Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:53

Hoi! Ik kom uit de meeleesmodus :P De hele zomer weinig gedaan, eerst paard kreupel door dat het zadel niet goed zat en daarna had ze bloedarmoede. En ben zelf een maand op vakantie geweest in totaal := Ze zou eerst mee naar Ameland maar door al het gedoe besloten haar thuis te laten. Nu ben ik haar weer aan het oppakken en dat doet ze heel goed! Zadel ligt nu ook EINDEEEELIJK goed!

@haasje, au pijnlijk! Ik moet mijn verstandskiezen ook laten trekken maar durf het niet... Heel veel beterschap ook met je enkels :(
@katja soms moet je ook even zo'n les hebben tijdens een wedstrijd. Goed leermoment! Nog steeds dan een nette score hoor :)
@liqourice dat klinkt als een pittig weekje! Heb je veel geleerd?? Ik ben benieuwd wie je het meest bevallen is.
@suikermeisje, pfffff twee uur tussen de proeven :o dat heb ik echt nog nooit gehad! Lijkt mij helemaal niks..
@vivre, welkom!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:27

xxwienekexx, normaal merk ik niks eigenlijk, mss doordat temp wat gaat veranderen en seizoen ten einde loopt? eerste keer hengstig kan ze wat koliekerig zijn dus wie weet.

Haasje, ook dat nog, wederom beterschap!

Katja,voorlopig laat ik ze daar nog staan. heb ze zelf niet dragend en zelf ga ik ze niet meer starten denk ik. Ze is nog maar tien en houdt niet van niks doen dus kan ze er nog mooi mee verder rijden.
Voor evt liefhebber is ze te koop, bieden staat vrij. ze mag blijven en dan verder inzetten voor de fokkerij, mn dochter is nu tien en wil als ze 12 is terug gaan rijden ( verzint ze dan even, ze hoopt nog wel bixie te mogen starten dan :') <<) _O- ) dus dat kan ook altijd nog.

Josje, eindelijk weer aan de slag! en een maand vakantie, klinkt geweldig!!! _/-\o_

gaat er iemand van jullie naar Houten morgen?

josje4

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:50

Peetje ja ik ben ook héél blij dat ik weer aan de slag kan met der! Houten gaan wij morgen niet heen := Komende maanden nog lekker thuis trainen en conditie opbouwen en dan in het indoorseizoen weer starten. Ik vond een maand weg van huis uiteindelijk wel erg veel hoor O:) Maar ik kon het er nu van nemen, ben namelijk opzoek naar een tweede paard en dan zal ik veel minder op vakantie kunnen. Ik ga vanavond kijken, voor de tweede keer, bij een everdale x krack c. Nog wel wat groen maar dat wil ook graag :P Als iemand hier nog iets weet dan hoor ik het graag. Ben opzoek naar een 5/7 jarig dressuurpaard, lief maar wel willen werken en rond de 170. Het aanbod is op dit moment erg laag :\

Wat vinden jullie mooie indoorwedstrijden regio midden Nederland? Vorig jaar vond ik het erg lastig om leuke wedstrijden te vinden in de buurt. Was vaak veelste ver weg..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:20

josje4 schreef:
Peetje ja ik ben ook héél blij dat ik weer aan de slag kan met der! Houten gaan wij morgen niet heen := Komende maanden nog lekker thuis trainen en conditie opbouwen en dan in het indoorseizoen weer starten. Ik vond een maand weg van huis uiteindelijk wel erg veel hoor O:) Maar ik kon het er nu van nemen, ben namelijk opzoek naar een tweede paard en dan zal ik veel minder op vakantie kunnen. Ik ga vanavond kijken, voor de tweede keer, bij een everdale x krack c. Nog wel wat groen maar dat wil ook graag :P Als iemand hier nog iets weet dan hoor ik het graag. Ben opzoek naar een 5/7 jarig dressuurpaard, lief maar wel willen werken en rond de 170. Het aanbod is op dit moment erg laag :\

Wat vinden jullie mooie indoorwedstrijden regio midden Nederland? Vorig jaar vond ik het erg lastig om leuke wedstrijden te vinden in de buurt. Was vaak veelste ver weg..

Beuningen vond ik bagger. Maar Velddriel is goed geregeld met leuke prijzen.
Verder kom ik niet op zoveel plekken. Velddriel heeft zo vaak wedstrijd dat het wel prima is daar.

