[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:41

Nann__ schreef:
Froos schreef:
Zo druk en jullie gaan hard!

Top resultaten iedereen!
Was net eventjes bij het Wilde Varken aan het kijken in Voorthuizen, jeetje wat een gedoe met die inrijdbak zeg! Veel te klein!

Nieuwe paardje staat sinds dinsdag op stal, morgen is het make-over tijd maar trainen ohz moet nog even wachten.. hij is precies de laatste week op de wei enorm opengebeten op zijn rug, heel naar! Dat laten we even helen en dan komt de zadelmaker om een nieuw zadel aan te meten.

Dan hadden we elkaar gezien kunnen hebben haha. Ik was er ook! Ik reed maandag maar toen was de inrij bak ook echt een zooitje. Was echt heel lastig rijden met zoveel mensen.. Wat enorm balen van je paard zeg! Op z'n rug ook echt.. Vervelende plek..

Ha wat grappig! Ben je er zaterdag bij de finale ook?
Ja, heel zuur maar heb geen problemen met een rij-pauze. Ik heb het nu ook echt enorm druk met school, dus het komt wel goed uit... :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:50

_Elke schreef:
Welkom Eef, ik en nog een paar andere zitten onder een hunebed hihi..

Hunebedden staan ook in een mooie Omgeving. In ieder geval die in Havelte wel :j

Succes met je cross!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 00:27

Jij succes in Oeganda Lithya

En welkom! Crossen zijn de meesten hier ook niet vies van.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 00:46

Hey Renske, veel succes op de cross dit weekend!

Ik zal mezelf even kort voorstellen:
Ik ben ..., studeer in Tilburg maar mijn paard loopt 24/7 buiten in een klein koppel bij mijn ouders in Limburg. Mijn eerste paard ooit gekocht als dressuurpaard, maar die vond het springen en crossen veel mooier en daarmee zo erin gerold. Was echt een gouden paard, niet de meest getalenteerde in de manieren, maar hij sprong echt alles. Die loopt nu als pensionado in de kudde.
Afbeelding
Nu heb ik een vijfjarige merrie:
Afbeelding
Die heeft wat meer aanleg dan mijn oude paard voor het springen, maar vind het zelf af en toe nog moeilijk om haar netjes rond te rijden, zeker als ze van die grote wappers maakt. Ik was zelf echt compleet afgestemd op mijn oude paard, type racekees met een vlakke sprong, terwijl mijn merrie vlug, kijkerig en voorzichtig ding is. Hierdoor zit ik er zelf soms op als een zak aardappelen, heb echt het gevoel dat ik opnieuw moet leren rijden. Afgelopen weekend voor de 3e keer L gestart en een 4de prijs op de eerste indoorselectie :D . Plan is nu om de rest van de selecties te rijden en lekker kilometers te maken :).
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 27-09-23 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:21

Welkom eef ! Heb je misschien wat duidelijkere foto'd van je huidige paard ? Afstammelingen ?

Ik wilde deze week mijn start kaart gaan aanvragen met een van mijn twee merries..
Eentje die moet eigenlijk geen B meer lopen want vind daar niks meer aan . Maar heeft wel de meeste aanleg voor de sport . De andere goudeerlijk en doet alles voor je .. ben dus aan her twijfelen welke ik startkaart mee wil .. is het mogelijk als ik met die goudeerlijke merrie L spring dan die andere startkaart aanvragen en ook L mee springen ?? Of mag dat niet ? Afbeelding dit is de eerste merrie .

Afbeelding
En dit die andere

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:40

Wow ik moest even weer bijlezen :)
Goede resultaten en mooie foto's allemaal!
Ik heb gisteren met mijn (verzorg)pony na een maandje vakantie weer springles gehad wat echt super ging <3
Morgen ons debuut in het L! Spannend :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:33

@benthevigox: Je kunt ook voor beide een startpas aanvragen? start je met beide paarden. Of is dat niet een optie?

Welkom Eef! Je hebt met je oude paard op hoog niveau SGW gereden? Respect hoor!!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:38

Agz ik ze zelf moet betalen is dat nog geen optie haha .. maar die donkere heeft eigk al te lang B gelopen vandaar dat ik twijfel . Ik kan wel L oefenwedstrijdjes met haar rijden en dan wachten tot ik L ben met die andere en dan die donkere ook startkaart aanvragen en die ook L starten . Maar ik weet dus niet of dat kan ?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:41

Leuk Eef, welkom!
Succes Elke!
Wauw Oeganda, ook veel succes daar Lithya.
Je kan gewoon meerdere paarden in 1klasse starten
Leuk Nathalie :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:51

benthevigox schreef:
Welkom eef ! Heb je misschien wat duidelijkere foto'd van je huidige paard ? Afstammelingen ?

