[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:42

Fijn dat je les goed ging Kirsten :j Ik ken dat heel erg wat jij zegt qua aanleuning, dat is echt een kwestie van oefenen, die oefeningen kosten ook natuurlijk wat aandacht, waardoor de mijne dan stiekem steeds wat langer in d'r hals kon gaan worden. Maar inmiddels gaat het al stukken beter, maar ik vond het ook echt even enorm wennen.

Hee Anne, gezellig dat je er weer bent :D Fijn dat je tante ook zo positief was over de nieuwe instructrice, en heeerlijk dat ze weer lekker de wei op mag :D Dankjewel trouwens haha, ik vind het zelf ook een tof paard :)) En als je lekker zo doorgaat komen die wedstrijden denk ik ook wel weer in beeld bij jullie toch? :)

Ik heb ook een super les gehad donderdag, gewerkt om haar nog wat meer bij elkaar te kunnen krijgen in galop, ze kan superfijn sluiten, maar dan wil de nageefelijkheid ook nog wel is net dat laatste stukje ontbreken. En het wijken was ineens een beetje kapot :+ Normaal kan ze dat echt onwijs goed, maar nu was ze ineens echt slecht voor m'n been, dus daar even aan gewerkt, en toen was het gelukkig weer gerepareerd :) Ze heeft alleen snel de neiging tot uitzwaaien in de wendingen, vroeger was dit echt dramatisch (toen zwabberden en zwierden we de baan rond :') ) en inmiddels is het eigenlijk over, maar dat is alleen wel gevaarlijk in de wending voor het wijken, aangezien ze dan dus soms net iets met die achterhand voor d'r voorhand komt, na 2 passen wijken is ze weer recht, maar de jury heeft me daar eerder ook al wel behoorlijk op afgestraft, dus ook dat stukje even meegenomen in de training. Voor nu zet ik die wending dan maar vast iets overdreven schuin in, dan kunnen we dat later weer gaan verfijnen :)

Morgen mogen we weer op pad, zin in :D Verder alweer wat meer ingepland voor in de maand mei, en dan hoop ik ergens in de zomer toch wel richting die L2 te kunnen denken :j

AnnevM

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:26

Haha Fleur gelukkig dat je je eigen paard leuk vindt :D :') Jaa wedstrijden komen wel weer hoor! Ga even kijken hoe het deze maand gaat en dan wil ik voor mezelf even kijken wat er haalbaar is en wat niet. Top om te lezen, superfijn :) Af en toe dan hebben ze van die rare dingen die normaal goed gaan en dan opeens is het weg, paarden...

Nou die van mij had het wel naar d'r zin vandaag! Oorspronkelijke plan was om d'r alleen te zetten maar in een drietal merries ging het niet goed dus een ervan staat er nu (gelukkig) bij :D

Sorry even spammen, word je toch spontaan verliefd op als je d'r zo stoer ziet doen :') <3

Afbeelding
Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:50

Wauw Anne wat is ze knap <3 Ze lijkt ook mooier in d'r spiertjes te zitten dan op foto's die je eerder hier liet zien :j

Fotomeeting was erg gaaf, Buraan deed het ook super, trots op hoeveel geduld ze daar had. Zal even een kleine spam doen, heb nog maar een deel binnen, dus ik ben erg benieuwd naar wat nog gaat komen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag nog even knallen op wedstrijd, lieve Burana heeft mij gister wel een paar blauwe tenen bezorgd, dus ik hoop niet dat ik er teveel last van heb met rijden :=

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:15

Leuk om te horen, klopt inderdaad :D D'r nek en kont zijn al een stuk gespierder geworden. Op deze foto's trekt ze d'r buik wel op hoor :+

Waaaaauw jouw foto's zijn ook vreselijk gaaf zeg, echt heel mooi! <3

Vandaag mocht Roos weer aan de bak, half uurtje gelongeerd. Ultieme uitdaging omdat ik ging longeren tijdens het buitenzetten van de paarden. Longeer- en rijbak liggen beide naast de wei en de paarden gingen behoorlijk uit hun plaat maar paard bleef superrustig en geconcentreerd op mij! Daarna uitstappen in de rijbak aan de hand, was even spannend maar na 5 minuten zocht ze zelf de ontspanning op. Zo fijn dat ze zichzelf steeds beter in de hand kan houden en niet om alles gestrest raakt *\o/*