Weet helaas geen paard voor je. Wel een leuke Z2 hengst. 1,68 hoog en 9 jaar.

Afbeelding

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:41

Ik wantrouw foto's van paarden die in zo'n diepe bodem worden rondgestuurd. Zo krijgt men nog een muildier aan het bewegen.
Het is zo'n methode samen met het opgewonden maken van het te verkopen paard, dat gebruikt wordt om de potentiële koper, een dier voor te toveren met Olympische kwaliteiten. Een paard moet goed lopen in rust, niet in opwinding, mul zand, diepe zuigende bodem of water. Trouwens de aangespannen spierbundel bovenop de rechterarm van de amazone en haar zit met de onderbenen naar voren, spreekt boekdelen.
Misschien toch wel een goed paard, maar ga niet af op die foto. Rijdt het dier langdurig en herhaaldelijk waarvan minstens één keer vanaf dat hij uit de stal komt, koud, niet gelongeerd.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:44

Kadankovitch schreef:
Ik wantrouw foto's van paarden die in zo'n diepe bodem worden rondgestuurd. Zo krijgt men nog een muildier aan het bewegen.
Het is zo'n methode samen met het opgewonden maken van het te verkopen paard, dat gebruikt wordt om de potentiële koper, een dier voor te toveren met Olympische kwaliteiten. Een paard moet goed lopen in rust, niet in opwinding, mul zand, diepe zuigende bodem of water. Trouwens de aangespannen spierbundel bovenop de rechterarm van de amazone en haar zit met de onderbenen naar voren, spreekt boekdelen.
Misschien toch wel een goed paard, maar ga niet af op die foto. Rijdt het dier langdurig en herhaaldelijk waarvan minstens één keer vanaf dat hij uit de stal komt, koud, niet gelongeerd.

Hi! Ben jij nieuw in dit forum? Misschien leuk om wat over jezelf te vertellen

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:55

Ik wilde slecht een welgemeend advies geven over een koop voorgesteld paard. Dat was alles.

Ikzelf weet niet of ik onder subtop ruiters gerekend kan worden. Volgens de oude definitie zeker wel. Maar naar de huidige opvatting niet meer.
Ik heb 9 paarden tot en met de GP getraind, plus 8 van hun ruiters. Zelf, niet erg dol op wedstrijden, heb ik maar één paard op dat niveau gestart.
Laatst bijgewerkt door Kadankovitch op 27-08-18 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:02

Kadankovitch schreef:

Zo bedankt zeg...

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:22

suikermeisje schreef:
Zo bedankt zeg...

Indien u dat bent die deze hengst rijdt, dan ziet het beeld zeker niet zo fijn uit als andere foto's die ik van u ken. Het is zeker niet mijn intentie u persoonlijk te kwetsen.
Maar het punt blijft dat mijn mening niet zonder reden gegeven is. Of anders; klopt mijn waarneming niet?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:24

Zo, nou, welkom hier. Zo maak je wel vrienden :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:28

Hoi kadankovitch :D
Snap wel wat je bedoeld qua mulle bodem en opjaag filmpjes. Zie je toch verdomde vaak dat ze er met zweep, plastic zak etc achteraan rennen.

Mijn debuut komt steeds wat dichterbij, nog goede maand en blijft spannend. :))
Doe trouwens alleen proef 35, die verhalen van uren ertussen doet het mij bij 1 proef houden.
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 27-08-18 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:31

Kadankovitch schreef:
Ik wilde slecht een welgemeend advies geven over een koop voorgesteld paard. Dat was alles.

Ikzelf weet niet of ik onder subtop ruiters gerekend kan worden. Volgens de oude definitie zeker wel. Maar naar de huidige opvatting niet meer.
Ik heb 9 paarden tot en met de GP getraind, plus 8 van hun ruiters. Zelf, niet erg dol op wedstrijden, heb ik maar één paard op dat niveau gestart.

Het is misschien wat vreemd dat je hier nooit meepraat en nu ineens je (negatieve) mening geeft. En we vroegen elkaar in dit topic niet om een mening over de foto, die was goedbedoeld geplaatst omdat er een zoektocht naar een nieuw paard werd opgestart. Dus eigenlijk is je reactie totaal off-topic. Tip voor volgende keer, als je wilt dat mensen wat met je mening doen, zorg er dan eerst voor dat je al in het topic zit want op deze manier gaat ze überhaupt niet serieus naar je mening kijken. Of het nou wel of niet klopt ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:40

Kadankovitch schreef:
suikermeisje schreef:
Zo bedankt zeg...

