We zijn 1e geworden met 192,5 en 2e met 197,5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noisy schreef:We zijn weer terug. Op wat rommeltjes na 2 fijne proeven gereden. De training heeft zich uitbetaald![]()
We zijn 1e geworden met 192,5 en 2e met 197,5![]()
[ [url=m/lmi9mT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ctje5 schreef:Hier ben ik weer. Mijn dochter zit inmiddels in de laatste pony wedstrijden deze maand. Er staat nog 1 springwedstrijd en nog 1 indoor eventing op de planning en dan is het toch serieus gedaan bij de pony's![]()
Vandaag had ze ook een springwedstrijd en daar liep de vorige springlesgeefster van mijn dochter alles in de gaten te houden zeg maar. Zij is trouwens ook springjury. Dus ik ging even naar haar toe voor een gesprekje. Vertel ik dat we nu in de laatste maand bij de pony's zitten en we vanaf 1 Januari dus met de pony's bij de paarden gaan beginnen. Zegt ze dat zou ik echt niet doen, want dan zit je met de afstanden die niet goed uitkomen. Vervolgens zegt ze en de mensen met paarden zitten er niet op te wachten dat er pony's tussen rijden en dat soort dingen. Ik zou als ik jullie was de pony's verkopen en daar een leuk paard voor in de plaats terug kopen. Dat zorgt er dan weer voor dat de moed mij in m'n schoenen zakt, wat springwedstrijden betreft...... Mijn dochter zelf zegt dat ze zich daar niks van aantrekt.
Maar hoe gaat het nu met jullie allemaal? Rustig aan of nog vol op in de wedstrijden?
Saaams schreef:Die had van mij echt de boom ingekund.
Dressuur is met een pony tussen de paarden werkelijk geen enkel issue. De “rotte” jury’s heb je altijd. Maar correct rijden is imo gewoon te belonen.
In het springen zal het wellicht geen makkelijke strijd zijn. Maar het is absoluut niet onmogelijk.
Ik weet niet in welke africhting de pony nu is, maar als je hem een pasje extra kan laten sluiten dan neem je een galop sprong extra. Als die dicht komt, dan moet je daar op leren anticiperen evenals als die in de dubbel een keer groot in komt en ik zie zeker in de B paarden nog zat mensen die van dichtbij nog geen afstand zien en die komen ook aan de overkant![]()
In de cross is het sowieso geen probleem. Vaak lopen die klasses al door elkaar.
Ctje5 schreef:Hier ben ik weer. Mijn dochter zit inmiddels in de laatste pony wedstrijden deze maand. Er staat nog 1 springwedstrijd en nog 1 indoor eventing op de planning en dan is het toch serieus gedaan bij de pony's![]()
Vandaag had ze ook een springwedstrijd en daar liep de vorige springlesgeefster van mijn dochter alles in de gaten te houden zeg maar. Zij is trouwens ook springjury. Dus ik ging even naar haar toe voor een gesprekje. Vertel ik dat we nu in de laatste maand bij de pony's zitten en we vanaf 1 Januari dus met de pony's bij de paarden gaan beginnen. Zegt ze dat zou ik echt niet doen, want dan zit je met de afstanden die niet goed uitkomen. Vervolgens zegt ze en de mensen met paarden zitten er niet op te wachten dat er pony's tussen rijden en dat soort dingen. Ik zou als ik jullie was de pony's verkopen en daar een leuk paard voor in de plaats terug kopen. Dat zorgt er dan weer voor dat de moed mij in m'n schoenen zakt, wat springwedstrijden betreft...... Mijn dochter zelf zegt dat ze zich daar niks van aantrekt.
Maar hoe gaat het nu met jullie allemaal? Rustig aan of nog vol op in de wedstrijden?
SandraWierda schreef:Ctje5 schreef:Hier ben ik weer. Mijn dochter zit inmiddels in de laatste pony wedstrijden deze maand. Er staat nog 1 springwedstrijd en nog 1 indoor eventing op de planning en dan is het toch serieus gedaan bij de pony's![]()
Ik heb het gevoel dat je het mogelijke probleem groter maakt dan het is. Je hebt de pony’s, dus kleine moeite om gewoon volgend jaar bij de paarden te starten. Als je dochter (die dan dus inmiddels 18 jaar is) het dan niet bevalt kan ze toch hele goed zelf de het besluit nemen om toch op een paard over te stappen?
Je hoeft dus eerst niets aan te passen om gewoon te kijken hoe het gaat.
different1 schreef:Ik verbaas me een beetje over hoe makkelijk je van je stuk te brengen bent...
Dat je je dochter wilt beschermen tegen negatieve invloeden snap ik, maar zij wil met de pony's blijven rijden, die ze heeft gekozen omdat ze er gek op is...
Wat kan het jou dan schelen wat een ander er van vind?
Niet iedereen heeft dezelfde smaak, vind hetzelfde leuk etc.
Ik rijd met sabino vos hackney van 1.51m Z1 tussen de paarden, daar zal ook heus naar gekeken en over gepraat worden, want klein/kleur/beweging.
Heb ik daar last van? Nee, hun mening kost me niks, geen geld, geen energie...
Hooguit een beetje meer wilskracht om te laten zien dat het met dit type paard (pony) ook gewoon kan!
En ze gaat eind van de dag wel met mij mee naar huis, en of we 1e of laatste zijn, ik ben evengoed mega trots op en blij met haar![]()
Waarom je oren laten hangen naar wat een ander vind?
Kop omhoog, schouders naar achter en laat ze lekker l*llen, jullie zijn blij met jullie beestjes en dát is wat telt!
different1 schreef:Ik verbaas me een beetje over hoe makkelijk je van je stuk te brengen bent...
Dat je je dochter wilt beschermen tegen negatieve invloeden snap ik, maar zij wil met de pony's blijven rijden, die ze heeft gekozen omdat ze er gek op is...
Ik rijd met sabino vos hackney van 1.51m Z1 tussen de paarden, daar zal ook heus naar gekeken en over gepraat worden, want klein/kleur/beweging.
Hooguit een beetje meer wilskracht om te laten zien dat het met dit type paard (pony) ook gewoon kan!
En ze gaat eind van de dag wel met mij mee naar huis, en of we 1e of laatste zijn, ik ben evengoed mega trots op en blij met haar![]()
Kop omhoog, schouders naar achter en laat ze lekker l*llen, jullie zijn blij met jullie beestjes en dát is wat telt!