Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:18

Weer goede punten gereden hier dit weekend zo te lezen :-) Gefeliciteerd MWM +:)+

Vereniging hier in de buurt gaat ook gewoon 's avonds door als ze veel aanmeldingen hebben. Ze beginnen altijd met de B en eindigen met de ZZL dus je weet eigenlijk ook wel van te voren wanneer je ongeveer moet starten. Als je Z/ZZL start dan zit je vaak in de avond daar.

Wij zijn dit weekend ook weer op pad geweest. Eerste proef nieuw dieptepunt, geschrokken en de ring uit gesprongen :roll: . Tweede proef ondanks wat rare zaken toch nog een 180.5 dus alsnog een winstpunt erbij.

Het wordt voor mij echt tijd om de zaak constanter te houden en de rare zaken eruit proberen te halen. We hebben echt hele nette stukjes, maar dan vervolgens hebben we weer iets raars (en een rijtje 4,3,5) om vervolgens weer gewoon verder te gaan met 6.5, 7 etc..

Ik ga weer hard oefenen om zo de boel onder controle proberen te houden tijdens de proef.

Zoals de wederhelft zegt: 'het is een beetje een atoombom, maar wel eentje die je kunt vertrouwen en die je er niet vanaf wil gooien' (en daar gaan we met allerlei hogeschoolsprongen weer de proef door :') )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:22

Wat jammer, Apple! Weet je waarom hij het doet? Of wanneer?
Ging het losrijden wel beter al? Hij kon toch wat moeite hebben mat andere paarden of haal ik je nu door de war met iemand anders?
Gefeliciteerd met 2e proef iig!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 12:27

Wat vervelend Apple, maar ik moet er stiekem wel een klein beetje om lachen ;) het is gewoon overduidelijk een springpaard :P

Denk dat het sws niet helpt dat we al zo ver in het indoorseizoen zitten, zijn ze allemaal net wat meer explosief dan normaal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:45

@MWM, losrijden ging nu echt helemaal goed :j . Slechts 1 hogeschoolsprong en volgens de wederhelft kwam dat doordat er net achter het schot paarden gevoerd werden (dus dat snap ik).
Hij heeft idd wat moeite met andere paarden, ik zal dat echt moeten gaan plannen op stal om ook met anderen te gaan rijden. We staan op een kleinschalige pensionstal en iedereen komt altijd op andere momenten dus we rijden eigenlijk altijd alleen.

Fly_high, het is inderdaad een springpaard :') , maar die energie kan ik nog niet kanaliseren om er ook echt mee te gaan springen :')

Maar goed, we zijn van 'eerste proef oke, tweede proef geen gas meer in de tank' naar 'eerste proef iets teveel, tweede proef redelijk oke' gegaan dus ik zie dit maar als vooruitgang :') . Ik weet ook zeker dat als er een iets handigere ruiter op zou zitten dit allemaal geen problemen zou geven, dus ik zal gewoon zelf wat beter moeten leren rijden :')

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:58

Wat jammer Apple maar zo te lezen zit er toch verbetering in.

Ik had zondag ook weer gereden maar zo fijn als het zaterdag ging zo anders was het nu.

Ik had erg veel moeite met tempo controle. Had het idee dat hij alleen maar hard wilde. Zelfs nog bodemonderzoek gedaan :\
Denk dat hij ergens van schrok maar weet eigenlijk niet goed wat er gebeurde. Juist als ik denk: ach laat die bodyprotector maar in de kast liggen 8)7
Gelukkig niet echt bezeerd.

Vanmiddag les dus we zullen eens zien hoe het dan weer gaat. Hopelijk iets beter. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:23

Apple, dat is wel echt al super met losrijden zeg! En het is ook vooruitgang dat 2e proef nu wel met genoeg energie is. Nu gewoon weer even verder puzzelen haha.

Melzazu, niet te veel pijn gedaan hoop ik? Hoe ging de les?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:32

Spannende dingen doen jullie tijdens t rijden zeg, whaha.

Apple: oeps, beetje jammer toch
Melzazu: geen pijn?

Hier in Luxemburg staat de dagindeling van te voren vast. Wel handig.

In België met 1 ring meestal van hoog - laag.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:48

Ah lief van jullie. Nee geen pijn gelukkig :D

De les vanmiddag ging echt superfijn. Hij liep als een zonnetje en vandaag was hij juist zo makkelijk te versnellen en terug te nemen.
Maarrrr… ik heb wel vaker het gevoel dat ze ook precies doorhebben dat er een lesgeefmens in het midden van de bak staat.

Maar ik heb weer huiswerk en we gaan weer lekker verder +:)+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:52

Welke hoofdstelnummers vinden jullie fijn? Ik wil het liever niet op het dekje denk ik, door de tere stof. Ik was mijn dekje iedere keer en dan moet dat nummer eraf, ben te bang dat het kapot gaat. Maar ik wil aan het hoofdstel wel iets dat stevig is. En ik denk rond? Benieuwd naar meningen en ervaringen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:00

Ik heb gewone , simpele die juist meebuigen. Gaat niet snel stuk, heb ze al jaren en doe er niet al te voorzichtig mee. Heb wel een reservepaar.
Afbeelding

Er zijn er ook met magneten, voor op je dekje. Geen idee of dat wat is?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:15

Ik ga klittenband op mijn dekje maken, zodat de nummers eraf kunnen en ik gewoon kan wassen. Ik vind ze op het hoofdstel juist niet fijn, dus maak ze al jaren op het dekje.