Indien u dat bent die deze hengst rijdt, dan ziet het beeld zeker niet zo fijn uit als andere foto's die ik van u ken. Het is zeker niet mijn intentie u persoonlijk te kwetsen.
Maar het punt blijft dat mijn mening niet zonder reden gegeven is. Of anders; klopt mijn waarneming niet?

Hij loopt van zichzelf al vrij verheven. Ik zit op mijn eigen paard daardoor ook meer ontspannen. Die loopt veel vlakker.

mirjamalvaro schreef:
Hoi kadankovitch :D
Snap wel wat je bedoeld qua mulle bodem en opjaag filmpjes. Zie je toch verdomde vaak dat ze er met zweep, plastic zak etc achteraan rennen.

Mijn debuut komt steeds wat dichterbij, nog goede maand en blijft spannend. :))
Doe trouwens alleen proef 35, die verhalen van uren ertussen doet het mij bij 1 proef houden.

Snap het wel wat die bedoeld, de manier waarop is alleen niet netjes.
Dit paard wordt niet opgejaagd met een longeerzweep. Dan hadden we foto's gehad dat er een giraffe liep en een start die dubbelgevouwen lag. Hoef je bij deze niet te doen.

Foto was meer bedoeld voor als er iemand iets zoekt oid... Niet eens per se om hier aan te bieden. Allemachies...

Oh en mijn spierbundel is veeeeel groter op het moment dat ik die aanspan. Het is bij mij vrij snel zichtbaar.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:55

Oh ik bedoelde niet bij jouw foto hoor, meer filmpjes waar je ze echt in de bak ziet staan. :P

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:31

Bootcamp was leerzaam, wel pittig! Heb bij Coby maandag echt heel fijn kunnen rijden. Mooie tips gekregen en de series met meer expressie door kunnen rijden. Ik rij ze wel netjes, maar altijd een beetje flauw. Nu er echt aan moeten rijden en dan gaan ze 10x beter.
De vrijdag niet super fijn gereden. Paard was een beetje moe en de manier van lesgeven paste ons minder. Maar toch weer even weggeweest ;)
Nu flink doortrainen en dan in september weer op wedstrijd. Misschien een keer 1 proefje rijden, zodat ik daar al mijn aandacht op kan richten.

Beetje een vreemde reactie van iemand die nog nooit in het topic gereageerd heeft. Vind het een leuk dier Suikeemeisje. De bak lijkt me wel erg zwaar, maar dat zegt weinig over je paard ;)

Spannend Mirjamalvaro, er zijn ook een boel wedstrijden waarbij ze de proeven gewoon achter elkaar rijden. Als je het zeker wil weten kan je de organisatie even mailen.

Leuk josje, een jong paard erbij. Ben benieuwd of het wat wordt!
Ik start ook veel in Velddriel, iedere maand wedstrijd en fijne bodems en parkeerplaats. Verder vind ik Ammerzoden ook fijn starten. Maar misschien zijn die wedstrijden al te duidelijk voor jou?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:38

Ik vind het in Utrecht bij de Voornruiters altijd super fijn starten in het midden van het land. Houten is ook wel fijn binnen en verder is het al snel een eindje rijden.
Velddriel vond ik wel heel fijn starten afgelopen winter.

Heerlijk als je zo flexibel kunt zijn Peetje. Ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen. Ze is nog super jong voor dit niveau.

Aansprekend paard die schimmel. Een toffe dressuurschimmel staat nog altijd om mijn wensenlijstje. Hoe is hij gefokt?

Houten ga ik niet heen. Ik kon daar niet starten omdat mijn instructrice daar zou jureren. Dat gaat nu op het laatste moment niet door maar het komt me eigenlijk wel goed uit. Moet vrijdag al op de Hippiade starten in het ZZL en deze week is al druk genoeg.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:23

Katja schreef:
Ik vind het in Utrecht bij de Voornruiters altijd super fijn starten in het midden van het land. Houten is ook wel fijn binnen en verder is het al snel een eindje rijden.
Velddriel vond ik wel heel fijn starten afgelopen winter.

Heerlijk als je zo flexibel kunt zijn Peetje. Ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen. Ze is nog super jong voor dit niveau.

Aansprekend paard die schimmel. Een toffe dressuurschimmel staat nog altijd om mijn wensenlijstje. Hoe is hij gefokt?