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:55

Dankje Anne, ben er ook echt heel blij mee <3

Super dat ze zo lekker geconcentreerd bleef, en d'r spanning makkelijker los kan laten, je hebt er veel tijd/geld/energie ingestoken afgelopen maanden, maar het lijkt zich wel enorm te belonen geloof ik :D

Hier heb ik vandaag een aparte wedstrijd gehad, op de parkeerplaats kwam er een tweespan langs, en op een of andere manier kreeg ze daar zoveel stress van dat ze alleen maar liep te dribbelen in de trailer, en ze zat zelfs gewoon te shaken. Met losrijden was ze erg stug en niet helemaal zichzelf, had erg veel moeite om zichzelf te ontspannen, en liep de wedstrijd ook nog eens een kwartier in. Heb de jury nog wel even op me laten wachten om d'r nog iets fijner te krijgen, maar had er weinig hoop in. Proef was op zich netjes gereden, maar 1 bonk stress, had m'n handen vol aan d'r, en ze liep er ook net niet lekker doorheen. 2e proef ging naar m'n gevoel beter. . Ik had een keer geluk met de jury, want toch nog 188 & 182 :D Was hoog gepunt, dus zal vast niet bij iedere jury winst hebben gereden, maar toch blij mee!

Ik was wel onwijs blij dat ze me niet in de steek liet ondanks d'r stress en zich eigenlijk nog heel goed liet rijden, dan hebben we heel vaak ook heel anders gehad, dus wat dat betreft een ontzettende vooruitgang en voor mezelf heel fijn om ook te weten, kan ik met een nóg relaxter gevoel m'n proeven in :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:04

Snap ik, die zijn het wel waard om aan de muur te komen :D

Klopt, heb er behoorlijk wat moeite voor gedaan (niet dat het zo voelt hoor, ik vind het heerlijk!) en ben blij dat het nu eindelijk loont. Geeft toch ook een stuk meer rust in d'r koppie. Merk het ook op de wei. Ze geeft nergens om, gaat gewoon lekker eten, ook als de rest helemaal uit hun dak gaat. In de stal is ze ook heel erg vooruit gegaan. Ze raakte altijd over de zeik tijdens het opzadelen/deken opdoen/onverwachte bewegingen. Dan stond ze in het hoekje van de stal te trillen. Is natuurlijk geen normaal gedrag dus ben blij dat dat er ook (bijna) uit is. Geen idee hoe dit komt en wat er ooit een keer gebeurd is, ga ik ook nooit achterkomen dus daarover piekeren heeft toch geen zin :)

Ach balen! Is ze een span die langskomt niet gewend of was het echt onduidelijk waarom ze zo deed? Dat doet die van mij dus als ik aan het wandelen/buitenrijden ben en langs schapen moet. Word je ook niet vrolijk van dus weet hoe machteloos je je dan even voelt. Wel netjes hoor, dat ze zich toch redelijk fijn liet rijden, dat geeft zeker een stukje rust! Gefeliciteerd met je punten en op naar de volgende keer :D

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:52

* Alvast excuses voor het lange verhaal :oo *

Zooo, mooie foto's Anne en Fleur!! <3 Ik ben op het moment ook in overleg met een fotografe voor een shoot met Parti. Eindelijk! :D Het idee is om hem voor bloesems of tussen de heide te fotograferen, maar die moeten we nu nog even gaan vinden hier :') En anders tijdens zonsondergang op het strand :j Of gewoon allemaal O:)

Nette punten hoor Fleur, ondanks alle spanning en stress! Soms voelt het ook gewoon veel erger dan dat het eruitziet. Fijn dat Burana je toch het vertrouwen heeft gegeven en je niet in de steek heeft gelaten. Kun je de volgende wedstrijd weer lekker gaan knallen! ;)

