Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik hoop dat mijn schimmel zich een beetje schoon houd

Thanks voor je snelle en lieve berichtje iig
over 2 weken springen en over 3 weken weer starten.
. Nou is dat in de training simpel, ten eerste een teken dat het tijd is om te stoppen
maar ten tweede maak ik dan een ophouding dat ze even van mijn hand afkomt en dan tik ik met mijn been om de impuls te herstellen en haar hogerin te krijgen. Het is op zich een probleem wat zichzelf oplost als ze sterker wordt natuurlijk dus ik zit er niet mee in, typisch groene paardenissue.
hij doet dat wel gewoon, corrigeren in de proef. Toen we Chap net hadden kende hij alleen stap en galop, was puur op springen gereden. Bespiering was ook heel slecht toen we hem kochten. Daarom vond hij een constante aanleuning erg moeilijk. In het begin dus ook wel regelmatig zonder winst thuis gekomen, Chaplin werd dan loperig en ging erg hangen, waardoor hij enorm op de voorhand viel. Niet corrigeren maakte het alleen maar erger. Hij heeft nu veel meer balans en kan ook veel beter van achteruit lopen. Aanleuning is dus ook veel constanter nu. Ik moet dus zorgen dat ik hem bij het inrijden goed voor elkaar heb, dan kom ik in theorie zo de proef door. Maar vaak verpest ik het zelf door veel te veel te willen doen