Houten ga ik niet heen. Ik kon daar niet starten omdat mijn instructrice daar zou jureren. Dat gaat nu op het laatste moment niet door maar het komt me eigenlijk wel goed uit. Moet vrijdag al op de Hippiade starten in het ZZL en deze week is al druk genoeg.

Druk schema inderdaad dan!

Hij is een Cavalier x walser x Ahoy. Gelders gefokt dus.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 23:08

De schimmel hierboven is echt stoer maar ik heb er al 1 haha

Voor wie nog fijne Subtop wedstrijden zoekt, Manege de Paardesprong in Neerijnen organiseert sinds vorige maand ook subtop wedstrijden 2x 20x60 naast elkaar en daarvoor nog 20x40 losrijden.

Dus voor wie nog iets zoekt :j :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 06:51

Ik vind het vaak zo druk als er twee wedstrijdringen zijn en je moet dan in 20x40 losrijden. Ideaal voor het ZZZ dat dan weer wel.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:10

Ik ben ook altijd wel fan van de Voornruiters en Houten, zal eens kijken hoe lang Velddriel rijden is want jullie zijn allemaal heel positief.

Misschien dat het in de winter sneller 1 proef zal worden omdat ik het echt stom vind om 3 uur tussen de proeven te wachten. Of zijn er locaties waar ze gewoon groepjes doen waardoor je je 2 proeven achter elkaar kan starten?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:40

haasje20 schreef:
Ik ben ook altijd wel fan van de Voornruiters en Houten, zal eens kijken hoe lang Velddriel rijden is want jullie zijn allemaal heel positief.

Misschien dat het in de winter sneller 1 proef zal worden omdat ik het echt stom vind om 3 uur tussen de proeven te wachten. Of zijn er locaties waar ze gewoon groepjes doen waardoor je je 2 proeven achter elkaar kan starten?

Velddriel is dat in groepjes. Ik ga ook niet als er zo lang tussen zit.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:37

@katja veel succes op het NK
@suikermeisje, sorry het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten :oo Bedankt voor het meedenken! Maar deze is helaas wel iets te oud voor wat ik zoek.

Ammerzoden en Velddriel ga ik zeker onthouden, dank jullie wel! Paard van gisteren ga ik waarschijnlijk nog 1 keer kijken en dan beslissen. Ben ook 1 tegen gekomen met afvlakkingen op beide knieën, word ik niet super enthousiast van maar hij is verder wel goedgekeurd. Wat zouden jullie doen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:51

josje4 schreef:
@suikermeisje, sorry het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten :oo Bedankt voor het meedenken! Maar deze is helaas wel iets te oud voor wat ik zoek.

Ammerzoden en Velddriel ga ik zeker onthouden, dank jullie wel! Paard van gisteren ga ik waarschijnlijk nog 1 keer kijken en dan beslissen. Ben ook 1 tegen gekomen met afvlakkingen op beide knieën, word ik niet super enthousiast van maar hij is verder wel goedgekeurd. Wat zouden jullie doen?

Mijn eigen paarden zijn niet eens gekeurd (rx). Zaten ook niet in een prijsklasse waar je dat doet. Dus voor wat minder geld zou ik het wel doen. Maar niet de prijs waar je ook een volledig goed paard voor kan kopen.

Haha geeft niet hoor. Plaats zelf de foto hè. En was meer omdat er nog weleens meelezers zijn die dan bv wat info vragen. Niet per se om jou aan te bieden, want ook niet dressuurgetinte.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:44

josje4 schreef:

Mijn paard heeft ook zoiets, ik heb hem er niet op laten staan, maar hij was ook al 11. Ik weet niet of ik het direct zou kopen bij een jong paard. Maar ik heb ook een jaarling gekocht, ook een verrassing hoe die straks op de foto is.
Als de prijs er naar is..

Katja, alvast succes op de hippiade!

Iemand wel eens in den dungen geweest in het indoor seizoen? Zag er deze winter aardig wat wedstrijden staan, maar ben er nooit geweest.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:42

Dungen ben ik nog nooit geweest dus daar kan ik je niet mee verder helpen :=

Ik heb besloten geen zin in paarden met ''iets'' te hebben vanwege het risico, vooral niet als ze de hoofdprijs er voor vragen :P Maar goed om jullie ervaringen hierin te krijgen. Ben eigenlijk qua paarden kopen echt een leek :')

@suikermeisje gelukkig maar :P