[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:20

horseyfries schreef:
Misschien ook leuk als winteractiviteit voor de Z2 bokkers? IPV een clinic met paard?

Plus 1!

Vanavond voor het eerst weer les gehad op de club (met mijn nieuwe trailer *\o/* ) en heb echt goed gereden! Ook weer een leuke oefening als voorbereiding voor de wissel en heb zowaar een goede wissel gesprongen zonder bok en in ene!!! *\o/* *\o/* Ben helemaal trots en happy!

beemst36

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:23

Wat goed dat de wissel lukte. Welke oefening heb je gekregen als voorbereiding?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:42

Daar ben ik ook benieuwd naar Lizet! Fijn dat het zo goed ging op les. En met je nieuwe trailer! :D

Ik ben ook wel in voor de flexchairtraining! :)

Ik had gisteren mijn handen vol aan Quiz. Losrijden ging heerlijk maar net toen ik hem wilde oppakken werd hij erg strak in z'n kaak, hals en rug. Ik kreeg er niks uit omdat hij z'n rug niet ontspande. Uiteindelijk na eeuwig op een volte met enkel wat stelling en veel ruimte van voor zakte hij erin en daarna ging hij ook erg lekker. Ook 4 wissels gesprongen :) Maar pfff was er wel even klaar mee. Hij is zo wisselend per dag! Osteo is 2,5 maand geleden nog geweest. Misschien nog maar een check laten doen?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:01

Leuk Jenny, ik ben er zeker voor in! Gaat me alleen maar helpen!

Roosje, goed van de wissel! Welke oefening moest je doen?

Een check laten doen kan nooit kwaad.. Denk dat ik ons Soraya ook eens helemaal ga laten nakijken. Als er niets is, dan ben je toch ook weer gerust.

Die paardenbeul hé.. Als ik die tegenkwam en ik had een mes.. Hij of zij zou het geweten hebben!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:15

leuk! zon flexchair lijkt me echt super boeiend

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:42

Stjar wordt volgende week gecheckt!
Flexchair heb ik eens meegekeken, is nog best lastig volgens mij.

En idd lien, die paardenbeul..... :(

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:51

Flexchair heb ik nu 2x gedaan,de 1ste x bakte ik er niets van en de 2de x bij een ander fysio ging het heel goed.
Ze zei dat die andere stoel waarschijnlijk niet goed in hoogte was afgesteld.
Ik zit rechts iets vaster in mijn bekken maar alles lukt wel.
Voor meer lossigheid zou ik eigenlijk moeten oefenen.

Van die paardenbeul word ik kotsmisselijk!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:34

ff een snelle bijleespost

Veel plezier in Afrika Jenny!
Succes Maaike op de kampioenschappen, helaas kan ik niet komen kijken heb mijn 1e jaars weekend op de universiteit :(

lees iets over flexchair, i am in!

Hoe staat het eigenlijk met de van Baalen clinic?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:42

Oh je de Van Baalen clinic. Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Kunnen we al een datum prikken? :)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:45

Dacht dat we in sept weer contact op moesten nemen ivm de verbouwing?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:02

Inderdaad, ik wacht tot 1 september en dan contacteer ik hen direct :D Maar daar mochten we zeker naartoe want ze waren erg enthousiast!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:10

Heb er erg zin in om te gaan!

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:11

Leuk om al jullie verhalen te lezen over wissels en dergelijke! Bij mij gaan ze goed als ik hem maar recht houd, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik start over een paar weken nog 1 keer Z1, en dan ga ik de sprong wagen. Nu al zenuwachtig :+

En de flex chair, dat lijkt me echt super interessant.

De meesten van jullie komen blijkbaar uit de onderste delen van het land, nog meer mensen die net als ik uit de regio amsterdam komen?

