Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WWWiske schreef:Hadden jullie al een klein berichtje in de P&S gelezen:
Tijdens de algemene ledenvergadering van de Nederlandse Vereniging Traditioneel Gerij (NVTG) stemden de leden voor aansluiting bij de KNHS. Hiermee is de KNHS per 1 januari een belangrijke tak van de mensport rijker.
![]()
![]()
Wat zullen ze hier een spijt van krijgen, hangen jullie je Traditionele Gerij (met hoed!) maar alvast tussen de mottenballen in de kast, NVTG !
Gerrie schreef:dat de NVTG onder eigen reglementen blijft rijden??
Dus zij wel met hoed en wij niet??!
Kitty schreef:Ik heb inderdaad genoemd dat het per 1 april is, maar hij wist stellig dat het per 1 januari was.
Ik moest kort daarna opzadelen, dus heb het daarbij gelaten.
CGJ12 schreef:Het zal wel al langer bekend zijn, maar op de NKHS site staat het nu ook.......
Veiligheidscertificaat ook voor verenigingsaccomodaties per 1 januari 2005 verplicht..........
Dat houdt dus niet meteen in dat de helmverplichting bij alle verenigingen nu integraal wordt doorgevoerd, maar dat de verenigingen zich nu dus óók aan de andere eisen van het certificaat moeten houden.
En die bijkomende eisen zijn lang niet mals.
Er mag bijvoorbeeld nooit iets scherps op de bakrand ligggen of in de bak staan.
Elke hindernisstaander of alles wat ook maar iets lijkt op "gevaar" kan ik dan dus ter plekke laten verwijderen............... fijn dat ik dat weet.
Ik ken namelijk geen accomodatie waar dit allemaal goed geregeld is.
Citaat:
Veiligheidscap
M.i.v. 1-1-05 is een ieder, te paard op dit manegeterrein, verplicht om een veiligheidscap te dragen.
Wenst men hier niet aan te voldoen, dan dient vooraf bij het wedstrijdsecretariaat een formulier te worden
getekend voor het vrijwaren van aansprakelijkheid.