Jaja hier ook al

Jammer van de punten LuffB, wat vond de jury vooral verbeterpunten?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Fijn beeld maar aangezien je Z start kan ik me wel vinden in de commentaren. ‘T is een beeld van een jonger paard, zou in B/L zeker fijn gepunt worden. Maar geen opgericht of verzameld paard.
Poekkie schreef:@LuffB: ik begrijp de struggle hoor, heb zelf o.a. een ouderwetse haf met korte hals en breed lijf en daar is het idd gewoon veel moeilijker bij om een correct plaatje met impuls en nageeflijkheid te laten zien dan met mijn KWPN.
Toch vind ik bij jouw paard deze in contact lopen maar niet nageeflijk. Ik heb ook niet het idee dat hij de achterhand er echt onder brengt en ben benieuwd hoe de verruimingen er uit zien. Ik zou deze persoonlijk toch ronder rijden maar nog niet hoog instellen en blijven oefenen op verzamelen en verruimen. Wat je vertelt over de swung is wss vooral krachttekort: het niet kunnen volhouden en niet in combi met oefeningen. Dat komt wel, maar die beschrijving bevestigt wel ergens dat het Z nog iets te hoog is voor deze combi. (Voor ons ook hoor, ik start volgend jaar wss in M bij de haflingers en oefenwedstrijden en N1 bij de officiële dus als BE en NL vergelijkbaar zijn rijden wij lager dan jij. Wij krijgen geen commentaar op aanleuning of ruggebruik meer maar impuls blijft hard werken en wisselt nog veel van proef tot proef).
Nu zeg ik dit wel allemaal op basis van 1 foto die ook nog redelijk onduidelijk is. Echt eerlijk is dat eigelijk niet. Als jij en je instructrice een ander gevoel of een andere mening hebben is dat prima. Jullie zien en voelen natuurlijk veel meer dan die ene foto.
SandraWierda schreef:Vandaag ons Spring debuut gehad50cm gesprongen en 2x foutloos en als kers op de taart 2x 1ste prijs gewonnen. Volgende keer gaan we 60cm proberen
![]()
Filmpje van ons 2de rondje![]()
https://youtu.be/a0O3-qQ_d6o?si=90UeqFM4GetmimFU
[ [url=m/qelUiS.jpg]Afbeelding[/url] ]
SandraWierda schreef:Als ze zelf twijfelt waarom dan niet gewoon eerst een keertje BB starten
Ctje5 schreef:SandraWierda schreef:Als ze zelf twijfelt waarom dan niet gewoon eerst een keertje BB starten
Ze weet het zelf niet goed. Ze wilde eigenlijk bij de pony's door naar het L maar dat deed ze maar niet i.v.m. dat haar dressuur niet zo best is. En naar wat ik gisteren heb gezien is het L-pony's B paarden.
LuffB schreef:Super leuk Sandra, gefeliciteerd met je fijne wedstrijd en de plaatsingen!
Wanneer staat de 60 cm op de planning?