[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:44

Gefeliciteerd Anne!!

Heb helaas moeten besluiten om een tijd te stoppen met springen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:46

Goldie schreef:
Dat heb ik nou noooit := Ik word regelmatig gek van mezelf, als ik t niet zie ga ik echt dom rijden.. Alles wat we geleerd hebben is dan weg :=

Gefeliciteerd Anne!

gomir schreef:
Heel herkenbaar Pantykous :=

Gefeliciteerd Anne!

Urielle schreef:
Herkenbaar

_/-\o_ _/-\o_ Dank, dat helpt.

Lithya schreef:
Gefeliciteerd Anne!!

Heb helaas moeten besluiten om een tijd te stoppen met springen.

Hoe komt dat zo lithya?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:50

Gefeliciteerd Anne!

Ooooh heel herkenbaar pantykous!! Als ik het niet zie ga ik heel erg terug/voorzichtig rijden, laat paard een beetje in de steek en denk "dit komt niet uit, dit komt niet uit". :')
Totaal verkeerde reactie haha.

Waarom Lithya? :) alleen op wedstrijden of helemaal?

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:32

Hoe dat zo ineens Lithya?

Ik heb een drukke dag gehad :o Eerst gewerkt, toen vergadering, daarna direct door naar stal om Gup op te zadelen voor concours. Liep heel fijn foutloos rondje in het B! Daarna even geholpen met de andere paarden, Bella netjes gemaakt en Ed aan de molen gehad. Bella topfijn rondje in het M, Z was direct er achteraan en toen was ze wat moe. Daarna 3-jarige nog even gedaan, voor de tweede keer wat sprongetjes gedaan, die snapt iig wel hoe het moet :D Lekker paard!

Nu nog even een protocol afmaken en vast alle spullen klaarmaken voor morgen/zaterdag.
Direct vanuit de avond/nachtdienst richting concours geeft wel wat logistiek gedoe :+

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:42

Zo drukke planning!
Anne gefeliciteerd! Kan nog net haha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 06:56

Lekkere planning Gomir!!

Hij springt buiten wel en binnen echt niet. Geeft het idee af te gaan en ramt dan nog vrolijk zijn voorbenen de grond in op een gruwelijk gemene manier. Dit is beslist niet het paard dat ik ken. Eerst maar even zijn vertrouwen terug zien te krijgen binnen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:09

Heel verstandig om dan een stapje terug te nemen lithya, maar wel balen :(:)

Gomir heeft gas op de plank :D Ik moet toch eens zien dat ik een ruiter vind net als jij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:13

Lithya schreef:
Lekkere planning Gomir!!

Hij springt buiten wel en binnen echt niet. Geeft het idee af te gaan en ramt dan nog vrolijk zijn voorbenen de grond in op een gruwelijk gemene manier. Dit is beslist niet het paard dat ik ken. Eerst maar even zijn vertrouwen terug zien te krijgen binnen.

Wat vervelend. Is er iets gebeurd?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:39

Pffoe, dat klinkt niet goed! Ik ken dit probleem, maar dan precies andersom. Buiten heeft ze veelste veel te zien. Verstandig om dan een stapje terug te doen. :j

Nou: de indoor hier is begonnen. Heb nu al zin om morgen m'n rondje te doen. Ben erg benieuwd: het is flink aangekleed met tribunes, standjes, doeken, planten en een boog over de ingang van de ring. Kijken of ze daar allemaal intrapt, met d'r zenuwhoofd. ;) Ze hebben ook een hoop leuke showrubrieken. Morgenavond de sixbars, dat is zoooo geniaal! :P

Maandag nog les gehad: beetje moeten improviseren, omdat zowat alle leuke hindernissen in de verf stonden. :') Ze was om een of andere reden erg rillerig, maar dat was ergens wel goed: zo konden we gelijk oefenen om haar daar doorheen te rijden. :) Geeft weer moed voor morgen! ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:13

Meestal als er zoveel te zien is kijken ze nergens meer neer Bunn ;)

Vervelend Lithya :(:) Maar dan is even een stapje terug idd het beste :j

Het bevalt mij goed zo Pantykous :D

Kwam een foto van Eddie tegen op facebook, niet helemaal scherp en linkervoorbeen was nog onderweg, maar toch wel grappig.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 0334_o.jpg

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:41

Stoere foto!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:53

Gave foto van Eddie!

