[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:49

Nou, de bak was hier dus eigenlijk heel erg goed. Alleen hadden er twee tegelijkertijd les (lekkere planning). Dus ik heb een buitenrit gemaakt. :Y)

Alleen mevrouw was nog al wild. :') Geen idee wat ze op had. Ze had 't klitteband waarmee d'r hals aan het deken zit kapot gemaakt, dus ik zat dat op m'n dooie gemak bovenop een strobaal weer vast te naaien. Madame moest dus even een kwartier op mij wachten. Nou. Dat zat er niet in. :P Ze stond tegen de muur omhoog te klauwen. -O- Ik hield m'n hart al vast voor m'n buitenrijplan. Maar goed: ze heeft in ieder geval lekker kunnen galopperen. Ze hebben alle dijken en paden deze week gedaan, dus heel de route was volgens haar een grote renbaan. :') Moest alleen wel galopperen met de rem erop, anders was ze zo onderuit gegleden. Dat ging dus lekker als een kangoeroe. :+

Vanaf morgen heeft ze tot dinsdag vrij. Ik ben op vakantie! :D

Dankjewel Mistid, ik hoop het ook! :D

paljaslaura

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:17

Dat is heel herkenbaar Bunn :+
Gelukkig doet t eb en vloed systeem t goed in de springbak dus vandaag weer gelest met m'n jonkie.
We gingen wel eerst aan de race dus zaterdag toch maar eerst aan de longe. Het is nogal een boerenpummel :') uiteindelijk liep ie weer op z'n dooie gemak z'n rondje.
Mickey was boos want die moest aan de dubbele longe en daar heeft ie echt een hekel aan xd

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:01

Ik heb lekker op de manege gereden met t slechte weer. 10 minuutjes met de trailer. Ideaal! De 3 jarige is ook mooi rustig in de manege. Zit nog el aan de longe, voor mn eigen gevoel haha :Y)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:54

Lekker dichtbij!
Vriendin had gefilmd vandaag, tweede sprongetje thuis! (4ex onder de man gesprongen)
Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:48

Zit er notaris bloed in? Daar heeft ie wel een hoofd voor vind ik.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:43

Nee is een lexicon x orthos

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:00

Wat een leukerd! Ziet eruit als 'n enthousiast ding!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:39

Waarom denken mensen nog steeds dat het laatste punt in het b springen verzorging is? Kun je toch gewoon nalezen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:52

Het laatste punt is toch ook verzorging Lithya :+ Ik weet iig niet beter en zo staat het ook in het protocol in het reglement benoemd. Het begon aanvankelijk met algemene indruk, maar dat is toen al snel aangepast naar algehele verzorging.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:01

Klopt Gomir. Heb inmiddels 2 versies gevonden. Een met algehele uitstraling en de ander verzorging

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:43

Ben met de wissel bezig geweest. Maar niet te dicht bij de omheining proberen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:07

Wij zijn bijna verdronken vanochtend... Dacht even te gaan rijden in het zonnetje, maar het begon al snel te regenen... Geen droge draad meer aan m'n lijf, na 20 minuten was ik het zat := Gisteren ook al een hoosbui tijdens het longeren..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:34

Lekker houden daar Goldi!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:50

:+
Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:32

Wij hadden sneeuw }:0
Heb alleen maar de hengst gereden, dat was tenminste binnen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:30

Wij hadden eigenlijk nauwelijks wat.

Mijn jas was dinsdag doorweekt, broek gelukkig niet :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:46

Zoooo daar ben ik weer! Had een leen toetsel jakkes een iPhone haha kan ik dus niet mee omgaan. Maar nu m'n Sony weer terug :)

Goldie zal wel lekker koud zijn :(
Allemaal natte springers hier :')

Ik ben donderdag naar oefenspringen geweest. Eerste keer sinds nou ik denk februari dus lekker 2x 80 cm gedaan voor het vertrouwen. Ging hartstikke fijn en ze was zowaar ook nog best rustig. Hield haar voor de gek door tussen de hindernissen een beetje verlicht te zitten. Dan denkt ze dat ze klaar is haha

Volgende keer weer meter en dan rustig opbouwen naar cc eind december.

Kun je niet alle paarden binnen rijden urielle?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:37

Lekker dan Goldie :=
Fijn dat het goed ging Elke :j

Ik heb deze week wat meer binnen gereden dan anders, dan maar een keer een uur wachten tot er een bak vrij is :o

Vandaag bijna zelf op de 3-jarige gezeten. Had mijn voet in de beugel en toen begon het ineens keihard te regenen en waaien. Hij spande zo aan dat ik het niet aandurfde om op te stappen, vind mezelf nu echt een zeurpiet, want het is zo ongeveer de braafste van het hele stel :+
Bella had vandaag weer een spastische dag, dus daar lag ik met opstappen haast naast en later nog een keer omdat er een Shetlander binnen kwam :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:23

Shetlanders zijn ook levensgevaarlijk. Daar zou ik dit voorjaar door verongelukken. Kind had cc vanmorgen. Te lang niet op pad geweest en 1 brok spanning. Pony vond de spandoeken wat spannend maar die zenuwpees op de rug maakte de meeste blunders. 165 en 173 was terecht. Volgende week maar weer...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:31

Zonde Anne, blijkt maar weer hoe belangrijk een beetje routine is.

Vandaag mijn bonte topper weggebracht naar de nieuwe eigenaar. Blijft toch altijd lastig.
Helemaal als je paard die beste maatjes was dan ook helemaal van slag is, arm dier.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 02:50

_Elke schreef:
Kun je niet alle paarden binnen rijden urielle?

Ik heb geen binnenbak he, ik kan alleen naar binnen als ik les heb en de instructeur heeft een eigen accomodatie. Verder moet ik het doen met mijn eigen zwembad. Komende week moet ik wel ergens binnen een aantal keer gaan springen maar moet nog adresjes zoeken. Waar ik normaal ging dat is verkocht, verder alleen mogelijkheid tot gedeelde bak ---> dressuur dus. Tenzij dat ik drie kwartier rij ofzo maar dat vind ik erover om even te gaan trainen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 02:54

Gomir, je gevoel heeft het meestal goed. Zou zonde zijn als ze schrok ipv het een andere keer te doen.

Jammer Anne.

Sterkte Glenstorm.

Straks moeten dochter en ik op concours. Dus nu lig ik wakker. Niet om de wedstrijd. Maar omdat het klaarmaken van twee witte paarden zo'n ellende is _O-

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:16

Ooh zo ja dat wordt lastig..

Ik heb een scheerapparaat gekocht. Top ding, ging heel gesmeerd met verdoving pasta en praam. Tot het laatste achterbeen. Ineens mepte ze vol achteruit de machine uit m'n handen ja hoor.. Kaduuk |(

Kan nooit eens normaal gaan met dit paard :(

Gelukkig verzekerd maar goed moet haar nu wel netjes bijwerken met tondeuse. (een kant nog helemaal) pokken werk ook haha

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:26

Oh, dat is mooi balen Elke. Heeft ze jou niet geraakt?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:04

Dat is K... Idd heeft ze jou niet geraakt?

Shetlanders zijn eng ja :j

Snel verkocht Glenstorm. Maar afscheid nemen blijft altijd een naar gebeuren...

Ja hoor.... Ik pak m'n zadel... Regen :(