Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:21

urosa schreef:
Hij is er al een keer Z1 mee geworden :+ Zijn ook maar 2 cijfers in een hele proef. Maar ik streef er wel na om het op te lossen natuurlijk

Wat dat betreft wordt het tijd dat zulke onderdelen dubbel gaan tellen :) de klasse specifieke onderdelen.

In de M2 de keertwendingen en travers ofzo...

In ze Z heb je natuurlijk ook gewoon travers en keertwendingen en dan moeten je keertwendingen al weer kleiner dan in de M2... En bovendien als mensen geen travers kunnen dan verwacht ik ook niet ze een goed appyuement kunnen rijden eigenlijk :=

PSvanLot

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:36

Tja, het is natuurlijk wat je zelf wilt. Naar mijn mening ga je over naar een volgende klasse als je de oefeningen van die klasse beheerst en niet wanneer je in een lagere klasse veel punten rijdt.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:48

Hebben de jury's hier al filmpjes ontvangen van buitenbak met verlichting in het donker? Mijn filmer kan vandaag opeens niet meer dus ben bang dat ik geen andere keus meer heb.. vraag me af of dat al bij iemand een succes geweest is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:53

Daar zie je toch niks meer op? Of je moet al zulke geweldige lampen hebben maar meestal is het toch 1 en al schaduwen en lichtbollen als je zoiets filmt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:56

In mijn buitenbak kun je prima filmen. De lampen zijn zo afgesteld dat er geen schaduw is.

Dus wanneer je goede verlichting hebt moet het zeker kunnen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:16

Wij hebben gister in de binnen baan gefilmd aangezien ik bij ons de buiten baan bij veel wind veiligheidstechnisch niet handig vind...

Het hangt of staat echt bij goede verlichting. Die bij ons is gelukkig dik in orde. Voor de liefhebber heb ik wel een link naar t filmpje

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:22

Ik had vanmorgen 1 met 211. Heerlijk jureren. Technisch ook top alleen heeft zij de grond gefilmd ipv paspoort. Ik heb hem beoordeeld maar het is aan de Knhs wat zij er mee doen. Keertwending bij c was ook alleen de benen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:28

Travers is bij ons overigens wel goed, en met de keertwendingen weet ik dat ze in de proef nog niet goed kunnen gaan (soort Russische roulette :') aangezien ze ook mooi kunnen gaan) maar streef dat wel binnen een paar proefjes op te lossen. Ondertussen train je er ook op verder natuurlijk.

Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat, in training gingen ze vrijdag wel goed.

Leuk Caro29!

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:52

Vinden jullie als juryleden het nu makkelijker beoordelen, doordat je bijvoorbeeld even kan terugkijken? Ik kan me voorstellen dat je 'in het echt' wel eens iets kan missen, en dat je nu echt goed kan zien wat er precies allemaal gebeurt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:07

Ik kijk bijna niks terug om heel eerlijk te zijn. Behalve als de kat in mn been hangt.

Wel zet ik hem af en toe op pauze om te kunnen typen.

Moet er wel bij zeggen dat mijn beeld zo groot is dat ik het filmpje en t protocol naast elkaar heb staan op t scherm. Geen heen en weer klikken dus.

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:16

Zo heb ik het ook Ynskek. En idd, wel soms op pauze om mn verhaaltje te schrijven zodat ik niet achter ga lopen, maar terugspoelen echt zelden. Ik kan me van de vorige ronde 1 keer herinneren dat ik twijfelde of ie nou omsprong en meteen weer terug of niet, toen toch even terug gespoeld en nog een keer gekeken, bleek ie gewoon een raar huppeltje te maken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:29

Ik spoel soms terug. Ik bekijk 2/3 onderdelen, pauze, typen en weer verder. Erg omslachtig

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:36

Yvank_ schreef:
In ze Z heb je natuurlijk ook gewoon travers en keertwendingen en dan moeten je keertwendingen al weer kleiner dan in de M2... En bovendien als mensen geen travers kunnen dan verwacht ik ook niet ze een goed appyuement kunnen rijden eigenlijk :=

Voor mijn gevoel is een appyement een andere oefening dan travers.
Voor travers, hoe goed het ook ging voor ons doen, eigenlijk nooit veel hoger dan een 5je. Behalve als het van de jury af moet, dan krijg ik ineens 7ens.
Maar appuyeren kan totaal mislukken en nergens op lijken, en toch krijg ik daar altijd minstens 6en voor.
Ben dus blij dat er in het ZZL geen traver meer inzit. :+