Ik wilde deze week mijn start kaart gaan aanvragen met een van mijn twee merries..
Eentje die moet eigenlijk geen B meer lopen want vind daar niks meer aan . Maar heeft wel de meeste aanleg voor de sport . De andere goudeerlijk en doet alles voor je .. ben dus aan her twijfelen welke ik startkaart mee wil .. is het mogelijk als ik met die goudeerlijke merrie L spring dan die andere startkaart aanvragen en ook L mee springen ?? Of mag dat niet ? [ [url=m/HA0yTd.png]Afbeelding[/url] ] dit is de eerste merrie .

[ [url=m/fPz6dy.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit die andere

Je mag (volgens mij) pas geen B meer starten als je 2 paarden in het Z gereden hebt. Anders moet je sowieso bij de B beginnen.

Welkom Eef! Leuke merrie heb je! Kan me voorstellen wat je zegt dat je helemaal opnieuw moet leren rijden voor je gevoel. Maar dat komt ook helemaal goed en dan wordt dat ook weer eigen.

Froos, wij komen om te kijken ja haha. Maar pas later omdat we ook naar het feestje gaan en het anders wel een hele lange avond wordt.. Jij ook? Of alleen de finale? :D

Nathalie, succes vandaag!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:58

@benthevigox: Wat is jou hoogst behaalde klasse? Als je met meerdere paarden L/M heb gesprongen mag je een nieuw paard zo in de L starten, anders moet je altijd beginnen bij de B. Als je met 2 paarden in het Z hebt gesprongen mag je geen B meer starten.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:19

Ik heb alleen nog ma b gereden haha ..
maar die donkere merrie heeft wel eens L gelopen . En als ik dus naar een paar wedstrijden met die andere L mag starten mag ik dan wel L starten omdat we dan allebei L zijn ? If werkt dat niet zo

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:25

Marijkeeee schreef:
@benthevigox: Wat is jou hoogst behaalde klasse? Als je met meerdere paarden L/M heb gesprongen mag je een nieuw paard zo in de L starten, anders moet je altijd beginnen bij de B. Als je met 2 paarden in het Z hebt gesprongen mag je geen B meer starten.

Oh haha weet ik dat ook weer. Niet dat dit ooit voor mij van toepassing zal worden :=

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:35

benthevigox schreef:
maar die donkere merrie heeft wel eens L gelopen . En als ik dus naar een paar wedstrijden met die andere L mag starten mag ik dan wel L starten omdat we dan allebei L zijn ? If werkt dat niet zo

Dus de ene merrie is al L geklasseerd? Als jij dan met het andere paard eerst B start en dan bij voldoende winstpunten L start en winstpunten haalt in het L mag je inderdaad het paard dat al L geklasseerd is, in het L starten.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:36

Zeg nooit nooit Nann :D

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:39

benthevigox schreef:

Ik reageer ook weer eens!

De hoogst gezamenlijke klasse mag je starten of 1 klasse lager. Staat wel in de inschalingstabel!
Als jij officieel L bent en je gaat een ander paard starten die ook L is geweest officieel dan mag je L starten.
Als het nieuwe paard nooit gestart is of B is dan moet je B starten dacht ik.

Ik zie veel goede resultaten! Lees altijd wel alles bij maar lees altijd op telefoon ipv laptop dus reageer weinig!

ED dat ziet er naar uit op de foto dat ie over de omheining gaat..
Volgende week nog van start op gouden ijzer??

Bij ons gaat alles goed! Heb er nu 2 paarden bij te rijden. Beide 5 jaar.
1 Eldorado Vd zeshoek en 1 Sheraton.
De Sheraton heeft B gelopen en L1 dressuur en de Eldorado is net een driejarige haha...
Ella de Vaillant heb ik nu B en L lopen. Vorige week was ie in de B 7e van de 69 was ook een erg fijn rondje en in het L 2 balkjes door alle onrust van mij...