Mooi dat je genoten hebt van je vakantie Anne! En top dat alle moeite niet voor niks is geweest. Fijn ook dat je nieuwe instructrice zo goed bevalt, ook bij je tante! Gaat zeker goed komen met de wedstrijden +:)+

Parti heeft ook weer een drukke week gehad. Maandag als beloning even een heerlijke buitenrit gemaakt. Helaas was het strand erg zacht, dus durfde ik het niet aan om te galopperen. Normaal is dat een erg groot probleem met Parti, en is de enige optie hem in een ander paard te parkeren :+ Maar hij gedroeg zich heel goed, en we hebben slechts een paar keer wat gedribbeld. Denk dat hij ook wel merkte dat hij zijn benen ging breken als we voluit zouden gaan.
Dinsdag heeft een stalgenootje hem mee gehad naar haar les. Haar eigen paard is een paar weken uit de running op advies van de osteopaat, dus mocht ze Parti wel even lenen. De les stelde niet zo veel voor, dus Parti liep wel z'n rondjes :P Maar voor haar was het wel even heel goed en ze vond het ook erg leuk en leerzaam.
Woensdag weer een les gehad van mijn instructrice (zoals ik al had gezegd) en daarin zijn we vooral bezig geweest met rechtrichten en de galop. Parti was erg druk, waardoor hij extra groot gaat galopperen en gewoon door mijn handen heen dendert. Het was een zware les, maar het heeft wel effect gehad. Vrijdag liep hij heerlijk! Wel was hij linksom erg stijf. Maar ik denk dat dat komt omdat ik op het moment zelf ook weer erg scheef en stug in mijn schouderspieren aan het worden ben..
Zaterdag weer clubles gehad en ook daar liep hij heel fijn. De instructeur was zeer te spreken over ons O:)

Zondag als beloning en voor de afwisseling weer een buitenrit gemaakt. Helaas mogen we van mei tot oktober niet meer overdag op het strand, dus gingen we lekker een rondje bos doen. Ditmaal was ik met een ander stalgenootje, die ook wel houdt van gassen, en dan hebben we geweten :')
Halverwege het bos hadden we het gaspedaal al goed open en om het af te sluiten deden we nog even een eindsprint neus-aan-neus. Beide paarden oren plat in de nek, neusjes recht naar voren en gassen maar. Wat een geweldig gevoel :)) <3 Dit had wel als gevolg dat we beide de slappe lach kregen en dus duurde stoppen wat langer dan gepland 8)7
Het resultaat: een maximum snelheid van 40,5 km/u in het bos :') (even ter vergelijking: mijn max op het strand is 42 km/u )
Volgende week beginnen de crosslessen bij ons op stal, waar ik me ook voor op heb gegeven, dus Parti wordt naast dressuur- en springpaard ook nog een heuze crosser <3

Gisteren had hij dus een welverdiende dag vrij. En misschien vandaag ook wel.

Eind mei hebben we weer een wedstrijd gepland!

Ohja, en ik heb de filmpjes van mijn proeven even op Youtube en Bokt gezet: Nynke04 @ [RT-HAW] [VIDEO] Particolare tijdens Texelweekend (L1-proef 9 en 10)

Mochten jullie nog tips hebben? :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:53

Even een ego post hoor, ik baal baal baaaal _-:(

Gister dus voor het eerst weer opgestapt en in stap begon ze al wat te hoesten. Naja, misschien moest ze even inkomen? Heb ruim de tijd genomen voor het instappen, toen draven en weer 2 hele rondjes continu aan het hoesten. Bleef aanhouden en in de galop kwam er geen eind meer aan! Ruim 20 minuten uitgestapt en toen terug naar stal gegaan. Ze liep overigens wel echt heel fijn!
Zou dus vanavond les hebben maar kreeg net een appje van een stalgenootje dat ze zelfs in stal (dus op rust) aan het hoesten was dus vind het niet helemaal eerlijk om dan een intensieve les te gaan rijden! :(

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:59

Oh wow bericht geplaatst op hetzelfde moment haha :Y)

Dankje Boukje! Ik ga als het beter weer is een fotoshoot regelen op het strand <3 Ouders hebben op 2 april 2014 (op m'n verjaardag, meer dan een jaar geleden dus := ) beloofd dat ik voor die verjaardag een foto op canvas mocht bestellen voor in m'n kamer maar heb dus nogsteeds geen geschikte foto's dus dat wordt weleens tijd!

