[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:26

Oei, dat is even zuur Elke!

Glenstorm, sterkte! Ga je op zoek naar iets nieuws?

Goldie, prutweer is het hè.. Ik ga vanmiddag even een rondje hoppen.

Afgelopen woensdag rondje wezen oefenspringen met de C-pony. Heb een rondje B-paarden gedaan. Het stond alleen vrij technisch gebouwd, veel korte en scherpe lijnen, een 3-sprong etc. Maar gewoon eens gekeken hoe hij het zou doen en hij deed het boven verwachting. Het was nog wel heel rommelig en er vlogen 3 balkjes vanaf. Hij wordt dan zo heet dat hij rennerig wordt en te vlak gaat springen. Maar de 3-sprong vloog hij zo doorheen. Ik merkte in dit parcours erg goed dat hij nog wat kracht mist, het vermogen is er wel. Dus al met al tevreden en vind ik het maar knap dat zo'n ukje zo tussen de paarden mee springt.

_Ilsee_

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:37

Renske, Sterkte! Blijft ie een beetje dichtbij huis?

En dan ben ik zenuwachtig dat ik straks met mijn E pony bij de paarden moet gaan starten :+

Vanmiddag even kijken bij mijn pony, gisteren heeft mijn zusje er nog even op gezeten, 4 drafbalken achter elkaar. Poging 1, mevrouw deed extreem haar best om een Z2 dressuur paard te imiteren, gooide de benen zo hoog op. Poging 2, ze kwam er achter dat het makkelijker was om de balken in twee keer te springen. Uiteindelijk deed ze het prima haha.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:49

Oei dat is wel vervelend elke. Maar heeft ze idd jou niet geraakt? En fijn dat je rondjes mooi gingen!
Shetlanders zijn heel gevaarlijk, daar is menig paard het over eens volgens mij :P

Ik lag gisteren bijna in een plas. Was Mickey aan het uitstappen zonder zadel om de springtuin heen. Instructeur moest een jong paard met ruiter les geven en had longeerzweep erbij als hulp. Afijn Mickey schrok zich te pletter toen ie zo'n knal geluid maakte en sprong dus met vier benen de lucht in :') hoe ik ben blijven hangen is mij een raadsel maar ik wilde gewoon niet in die plas belanden :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:05

Nee gelukkig ken ik der en blijf buiten bereik van der benen. Gelukkig zijn we gewoon verzekerd! Maar het is wel ff zuur ja.

Vandaag laatste restje gedaan met tondeuse, praampje op was ze weer heel lief.

Klinkt als veel geluk laura hihi

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:16

Irritant Elke! Maar gelukkig zelf geen schade opgelopen!

Mooie actie Laura :+ Ik zie het helemaal voor me!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:00

Daarom ben ik blij dat ik nog steeds niet hoef te scheren _O-
Fijn dat je zelf niks hebt Elke, naar van je apparaat..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:21

Haha kan mij voorstellen maar ze ziet er nu echt wel weer heel strak uit! <3

Vorige keer vond ik niet netjes nou nu is ze om door een ringetje te halen _O-

Strak voor zaterdag ons L2 debuut (wat nix worden maar wel mooie nulmeting)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:38

Ah beter! Leuk! Ik ga na de kring L2 :Y)
Ik hoop zo dat nu met de vrieskou Vosje strak blijft. Denk dat ik maar 300 gram op ga gooien :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:42

Succes met jullie debuut!!

Vind het wel weer voor de sauna met die natte sneeuw. Mag van mij best rond het vriespunt hangen, als het maar droog is. Heb namelijk mijn warme handschoenen aan mijn moeder meegeven. Die moest naar Oostenrijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:42

Wat een pech Elke. Paarden :roll:

Wauw, knap Sanne! Idd, wat zit ik dan te mutsen met een E.

