Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:38

dus er is nog een kleine kans dat etc. ??

dat moet het op juridische gronden nietig verklaard worden?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:36

Jullie moeten inderdaad zelf weten wat jullie doen. Maar het is echt niet om jullie te pesten, maar voor de veiligheid. Het is wel jammer van het hoedje. Heeft veel geld gekost en het heeft ook zeker wat. Maar in deze nieuwe tijden verandert er zo veel. Dus ook dit.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:04

Ja omdat iedereen het als een paar makke schapen accepteerd. Als je een beetje terug bladert zie je dat de argumenten voor geen meter deugen... Het gaat ze niet om de veiligheid want de KNHS krabbelt terug en heeft het over een gewone cap plicht, daarnaast zou de Z1 en Z2 wel veilig zonder cap zijn?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:24

Goed gesproken Starbreeze OK dan!

Maffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:20

Veiligheidscap mag zeker doorgevoerd worden naar de klassen Z1 t/m ZZ-Z want wie zegt dat iedereen in die klassen echt kan rijden en dus "geen"cap nodig zal hebben

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:10

Precies Maffie, en mensen die vanaf de tour starten, die kunnen echt rijden.

Het is vervelend, maar ik raad je aan de overige 39 pagina's eerst te lezen voordat je dit soort dingen roept Knipoog

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:41

Maffie schreef:
Veiligheidscap mag zeker doorgevoerd worden naar de klassen Z1 t/m ZZ-Z want wie zegt dat iedereen in die klassen echt kan rijden en dus "geen"cap nodig zal hebben

een nieuwe bokker met 1 bericht, die specifiek dit onderwerp op zoekt, dat beloofd niet veel goeds......... Haha!

Overigens in de Grand Prix vallen ze er ook af, verplicht die helm dan ook in die klasse, moet je zien hoeveel A- en B kader ruiters onze actie dan opeens ook gaan steunen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:07

WWWiske schreef:
Overigens in de Grand Prix vallen ze er ook af, verplicht die helm dan ook in die klasse, moet je zien hoeveel A- en B kader ruiters onze actie dan opeens ook gaan steunen

Die verplichting zal er heus niet komen, ze staan nl al vrij om te kiezen ...staat in het FEI reglement!

Dus KNHS, doe zoals de FEI en laat ons zelf kiezen!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:12

WWWiske schreef:
een nieuwe bokker met 1 bericht, die specifiek dit onderwerp op zoekt, dat beloofd niet veel goeds......... Haha!

Zucht.......... Verdrietig

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:11

En wat ik nou zag gisteren op RTL Boulevard, een heel stuk over de koningin en haar paardenmanie. Mevrouw rijd gewoon buitenritten en weet ik wat, ZONDER CAP!!!! Wat willen ze nou Verward

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:14

Hihi hoe weet je nou dat ze geen cap opheeft.

Wie weet wat er onder dat haar zit Haha!:D:D:D:D

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:21

fabienne schreef:
Hihi hoe weet je nou dat ze geen cap opheeft.

Wie weet wat er onder dat haar zit Haha!:D:D:D:D

Haha! Dat is waar!

Ach nee, haar betonnen kapsel fungeert als cap denk ik. Zal er wel een keurmerk aanzitten??? Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:38

Iemand de PAARD en SPORTT nog even goed doorgekeken afgelopen weekend???

Ik viel bijna steil achterover toen ik de foto op pagina 9 zag!
JOOP STOKKEL op zijn paard met zijn dochtertje van een jaar of 4 (naar ik aanneem) voorop in het zadel ZONDER helm op....................
En niemand die het paard verder vasthield.

Als de KNHS dan zo graag wil dat de Z-ruiters ook als voorbeeld voor de jeugd gaan dienen, is het natuurlijk van de gekke dat ze dergelijke foto's publiceren in het officiële vereigingsorgaan.........

En dan moet je je daarbij voorstellen dat de ruiter in kwestie nog niet eens te vergelijken is met een gemidelde L-ruiter.........
Met alle respect: Joop kan vast netjes rijden, maar met 1 arm en 1 been flikkert hij er zó af............