Haha voordeel van dat zachte zand, moet ie meer moeite doen om vooruit te komen O:) Je bent lekker bezig zeg, leuk om te lezen! Wij hebben hier geluk dat een stuk strand + 10 km ruiterpad door de duinen sinds vorig jaar het volledige jaar te gebruiken is, echt heel fijn! Gaaf hoor, een lekkere allrounder!

Heb je topic gezien, vond het er netjes uitzien :j Ik ben zelf een ramp in tips geven, zie altijd wel een hoop maar om het te verwoorden lukt me niet, sorry! :+

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:15

Oh Anne wat rot zeg! Hopelijk trekt het weg! Bu had het vorige jaar ook een tijd, maar toen was ze net van stal verhuisd, misschien de overgang gras waar ze op reageert?

Boukje, wat heerlijk zeg, lekker druk weekje hadden jullie! En zo'n knalgalopje is zoo heerlijk he :D Lief dat je je paard had uitgeleend, lijkt me voor haar erg leerzaam idd, een keer op een ander paard een lesje :j
Lastig dat je merkt dat hij scheef loopt op jou eigen scheefheid, maar las dat je daar wel wat aan ging laten doen? Weet niet meer of je het hier of in je haw topic had genoemd haha. Ooeeh gaaf crosslessen, ben niet jaloers hoor O:) O:)

Anne, dat span kwam langs terwijl ze nog in de trailer stond, denk dat ze nog wat opgekropte spanning had van de shoot, en ze heeft wel een soort van verlatingsangst, dus ze was zichzelf gewoon even kwijt :(:)

Gister les gehad, vond ik wel fijn nadat ik toch niet zo top had gereden zondag. Met losrijden kwam ze ineens omhoog, ze liep al een week te spoken op de heg naast de bak, maar sinds ik haar ken heeft ze nog nooit gesteigerd, (op wat kleine hupsjes na) dus ik zag 'm niet echt aankomen. Heb d'r flink naar voren gereden, welke reden dan ook, dit hoeft ze niet nog een keer te doen. Tijdens m'n les was ze erg staartzwieperig kwam ze af en toe heel heftig tegen m'n hand in en zat ze erg vast in d'r rechterschouder. Dus eigenlijk begonnen bij mij de alarmbellen wel te rinkelen, meestal als ze niet 100% haar best doet is er iets aan de hand namelijk, vaak rijden we dan wel door om te kijken of ze er fijner van werd, maar de rechtergalop bleef erg lastig voor d'r, zijn maar rustig verder gereden en wat gaan wijken en andere dingetjes doen, daar werd ze wel fijner van. Ze heeft natuurlijk wel een paar heftige dagen gehad, dus 't kan ook wel een combi zijn van alles waardoor ze nu wat heftiger reageerde dan anders (en daardoor die steiger er dus ook uitkwam), maar ik ben er niet volledig gerust op. Wil haar dan ook niet teveel pushen, aangezien ze altijd zó enorm haar best doet, neem ik de signalen wel vrij serieus als ze echt begint te protesteren. Laat binnenkort wel even de osteo komen, en wil ook m'n zadelmaakster weer even zien, enige is dat ik financieel gezien dat soort dingen niet allemaal in dezelfde maand redt, helemaal nu de tandarts net een week geleden is geweest. Maar ik hou d'r goed in de gaten, deze week even lekker lol maken met wat bosritjes en wat longeren. Vorige week liep ze nog de sterren van de hemel, en gister zaten er ook nog wel hele goede stukken tussen, ze liep ook niet kort of kreupel oid, alleen heel vast in d'r rechterschouder.