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:13

Ja Assendelft!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:39

Spaarndam! :D

Heb ook zin in de clinic bij van Baalen. Lijkt me geweldig. En de vorige was zoooo gezellig. Leuk dat je meteen gaat mailen de 1e Lien! Als zij dan met data komen kijken wij op welke data zoveel mogelijk van ons kunnen. Gezellig!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:47

Ja de vorige was inderdaad leuk, wel een beetje raar om als enige echte belg tussen jullie nederlanders te zitten :D We verstonden soms niets van wat jullie aan het zeggen waren :') Maar volgende keer breng ik versterking mee, hé Nathalie? :P

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:50

Clinic bij Van Baalen, heb ik wat gemist? :')
Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over de flexchair!
Haasje, dat debuut komt vast wel goed, gewoon rijden zoals je thuis ook doet en dan komen die wissels op concours ook wel goed :j

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:08

Paardenmiep we hebben in maart dit jaar een clinic bij Alex van Silfhout gedaan. Dat was zo'n succes (leuke mensen, mooie paarden en allemaal super fanatiek) dat we nog een clinic willen organiseren. Dit keer bij Van Baalen. In verband met een verbouwing daar kunnen we in september pas weer contact opnemen.

We hebben ook een topic. Z2 bokkers gaan meeten/clinic rijden heet ie geloof ik. We zijn daar momenteel niet zo actief :o Maar vanaf september wel weer verwacht ik. Dus stip hem vast even aan ;)

Lien er was niks van te merken hoor! Belgen zijn gezellig :D

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:30

Oeh super leuk! Ik ga hem meteen even opzoeken :D
Hoop dat ik terug ben als die clinic wordt gehouden als ik terug ben, maar zo niet, komt er vast wel weer een andere :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:33

Ja hoor, als de volgende even goed meevalt denk ik dat er zeker een vervolg komt!
Stiekem vond ik dat wel een heel leuke ervaring met Alex, is toch wel even een internationale GP ruiter die tegen mij zei dat ik een goed paard had. Als ik er aan denk begin ik al terug te zweven :D hahaha..
Maar ik zal m'n voeten nog maar even op de grond houden, gisteren verliep ons ritje niet zoals ik gehoopt had. Vandaag maar terug naar de les dan!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:45

Lijkt me ook zeker leuk om nog eens heen te gaan. Had veel gehad aan zijn tips. Ideetje voor 2014? ;)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:45

Dat kan ik wel snappen ja! En ach, ook goede paarden hebben mindere dagen ;) Weer een lesje er tegenaan gooien en dan gaat het waarschijnlijk al weer een stuk beter.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:48

Ik heb nog veel ideetje hoor :D Alex zou ik zeker nog wel eens willen doen, maar bv. emmelie scholtens zou ik ook wel eens bij willen lessen. Maar er zijn er nog zoveel :P In België zou ik graag eens een lesje willen van Simon Missiaen (nieuwe Belgisch kampioen GP) alleen al voor zijn looks ^^ haha.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:19

Haha, ja hoor Lien, ik kom je versterken!!! Ik heb er al eens les gevolgd bij Coby en Marlies, was een prijs die wij gewonnen hadden met de cavalor-cup. Het zijn super toffe mensen, heel vriendelijk en geweldig enthousiast!

De flex-chair lijkt mij zeker interessant om eens te doen. Zo eens iets zonder paard :-)

Simon is een goeie lesgever!! Heb er al een paar keer les van gehad en hij is geweldig. Hij heeft wel geen compassie :D En hij zuipt redbull met de liters :=

Gisteren Aristo gereden en hij ging al weer iets beter. Hij was weer vlotter, maar ik let er enorm op om hem telkens te laten schakelen. Heb zowaar 3 wissels om de 3 kunnen rijden, zonder problemen :D
Maar het zou Aristo niet zijn.... hij heeft weer zijn ijzer afgetrapt _-:(
Als er iemand het wondermiddel daarvoor heeft, pleeeeeeeeeeeease zeg het. Ik begin het k*tsbeu te worden... (hij heeft nu continu springschoenen aan van escadron, zo laag mogelijk. Als het ijzer gaat vliegen, sneuvelt meestal ook een stuk springschoen...)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:56

Clinic bij Van Baalen? Hmm, klinkt niet gek.
Super van de wissels Webster. Frustrerend van die ijzers. Ik neem aan dat je het al met je hoefsmid hebt besproken? Die kan misschien wel wat doen of is dat al gedaan en blijft hij ze af trappen?