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:09

Suzanne F. schreef:
Hopen dat de jury het geluid niet zo hard heeft staan. :')
Anders is het een punt aftrek per keer per onderdeel. En het staat gewoon in de reglementen. Tip voor iedereen hier: lees de reglementen een keer door, staan vaak echt dingen in die je niet wist en die je kunnen helpen.

https://www.knhs.nl/media/18993/wedstri ... r-2020.pdf

Ik ben trouwe meelezer en actief (online) jurylid en ook rijdend in de ( online) proeven.
Maar hier wil ik toch even op reageren, als jury, maar ook als ruiter. Wat ik allemaal tegenkom aan "fouten" in de proeven, dat is echt schokbarend. Helaas denken mensen dat ze wel "even" een proef kunnen insturen want ze rijden hun punten wel. Ik heb al menig combinatie niet kunnen beoordelen ivm fouten voor wat betreft de filmpjes, twee combinaties van afgelopen week hadden het filmpje aan elkaar geplakt. Zo jammer, er is ontzettend duidelijk aangegeven hoe dit hoort. Reglementen doorlezen is wellicht saaie kost, maar men verwacht goede punten, dan mag men er in mijn ogen ook best een beetje moeite voor doen.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:01

xVerax schreef:
xRoossie95 schreef:

Je kunt hem denk ik het beste via haar telefoon insturen. Geeft de minste kwaliteitvermindering op de videobeelden.

Ja hij bleef bij haar hangen toen ze het op stal wilde doen. Dus heeft het nu verstuurd via weTransfer. Dan heb je (bijna) geen kwaliteitsverlies als het goed is. En gok dan de conversie van .mov naar .mp4 ook wel mee valt. Heb beide versies gecheckt op mn (4k) beeldscherm en zag geen verschil in kwaliteit. Dus het is even werk, maar als het goed is wel goed genoeg voor het insturen :D

Om in te haken op de stemhulpen, eigenlijk vind ik het ook een vreemde regel. Zou het niet mooier zijn als de paarden alles op stem deden, ipv been en andere hulpen? :o :') Als ik voor mezelf rij, spring ik in galop puur op stem aan. Vind ik fijner haha.

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:17

Jaja, ik ben ook weer van de partij.
Al 2 proefjes in gestuurd. Nog 3 punten nodig in het M1. Duimen dat dit lukt!
Daarna ga ik rustig aan doen met M paard, wel nog winst in M2 halen.
Maar met die toch geen Z starten.
En dan een gave Freiberger merrie online starten vanaf L1!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:51

Ik ben benieuwd of er nog nieuwe data volgen. Misschien wacht de KNHS de persconferentie van morgen af?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:53

Voor wat ik begrepen heb hangt dat inderdaad ook af van hoe de maatregelen doorgezet gaan worden. Deze 4 events waren dan ook met name om de eerste 4 weken zonder wedstrijden op te vangen.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:11

Ik wacht de persconferentie van morgen af en hoop me dan woensdag voor het event van 12 november in te kunnen schrijven. Volgens mij gaan we nog even door met de huidige maatregelen, dus ik verwacht dat de geplande online wedstrijden gewoon doorgaan. (Hoop ik :') )

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:14

Ik lees eventjes mee.
Mijn paard is nl thuis heel braaf, alleen bouw ik wedstrijd technisch veel te veel spanning op, dus hoop dat dit mij iets gaat brengen.

edit:
Meteen een vraagje..
Geld bij het online insturen dezelfde regels als bij aanmelden op wedstrijd?
Dus lid zijn van vereniging en startkaart hebben? (Neem zelf aan van wel, maar even te lui om het op te zoeken O:) )

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:21

Barbabientje schreef:
Ik lees eventjes mee.
Mijn paard is nl thuis heel braaf, alleen bouw ik wedstrijd technisch veel te veel spanning op, dus hoop dat dit mij iets gaat brengen.

edit:
Meteen een vraagje..
Geld bij het online insturen dezelfde regels als bij aanmelden op wedstrijd?
Dus lid zijn van vereniging en startkaart hebben? (Neem zelf aan van wel, maar even te lui om het op te zoeken O:) )

Yes!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:25

Ah thanks, dan gaan we eerst daar maar achteraan :+

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:04

Wanneer kan je weer inschrijven voor online? Die van deze week kwam ik er eerst niet doorheen op de site en later zat het vol. Maar nu kan ik helemaal geen nieuwe events vinden op de kalender... of kijk ik dan helemaal verkeerd ofzo?

Ik heb wel weer keiveel zin in een wedstrijd, de laatste weken echt weer vooruit gegaan in de lessen, dus ben benieuwd naar de feedback weer eens!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:08

Woensdag om 09:00 :D

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:09

Ben weer heel fanatiek aan het refreshen voor het event van vorige week :') Foei ik.

Gisteren toch in het donker buiten proefje opgenomen. Hier een still uit de proef. Zeker met zo'n licht paard is het volgens mij goed te doen :)
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:23

Lijkt nu wel goed te zien inderdaad! Maar hopelijk na het uploaden ook nog :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:27

Zou je als Belg ook mee kunnen doen? Wij hebben dit namelijk niet. Ik heb geen trailer, maar ben dus wel eens benieuwd wat wij zouden rijden als we er een proefje uit persen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:32

Dan moet je lid worden van een Nederlandse vereniging en een startpas aanvragen. Gemiddelde papieren vereniging zal je rond de €50 zitten + €30 KNHS lidmaatschap. En dan nog je startpas een dagpas is rond de €20? Dan kun je 1x starten. Al met al ben je dan bijna €100 verder voor je start.

Weallride is misschien dan een betere optie.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:35

Yvank_ schreef:
Dan moet je lid worden van een Nederlandse vereniging en een startpas aanvragen. Gemiddelde papieren vereniging zal je rond de €50 zitten + €30 KNHS lidmaatschap. En dan nog je startpas een dagpas is rond de €20? Dan kun je 1x starten. Al met al ben je dan bijna €100 verder voor je start.

Weallride is misschien dan een betere optie.

Daar vreesde ik al voor idd. Ga weallride eens opzoeken, dat is me niet bekend..

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:15

Ik kom mij ook weer melden :) Ga aankomende zaterdag mijn eerste proef filmen. Twijfelde enorm of ik mee zou doen, maar de trainingen gaan de laatste tijd zo onwijs fijn dat ik het wel weer aandurf :D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:19

xRoossie95 schreef:
Ben weer heel fanatiek aan het refreshen voor het event van vorige week :') Foei ik.

Gisteren toch in het donker buiten proefje opgenomen. Hier een still uit de proef. Zeker met zo'n licht paard is het volgens mij goed te doen :)
[ [url=m/hqLc4v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben heel benieuwd wat de jury daarover zegt en wat er overblijft qua kwaliteit na het uploaden! Denk dat het bij ons in de buitenbak helaas geen optie is.. we hebben wel lampen, maar die staan maar aan 1 kant van de bak dus ben bang dat de andere lange zijde niet goed te zien is.