Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:42

AnnemiekvM schreef:
Niet zeuren en gewoon je helm opzetten. Het is voor je eigen bestwil. Niet om jullie te pesten. En zo slecht vind ik het niet staan hoor. Het hoort er gewoon een beetje bij. Net als je laarzen en jasje.
*LOL* Je gaat er vast niet slechte door rijden!

Dat bepalen wij liever zelf Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:47

AnnemiekvM schreef:
Niet zeuren en gewoon je helm opzetten. Het is voor je eigen bestwil. Niet om jullie te pesten.

Kijk ik even in het profiel........................... lees ik........:
Beroep: Opleiding juf

Huilen
Dat wordt een onvoldoende voor didactiek........

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:09

CGJ12 schreef:
Da's wél link hoor......... Scheve mond
Ooit is daar eens iemand voor doodgeschoten in het Mediapark in Hilversum geloof ik.........

Haha!

Oooow ja díé.........
HeT kan je fortuynen kosten hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:54

CGJ12 schreef:
Da's wél link hoor......... Scheve mond
Ooit is daar eens iemand voor doodgeschoten in het Mediapark in Hilversum geloof ik.........

Haha!

Haha!

Ja dat weet ik nog wel, daar was ik een aantal honderd meter van verwijderd toen dat gebeurde...................Nee ik heet geen Volkert Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:08

Aimee schreef:
Hmmm.... dan zal ik wel op hele andere concoursen komen dan jij, zelfs in een heel ander universum. Want ik heb toch echt heel vaak meegemaakt dat er springende jonge dingen over het wedstrijdterrein vlogen en vervolgens begonnen vooral de Z-ruiters te piepen.
Wij hadden zelf vroeger een niet zo makkelijk paard mee, ookal was ie al oud toen ik hem leerde kennen, hij liet de ruiter nog steeds alle hoeken van het losrijterrein zien. Daar was ie beroemd en berucht voor in Noord-holland en iedereen die piepte waren de met hoedjes rijdende Z-ruiters.
Ik heb maar al te vaak meegemaakt dat er bij indoorconcoursen bijv. twee wedstrijdringen waren en één losrijring, zat je toch echt met je vierjarige tussen de Z-ruiters. Of outdoor; heel veel ringen en één heel groot grasveld voor het losrijden, ook gewoon alles door elkaar.

En wat boeit dat dan ? We kunnen toch allemaal sturen en uit onze doppen kijken?Jij hebt net zo veel last met je 4-jarige van Z ruiters als de Z ruiters van jou.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:24

Ik ben zondag gevaarlijk bezig geweest. Na mijn proef ben ik (met hoedje op) nog even over een hindernis gesprongen.
Ja, als je zulke dingen gaat uithalen, is het misschien toch veiliger een helm op te zetten.
Maar ja, ik moest toch op één of andere manier van het imago 'dressuurprikker' af.

Haha!

(ik was trouwens helemaal alleen in die bak waar de hindernis stond)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:58

Dat had ik wel willen zien, Kitty, lijkt me echt een leuk gezicht.

Overigens vroeg mijn man zich af, als de regel idd ingevoerd wordt voor het Z en hoger waar je je hoedje kon inruilen voor een veiligheidshelm en of je nog statiegeld kreeg voor je hoedje.*LOL*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:00

Fitzroy schreef:
Overigens vroeg mijn man zich af, als de regel idd ingevoerd wordt voor het Z en hoger waar je je hoedje kon inruilen voor een veiligheidshelm
en of je nog statiegeld kreeg voor je hoedje.*LOL*

Misschien gaat de KNHS een inruil-aktie beginnen ism Divoza of misschien met GeJe?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:10

KarinvdM schreef:
Misschien gaat de KNHS een inruil-aktie beginnen ism Divoza of misschien met GeJe?

Ik denk dat Divoza en GEJE hun mond houden, die zien tenslotte een hoop euro's in de lucht hangen, hoeveel leden waren er? 75.000 leden ofzo? x 300 euro voor zo'n GPA helmpie is 22.500.000 euri's, daar zou ik ook wel m'n mond voor houden Haha!

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:15

Is het niet een idee om in DIT topic gewoon te volstaan met reacties als:

A. Optie 1
B. Optie 2

of

C. Optie 3

Het is maar een ideetje...

Het wordt zo gewoon lastig om te inventariseren wie voor welke optie is, als we het continu hebben over wel een helm, geen helm, wel veilig niet veilig. Er is inmiddels al zo vaak gezegd dat DIT topic daar niet voor bedoeld is Huilen .

Dus nog eenmaal voor de duidelijkheid Boos! !!!!

DIT TOPIC IS ALLEEN VOOR MENSEN DIE VOOR DE ACTIE ZIJN.

DEZE KUNNEN REAGEREN MET A,B OF C

OK dan!
Laatst bijgewerkt door Suel op 26-10-04 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:16

Ik ben het echt helemaal met je eens maar even voor de duidelijkheid
het is DIT topic..

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:21

Bloos

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:40

Ik heb heel erg moeten zoeken naar mijn startkaart engels rijden (ruim een jaar niet gebruikt) voor mijn combinatienummer. Maar ik heb de site ingevuld. Zie het maar als bijdrage van een westernruiter Lachen

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:42

Ahum...

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:43

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:44

Ik ben voor optie 3 Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:23

Nog even ingaand op het verhaal dat Fabienne verteld dat je met een val met een helm grote kans op nekletsel hebt. Met de nieuwste helms is dat inmiddels ingedekt. Die zijn hoger aan de achterkant waardoor dat dubbelslaan niet meer mogelijk is. Ook hier heeft de fabrikant dus wat op bedacht. Voorbeeldje van een echt goede cap:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 00:09

Suel schreef:
Ik ben voor optie 3 Schijnheilig

Dan ben je te laat, want de actie draait er nu om om de hoed alleen te behouden voor Z en hoger.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:39

Lovely schreef:
Dan ben je te laat, want de actie draait er nu om om de hoed alleen te behouden voor Z en hoger.

Ja dat snap ik, maar ik ben nog steeds voor optie 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:54

Ik ook hoor Lachen.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:01

Misschien wordt het tijd voor een slotje op dit topic...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:05

Ja, ik ben ook voor 3. tegen de verplichting van de veiligheidshelm in alle klassen, maar als je het realistisch bekijkt, waar zou de kans van slagen met een actie de meeste kans maken? "gedane zaken kan men niet keren".
Een regel die doorgevoerd is, probeer die maar eens terug gedraaid te krijgen, een regel die nog niet doorgevoerd is kan veel makkelijker tegen gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:06

De regel is nog niet doorgevoerd Lachen.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:23

Lovely schreef:
De regel is nog niet doorgevoerd Lachen.

niet doorgevoerd? hoe noem je het dan, dat iedereen per 1 april 2005 verplicht t/m de M2 straks met een veiligheidscap moet gaan rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:28

Het reglement is nog niet gewijzigd en tot die tijd is de regel niet doorgevoerd. Het voorstel moest ook nog juridisch getoetst worden trouwens.