Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:29

linda2008 schreef:
ynskek schreef:
Dat weet ik niet precies, filmen was ook iedere keer gepauzeerd bij het voorstellen tussen paspoort, paard links, paard rechts, en de ruiter zelf in beeld dus het is moeilijk te pijlen. Ik denk dat hij wel door iemand vastgehouden werd...

Ik heb nu 12 L2 proeven te beoordelen

Wat doen jullie als je paard een keer verkeerd aanspringt? Doen jullie dat filmpje insturen of doen jullie opnieuw filmen?

Dat ligt er aan welke klasse... In principe vind ik persoonlijk dat je gewoon moet insturen omdat je op een wedstrijd ook niet kunt zeggen "ik begin even overnieuw want hij is verkeerd aangesprongen" ;) bovendien heb ik zelf in de klasse B gemerkt dat het nog gemakkelijk op te halen is (bij ons was de rechtergalop toen nog niet netjes geinstalleerd ;) ) dus ik zou insturen. Word het klasse M dan vind ik het een ander verhaal maar dan mag dat ook niet meer gebeuren natuurlijk :o
Ik neem ook aan dat een keer verkeerd aanspringen in klasse B of L, wat netjes gecorrigeerd wordt, toch ook geen wereldramp mag zijn ? Of vind jij dat er opnieuw gefilmd had moeten worden?

Leuk dat je weer fanatiek meedoet Ynskek :j :D

Ik heb net een combinatie gehad die de rechter galop verkeerd aansprong maar dit het gehele galop gedeelte niet gecorrigeerd heeft. Dat vind ik zeker in het L2 toch echt wel zonde van de punten...

Ik zelf zou inderdaad in dat geval de proef opnieuw opnemen aangezien het snel al 6 of 7 punten minimaal kan schelen.

Asl ik de verkeerde galop snel gecorrigeerd krijg is het natuurlijk een ander verhaal.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:32

ynskek schreef:
Ik heb net een combinatie gehad die de rechter galop verkeerd aansprong maar dit het gehele galop gedeelte niet gecorrigeerd heeft. Dat vind ik zeker in het L2 toch echt wel zonde van de punten...

Ik zelf zou inderdaad in dat geval de proef opnieuw opnemen aangezien het snel al 6 of 7 punten minimaal kan schelen.

Asl ik de verkeerde galop snel gecorrigeerd krijg is het natuurlijk een ander verhaal.

Ja dan vind ik het wel slecht, maar dan vooral dat de ruiter kennelijk niet door heeft dat ze verkeerd zit... := Verkeerd aanspringen ansich zou ik niet zo erg vinden, gewoon terug nemen, opnieuw aanspringen en verder rijden :j

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:39

_Anneruth schreef:
Ik heb een stukje uit mijn proef geknipt, ze kijkt ook gewoon met me mee :D
https://youtu.be/X_GTorU3TY8

Haha! ze blijft ook gewoon zitten :Y) Leuk paard heb je trouwens, fijn beeld! :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:56

_Anneruth schreef:

Haha geweldig _O-
En inderdaad fijn beeld!

Ynskek, ik zou het ook herstellen en doorrijden. Maargoed, ik voel het direct dus dan is je aanspringen onvoldoende maar kun je dan daarna gewoon verder. Als er al meerdere dingen de mist in waren gegaan was ik wel opnieuw begonnen.

Sterre98

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:10

Ik zou inderdaad proberen om het 1x te herstellen, ik weet dat mijn jonge paard gefrustreerd raakt als je teveel wilt op het zelfde moment. Dus dan maar verkeerd, maar dan heb ik wel een 2e poging gedaan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:29

Oh jee, ik merk aan mezelf dat hier het geobsedeerde refreshen ook weer is begonnen := haha! Goed om aan mijn (on)geduld te werken... :+

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:04

Het eerste punt was bij ons gisteren ook al weer binnen. Dinsdag gefilmd, dag en nacht gerefresht en gisterochtend een mooie beoordeling binnen. Ik verwacht 's nachtsnatuurlijk geen wijzigingen maar het refreshen zorgt voor afleiding gedurende de dag hahaha. Vanmorgen weer opgenomen voor het event van de 29e, gevoelsmatig ging dit beter dan van de week dus hopelijk ons laatste winstpunt in het L1 :) Ik had de bak omgedraaid en nu kende ze de proef niet meer zo goed uit haar hoofd dus dat scheelde zeker!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:13

ynskek schreef:
Wat doen jullie als je paard een keer verkeerd aanspringt? Doen jullie dat filmpje insturen of doen jullie opnieuw filmen?

