Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:44

Ik heb ze wel altijd aan beide kanten gedaan. De meeste koop je toch per 2. :')

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:26

Ik dacht ook dat het maar 1 kant is hoor.
En ik dacht dat de 2de die ze leveren gewoon een reserve is whaha maar ik kan het helemaal mis hebben hoor :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:09

Oh kijk. Ik vond dit bij de knhs op hun fb onder de post over de wijzigingen

Afbeelding

Edit: en volgens mij is dan de bedoeling dat het links bevestigd wordt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:04

Ow ik meende ergens gelezen te hebben aan 2 zijdes, maar waar kan ik nu niet meer vinden.. zal een mailing zijn geweest denk ik.
Maar 1 kant is fijn! Dan wordt het gewoon links op het dekje :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:33

Aan een zijde is voldoende en dan het liefst links.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:48

snorkel1986 schreef:
Mochten er nog liefhebbers zijn om een baan af te huren [ [url=m/h0h4PM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is in Raalte

Ik heb nog even getwijfeld om daar volgende week te gaan starten, maar vind het net ver zat.

Mwm ah ja dan snap ik wel dat je met je gezondheid het niet ziet zitten om zo laat nog op pad te gaan..

Daffodil ik snap je wel hoor met het alleen rijden. Ik rijd ook liever niet als er niemand thuis is. Komt genoeg verkeer langs, maar toch.

Mwm lastig is dat idd als je niet weet waar je instructrice jureert. Bij ons staan de juryleden vaak niet boven de startlijst, dus dan is het helemaal lastig

Wat jammer Apple! Maar toch een puntje kunnen meepakken.

Melzazu balen van je val.. Hopelijk geen/weinig last?

Ik heb dit hoofdstelnummer besteld, nog niet binnen dus kan nog niet beoordelen of t wat is voor dat geld. :+
https://hypostore.nl/horseguard-hoofdst ... trass.html

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:34

melis_93 schreef:
Ik heb dit hoofdstelnummer besteld, nog niet binnen dus kan nog niet beoordelen of t wat is voor dat geld. :+
https://hypostore.nl/horseguard-hoofdst ... trass.html

Ow die ziet er ook prima uit! :') Wil je dat even laten weten? Ik twijfel dus nog een beetje, ze vind iets aan dr hoofd niet zo erg, en als dat ook maar aan 1 zijde hoeft, is dat ook nog wel een optie :))

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:46

Ik heb gelukkig al een hoofdstelnummer, die maak ik gewoon vast aan m'n dekje met spelden.

Ik start toevallig dinsdag in Raalte. Maar dat is voor mij ook wel echt het uiterste qua afstanden die ik rij voor wedstrijden. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:37

Links is inderdaad de kant waar je m op bevestigt en dan wel even zorgen dat je dus met de zichtbare kant langs de jury rijdt. Ik moet nog wel eens aan de schrijver vragen of die het gezien heeft :D

Ik baalde gisteren, de bak stond blank. Niet gek want het blijft maar regenen maar helaas dus geen les. En ik had me er zo op verheugd. Maar goed tis niet anders, het wordt vast een keer beter weer!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:40

Hallo, mag ik hier ook meekletsen? Ik rij met mijn IJslander bij de dressuur M1, verder doen we onderlinge springwedstrijden (heel laag hoor, ik ben niet zo dapper), ook rijden we Working Equitation (klasse intro, en dat blijft vrees ik zo, want hij vindt de brug zooooo eng) en Trec klasse intro.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:41

Dankjewel PSvanLot. Binnenkort ook maar eens nummers bestellen.

Welkom tine10! Gezellig dat je er bij bent.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:42

Misschien stomme vraag, maar vanwaar dan per se links? Zolang de jury het kan zien, maakt het toch eigenlijk niet zo gek veel uit? :o

Balen van je les daffodil!

Welkom tine10, altijd welkom! Wat tof dat je dat allemaal met je IJslander doet, toch een ras die je niet gek veel terug ziet komen op wedstrijden. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:45

Goeie vraag maar ik gok dat dat iets is wat ooit afgesproken is. Ik zou zo snel geen goede reden daarvoor kunnen bedenken.

