Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lovely schreef:Nu begrijp ik er niks meer van, mogen jullie een keer advies geven en opeens probeert iedereen zich er onderuit te draaien.
WhySoWhite schreef:Het is áltijd gejaag en gedonder in de wei, ook mijn paard haal ik dagelijks met een wondje oid er uit.. Ook ik heb er over na zitten denken om dan maar op stal te laten staan.. Daarvoor heb ik hem niet laten ruinen, een paard hoort niet 24/7 op stal.... Ik vind dat een paard gewoon overdag na buiten moet, desnoots alleen in een weitje,
Electra63 schreef:Lovely schreef:Nu begrijp ik er niks meer van, mogen jullie een keer advies geven en opeens probeert iedereen zich er onderuit te draaien.
Ik begrijp jou wel, maar helaas ben ik niet bekend in de omgeving van A'dam.
Electra63 schreef:Ik denk, dat Lovely ook dat eeuwige gezeur op Bokt over dressuur/sportpaarden zat is, maar ik kan het mis hebben.
Tendance schreef:Mijn ruin, merrie en shet (ruin) klooien heerlijk met z'n 3tjes aan in het land en hebben nooit wondjes...
Electra63 schreef:Tendance schreef:Mijn ruin, merrie en shet (ruin) klooien heerlijk met z'n 3tjes aan in het land en hebben nooit wondjes...
Paarden zijn bij ons onderverdeeld in geslacht en grootte. Die van ons is dit jaar overgezet van de wei met kleine ruinen (tot 1.63) naar de wei met grote ruinen (boven de 1.63) omdat hij samen met een andere ruin erg dominant aanwezig was. Ach, het hoort erbij, al zijn de wondjes soms vervelend en lelijk. Ik noem hem dan ook vaak Rambo, naar zijn "oorlogsverwondingen".
Tendance schreef:Waarom perse over dressuur/sportpaarden. Bokt is toch voor 80% gezeur en 20% informatief???
Of heb ik dat niet goed begrepen?
Electra63 schreef:Tendance schreef:Mijn ruin, merrie en shet (ruin) klooien heerlijk met z'n 3tjes aan in het land en hebben nooit wondjes...
Paarden zijn bij ons onderverdeeld in geslacht en grootte. Die van ons is dit jaar overgezet van de wei met kleine ruinen (tot 1.63) naar de wei met grote ruinen (boven de 1.63) omdat hij samen met een andere ruin erg dominant aanwezig was. Ach, het hoort erbij, al zijn de wondjes soms vervelend en lelijk. Ik noem hem dan ook vaak Rambo, naar zijn "oorlogsverwondingen".
Electra63 schreef:Tendance schreef:Waarom perse over dressuur/sportpaarden. Bokt is toch voor 80% gezeur en 20% informatief???
Ik ga niet meer antwoorden voor Lovely, ik ken haar verder niet.![]()
Maar ik vind dit soort topics ook altijd gezeur en vaak vol vooroordelen.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid zijn paard 24/7 buiten te zetten en niet iedereen wilt dat. Dat betekent niet dat die paarden het slecht hebben. Net zoals niet ieder paard die 24/7 op de wei staat het per definitie geweldig goed heeft.
Bij mij in de buurt zijn er weinig stallen die én faciliteiten én weidegang bieden, daarom staat ons paard 45 km van mijn huis af. De mogelijkheden die mensen in het oosten hebben, zijn er vaak niet of weinig in de Randstad/het westen. Dan kan je kiezen, of iedere dag een behoorlijke reistijd (al zijn er genoeg kinderen die een half uur naar school/paard moeten fietsen) en (benzine-)geld of op een stal staan die niet aan al je eisen voldoet.
Electra63 schreef:Tendance schreef:Waarom perse over dressuur/sportpaarden. Bokt is toch voor 80% gezeur en 20% informatief???
Ik ga niet meer antwoorden voor Lovely, ik ken haar verder niet.![]()
Maar ik vind dit soort topics ook altijd gezeur en vaak vol vooroordelen.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid zijn paard 24/7 buiten te zetten en niet iedereen wilt dat. Dat betekent niet dat die paarden het slecht hebben. Net zoals niet ieder paard die 24/7 op de wei staat het per definitie geweldig goed heeft.
Bij mij in de buurt zijn er weinig stallen die én faciliteiten én weidegang bieden, daarom staat ons paard 45 km van mijn huis af. De mogelijkheden die mensen in het oosten hebben, zijn er vaak niet of weinig in de Randstad/het westen. Dan kan je kiezen, of iedere dag een behoorlijke reistijd (al zijn er genoeg kinderen die een half uur naar school/paard moeten fietsen) en (benzine-)geld of op een stal staan die niet aan al je eisen voldoet.