Ik had ook een paar onderdelen in mijn proefje die niet fijn/goed gingen en heb gewoon mijn proefje ingestuurd. Als ik op wedstrijd ga heb ik ook weleens dagen dat het niet wilt en dan kun je ook niet opnieuw beginnen.

Ik ben trouwens ook elke keer aan het kijken, ondanks dat ik denk dat ik geen winstpunt heb. :=

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:18

In het L2 kon ik nog weleens een 2e keer opnemen als er iets goed mis ging de 1e keer (staken met achterwaarts terwijl hij dat nooit doet bijvoorbeeld :x ), maar in het M1 zal dat niet meer gaan. Zonder zweepje denkt hij niet echt voorwaarts, zeker op wedstrijd in de 2e proef is het nu een beetje overleven :+ Dus ik ben van plan om gewoon de 1e poging op te sturen zodat we niet puffend een 2e proef moeten rijden.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:18

Wat doen jullie als je paard een keer verkeerd aanspringt? Doen jullie dat filmpje insturen of doen jullie opnieuw filmen?[/quote]

Mijn dochter met pony (L1), verkeerd aangespongen en gecorrigeerd, wel 1 extra lijn daardoor gereden en later nog een keer foutje gemaakt ..wel ingestuurd. 2/3 was goed, verwacht geen winst en ga ook niet eindeloos filmen op de beste proef.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:23

Mijn filmer (mijn vriend) heeft niets met paarden, ik ben al lang blij dat hij af en toe 1 proef wil opnemen. Als ik aankom met “even opnieuw” dan gaat hij denk ik gewoon naar huis ;)

Akke, gefeliciteerd!

Kaitlyn, voor ons is alles al een hele prestatie, wij kunnen al trots zijn dat ze gewoon überhaupt weer een proefje kunnen lopen ;) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:01

Kaitlyn schreef:
ynskek schreef:

Ik had ook een paar onderdelen in mijn proefje die niet fijn/goed gingen en heb gewoon mijn proefje ingestuurd. Als ik op wedstrijd ga heb ik ook weleens dagen dat het niet wilt en dan kun je ook niet opnieuw beginnen.

Ik ben trouwens ook elke keer aan het kijken, ondanks dat ik denk dat ik geen winstpunt heb. :=

Mijn merrie kwam ook echt tegen de hand met stilstaan, achterwaarts daardoor rommelig maar toch ingestuurd. It it wat it is! :) Verwacht ook geen winst.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:04

linda2008 schreef:
Mijn filmer (mijn vriend) heeft niets met paarden, ik ben al lang blij dat hij af en toe 1 proef wil opnemen. Als ik aankom met “even opnieuw” dan gaat hij denk ik gewoon naar huis ;)

Akke, gefeliciteerd!

Kaitlyn, voor ons is alles al een hele prestatie, wij kunnen al trots zijn dat ze gewoon überhaupt weer een proefje kunnen lopen ;) :)

Precies! Ben zo trots op mijn meisje dat ze alles weer kan. Hebben nog 2 springwedstrijden mee kunnen nemen voordat alles weer geannuleerd werd. 1e rondje meteen 2e, oh wat was ik trots. Ik kwam de ring uit en heb er even om gehuild, zo trots was ik op haar. :o echt tranen van blijdschap

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:14

ynskek schreef:

Maar dat is gewoon echt een hele grote fout. Eigenlijk heb je dan de gevraagde oefening niet getoond. Als ik de filmer was dan had ik het afgekapt en gezegd dat het even opnieuw moest :') Zou toch eigenlijk niet meer mogen in het L2 en dan niet eens de moeite nemen om te herstellen.. Niet handig.

Ik ben met de wissels bezig welke mijn paard heel leuk vindt, zou dus zomaar kunnen dat ie omspringt bij de contra (ook gezien het feit ik plankenkoorts ga hebben). Dat is dan maar zo. Als ik het op tijd kan herstellen ga ik het niet over doen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:36

Gokje dat degene het helemaal niet door heeft gehad dat haar paard in de verkeerde galop zat. Wel zonde!