IJslanders kunnen zo leuk zijn. Ik heb er eentje in mijn les gehad en echt hoor als die ging starten werd iedereeen gewoon stil, zo gaaf! Maar goed die was dus weer minder geschikt om mee te tolten omdat ie zo goed "gewoon" galoppeerde.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:47

DemiSisa schreef:
Misschien stomme vraag, maar vanwaar dan per se links? Zolang de jury het kan zien, maakt het toch eigenlijk niet zo gek veel uit? :o

Ik denk persoonlijk dat dat komt vanuit het feit dat wij (officieel) alles vanaf links doen met het paard. Opstijgen, afstijgen, aansingelen, leiden etcetera.

Whahahah van het woord aansingelen maakte hij eerst aanslingeren. Kan ook _O-

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:10

Is links ook echt een verplichting? Volgens mij niet toch?
Ik heb de linkerkant van mijn dekje namelijk geborduurd, beetje zonde om daar een hoofdstelnummer overeen te doen. En er boven lijkt me ook net wat apart.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:10

Hoeven we ons dan niet meer voor te stellen bij de jury als iedereen hoofdstelnummers heeft?

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:28

Bowo schreef:
Is links ook echt een verplichting? Volgens mij niet toch?
Ik heb de linkerkant van mijn dekje namelijk geborduurd, beetje zonde om daar een hoofdstelnummer overeen te doen. En er boven lijkt me ook net wat apart.

ik weet dat met het regiokampioenschap het hoofdstelnummer aan de linker kant moest, dus ook op je dekje links. Maar of dit een vaste regel is, dat durf ik niet te zeggen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 13:23

DemiSisa schreef:
Ik heb gelukkig al een hoofdstelnummer, die maak ik gewoon vast aan m'n dekje met spelden.

Ik start toevallig dinsdag in Raalte. Maar dat is voor mij ook wel echt het uiterste qua afstanden die ik rij voor wedstrijden. :)

Leuk welke klasse ook al weer?

8)7 laat maar zag je onderschrift telaat..
Dan zie ik je wel rijden O:)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:16

Miriam91 schreef:
Hoeven we ons dan niet meer voor te stellen bij de jury als iedereen hoofdstelnummers heeft?

In theorie niet nee, maar ik weet niet wat vooral 'oudere' juryleden daarvan vinden? Het is nu ook niet verplicht, maar heb wel is gehad dat een jury riep of ik me nog kwam aanmelden toen ik eerst even 2 rondjes door de bak reed toen de ander er nog in zat te wachten tot die weg kon (je moest bij die wedstrijd in de ring wachten en de volgende werd er al ingelaten).
Dus denk dat er zeker wel juryleden zijn die het blijven waarderen

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:45

oooh dat heb ik nog nooit meegemaakt. HAHA maar ik heb nog niet zo lange actief wedstrijdruiter. Ik doe wel altijd even vriendelijke lachen..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:46

Miriam91 schreef:

Liever niet zelfs haha.
Ik heb daar echt zo’n hekel aan als een deelnemer tegen me gaat staat te roepen als ik bezig ben met het afwerken van de coupon.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:01

snorkel1986 schreef:
DemiSisa schreef:

Leuk welke klasse ook al weer?

8)7 laat maar zag je onderschrift telaat..
Dan zie ik je wel rijden O:)

Haha ja onderschrift klopt nog! Rij je zelf ook mee? :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:03

PSvanLot schreef:
Miriam91 schreef:

Liever niet zelfs haha.
Ik heb daar echt zo’n hekel aan als een deelnemer tegen me gaat staat te roepen als ik bezig ben met het afwerken van de coupon.

:') Ik probeer altijd te wachten totdat de jury opkijkt, maar ze reageren nooit zo enthousiast dus heb me altijd al afgevraagd of het eigenlijk wel gewaardeerd wordt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:10

Je kunt ze vaak ook enorm moeilijk verstaan, vooral in een binnen accommodatie.

Ik vond het op de kampioenschappen heerlijk. Ik was coupon aan het afschrijven, nieuwe deelnemer binnen en schrijfster had nummer al gecontroleerd. Konden meteen door.
Had de C-B en C-L1 en van de ruim 30 combinaties hadden zich denk ik Max 5 kinderen gemeld.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:11

Ja dat aanmelden voor de proef vind ik altijd zo awkward :') Wil wachten tot de jury zo ver is maar soms duurt dat even en rijd dan liever een extra rondje! Scheelt dat de jury bij de binnenbak waar ik vaak start heel hoog zit, hoef je je niet voor te stellen! Volgende week ga ik weer op pad! Heb alleen voor mijn idee te weinig gereden laatste tijd... Wel proefjes doorgelezen!