Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:40

Adil schreef:
RM94 schreef:
Er is veel geld aan de muziek uitgegeven die nu past bij deze lijnen hoe groot schatten wij de kans dat er nieuwe lijnen in de choreografie komen ????? :+

Voor Rath is het een nieuwe kür, dus bedoelde ik dat "onder de knie" krijgen heel erg anders dan jij het nu vermoedelijk opvat...

Nee ik begreep jou en ik heb jaren in Dld gewoond en gewerkt dus ik heb het duitse bericht ook goed begrepen. Rath is een meester met woorden hij suggereerd in zijn bericht dat er aan de lijnen gewerkt gaat worden maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren.
Laatst bijgewerkt door RM94 op 22-06-11 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:41

Jannepauli schreef:
Citaat:
ihre Kür (Ja, er staat "ihre kür", en niet "ihre neue kür"!!!!!!!)

Wie was hier lerares Duits? En riep dat wij Nederlanders zo slecht in deze taal zijn..? Hmm. Adil, gebruik dan ook op deutscher Art und Weise hoofdletters waar ze gebruikt moeten worden, dan voeg je nog iets aan de algemene ontwikkeling van de lezertjes toe.

:')

Jannepauli schreef:
Overigens staat er als eerste boven het artikel: Kür-Premiere naht - nu kun je tot Sint Juttemis gaan argumenteren dat dit gelezen moet worden als "de eerste keer een kür met Totilas" maar ik kan dan ook terug-argumenteren dat een première iets NIEUWS betekent. Wellicht is je frans wat minder goed dan het aangeleerde duits, maar toch. :)

nee, JIJ verwacht dat :)* Jij verwacht dat het iets nieuws betekent, omdat jij het anders interpreteert. Welke interpretatie juist is...Niet aan mij om dat te beslissen.

Jannepauli schreef:
Hun kür... tja.. het woordje nieuw staat er niet bij. Maar als we toch taalkundig willen uitleggen: Hun is een bezittelijk voornaamwoord. De logica gebiedt dan ook dat iedereen toch wel verwacht dat het dan ook iets 'eigens' zal zijn.

Zelfde interpretatie verhaal als hierboven :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:42

Only_Gold schreef:
Zier er uit als een nutteloze discussie.

:j en toch laat ook ik me iedere keer weer verleiden tot deze discussie ....... maar wel steeds vaker nadat ik alle nieuwe posts met een grote glimlach gelezen heb :+

prakkie

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:44

Kijk, kan er toch nog iemand (naast mijzelf uiteraard!) (glim)lachen om deze discussie...is ie toch weer niet zo nutteloos :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:46

Karl66: Sterker nog, iedereen rijdt dezelfde kür, alleen met muziek naar eigen keuze! Dan rijdt iedereen een Grand Prix, Grand Prix Spécial en een Grand Prix Kür. Dan moeten we voor de Engelse vertaling even wat anders bedenken want Grand Prix Freestyle krijgt dan ineens een hele andere betekenis.
Hans Peter Minderhoud reageerde met "beter goed gejat dan slecht bedacht"...ik zou eerder zeggen "slecht gejat en slecht overdacht"...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:47

Adil: JP is niet zo van antwoorden geven als het er op aan komt, ik weet nog altijd niet waarom ik als Belg niet tel _O-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:49

Ayasha schreef:
Adil: JP is niet zo van antwoorden geven als het er op aan komt, ik weet nog altijd niet waarom ik als Belg niet tel _O-

Ik weet het, ik weet het :')

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:50

Dit kan je gewoon niet maken!
Echt erg onprofessioneel van Rath en het zal zijn naam zeker niet ten goede doen ben ik bang.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:51

Adil, normaal gesproken is het de gewoonte dat je als nieuwe ruiter je eigen kür met eigen muziek en eigen choreografie maakt. De choreografie van de vorige ruiter gebruiken is de uitzondering en niet de gewoonte. Ik verbaas me er hier vooral over dat een aantal mensen het wel de normale manier van werken blijkt te vinden.

Trouwens patenten hebben met intelectueel eigendom te maken en die moeten aangevraagd worden. Bij artistieke producten als een choreografie praat je over copyright en dat is iets wat niet aangevraagd hoeft te worden, maar wat je hebt. Het is hoogstens de vraag in hoeverre wettelijk gezien er copyright op een kür rust. Maar dan praat je nog steeds over juridisch gelijk t.o.v. moreel gelijk.

