[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:11

Ik heb pas sinds kort deze instructrice, de vorige verhuisde naar het midden van het land. Dus ja, dan houdt het op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:13

haha hetzelfde als bij mij ;)

Morgen weer rijden. Kijken of ik hem weer lekker aan het lopen krijg. zaterdag bosritje doen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:20

Gefeliciteerd met jullie punten trouwens, Vonneke met je mooie winst! En Renee met je fijne proef! Je zit maar een paar puntjes van winst af! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:25

thanks Janine!

Dit weekend mogen we weer. Selectie. De eerste is op zand. De rest op gras, heb nog geen idee of ik ze wel mee wil doen op gras...

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:29

Ok gisteren mijn eerste wedstrijd, had me gefoccused op 1 proef. Dat was fijn want kon hem mooi uit het hoofd. 201,5 punt. Op 2,5 punt na dus geen winstpunt. MAar ach dat geeft niet, het was de eerste keer, had nooit verwacht zover te komen en had gewoon lekker gereden en viel me niks tegen na een half jaar geen wedstrijden!

Had je lekker gereden Vonneke? Ik vind op zand rijden wel erg prettig, gelukkig kan dat veel bij ons in de buurt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:31

vonneke schreef:
thanks Janine!

Dit weekend mogen we weer. Selectie. De eerste is op zand. De rest op gras, heb nog geen idee of ik ze wel mee wil doen op gras...

Ik ga dit weekend ook weer... op vreemd terrein, dus ik ben benieuwd :+
Hij is de laatste week namelijk erg jolig en nogal heet... beetje lente kriebels gok ik.
Veel gras, veulentjes overal, hengstige merries... het is allemaal wat voor de bijna jarige man :')

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:44

Ik les voornamelijk bij Ch.rista Larmo.yeur. Alweer zo'n 4,5 jaar. Vind af en toe bij een ander lessen/clinic volgen heel intressant. Over een paar week ga ik weer een trainingsweek bij Bartels volgen.

@ Irene, nette punten voor een debuut! En ook nog een half jaar niet op concours. Ga je snel weer?

Hier worden er steeds meer zandbanen aangelegd. Maar de meeste organiseren daar alleen springen op. Subtop wel bijna altijd zand, maar die zijn voor mij vaker verder weg... Zover wil ik niet rijden als het niet hoeft.

Ik start zondag voor het eerst M2 met Hadolly. Ik had verzonnen dat we selecties net zo goed in de M2 mee konden doen ipv M1. Ze is aardig stabiel in zijgangen/ contra en keertwendingen. Volgend weekend eerste selectie wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:50

Netje Irene :) !

Hier is bijna alles op zand. Ik sla er dit jaar ook voor het eerst geen ijzers onder outdoor. Dat zou dan voor 2 wedstrijden ofzo zijn. Nou dat vindt ik wel best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:06

Irene_S schreef:
Ok gisteren mijn eerste wedstrijd, had me gefoccused op 1 proef. Dat was fijn want kon hem mooi uit het hoofd. 201,5 punt. Op 2,5 punt na dus geen winstpunt. MAar ach dat geeft niet, het was de eerste keer, had nooit verwacht zover te komen en had gewoon lekker gereden en viel me niks tegen na een half jaar geen wedstrijden!

Had je lekker gereden [naam]? Ik vind op zand rijden wel erg prettig, gelukkig kan dat veel bij ons in de buurt.

Ja hoor, zand is altijd fijn. Hier is ook volop zand. De selecties voor de kampioenschappen zijn veelal op gras. Ik ga er entje afkijken en als ik het niks vind start ik ze niet meer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:19

Hier ook volop zand, vrij veel Agterberg zelfs.
Wel fijn, gras vind ik altijd zo'n ellende met die stiften e.d. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:33

Hier idd ook goede bodems, maar denk dat dat door heel het land wel zal zijn. Het is toch een beetje de standaard tegenwoordig om een goede bodem te hebben liggen.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:43