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:43

Dat laatste had niet gehoevenCGJ12, je had je punt al gemaakt met de eerste helft van je constastering.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:44

ik kan nog wel een aantal namen noemen van een amazone die niet de actie dressuurhoed steunt, uit veiligheidsoverwegingen, maar waarvan in een zeer recente BIT wel een mooie reportage staat van haar training thuis, uiteraard ook.......zonder cap of helm, ik krijg steeds meer het idee dat politiek hier toch wel een grote rol in meespeelt.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:52

Joh, het is zo krom als wat. Ik heb immers de redactie van Bit gevraagd, een tijdje terug, of ook zij een stukje wilden wijden aan Dressuurhoed.nl. Nee, was het antwoord; ons beleid stelt veiligheid voorop.

Nou, de laatste Bit gelezen? Tommie Visser met een uitgebreide reportage (zelfs mooie foto op voorpagina): GEEN ENKELE FOTO MET CAP/HELM.
Blader even verder: foto's van de landelijk zeer bekende ruiters: ALLEMAAL OF MET HOED, OF NIETS OP HUN HOOFD...

ach ja.

Maar idd, het officiele blad van de KNHS dient ook het goede voorbeeld te geven; het geeft maar weer aan dat je genaaid wordt waar je bij staat Boos!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:01

Ja en dan de voorpagina van P&S van afgelopen week, los van het feit dat die foto's in mijn ogen niets met de S van Sport te maken heeft, is het overduidelijk dat de KNHS komende weken alle foto's die ze nog ergens in een oude doos hebben liggen (waarop een veiligheidshelm zichtbaar gedragen wordt) eventjes onder onze neus gaan wrijven.

Er zijn nog nooit zoveel foto's afgedrukt waar een helm opstaat, bijna op iedere pagina en pak als vergelijk dan maar eens een P & S van een jaar geleden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:03

yokie schreef:
Joh, het is zo krom als wat. Ik heb immers de redactie van Bit gevraagd, een tijdje terug, of ook zij een stukje wilden wijden aan Dressuurhoed.nl. Nee, was het antwoord; ons beleid stelt veiligheid voorop.

Boos!

Het is idd krom. Wat voor een veiligheidsbeleid kan een blad als BIT nou voeren? Ach gut Ze moeten schrijven over wat de paardenmensen bezig houdt, b.v. de dressuurhoed. Of ze nou voor of tegen zijn. Of zou de KNHS ook al bepalen wat er in "de bladen" komt??

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:13

Tja. Je gaat het je toch afvragen, WAAROM dergelijke bladen en met name veel bekende topruiters zich niet in het openbaar voor de actie willen uitspreken. Achter de schermen krijg je steun, maar owee als men het hoofd boven het maaiveld moet uitsteken...

Wat voor dreiging heeft die KNHS toch?

Ik krijg hier een beetje communistische associaties bij.. (draaf door nu Haha! )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:15

Geeft niet, alles bij elkaar opgeteld( zie ook kledingvoorschriften juryleden en wederom aanpassen B en L proef) begint langzaamaan het idee te ontstaan van een afscheiding. Ook ik draaf door, ik weet het.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:19

yokie schreef:

Ik krijg hier een beetje communistische associaties bij.. (draaf door nu Haha! )

Nog net niet helemaal, SP = Stop Paardrijden? Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:17

Gehaald van de site van VAN BAALEN (bij nieuwsberichten):

12-10-2004: DVB behaalt veiligheidscertificaat

Afbeelding
[.....] De belangrijkste eisen voor het Veiligheidscertificaat zijn: alle klanten dragen een veiligheidshelm,……..[…..]

en vervolgens dit bericht....:

31-10-2004: Irene van Seggelen en Senator DVB in training bij Coby
Afbeelding
Afbeelding
Foto: Irene en Senator in de wei met op de achtergrond de stallen van DVB

Wie belt even de Stichting Veilige Paardensport voor het intrekken van het certificaat????????

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:21

Haha! Haha! Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:21

.. ik lach wel, maar eigenlijk is dit niet om te lachen. Wat een hypocrisie..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:26

Maar dit is wel de essentie!

DVB wil wél de lusten van dat certificaat.......... maar niet de lasten.
Ik kan me ook niet voorstellen dat echt iedereen daar de hele dag met een helm op rijdt.
Niet van de stagiaires / medewerkers en niet van de lesklanten......... Echt niet.
(alhoewel........ met die dameskapsels daar zou het best kunnen)

Maar als je ze vraagt om als prominent voor de actie op te treden geven ze natuurlijk niet thuis.