[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:24

Gefeliciteerd KB! Miss een keer een oefenwedstrijdje starten? Of HC?

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:35

Ja ik denk het Amiigo.. Misschien dat een keertje doen! de 1e van juni heb ik weer wedstrijd staan maar ik denk dat ik die nog even in het M1 doe! Het is toch ookal start je HC in het M2 dat je niet meer terug kan toch?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:49

Wat gaan jullie allemaal hard zeg!
Ik ben gisteren voor het laatst M1 gestart. Ondanks dat ik het zelf echt prut vond gaan, was ik 2x 1e met 195 en 187, en daarmee Nederlands Kampioen M1 (overall Reserve Kampioen M1/M2, de winnares bij de M2 had in de eerste proef net wat puntjes meer), mooie afsluiter van onze M1 carrière dacht ik zo :+
*edit: het was Nk van het stamboek *\o/* *

Ben heel benieuwd hoe we het gaan doen in de M2, qua lijf, aanleuning en verzameling is hij er denk ik wel klaar voor, maar de travers en de keertwendingen gaan nog niet altijd even vlekkeloos. Maar ach, dat zijn maar 4 van de 30 onderdelen, als de rest goed gaat, moet het lukken toch :D De oefeningen worden vanzelf steeds beter!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:26

Weer een hoop goedew uitslagen dit weekend super!

Ik heb me aankomend weekend toch opgegeven jeej eindelijki na die lange tijd revalidatie! Ben benieuwd :D Morgen nog lessen, donderdag nog flexchair training :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:31

Allemaal weer gefeliciteerd met de goede resultaten!! :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:39

BabiiVeeraa schreef:
Wat gaan jullie allemaal hard zeg!
Ik ben gisteren voor het laatst M1 gestart. Ondanks dat ik het zelf echt prut vond gaan, was ik 2x 1e met 195 en 187, en daarmee Nederlands Kampioen M1 (overall Reserve Kampioen M1/M2, de winnares bij de M2 had in de eerste proef net wat puntjes meer), mooie afsluiter van onze M1 carrière dacht ik zo :+
*edit: het was Nk van het stamboek *\o/* *

Ben heel benieuwd hoe we het gaan doen in de M2, qua lijf, aanleuning en verzameling is hij er denk ik wel klaar voor, maar de travers en de keertwendingen gaan nog niet altijd even vlekkeloos. Maar ach, dat zijn maar 4 van de 30 onderdelen, als de rest goed gaat, moet het lukken toch :D De oefeningen worden vanzelf steeds beter!

Gefeliciteerd! rijd ook winstpunten in de M2 met vieren en vijfen voor de travers en keertwendingen :+ het komt vast goed!!
Het gaat steeds een heeel klein beetje beter.

Ik ben ook meteen overgegaan naar de M2, nou denk ik dat ik de overstap M2 naar Z1 als ik mijn punten heb niet meteen doe. Maar nu bedenk ik me dat van M1 naaf M2 de stap als groter wordt ervaren bij veel mensen (gevraagd) dan van M2 naar Z1... :o

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:58

ik heb zondag m'n debuut!
Ohh ben erg benieuwd, heb zelf niet veel getraind ivm schouderblessure, en dat merkte ik toch wel even aan paardlief..
Maar we hebben deze week nog.

Gefeliciteerd Babiiveera, welke stamboek was het?

Ik denk dat als ik M2+ 10 ben, dan ga ik met de stang en trens oefenen en dan z.s.m. over!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:30

Ik ga mijn paard niet op s&t rijden. Als ik M2+10 ben ga ik wel "meteen" over. Oefeningen zitten er al in. Was bang dat de galop nog niet goed genoeg was en dat ik daar nog flink op zou moeten trainen. Maar deze is de laatste tijd zo verbeterd!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:19

Als het niet wil op S&T dan niet... maar zou het wel leuk vinden :-)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:24

Zeker bij Ruby denk ik dat het meer kwaad zou doen dan goed. Misschien zou ik beat er wel op rijden. Maar dat zie ik dan wel weer :+

shayen08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:28

Ik heb als het goed is volgende week mn M2 debuut met mijn zesjarige Golden Legend (d-pony v.Le Matsjo). De keertwendingen zijn nog niet helemaal netjes, maar ik denk dat het wel goed moet komen :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:05

Tinkels: Was van het Arabisch Volbloedpaarden Stamboek :)
Ik twijfel nog of ik de mijne op S&T ga rijden, met de vorige heb ik het wel gedaan, maar deze kan nogal compleet uit zn stekker gaan van veranderingen. Dus heeeeeeeel langzaam wennen en nog niet gelijk én over naar een 20x60 én S&T erin :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:49

Tinkels schreef:
Als het niet wil op S&T dan niet... maar zou het wel leuk vinden :-)

Waarom dan?
Niet om een discussie op gang te brengen maar ben gewoon oprecht benieuwd naar de redenen dan.

Het gebruik van stang en trens kan voor sommige paarden fijner inwerken mbt de aanleuning.