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:26

Zoo weer aardig wat bij te lezen! :)
Wat een leuke foto’s komen er voorbij. Super leuk die foto in de wei Anne dat ze zo met d’r been staat! En Fleur dit zijn al super mooie foto’s, heb je er inmiddels nog meer? Gefeliciteerd met je winstpunten, toch maar gereden dan ondanks dat het voor je gevoel minder ging.
Jaloers Boukje dat je lekker naar het strand kan! Ik kan ook naar het strand hoor, maar is toch weer een half uur rijden met de trailer, en Fifty is daar nog nooit geweest dus zoiets doe ik liever met een rustig paard erbij. Ga zo je filmpjes even bekijken in je post. Ga zelf vaak met een vriendin mee schrijven als ze moet jureren dus probeer altijd wel met zo’n oog naar proefjes te kijken.
Balen Anne van het hoesten, zeker als ze het ook op stal doet. Vind het altijd zo’n naar geluid als een paard staat te hoesten.
En Fleur jammer dat het ff niet zo lekker ging, vooral als je net les hebt. Het liefst wil je natuurljk iedere keer weer verder waar je de vorige keer bent gebleven en dan is het extra jammer als het niet helemaal wil. Tandarts, zadelmaker en osteo in 1 maand is inderdaad wel een beetje veel.. Misschien dat 1 van deze al helpt :)
Ik ga morgen weer lekker lessen. Gister en vandaag lekker aan de longe zodat we de rest van de week kunnen trainen voor zondag. Hopelijk kom ik deze keer wel gewoon de bak rond en hoef ik niet af te groeten haha :+

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:18

Fleur, de eerste dag dat ze op de wei stond heeft ze 2 uur in de regen gestaan dus ik vrees dat het daardoor komt... Regen was niet hard en ze had wel een deken op maar zou zomaar kunnen! Hoop dat het gauw weg is.
Hmm moeilijk hoor, waar doe je goed aan? Je hebt natuurlijk wel wat spannende dingen gedaan afgelopen week/weken dus als ze inderdaad zo gevoelig is zou dat best eens de reden kunnen zijn maar zo'n check-up kan nooit kwaad. Wel een duur grapje inderdaad als dat in een maand moet. Erg lastig maar jij kent je paard het beste dus doe wat goed voelt voor jou!

Kirsten, dankjewel :D Ik vind het ook echt verschrikkelijk als ze staat te hoesten, voelt echt niet fijn! Succes met je les en ik duim alvast voor je!

Ondanks dat ik teleurgesteld was, is dat nu helemaal verdwenen :D Het stormt hier echt vreselijk hard maar het is wel droog dus vanwege het hoesten toch maar eventjes in de bak gewandeld. Eerste 2 rondjes was ze een en al spanning dus actief met d'r bezig geweest en uiteindelijk bood ze zelf aan om de dingen die ze spannend vond van dichtbij te bekijken (mesthoop waar mensen bezig waren, omgevallen tafels en stoelen etc.). Rondje erna zelfs met 2 meter van mij af erlangs en resultaat was na 20 minuten een compléét ontspannen paard *\o/*

Sorry trouwens dat ik zoveel praat over het grondwerk en niet perse het wedsdtrijdgerichte :Y) Maar ondanks dat ik niet kan starten wil ik graaaag mee blijven praten hier dus hoop dat het niet gaat vervelen :')

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:44

Haha het is voor iedereen meer een verslag van de dag of week ofzo, maar het zijn toch allemaal voorbereidingen en trainingen voor de wedstrijden? :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:31

Jaa dat is waar! :)

Begin me lichtelijk zorgen te maken :( Krijg een appje dat ze heel de avond aan het hoesten is en ik vond gister en vandaag ook dat d'r flanken ingevallen waren. Morgenochtend even bij d'r kijken en temperatuur meten en dan waarschijnlijk dierenarts bellen. Wil er echt niet te lang mee wachten...

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:31

Hmm klinkt niet goed.. Heeft ze ook een snotneus of is het alleen hoesten? Slim om de dierenarts te bellen, geen kans geven om het verder te laten uitbreiden! Misschien je hooi tot die tijd nat maken zodat ze minder last heeft van het stof? Baat het niet dan schaadt het niet :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:52

Nee alleen af en toe een beetje een loopneus maar dat is gewoon waterig en doorzichtig. Merk verder niet heel veel aan d'r.

