[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:10

aniek_joefy schreef:
lina1998 schreef:
Ja ach, ik kom er wel overheen. In de training gaat hij onwijs goed dus het komt vanzelf wel weer!

Lekker doortrainen :D

Ja precies, 19de een proefgerichte clinic rijden en dan gaan we er in mei weer helemaal voor, al is het buitenseizoen niet zo mijn ding :+

Edit:
Fijn dat het met jou erop wel goed ging Lisanne!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:12

lina1998 schreef:
Natuurlijk mag je dat vragen, Wedros heeft voor ijzers (ruim twee maanden nu denk ik) en ik ben veel te bang dat hij ze eraf trapt in zijn gekke buien :o. Hij heeft vorig jaar wat problemen gehad met zijn hoef rechts voor en daarom heeft hij zijn ijzers (nu) gewoon nodig en dan ben ik gewoon overbezorgd en neem ik het zekere voor het onzekere :x :o

Oh okee! Ik heb zelf ook springschoenen omdat Vera echt best wel erg aantikt van achter naar voren, maar echt alleen tijdens het rijden haha. Maar ik snap het, afentoe hebben ze echt van die gekke buien en dan zou ik het liefst ook mn peeskappen omdoen haha.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:14

Aniek: Lees mn verslag de vorige blz :D

aniek_joefy

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:17

Oeff balen van je eventuele verzorger, gelukkig heb je zelf wel lekker gereden!

Ik heb vandaag ook weer super fijn gereden! Normaal rijd ik de dag na de wedstrijd nooit, maar aangezien het zo weer zondag is en ik morgen en overmorgen maar tijd heb voor een van de twee en vandaag toch vrij was even gereden, niet te lang en rustig aan maar hij liep top!
Word wel stressen hoor zaterdag :') moet van aap echt gelijk bowy opzadelen :') als het goed is gaat m'n zus aap uitstappen, afzadelen etc

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:17

Peeskappen heb ik alleen om met rijden, ook een hele tijd zonder gereden maar met zijn sprongen soms durf ik dat toch niet meer aan := . Springschoenen gaan om in de paddock, in de molen, tijdens longeren en tijdens het rijden. Ik durf er niet mee te stoppen want dan zal je net zien.. :').

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:19

dat kan ik me goed voorstellen Aniek!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:24

Aniek: Ja heel erg balen.. Maar ze was ook wel erg jong en Vera is aardig pittig..
Lina: Ik heb haar bloot staan in de paddock(maar ik heb geen boxen :p) en met rijden springschoentjes & peeskapjes om. Vanmiddag heeft die nu niet meer toekomstige verzorger zonder gereden, ze was het wss vergeten, maar dan merk ik wel aan Vera dat ze er echt baat bij heeft(ze had alweer wondjes). Ze klapt echt met d'r achterbenen tegen mekaar en ze heeft ook een flinke wond op d'r achterbeen(inmiddels dicht en behaard) van een klap van een van mn shets. Vond toen dat bloed, dacht toen dat Vera blaasontsteking had maar het was gewoon gedrupt in de plas.
Ik snap wel dat je zo voorzichtig bent, alles beter dan een paard met fikse wonden die weer gehecht moeten oid..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:31

Wedros is echt een lomperik :') . Hij tikt alleen aan als hij vermoeid is gelukkig maar hij kan ook bokken en springen voor 10 (helaas ook met mij erop 8)7 ) dus inderdaad dan maar liever geen risico.
Hij heeft wel altijd overal wondjes, zijn hoofd is favoriet, en ik maar elke keer braaf overal zalf op smeren...
Hij heeft vorig jaar ook flinke mok gehad, mok boxrust en krampigheid in beide achterbenen is écht geen goede combi zijn benen behandelen was met gevaar voor eigenleven :')

Hopelijk vind je snel iemand anders!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:23

lina1998 schreef:
Wedros is echt een lomperik :') . Hij tikt alleen aan als hij vermoeid is gelukkig maar hij kan ook bokken en springen voor 10 (helaas ook met mij erop 8)7 ) dus inderdaad dan maar liever geen risico.
Hij heeft wel altijd overal wondjes, zijn hoofd is favoriet, en ik maar elke keer braaf overal zalf op smeren...
Hij heeft vorig jaar ook flinke mok gehad, mok boxrust en krampigheid in beide achterbenen is écht geen goede combi zijn benen behandelen was met gevaar voor eigenleven :')

Hopelijk vind je snel iemand anders!