Aangezien ik een heel gevoelig paard heb wat niet van veranderingen gediend is heb ik nog niet de bedoeling om op stang en trens te gaan rijden. Misschien ooit wel maar voor nu nog niet.
En zowel dan alleen onder begeleiding van mijn instructrice.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:07

Interessante vraag Tamaramt. Ik ben zelfs verleden week eens bitloos gaan rijden! En eerlijk gezegd bevalt dit eigenlijk best goed :o . Mijn merrie is ook erg gevoelig en vaak gespannen, maar ze is zonder bit overduidelijk meer ontspannen. Helaas kan ik nog geen wedstrijden starten bitloos, maar ik zou het graag willen proberen. Als het goed is kan er nu wel al t&m L2 op de reguliere wedstrijden bitloos gestart worden, dus mogelijk kan het over enige tijd ook in de hogere klasses.

Verder iedereen gefeliciteerd met jullie mooie punten *\o/* . Knap hoor. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers. Het rijden gaat bij mij lekker, maar nog niet om over naar huis te schrijven. Ik train nog lekker een beetje door en ga binnenkort maar eens op de onderlinge wedstrijd M2 starten *\o/* . Spanning bij mijn paard zal voor het overgrote deel namelijk bij mij vandaan komen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:56

Ik rijd op stage ook regelmatig met s&t en moet zeggen dat de stang bij allemaal wel een meerwaarde heeft :j Geeft net dat beetje extra :)

Ik mag niet op s&t.. Anders had ik het wel geprobeerd :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:09

Wat is dan precies de meerwaarde ervan?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:31

Net echt heerlijk kunnen rijden met Beat! We hadden oefendressuur op de club en had besloten een M2 proefje te oefenen (ookal zaten de keertwendingen er echt nog niet in, amper mee genomen tot vanavond haha). Maar de M1 doet ze vrij makkelijk, en weet zelf heel goed waar daar onze verbeter punten nog liggen. En de M2 vind ik zelf hele lastige proeven en hoop daar zelf meer routine in op te doen.
Een hele fijne stabiele proef neer kunnen zetten (met een WAAAUW middendraf voor een 8!!!!!) en 5en op mijn keertwendingen omdat ze te groot waren (heel blij dat het iig al keertwendingen waren ). Uiteindelijk 191 punten gescoord, niet slecht voor 1e keer M2 dacht ik zo ;)
Ook nog super leuke en leerzame tips gehad van de jury. Dus maar snel gas geven in de M1 en hophophop Beat ook maar M2 gaan starten.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:24

KB_Horse schreef:
Ja ik denk het Amiigo.. Misschien dat een keertje doen! de 1e van juni heb ik weer wedstrijd staan maar ik denk dat ik die nog even in het M1 doe! Het is toch ookal start je HC in het M2 dat je niet meer terug kan toch?

Volgens mij mag je als je M2 start nog wel M1 HC, ken iemand dje Z1 start maar ook 2x m1 HC ging. Of je na HC M2 nog naar M1 mag weet ik helaas niet zeker, je zou zeggen van wel....
Ik heb nog nooit HC gestart eigenlijk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:39

Je mag HC starten in de klasse waarin je startgerechtigd bent, 1 hoger (met toestemming van de jury) of lager.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:48

Dank voor de uitleg Evony en DaraBariton!

Vanavond heb ik weer les. Even kijken hoe het gaat. Alle knopjes zitten bij mijn paardje er al op maar moeten wat meer worden geoefend. Mischien besluit ik toch wel om 1 juni M2 te gaan starten. een verliespunt rijden moet je wel heel slecht rijden toch? Ik ga het denk ik gewoon proberen...

Wie niet waagt wie niet wint toch?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:01

tamaramt schreef:
Wat is dan precies de meerwaarde ervan?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen :)

Waarom?
Voor nog meer verfijning natuurlijk.
Mijn instructrice vindt het een meerwaarde om op S&T te rijden, voor net het beetje extra verfijning. Alles gaat net wat makkelijker

Ik ben benieuwd, we gaan het gewoon proberen.
Maar eerst maar door de M2 :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:08

Precies KB! Je leert ook door het te doen. Komt vast goed!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:11

Jullie gaan goed zeg! Ik heb een tijdje geen concours gehad. Zou vorige week naar Marum, maar dat was helaas afgelast. Dus zijn maar even lekker op buitenrit geweest. Nu komend weekend is er een derby in Kloosterburen, dus daar gaan we weer heen. Training gaat de laatste tijd erg goed. Galop wordt steeds fijner, al heel goede stukken waar hij mooi opwaarts komt. Eenvoudige wissel gaat ook al vrij goed, en de knop van de vliegende wissel is inmiddels ook gevonden. Al zijn we die nog lang niet nodig, die nemen we af en toe alvast mee tijdens de les. Ik ben benieuwd hoe dit weekend gaat, maar hij voelt in elk geval erg fijn. Alleen uitgestrekte draf is echt nog niet goed.

Even een foto van ons spammen

Afbeelding

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:58

Gewoon M2 gaan starten KB Horse! Ik heb er ook van geleerd door te starten. Ik vond het zonde om nog in de M1 te blijven of hc te starten.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:22

Ja dat vind ik dus ook.. Hmm.. Ik ga even mijn les afwachten vanavond hoe dat gaat en dan ga ik een besluit nemen haha.