Laura gelukkig boven gebleven :D

Nou, dochter was compleet van de wap van het losrijden, is in een krap bakje en van rijbaanregels heeft 2/3 nog nooit gehoord. Dus ook een monsterlijke proef gereden.
En moeders (ik dus) deed het 's middags nog eens dunnetjes over. Hoewel ik het nog steeds knap vind dat een van de jury leden me een drie gaf op de middendraf in het L2. Het is niet zijn sterkste kant maar in het M1 toch meestal een zesje voor de moeite. Dan vind ik een drie in de L2 wel buiten proportie :o Het andere jurylid gaf wel een zes :?
Nou ja, jurysport. Moet ik maar gaan spr.... O nee, ook niet meer haha.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:03

Ooh wat balen Urielle! Had ik vanmiddag ook last van alleen uitte dat zich meer in dove mensen die niet hoorden als ik keihard STEIL schreeuwde en m dan alsnog omhoog gooien als ik aan kom rijden :Z
Natte sneeuw, of überhaupt sneeuw mag heel ver weg blijven van mij..

L debuut gehad vandaag. Nou ging dat inspringen voor de B dus van geen meter. Stoppen (rechts uitbreken), wilde linksom niet buigen & sturen ging ook met moeite. Oké parcours in, was d'r iemand tussenuit gevallen dus moest ineens starten. Met een stop rond gekomen en wilde mij eigenlijk afmelden voor het L. Toch niet gedaan opnieuw losgereden nu wel met rust. (Alleen nog steeds geen linker stuur) En we zijn gewoon rond gekomen met maar 1 hele stomme balk omdat ik ineens terug ging rijden. Dus kop is eraf!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:08

Goed hersteld Laura, ik vind het knap van je! Ik blijft t L maar hoog vinden :=

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:08

Ilse, haha, komt vast goed! Scheelt dat ik niet echt angst ken, ik vind het alleen maar leuk. :D

Laura, whoops. Gelukkig is een nat pak je bespaard gebleven!

Urielle, och hatelijk is dat hè... Mensen die de bakregels maar aan hun laars lappen...
En herkenbaar.. :(:) Een vriendin had vrijdag concours en reed echt een super nette proef wat minstens een dikke winstpunt waard was geweest. Krijgt ze een magere 180 punten.. Nou dan breekt m'n klomp hoor.

Vanmiddag heerlijk met m'n blondie gereden, die gaat op het moment zo hard vooruit. Echt bizar. Topdier. <3 Woensdag weer springles met beide pony's. :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:16

Ik moet er opletten dat ik niet teveel aan m'n buitenteugel ga zitten als hij heet wordt. :o

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:17

Heet niet voor niets dreszuur!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:36

Ziet er goed uit Sanne!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:17

SannevdM schreef:
Ik moet er opletten dat ik niet teveel aan m'n buitenteugel ga zitten als hij heet wordt. :o
[ Video ]

Ik had t al gezien op FB, maar stoer hoor! Die pony heeft hart zat!

paljaslaura schreef:
L debuut gehad vandaag. Nou ging dat inspringen voor de B dus van geen meter. Stoppen (rechts uitbreken), wilde linksom niet buigen & sturen ging ook met moeite. Oké parcours in, was d'r iemand tussenuit gevallen dus moest ineens starten. Met een stop rond gekomen en wilde mij eigenlijk afmelden voor het L. Toch niet gedaan opnieuw losgereden nu wel met rust. (Alleen nog steeds geen linker stuur) En we zijn gewoon rond gekomen met maar 1 hele stomme balk omdat ik ineens terug ging rijden. Dus kop is eraf!

Irritant dat mensen dan niet opletten, ben je gelijk uit je goeie doen. Fijn dat je eerste L rondje toch een feit is _/-\o_

Urielle schreef:
Nou, dochter was compleet van de wap van het losrijden, is in een krap bakje en van rijbaanregels heeft 2/3 nog nooit gehoord. Dus ook een monsterlijke proef gereden.
En moeders (ik dus) deed het 's middags nog eens dunnetjes over. Hoewel ik het nog steeds knap vind dat een van de jury leden me een drie gaf op de middendraf in het L2. Het is niet zijn sterkste kant maar in het M1 toch meestal een zesje voor de moeite. Dan vind ik een drie in de L2 wel buiten proportie :o Het andere jurylid gaf wel een zes :?
Nou ja, jurysport. Moet ik maar gaan spr.... O nee, ook niet meer haha.

