Gerrie schreef:En wat als de vereniging geen eigen accomodatie heeft??
Zoals de onze....
In dát geval ben zeker met je vereniging NIET welkom bij mij in de accomodatie...........

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:KNHS verenigingen: verplicht per 01-01-2005 of overgangsregeling tot 2007
Het veiligheidscertificaat is ook verplicht voor KNHS verenigingen die gebruik maken van een accommodatie. Voor verenigingen die zich na 1 januari 2005 aanmelden bij de KNHS en gebruik maken van een hippische accommodatie, is het veiligheidscertificaat sinds 01 januari 2005 verplicht. Voor verenigingen die al voor 1 januari 2005 aangesloten waren bij de KNHS geldt een overgangstermijn. De accommodatie waarvan zij gebruik maken, moet in 2007 een veiligheidscertificaat hebben. De wedstrijden die onder auspiciën van de KNHS worden georganiseerd, mogen worden gehouden in accommodaties die aan de wedstrijdreglementen van de KNHS voldoen. Mogelijk worden de wedstrijdreglementen voor wat betreft de eisen die gesteld worden aan de accommodatie de komende jaren nog aangescherpt zodat de veiligheid voldoende wordt gewaarborgd. Gecertificeerde verenigingsaccommodaties kunt vinden op de website www.veiligpaardrijden.nl van Stichting Veilige Paardensport.
CGJ12 schreef:whahahaha
Zo'n formulier is volgens de KNHS dus niet eens rechtsgeldig..... !!!!!!
Anders hadden we ook niet zo'n hoedenprobleem.
Dan vulde ik aan het eind van het jaar wel een formulier in voor de KNHS om me het GEHELE JAAR met een hoed te laten rijden........
WAAR MOET IK TEKENEN >>> ???????:D:D
Als ze die regeling ook na 1 april 2006 blijven hanteren ben ik wel tevreden..............
Citaat:--------------------------------------------------------------------------------
Hebben jullie al de Hoefslag van deze week gelezen?
Pagina 30. een ingezonden brief van een manegehoudster die de
helverplichting een goede zaak vindt.
Zij zelf draagt hem ook, want ze wil graag het goede voorbeeld geven.
Ze is blij dat haar manege klanten een helm al als een gewoonte zien en dat ze, wanneer ze een eigen paard hebben en bij het ZZGP terecht komen , die helm nog steeeds als gewoonte zien en niet lopen te "mouwen" over een chique dressuurhoedje.
Ze is trots dat ze als voorbeeldfunctie een helm mag opzetten, altijd, want op deze wijze VOORKOMT ze ernstig hersenletsel.
Zullen we hier samen even een hele mooie tegenbrief- reactie- op sturen naar de ingezonden brieven afdeling van de Hoefslag?
Dat wordt zeker weten geplaatst.
Een brief waarin we punt gewijs aspecten op tafel leggen als: de schijnveiligheid, de cijfertjes en alle andere in en outs?
Gerrie schreef:Wat vond je trouwens van dat stukje van Gert Naber op blz 29?
Er is tegemoet gekomen uit de vraag uit het veld om de erg geoefende ruiter niet meer toe te laten in de lagere klasse in de breedtesport..
CGJ12 schreef:Gaat dat ZO VLOT dan????
Die Gert Naber zegt dus ZO MAAR even een reglementswijziging toe ZONDER dat de ledenraden daarmee hoeven in te stemmen ?????
Dan kan dat voor die Z-hoed ook wel !
Wie belt die man even?
Het wordt nu toch écht hoog tijd!!!!!!
Anders is het pure klasse-justitie...............
WWWiske"]
Dronken mensen en kinderen zijn altijd eerlijk![]()
![]()
[/quote]
Heb je dubbel prijs hiero
[quote="WWWiske schreef:
Verwer: "ik hoop dat ze snel iemand vinden die met veel inzet en enthousiasme de belangen van de dressuurruiters zal helpen behartigen".
Zullen wij van actiegroep dressuurhoed dan maar eens gaan solliciteren?
WWWiske schreef:Een artikel uit de Paardenkrant van 5 januari jl.:
Nico Verwer uit de belangenvereniging dressuur, lid en adviseur van de KNHS ledenraad, het wedstrijdplatform, de topsportcommissie en de disciplinecommissie dressuur.
"Ik loop al jaren tegen muren opbeslissingen nemen en uitvoeren liep daarom heel moeizaam , dat gaat irriteren
en ik heb besloten om het niet te laten escaleren
, daarom heb ik besloten om per 1 januari te vertrekken". aldus Verwer.
Wie de plaats in de belangenvereniging dressuur gaat innemen is nog niet bekend. Voorlopig worden de lopende zaken door Leunis van Lieren (stal Hexagon - Schore) behartigd.
Verwer: "ik hoop dat ze snel iemand vinden die met veel inzet en enthousiasme de belangen van de dressuurruiters zal helpen behartigen".
Zullen wij van actiegroep dressuurhoed dan maar eens gaan solliciteren?
ranna schreef:Sjonge zeg, ben 7 jaar uit de dressuur geweest en begin dit jaar weer aan wedstrijden maar ben er nu al weer moe van.
Niet van de wedstrijden bedoel ik, van dat gezeik van de KNHS.
Kan iemand mij vertellen waar die lui daar mee bezig zijn?
Begint al echt Den Haag te lijken, totaal geen gevoel meer met het veld waarvoor ze toch eigenlijk hun best moeten zitten te doen daar.
Eerst het chippen. Omdat ze na de fusie aan de grond zaten en Virbac (chipfabrikant) een leuk bedrag aan sponsorgelden toezegt komt het KNHS plotsop het idee heel wedstrijdrijdend Nederland een chip in zijn paard te laten jagen.
![]()
(nou, niet bij mijn paard)
Nu moet het dressuurhoedje eraan geloven en ik heb ook al gelezen dat in de toekomst het uniform moet opkrassen zodat we allemaal in jasjes en toestanden met de naam Rabobank erop, kunnen rondrijden. De (Rabobank heeft de begroting immers zo mooi rond gemaakt daar mag wel wat tegenover staan, toch?)
Nou, mij niet gezien.
Als ze niet vlug ophouden met die flauwekul bij het KNHS kap ik er weer net zo vlot mee als ik nu weer begin.
Ze breken alles waar dressuur voor staat af. Wat is dat nou voor vertegenwoordiger van de ruitersport?
Is nou potdorie alleen geld nog belangrijk.
Een sponsor schreeuwt 'jump' en de KNHS vraagt 'hoe hoog?'
Gatver zeg, die lui hebben geen ballen daar.![]()
Ieder KNHS-lid zou eens voor een jaar zijn lidmaatschap moeten opzeggen. Kijken of de hoed en het rijtenue kunnen blijven of niet.
Wedden van wel? Want dan gaat er weer veel geld mee gemoeid en schijnbaar is dat de enige taal die ze bij het KNHS nog spreken.
Nét Den Haag.
WWWiske schreef:+:)+![]()
![]()
JOIN THE CLUB van de hoedenliefhebbers en teken op www.dressuurhoed.nl
(dat had je waarschijnlij al gedaan he?)