Ik heb alleen maar voor de ijzers eronder zitten omdat hij dan net wat meer beweging maakt, maar heb er geen stiftgaten meer in zitten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:57

Ik mag last minute vanavond weer :)

Vrijdag gestart. Was best tevreden en maar 1 echte fout gemaakt in de uitgestrekte draf waarin ik tactfouten had. Uiteindelijk 203 punten. 2e proef meer gereden maar daardoor ook iets slordiger. 200 punten. Zondag weer gestart, 1e proef geen fouten en daar 198,5 gehaald. 2e proef een eenvoudige wissel via de draf en 197,5.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:48

Ik heb nog nooit op gras gestart, vind het zo'n gedoe en sla daarom die wedstrijden gewoon lekker over.

@Vibabu jammer van je uitgestrekte draf en net dat ene puntje! Hopen op beter resultaat vanavond!

Zo zadelmaker is geweest. Het wordt de Anatomica Cygnus Short Roll S-line. *\o/* Wat heerlijk zeg, ik zat ineens rechtop en niet meer in stoelzit. Floyd kon veel makkelijker doorlopen. De zijgangen waar hij normaal snel in terug komt blijf hij nu lekker doorlopen en ik kon in mijn overgang galop-draf los laten en top blijven zitten. Heel blij! Nu 6 weken wachten want omdat hij zo bergop gebouwd is moet het zadel aan de achterkant iets hogere kussens krijgen.

Wel weer een rib uit mijn lijf straks maar als het goed is een lange termijn investering. Zal als ik de filmpjes van mijn moeder heb gekregen hier even wat plaatsen + filmpjes van met mijn huidige zadel. Kan je goed zien wat het zadel voor mijn houding doet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:02

Heb vorig jaar voor het eerst dressuur gestart op zand. Hier is echt nog te weinig op zand om gras links te laten liggen.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:58

Wat fijn dat jullie meestal op zand kunnen starten.
Ik heb Wup vanmiddag net weer 4kant laten beslaan met gaten. Heb hier in Groningen /Friesland nog nooit gestart op zand.
Gelukkig is mijn paard braaf, dat moet ook wel als hij tussendoor weer de trailer op moet omdat mijn dochter bv 2 uur na mij moet starten, ik zet hem niet met stiften op de trailer

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:12

Veel succes vanavond Vibabu! Gaat vast goedkomen :)

Fijn dat je een nieuw zadel hebt Eclare en dat floyd er zo fijn op loopt uiteraard.

Hier is alles zand in de omgeving. Ik zou juist echt moeten zoeken naar een locatie waar ze op gras starten. Vorig seizoen vanwege selecties wel paar keer op gras gereden maar ik vind het maar gedoe hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:27

super fijn van je nieuwe zadel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:11

Super Eclare! Heel benieuwd naar de filmpjes!!!!

Hier voorkeur voor gras :?

Ik ben zo blij!!! Ik heb zo fijn gereden!! Met dank aan jullie suggesties voor mijn zit! Wauw <3 Als jullie me zoeken zit ik in mn bubbel <3

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:30

Jeej! Ik heb mijn Z1 afgesloten met 212.5 punt en een 2e prijs :D helemaal blij :)
Ik had dezelfde jury als zondag en had besloten er keihard voor te gaan. Met succes :D er konden dingen nog wat mooier maar geen fouten gemaakt. 2e proef waren we wat minder scherp en heb ik er minder aan gereden maar dat maakt niet uit :D dik winst! Dus blij :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:28

Gefeliciteerd!!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:06

Super fijn Vibabu!

Top Janine! Nu lekker dat gevoel blijven vasthouden!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:56

Janine1990 schreef:
Super Eclare! Heel benieuwd naar de filmpjes!!!!

Hier voorkeur voor gras :?

Ik ben zo blij!!! Ik heb zo fijn gereden!! Met dank aan jullie suggesties voor mijn zit! Wauw <3 Als jullie me zoeken zit ik in mn bubbel <3

:Y)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:02

Gefeliciteerd allebei,

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:36

Afbeelding
Hieperdepiep! :Y)