Vanochtend even langsgeweest en toch maar de dierenarts gebeld. Neem liever het zekere voor het onzekere, is ook wat beter voor m'n hart :') Dus die kan vanmiddag tussen 3 en 4 al komen!

Even deken opgedaan en lekker op de wei gegooid. Zal vast wel meevallen allemaal.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:20

Ik ben ook jaloers op jullie stranden in de buurt O:) Maar met een stal letterlijk tegen de bosrand aan heb ik op zich niet veel te klagen :')

Ja ik baalde er inderdaad van Kirsten, meer omdat bij mij meteen de alarmbellen gaan rinkelen wanneer ze zich niet 100% inzet, dat is namelijk gewoon niet Burana, die doet namelijk bijna altijd alles voor me :(:) 'T zal denk een beetje een combi van meerdere factoren zijn, ga d'r vandaag denk lekker even simpel longeren en heb deze week al een bosritje gepland staan, even aankijken en dan laat ik binnenkort sowieso de osteo even komen. Hopelijk kan ze er dan weer even tegenaan :j

Ben benieuwd hoe het dit weekend gaat bij jullie Kirsten, hoop dat je inderdaad gewoon lekker kan rijden :D

Anne wat balen, snap dat je je ongerust maakt, ben benieuwd wat de da zegt vanmiddag :j Ik geef tijdens een periode met hoest nog wel is zo'n algemene vitaminespuit, om net de weerstand een handje te helpen. En zo heb ik ook een pot fenegriek staan, helpt voor de luchtwegen en ook voor weerstand schijnt, bij heftige weersveranderingen of een drukke periode doe ik een schepje door het voer, geen idee of het helpt, maar 't kan geen kwaad in ieder geval :) Zo'n pot kost ook niet veel, en omdat ik het sporadisch geef doe ik er ook lang mee. Zo krijgt Bu het deze dagen dus ook, na zo'n druk weekend, ze kwam zondag ook helemaal nat de trailer af toen we terugkwamen.

Ik vind het trouwens helemaal niet erg hoor, dat je gezellig meepost over de dingen die je doet ondanks dat het momenteel niet zo wedstrijdgericht is :) Juist gezellig dat je lekker mee blijft praten hier :D

Oh Boukje ik had er even overheen gelezen, maar een fotoshoot plannen is wel heel gaaf inderdaad :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:54

Ik heb niet echt ervaring met al die middeltjes hahaha maar ik ga er naar vragen!

Zal ik je eens even jaloers maken dan :D <3

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:55

<3 O:)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:41

Aaah leuk! Ik vind het misschien nog wel lekkerder om met bewolking en wat minder hoge temperaturen op het strand te rijden dan wanneer het echt heel zonnig is. Met m'n vorige verzorgpaardje een paar keer gedaan en dan is het echt uitwaaien en lekker rustig.
Ben benieuwd wat de da zegt Anne, fijn dat die al zo snel kan komen. Heb zelf ook een tijd fenegriek gegeven over het voer omdat Fifty steeds 1 of 2 keer moest hoesten als die ging draven. Bij hem hielp het niet dus zijn gestopt en nu hoest die ook niet meer haha.
Ik moet nog naar je proefjes kijken Fleur maar daar heb ik vanmiddag op werk wel even tijd voor :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:32

Hihi Kirsten het zijn Boukje d'r proefjes :D

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:53

Whaaaah wat stom.... 8)7
Sorry Boukje!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:00

Jaaa ben echt blij :D Wat taaislijm dat vastzit, kuurtje ventipulmin en rustig aan, dus niks ernstigs pfoe :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:04

Gelukkig maar Anne *\o/*
Mag je gewoon rijden of moet je even wachten tot het kuurtje wat gedaan heeft?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:13

Ik mag in principe gewoon rijden maar wel goed luisteren naar wat ze aangeeft :) En ze komt toch buiten heel de dag dus ze kan d'r energie wel kwijt.