@Urosa & Flicka: ik vind het stiekem wel grappig dat ze het doet. Ze is uiteindelijk de baan uitgestuurd door mijn filmster. Met enig morren ;-). Paard is inderdaad fijn, thanks! Er gingen nog wel wat stukjes niet helemaal goed (aanspringen in galop) maar over het algemeen was ik heel tevreden. Ben echt benieuwd naar de punten. Dit was ons derde L1 proefje. De eerste twee nog op concours gereden 2 weken geleden. Echt jammer dat corona weer roet in het eten gooide.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:13

Net gefilmd en nu aan het uplode... ging opzich redelijk kon beter maar goed dat heb je op echte wedstrijd ook.... nu duimen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:28

Ik heb ook weer een stapel gehad. Ben benieuwd

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:53

_Anneruth schreef:

Waarom stuur je die hond niet uit de baan, of zorg je dat ie er niet in kan?

Ik vind dat als jury best bijzonder.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:54

Ik ook, alles klasse M. Vanavond eens voor gaan zitten.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:55

PSvanLot schreef:
_Anneruth schreef:

Waarom stuur je die hond niet uit de baan, of zorg je dat ie er niet in kan?

Ik vind dat als jury best bijzonder.

Ja, dat laatste had inderdaad gemoeten maar gewoon domweg niet over nagedacht. Ze is de baan ook uitgestuurd. Duurde alleen even voor ze van plan was te luisteren ;-).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:12

Ik rij ook alleen overnieuw als een rare of grote fout inzit. Vind dat voorstellen, rondje paard ook maar een gedoe om dan vaker te doen :') nu gingen er best wat dingen fout, maar is debuut en had korte voorbereiding dus vandaar gelaten. Denk dan, volgende keer beter! Als hij nu zondag/ maandag weer zo gaat laat ik wel door filmen, maar rij hem dan misschien 2x om de beste uit te kunnen kiezen.

Kaitlyn, kan me voorstellen dat zoiets heel emotioneel is. Wat fijn dat ze nog bij je is <3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:19

Zo, hier weer alles retour gestuurd. 1 filmpje was wel vrij donker, ging nog net met beoordelen. Andere binnenbakfilmpjes (duidelijk s avonds opgenomen ook) waren wel goed qua licht, toch grappig hoeveel verschil er in zit.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:25

[/quote]

Wat doen jullie als je paard een keer verkeerd aanspringt? Doen jullie dat filmpje insturen of doen jullie opnieuw filmen?[/quote]

als ik verder tevreden ben over de proef zou ik het gewoon insturen. Ik zou de galop wel corrigeren en niet doorrijden in de verkeerde galop. Het filmpje wat ik vandaag heb ingestuurd bevat ook onderdelen die ik niet geweldig vind, maar daarentegen ook onderdelen waar ik wel tevreden mee ben. Ik heb nog geen proef gehad waarin al mijn galoponderdelen fantastisch zijn, dat blijft een onderdeel wat ik moet blijven trainen en verbeteren.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:49

Leuk dat de eerste punten er weer zijn. Ik heb gisteren gefilmd en merk dat ik vandaag ook al wil kijken voor punten :') Heb dit keer ook weer geen winst gok ik zo. We zijn in de training echt sterk verbeterd vind ik zelf, maar schijnbaar ben ik mentaal nog niet op dezelfde lijn _O- Had spontaan weer zo veel stress voor het filmpje dat het paard waarschijnlijk het proefje nog beter had gelopen zonder ruiter op z'n rug :') Maar het was weer een goede oefening, deze week weer beter :D (hoop ik :') )

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:15

Wat ik nou toch had!!
Een combinatie met een paard en daar werd heel snel het paspoort gefilmd van een minipony hengst met een totaal andere naam dan net genoemd.

Die heb ik toch maar afgekeurd.

Daarna een erg leuke proef van een pony, paar foutjes maar ook een 9 voor een echt prachtig gereden onderdeel.

Edit: ik kan de minipony natuurlijk wel beoordelen en als het geen winst is dan toch insturen.