Zonde Urielle. Ik snap werkelijk niet waarom mensen niet rekening kunnen houden met elkaar met het losrijden. :n Wel een leermomentje voor je dochter (even positief denken :P )

_Elke schreef:
Nee gelukkig ken ik der en blijf buiten bereik van der benen. Gelukkig zijn we gewoon verzekerd! Maar het is wel ff zuur ja.

Vandaag laatste restje gedaan met tondeuse, praampje op was ze weer heel lief.

Klinkt als veel geluk laura hihi

Das mooi poedersuiker zeg Elke. :n Kleine heks is het dus eigenlijk. Welk apparaat heb je gekocht?

paljaslaura schreef:
Ik lag gisteren bijna in een plas. Was Mickey aan het uitstappen zonder zadel om de springtuin heen. Instructeur moest een jong paard met ruiter les geven en had longeerzweep erbij als hulp. Afijn Mickey schrok zich te pletter toen ie zo'n knal geluid maakte en sprong dus met vier benen de lucht in :') hoe ik ben blijven hangen is mij een raadsel maar ik wilde gewoon niet in die plas belanden :+

:')

Ik vind het pittig koud hoor! Ben niet aan rijden toegekomen dit weekend, moest weer een vrachtje scheren. Wel lekker dat het zo druk is dit seizoen! Vanavond mag ik er eindelijk weer op, kan ook wel een dekentje extra bij denk ik.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:58

Pantykous hoe doe jij je Moser Max onderhouden?
Ik spuit hem helemaal schoon met het blaaspistool. Heb het idee dat hij meer geluid begint te maken maar dat zal wel gewenning zijn. Na 1 paard compleet, een paard afgewerkt en een halve pony er mee te hebben geschoren is er amper slijtage op de messen te zien. Ze waren ook allemaal schoon gewassen dat scheelt wel een hoop geloof ik.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:12

Wij hebben de Aesculap Econom II Gt474 gekocht. Top ding na 1 paard haha :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:30

mistid schreef:
Pantykous hoe doe jij je Moser Max onderhouden?
Ik spuit hem helemaal schoon met het blaaspistool. Heb het idee dat hij meer geluid begint te maken maar dat zal wel gewenning zijn. Na 1 paard compleet, een paard afgewerkt en een halve pony er mee te hebben geschoren is er amper slijtage op de messen te zien. Ze waren ook allemaal schoon gewassen dat scheelt wel een hoop geloof ik.

Dat ding is fantastisch! Doe je m wel smeren? Ik spuit m'n apparaten ook schoon met de compressor :j

Das ook een goed apparaat elke :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:51

Smeren? Gewoon olie op de messen van te voren en een paar keer tussendoor toch? :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:43

Ja dat ja :D

Kan aan t messen setje liggen dat hij wat meer geluid gaat maken, of dat ze iets zijn gaan slijten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:00

Ik heb ook de Aesculap Econom 2 (geen idee welk model) en onlangs een klein ding voor de afwerking gekocht.
Gister eindelijk Cascade d'r nieuwe deken binnen :) Zaterdag of zondag dus scheren.

Laura zoiets heb ik ook erns gehad, Cascade net ingereden, gaan er twee mutsen op stal springen (nou ja een sprong de ander stond naast de hindernissen paard met zweep en schreeuwen erover te krijgen) ben toen maar afgestapt en Cascade terug gebracht naar stal.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:24

Ik heb die van mij gisteren de 300gr maar opgegooid, het is guur hier zeg!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:11

Ik heb idd ook 300 gram erop.