Voor aan het hoofdstel vind ik die met elastiekjes fijner als het klittenband en daar heb je wel veel verschillende vormen van.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:26

Ik ga hem denk wel op m'n dekje doen. Vind het zo'n groot ding op haar hoofd en ze mist haar linkeroog en dan valt dat zo erg op haha.
Rijd sinds vorige week met een rambo micklem om uit te proberen maar deze heeft een ringetje. Mag je daar nu wel mee starten? Als het helemaal bevalt dat hoofdstel koop ik de competition. Maar wil dit nu eerst proberen en ze loopt er voor nu fijn op. Vandaag voor de 3e keer mee gereden en geoefend voor m'n wedstrijd van zondag tijdens m'n les.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:28

Deze bevestiging lijkt mij wel fijn voor aan het hoofdstel:

Afbeelding

Klitteband op het dekje is misschien ook nog een idee, maar ik wil dat misschien ook nog graag een keer borduren...

Rambo met ringetje mag je niet mee starten, tenzij het recent veranderd is

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:42

Veranderd zie ik nu net. Fijn, ga ik met die starten en nog even aankijken of ik de andere ga kopen.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:48

Oh dat is fijn! Scheelt weer. Ik heb er ook nog één liggen, bij vorige trainingspaard een tijd gebruikt.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:33

Annash schreef:
Deze bevestiging lijkt mij wel fijn voor aan het hoofdstel:

[ [url=m/KGJuDY.png]Afbeelding[/url] ]

Klitteband op het dekje is misschien ook nog een idee, maar ik wil dat misschien ook nog graag een keer borduren...

Rambo met ringetje mag je niet mee starten, tenzij het recent veranderd is

Welke houder is dat Annash?
Ik was langzamerhand ook al eens rond aan het kijken welke ik wil aanschaffen. Wil hem gewoon aan het hoofdstel hangen dacht ik.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:09

Die is van LeMieux. :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:13

Annash schreef:
Die is van LeMieux. :)

Dankjewel

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:15

xxxmh schreef:
Veranderd zie ik nu net. Fijn, ga ik met die starten en nog even aankijken of ik de andere ga kopen.

[ [url=m/KJfaOb.jpg]Afbeelding[/url] ]

ooh dat is een fijne verandering zeg!

Ik heb zelf er zelf eentje voor aan mijn dekje met een clipje. https://hypostore.nl/kentucky-hoofdnumm ... speld.html

En zie dat ze er nu ook eentje hebben met klittenband voor aan een bepaald dekje van Kentucky. Dat lijkt mij ook wel wat en een makkelijke oplossing.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:30

Bentuh, gaat het niet klapperen met 1 speld? En een speld is ook juist wat ik eigenlijk niet wil.

Klittenband wil ik nog wel overwegen, dan beschadig ik het dekje niet iedere keer met die speld.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:52

Ik denk dat ik misschien de lemieux aan ga schaffen met die cijfers er al op, die zag ik net en lijkt me ook wel handig.
Had net in een ander topic gevraagd, en vind die met glitters ook wel mooi.
Maar ik denk inderdaad dat het dekje er niet mooier op word als je hem steeds verwisseld omdat je hem moet wassen. Dat doe ik namelijk ook na elke wedstrijd.
Kan ik hem ook niet vergeten, alleen als het dekje vergeten word :')

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:09

Annash schreef:
Bentuh, gaat het niet klapperen met 1 speld? En een speld is ook juist wat ik eigenlijk niet wil.

Klittenband wil ik nog wel overwegen, dan beschadig ik het dekje niet iedere keer met die speld.

Ooh dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Volgens mij blijft die wel netjes zitten. :)
idd, speld is wel zonde, want ik haal hem telkens weer van mijn dekje af voor het wassen. Ook is die al een keertje mee geweest in de was omdat ik hem vergeten was -O- HAHA.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:43

Ik lees nog altijd lekker mee, wedstrijden hebben tijd stil gestaan hier, want pony spierbevangen eind vorig jaar en ik ziek geweest..
Dus wedstrijden liggen even wat stiller, dat komt vanaf april denk ik wel weer hier. Eerst maar eens crossen weer haha!

Maar, nu met de nieuwe regeling, moet je nummers gebruiken. Prima. Hoofdstel aan beide kanten. Maar ik wil denk ik dekje. Maar ik kan dus nergens vinden, moet die ook aan 2 kanten, of mag die op het dekje gewoon aan 1 zijde? Want dat is wel handig om te weten als ik zo'n houder bestel..
En welke zijde dan?
Of kijk ik echt scheef op de KNHS site en staat dat wel ergens?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:10

Volgens mij staat er nergens dat het aan twee kanten moet? Of heb ik gemist dat het voor het hoofdstel wel zo is? :') Ik heb er nog maar met een half oog naar gekeken.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:19

Ik dacht ook dat het maar 1 kant is, zowel voor dekje als hoofdstel