Maar het einde van het verhaal is dat hij vooral zichzelf heeft gehad hiermee. Dressuur blijft een jurysport en daarin speelt beeldvorming nou eenmaal veel meer dan een sport als springen, waarbij alleen naar het aantal balken en de tijd gekeken wordt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:55

Karl66 schreef:
Adil, normaal gesproken is het de gewoonte dat je als nieuwe ruiter je eigen kür met eigen muziek en eigen choreografie maakt. De choreografie van de vorige ruiter gebruiken is de uitzondering en niet de gewoonte. Ik verbaas me er hier vooral over dat een aantal mensen het wel de normale manier van werken blijkt te vinden.

Trouwens patenten hebben met intelectueel eigendom te maken en die moeten aangevraagd worden. Bij artistieke producten als een choreografie praat je over copyright en dat is iets wat niet aangevraagd hoeft te worden, maar wat je hebt. Het is hoogstens de vraag in hoeverre wettelijk gezien er copyright op een kür rust. Maar dan praat je nog steeds over juridisch gelijk t.o.v. moreel gelijk.

Maar het einde van het verhaal is dat hij vooral zichzelf heeft gehad hiermee. Dressuur blijft een jurysport en daarin speelt beeldvorming nou eenmaal veel meer dan een sport als springen, waarbij alleen naar het aantal balken en de tijd gekeken wordt.

Gewoonte, dat is leuk...Is dat zo? Is dat een ongeschreven regel? Of zou het dat voor jou zijn, Karl.

Zolang het juridisch oke is kan ik me om alle andere dingen echt niet druk maken...

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:58

muc schreef:
Nou inderdaad, dat is ook nog eens banketstaaf voor Gal. Hij gebruikt zelf gewoon nog zijn eigen kür. En nu rijd Rathje daar met z´n miljoenenpeerd ook mee. Dat kan toch niet, gaat niet over of het mag, plagiaat is of niet. Heeft met respect te maken!

Meng me niet teveel in deze discussie maar ben het hier met de volle 100% mee eens!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:59

sillo schreef:
muc schreef:
Nou inderdaad, dat is ook nog eens banketstaaf voor Gal. Hij gebruikt zelf gewoon nog zijn eigen kür. En nu rijd Rathje daar met z´n miljoenenpeerd ook mee. Dat kan toch niet, gaat niet over of het mag, plagiaat is of niet. Heeft met respect te maken!

Meng me niet teveel in deze discussie maar ben het hier met de volle 100% mee eens!

Me too :J

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:09

Adil schreef:
Karl66 schreef:

Gewoonte, dat is leuk...Is dat zo? Is dat een ongeschreven regel? Of zou het dat voor jou zijn, Karl.

Zolang het juridisch oke is kan ik me om alle andere dingen echt niet druk maken...

Volgens mij doe je dat wel Adil , gezien je reacties. Denk aan je hart meid. Mag ik vragen waarom je altijd zo fel bent in topics als het om een duitse ruiter of iets duits gaat? Voor hetzelfde geldt, was het een fransman geweest met Toot.

Origineel is het niet van Rath.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:16

Adil schreef:
Karl66 schreef:

Nu klink je wel heeeeeeeeeeeeeellllllllll Deutsch Adil ;-) :list:

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:17

Adil schreef:
Karl66 schreef:

Het gaat er niet om of het jouw of mijn gewoonte is, het gaat er om of Rath zichzelf hier op een niet al te leuke manier te kijk zet. En gezien 95% van alle reacties (en dan niet alleen op Bokt, maar internationaal) zet hij zichzelf hiermee te kijk.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:18

Ik geloof dat de deal is geweest totilas incl kur :p
haha wel jammer dit

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:20

Ik snap niet dat dit iets te maken heeft met het feit dat ik nog maar sinds 4,5 jaar in Duitsland woon (maar voor de rest 20 jaar in Nederland, geboren en getogen). Ik geef gewoon mijn mening, onderbouw deze, gewoon zoals ieder ander. Ik heb alleen een andere mening dan de meeste bokkers hier.

Ik vind het erg zwak dat er dan weer op mijn huidige woonplaats gewezen wordt. Dat maakt imo elke mogelijkheid tot discussie kapot.

@FeLaRe: Ik denk dat je mijn posts een beetje verkeerd interpreteert, mijn hart houdt gewoon zijn normale tempo vast hoor. ;)

Zoals ik al eerder zei:

Citaat:
Ik had het ook geen probleem gevonden wanneer Anky een kür van Werth zou rijden.