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:46

Ik heb vanmorgen m’n proef voor de eerste keer in de binnenbak opgenomen..gelukkig is het kwa licht goed te zien(donkerbruin paard)
Heb eerst voor de proef nog een bodemonderzoek gedaan hahaha..paard vond ineens een hoek in de bak heel eng..en draaide zich zo snel om uit het niks..ja en toen hing ik er naast.Gelukkig ging het niet hard en kon ik weer opstappen nadat ik hem had gevangen achter in de bak(paard is heel onzeker en zodra je er een keer naast ligt oid dan is ie helemaal in de stress en kom je er vaak niet zo 123 weer op maar het is gelukt)
Daarna nog even een paar keer door die hoek heen gestuurd en toen konden we eindelijk opnemen.Hij valt 1x 2 passen uit de galop maar ach het is b en ben al blij dat de proef fijn ging na het m’n val.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:47

asjemenou schreef:
Yvank_ schreef:

Voor travers, hoe goed het ook ging voor ons doen, eigenlijk nooit veel hoger dan een 5je. Behalve als het van de jury af moet, dan krijg ik ineens 7ens.
Maar appuyeren kan totaal mislukken en nergens op lijken, en toch krijg ik daar altijd minstens 6en voor.

Ik haalde vroeger ook geen denderende cijfers voor travers, maar wel altijd hele dikke voldoendes voor appuyementen. :+

Wat doen jullie als er in een grijs gebied een grote storing is? Nemen jullie dat mee in 1 van de onderdelen eromheen of alleen onderaan? Bijvoorbeeld na het binnenkomen in de hoek stil gaan staan om te mesten als je uit de hoek meteen weer een oefening in draf moet doen?

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:03

Vraagje over inzoomen. Dat mag eigenlijk niet toch? Soms denk ik wel eens dat het makkelijker is voor de jury om bij de korte zijde bij de A een tikkie in te zoomen (tot nu toe nooit gedaan omdat er staat niet zoomen tijdens de proef in de regels).

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:07

Unleash schreef:
Vraagje over inzoomen. Dat mag eigenlijk niet toch? Soms denk ik wel eens dat het makkelijker is voor de jury om bij de korte zijde bij de A een tikkie in te zoomen (tot nu toe nooit gedaan omdat er staat niet zoomen tijdens de proef in de regels).

Dat mag niet idd, vooral omdat het beeld met inzoomen wel eens wazig wil worden en dan is het niet meer te beoordelen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:07

Afbeelding

Vandaag voor het eerst binnen gefilmd, lampen niet aan gehad wel zijn er veel lichtplaten.
Vind het best zichtbaar (Still uit filmpje)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:13

MyWishMax schreef:
Wat doen jullie als er in een grijs gebied een grote storing is? Nemen jullie dat mee in 1 van de onderdelen eromheen of alleen onderaan? Bijvoorbeeld na het binnenkomen in de hoek stil gaan staan om te mesten als je uit de hoek meteen weer een oefening in draf moet doen?

Een onderdeel is pas afgelopen als het volgende onderdeel begint.
Dus als ze in de hoek stil gaan staan, dan neem je dat mee in het binnenkomen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:14

Dat is inderdaad wel zichtbaar ja. Helpt in deze ook mee dat je een witte pont hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=7vj9P6pMyfU

Dit is de mijne van gisteravond. Als ik het zo terug zie zou een krap puntje moeten kunnen naar mijn eigen mening

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:47

friesam schreef:
[ [url=m/uoXEyA.png]Afbeelding[/url] ]

Vandaag voor het eerst binnen gefilmd, lampen niet aan gehad wel zijn er veel lichtplaten.
Vind het best zichtbaar (Still uit filmpje)

Wat voor een oefening ben je hier aan het doen? Voor appuyeren is er te weinig lengtebuiging en is de achterhand voor. Maar voor wijken klopt het ook niet, dan is jouw beenligging niet correct en is de achterhand ook voor. En nog een tip: recht boven je paard blijven zitten, je knikt nu in in je heup en gaat wat scheef hangen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:55

Wat doen jullie als er geen rondje om het paard wordt gelopen maar gelijk van start wordt gegaan? Terugsturen of beoordelen. Paspoort is alleen de 1e blz getoond.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:57

Paspoort klopt dat sowieso niet... aangezien ze dan niet hebben laten zien welke aftekeningen het dier zou moeten hebben

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:01

Ik ga er nog 4 beoordelen. Precies mooi weer zo om binnen te zitten. Hopelijk nog een hele goede erbij, helaas waren de proeven tot nu toe zoals het weer vandaag...

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:08

asjemenou schreef:
Yvank_ schreef:

Aah dat geeft goede hoop :+
Ook hier is travers een struikelblok, maar we werken er echt hard aan. Ging ondertussen wel gewoon op wedstrijd, en ik compenseer die (dikke) onvoldoendes ruimschoots, dus ben de M2 door gevlogen.

Agh het wijken was ook moeilijk, tot einde vd L2, toen ineens viel het hele kwartje.
En daarna achterwaarts, ook een uitdaging tm M1 en nu heb ik dat knopje gevonden.
Ieder z’n ding. Mij motiveert het erg om op wedstrijd te gaan, ook al beheersen we alles nog niet 100%. Anders blijven liever thuis tot ze minimaal 200 scores op wedstrijd.