Haha ahw, nouja Vera ook wat rijden betreft, al is haar middendraf echt <3 <3 (zooo mooi dan merk je die 54% volbloed pas)

Vanmiddag ging ze lekker sterren kijken :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:03

Vanmiddag ging ik lekker weer rijden, laatste 2 uur uitval dus ik was heel blij :D. Veertje opgezadeld en ben gaan rijden. Mijn vriendin was tegelijk met mij aan het opzadelen, dus je raad het al. Zodra haar paard uit het zicht was begon de lol. Mijn paard werd lekker spastisch toen ik het hek opendeed, en toen vielen al die draadjes ook nog op de grond dus ik moest alles oprapen :+ . Vervolgens had ik Vera echt al 5 keer gecorrigeerd, ze ging telkens dichter naar me toe van 'Ik blijf je toch wel de baas'. Dus ik duw haar telkens achteruit enz. Vervolgens moest ik er nog op. Vaste plekje waar de stoel staat, mevrouw vertikte het om stil te staan :') . Dus ik werd al wat opgefokt, hoelang houd ze dit vol..(staat hier 4/5 maanden en deed het vanaf dag 1) maar uiteindelijk stond ze dan eindelijk stil(en toen nog aansingelen.. drama :p) en vervolgens stapte ik weg, eindelijk. Wat zat ze heerlijk.. Koppie omlaag zonder dat ik uberhaupt een beweging had gedaan, en tijdens de draf(zowel lichtrijden als doorzitten) was ze lekker laag en ontspannen. Vervolgens zet ik haar in de galop, maar zij dacht 'gaan we racen?' :)) . Dus dat ontspannen nekje was ineens compleet verdwenen, ik liet haar een half rondje racen en toen stopte ik er maar mee, ze was echt niet te houden :+ . Vervolgens nog een drafje geprobeerd en ze ging lopen sterren kijken want ineens zag de wél dat de buurman op het dak stond |o . Ik werd er een beetje gek van omdat ik wist dat ze beter kan(normaal schrikt ze nergens van en gaat ze gewoon door waarmee ze bezig was, maar nu ineens niet) maar ze reageert ook niet meer op mijn handhulpen. Dus toen besloot ik uit te stappen, maar daar werd het sterrenkijken alleen maar erger van 8)7 . Dus na 2 rondjes ben ik afgestapt en heb ik haar lekker een uurtje onder d'r zweetdekentje laten staan. Ze was heel braaf hoor, alleen dat laatste jammer..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:24

Ja dat is dan jammer dat je dan toch met een rottiggevoel afstapt..

Ik heb een rondje gesprongen vandaag, ging heel fijn!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:32

lina1998 schreef:
Ja dat is dan jammer dat je dan toch met een rottiggevoel afstapt..

Ik heb een rondje gesprongen vandaag, ging heel fijn!

Ik was wel ontzettend blij dat ze eindelijk haar mondje lekker los liet, ze trekt normaal aardig en dat was bijna helemaal weg. Alleen dat sterrenkijken vond ik niet zo lekker :p

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:56

Wauw super Lina! :D
Ja snap helemaal hoe jij je voelt Lisanne (?) echt klote is dat.

Eindelijk winstpunt in de dressuur! 189 punten terwijl het heel erg slecht ging :')
Ben zo blij! Ook nog 3e plek. Helaas geen rozette :(

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:17

Gefeliciteerd!

Wedros en ik gaan nog een carrièreswitch maken ooit hoor :'). Van dressuurmiepen naar echte springers

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:32

Gefeliciteerd hillady!

Bij mij ging het vandaag zo goed! Ze liep eindelijk fijn bitloos!

Gisteren ook nieuwe laarzen aan laten meten :D :D

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:33

Ohw leuk! Ik moet nieuwe trainingslaarzen drama vind ik dat..

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:46

Ja klopt maar mijn laarzen waren ook helemaal af dus vandaar nu alleen nog 14 weken wachten.. -O-

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:49

Gefeliciteeerd! Top! :)
Ik heb ook weer fijn springlesje gehad, met losrijden liep ie ook super! Zaterdag weer wedstrijdje :)

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:56

Fijn! Veel succes zaterdag!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:02

Mijn zwarte zijn echt zo goed als overleden maar het is zo duur allemaal..

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:04

Daar heb je gelijk in ik heb er ook een tijdje voor gespaard. Ik heb ze laten aanmeten bij lipica. :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:09

Ik heb wat slechte ervaringen gehoord over Lipica dus dat durf ik niet aan :o. Ik heb vorig jaar juni(?) petrie's laten aanmeten en ik zie het eigenlijk niet zitten dat weer te doen qua geld :')

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:52

Ik ook, maar vooral over de kwaliteit van het lakleer nu heb ik niet zoveel lak bij mijn laars. Petrie is ook wel heel wat duurder als de prijzen van lipica. Dus dat snap ik wel.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:53

Ik ben weg van lak :o. Al mogen trainingslaarzen ook gewoon simpel zwart zijn hoor voor de wedstrijden heb ik toch wat anders..

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 00:01

Ja, vind ik ook hoor, de laarzen die ik nu heb zijn volledig croco lak. Ik vond het heel mooi maar ik wil nu toch wel weer wat anders haha. Dus vandaar.