Sterker nog, het was me waarschijnlijk niet eens direct opgevallen, laat staan dat ik me er druk om kan maken. :')
Laatst bijgewerkt door Adil op 22-06-11 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:21

Karl66 schreef:
Het gaat er niet om of het jouw of mijn gewoonte is, het gaat er om of Rath zichzelf hier op een niet al te leuke manier te kijk zet. En gezien 95% van alle reacties (en dan niet alleen op Bokt, maar internationaal) zet hij zichzelf hiermee te kijk.

Dat kan ik natuurlijk niet anders dan met je eens zijn, dat is imo een feit, wat jij zegt.

Alleen behoor ik tot de 5%. Snap je?

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:24

Ik kan jullie vertellen als Neder-Duitser :D dat bij ons op stal(in deutschland), dus de gewone huis tuin en keuken ruiters het ook belachelijk vinden wat Rath doet. De meeste zeggen dat het ook zonde is dat de combinatie Gal-Toot uit elkaar is gehaald. Dus het is niet DE tegen NL, het gaat gewoon om het respectloze waar Rath&Co nu mee bezig is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:25

Adil schreef:
Ayasha schreef:

Ik weet het, ik weet het :')

Nou nou Adil, ik geloof toch niet dat jij mij een vraag gesteld hebt waarop je nog geen antwoord kreeg? Correct me if I'm wrong..

En dat Belgische dametje.. waarom moet ik jou een antwoord geven, je telde toch al niet mee }:)

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:40

muc schreef:
Ik kan jullie vertellen als Neder-Duitser :D dat bij ons op stal(in deutschland), dus de gewone huis tuin en keuken ruiters het ook belachelijk vinden wat Rath doet. De meeste zeggen dat het ook zonde is dat de combinatie Gal-Toot uit elkaar is gehaald. Dus het is niet DE tegen NL, het gaat gewoon om het respectloze waar Rath&Co nu mee bezig is.

Een rondje langs alle forums ter wereld maak m.i. wel heel duidelijk dat Matthias en zijn clan deze keer veel te ver is gegaan. Zelfs de Duitse media en forums vallen over hem heen. Volgens mij zou Maxima zeggen "Matthias was een beetje dom" .

Het woord sorry kennen ze echter niet in deze clan. Dus ze verschuilen zich achter we hadden geen tijd, we wilde Totilas niet meer stress bezorgen etc.. Maar een belletje naar Edward en zijn team kost misschien twee minuten, en als ik lees dat Dj Paul (die overigens gewoon Matthias heet) van Dyk drie maanden met de kür bezig is geweest, en ik weet dat je als musicmaker pas begint als je de videoband van de kür in je bezit heb, is slecht één conclussie valide en dat is dat ze vanaf het begin hadden besloten om de choreografie van Edward te gebruiken. De Duitse Bondscoach zei in een interview hieromtrent "Dass is doch nicht verboten"

Heel dom Matthias : Gewoon even publiekelijk je excuses aanbieden aan Edward zou je veel meer sieren !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:51

Jannepauli schreef:
Nou nou Adil, ik geloof toch niet dat jij mij een vraag gesteld hebt waarop je nog geen antwoord kreeg? Correct me if I'm wrong..

En dat Belgische dametje.. waarom moet ik jou een antwoord geven, je telde toch al niet mee }:)

Je moet niks maar houd dan helemaal je mond ;) Niet helemaal eerlijk als ik alleen tel als jij je gal wil spouwen om lekker uit te dagen :D
Als je iets zegt waar je achter staat kan je dat ook mooi onderbouwen lijkt me :j

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:35

Ik kan niet wachten tot het EK in Rotterdam...dat wordt heeeeeeeeeeeeeel HOT -:(- ...al die heetgebakerde anti-fans van Rath op de tribune.
Heb al ergens gehoord (was dat hier?) dat alle nederlandse supporters tijdens de Kur van Rath met een spiegel op de tribune moeten gaan zitten _O-
Laatst bijgewerkt door manubres op 22-06-11 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:36

Ik kan gewoon mn ogen niet geloven!!!!! How low can you go!!!!! Ze 'kopen' de olympische medaille ( althans dat hopen ze) maar zat die kur dan ook bij de koop in????? Onbegrijpelijk en niet goed te praten!

Ik zeg: GO EDWARD GO SISTHER DE JEU!!!!!!!!!!!!!! Ff flink doortrainen en kan niet wachten op een ontmoeting tussen die 2!!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:40

hahaha wat een afgang
heb je zo n paard onder je kont dan moet je toch inspieratie genoeg hebben
echt triest