Balen Lithya, maar wel even beter dan lijkt me.

Kijk net op de startlijst, 81 starts in de L (wel 2 rondjes), ik ben 54 en 56. Wel ideaal dat je dus snel klaar bent, hoop dat wolliebolliebaal het een beetje trekt :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:22

Voor morgen is er nog steeds geen startlijst :+ De lijst die erop staat is 10-11 voor het laatst geupdate en daar staan de paarden nog niet op. Maakt voor mij wel uit of we nummer 10 of 70 zijn, zeker omdat ik direct vanuit de nachtdienst doormoet en best wel moet haasten :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:24

Wat rot Lithya, kun je niet meer buiten in een bak rijden? Wel verstandig om zelf dan te beslissen om wat rustiger aan te doen.

Hier nog steeds rustig. Gister dressuur lesje gedaan na paar dagen rust te hebben. Knalt ze er een middendraf uit pffff deed ze dat ook maar in de proeven. Als ze minder aan het werk is wordt ze wel soort van gretiger.. Bijna niet meer te houden dus echt makkelijk is het niet haha maar ze 'trekt' er op zulke dagen net iets meer aan. Misschien toch iets hoger in het voer zetten al was het bijna niet te hanteren.

Ik ben toch niet tevreden over het scheren. Het lijkt alweer alsof ze volle wacht heeft. De uitsparing van het zadel zie je helemaal niet meer. En dat na 4 weken. Binnenkort maar weer maar dan door onze eigen vertrouwde scheerder. Lijkt wel of ze de messen minder kort had staan ofzo?

Fijn weekend allemaal!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:40

Jan thuis wel springen, maar alleen in het weekend. Helaas is dat maar 2 dagen. Gelukkig pakte hij wel weer heel fijn aan met dressuur.

Dat gretige ken ik wel Elke. Ene kant fijn, andere kant wat lastig.

Wat laat om nog startlijsten te plaatsen :(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:51

Het is ook raar weer hoor elke! Of heeft ze op 5mm geschoren?

Succes vast gomir!

Dat wordt knutselen dan deze winter Lithya. Was er aanleiding voor?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:51

3mm messen gebruikt Elke?
Late startlijsten is irritant.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:43

Ik heb geen idee wat ze heeft gebruikt , weet wel dat ie halverwege er ff mee nokte en dat ze steeds aan een knop aan het draaien was. Moet ook wel zeggen het andere paard schiet er ook al weer in en die is wel door de andere scheerder geschoren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:50

Ja dat draaien is om de veer te spannen maar dat maakt voor de lengte niks uit. Dan waren de messen een beetje op hun einde aan het lopen. Het is ook gewoon raar weer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:00

Ik zou het lijf er gewoon opnieuw uitscheren en de benen en het hoofd laten. Kan je ook zonder verdoving waarschijnlijk zelf wel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:23

Ik hoor dit jaar meer dat ze al heel snel terug geschoren moeten worden. Mijn merrie ook en ik heb haar zelf gedaan, heel kort.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:18

Ik ben het ook van plan om zelf te doen, nu nog een goede machine vinden.. Maar als ik die niet gevonden heb als vrouwtje kan doen we dat. Het kan ook nog wel ff hoor.

Wat een verschrikkelijk drama daar in Frankrijk :( komt wel allemaal dichtbij zo ..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:32

Echt afgrijselijk. Heb al besloten geen stage te gaan lopen in Brussel wat het oorspronkelijke doel was. Te kwetsbaar.

Ik hoop zo dat de gegijzelden in het theater het er levend vanaf brengen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:34

Ik lig normaal al lang in mijn bed op dit tijdstip, en ben ook echt moe maar we zitten hier voor de tv in de hoop wijzer te worden.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:46

Ik kom net uit de bioscoop, raar toeval het was een Franse film, stap in de auto, hoorde het nieuws en werkelijk... Verbijstering.