Vraagje... Ondanks dat jullie allemaal graag een wissel willen, wil ik de contragalop! Maar als ik linksom galoppeer en rechts de contra doe dan gaat het aardig, zowel gebroken lijn als halve volte of hele baan. Maar van rechtsom naar links in contra krijg ik m niet eens bij de hoefslag. Op de gebroken lijn drukt ze zich eruit en gaat rennen of wisselen... Iemand een tip?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:42

benthevigox schreef:

Je mag pas met een ongeklasseerd/B paard meteen L starten als je zelf een keer M geklasseerd bent geweest. Je moet dus met beide paarden de B door, tenzij je eerst met 1 paard M wordt. Wat je ook kan doen is L worden met hen ongeklasseerde paard, dan mag je het L paard wel meteen L starten omdat dat jullie hoogst gemeenschappelijke klasse is. Dat lijkt me het handigst als je niet voor beide een startkaart aan wil vragen. Als je het op wil zoeken: disciplinereglement springen bijlage 4 vind je de inschalingstabel van de knhs.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 14-10-16 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:45

Oeh dat is altijd lastig om een paard de contragalop goed te leren als ze weten wat wisselen is :P Heb ik nu ook met 1.. waar een dressuuramazone over een tijdje mee de dressuur in gaat. Bepaalde M oefeningen kent ie al, maar contra hmm soms nog wat lastig. Word beter.
Wat wij doen is, haar zo recht mogelijk houden in de wendingen. Bij een beetje te veel stelling de verkeerde kant op springt ze al over. Maar moet ook zeggen dat het bij het ene paard wel werkt en bij de andere niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:17

Adrienne93 eerst werken aan contrastelling. Op de lange zijde wat naar buiten laten kijken zonder dat hij omspringt. Als dat lukt op een grote volte proberen. Als dat lukt pas die gebroken lijnen gaan rijden. Let ook goed op je eigen zit. Heel stil zitten en niet de verkeerde kant op gaan hangen. Je moet de wending sturen met je benen.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:22

Oke dankjewel !! Dan rij ik tot ik met die bruine merrie in het L ben gewoon wat oefen wedstrijdjes met die andere. Neem ik daarna die donkere wel mee !

En met de contra galop kan ik je niet helpen haha ..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:39

Marijkeee: Ja klopt, met mijn oude gvr heb ik Z en internationaal 1* gereden.
Adrienne93: Wat ik zelf een fijne manier vind om de contragalop te trainen is hele kleine gebroken lijntjes, echt maar 2-3 meter van de hoefslag af in het begin en dan steed iets uitbouwen.
Volgens mij vroeg jij dat benthevigox: mijn merrie is een Larimar X Colandro (Holsteins gefokt en 50% volbloed). Heb niet echt veel duidelijke fotos, dit komt in de buurt :P :

Afbeelding

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:07

Gaaf beest ! ! <3

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:33

Eventing..... zo leuk! Vind ik echt de mooiste tak van sport :)

Gister oefenrondjes gesprongen met vosje, ze was iets te gretig waardoor ze vlak werd. Laatste stuk van rondje toch maar met rem er op gereden :') maar moet dan best wat met mn hand inwerken en dat doe ik liever niet zo veel... dan heb ik het gevoel dat ik constant veel druk heb en boven de sprong ineens loslaat. Moet ik nog wat op vinden... tips zijn welkom. Ze kan inmiddels wel op de plaats galloperen :')

Grote reus was weer erg onzeker en bang..... dus begonnen op 80 cm en uiteindelijk gewoon een parcoursje op een meter. Maar god wat kan t dier weer snel stoppen.... om een balk die er eerst niet lag. Wel geeindigd met wat naar de hindernus trekken dus goed afgerond. Nog mooie complimenten gekregen dat de begeleiding me fijne paarden vond hebben en dat ik fijn reed en netjes het stoppen oploste.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:45

Vibabu: Misschien proberen regelmatig een ophouding (en bij hele erge drammers kan dat ook met een flinke ruk zijn :o ) te maken en juist weer los te laten. Als je constant druk erop houd gaan ze er vaak tegenin hangen en nog harder. Als die van mij dramt in galop doe ik dat ook. In het begin voelt dat heel contraproductief, als je weer loslaat gaan ze in het begin meteen weer harder maar dan maak je gewoon een nieuwe ophouding. Als je dat een paar rondjes volhoud dan gaan ze vanzelf wel minder hard en minder drammen, aangezien ze dan doorkrijgen dat je ze dan niet in de mond zit.
Als je dat in het losrijden consequent doet komen ze in het parcours vaak al makkelijker terug op een of twee ophoudingen.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:04

Misschien gewoon paar keer als die onder je uit rent hem gewoon in het parcour op de volte rijden . Dan heb je misschien wel strafpunten maar doe je misschien 2 keer en dan is dat misschien wel al opgelost . Anders paar oefen wedstrijdjes rijden wat toch niet voor de punten is..