Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mooi weer twee winstpunten, al had er meer in gezeten want met die snelle stukken ging het nog niet foutloos
ambre schreef:Ik had vandaag iig de 179,5!

bloempie186 schreef:Ik heb (misschien een hele domme) vraag over de L1 proeven... Deze mag je lichtrijden of doorzitten, maar ik neem aan dat als je voor lichtrijden kiest, je ook de gehele proef moet lichtrijden en niet 1 of 2 onderdelen mag doorzitten toch?
Michelle77 schreef:In de ene kolom de 6 in de andere kolom de 5.
Je kuntop http://www.dressuurproeven.nl de protocollen zien.
) frankiej schreef:even iets heel anders: Ik constateer bij een wedstrijd voor aankomend weekend dat nu alle ponyruiters klasse B in 1 categorie (Pony's A/B/C/D/E) gezet worden. Een D-B rijdt dus tegen een A-B bijvoorbeeld. Dit zal wel teleurstellend gaan werken op de ponyruitertjes aangezien de kans op een prijs een flink stuk kleiner wordt (minder categorieën). Is dat de bedoeling van alle pony's dezelfde proeven ipv voorheen een lagere proef voor de A/B-pony's of maakt de organisatie nu een fout?
Mies7 schreef:Jawel, je mag zelf weten of je een onderdeel lichtrijdend of doorzittend uitvoert of dat je de halve proef gaat doorzitten en de andere helft gaat lichtrijden. Maakt in de L1 niet uit.
Ook tijdens een oefening mag je van lichtrijden naar doorzitten gaan en andersom.
Scum schreef:Mies7 schreef:Jawel, je mag zelf weten of je een onderdeel lichtrijdend of doorzittend uitvoert of dat je de halve proef gaat doorzitten en de andere helft gaat lichtrijden. Maakt in de L1 niet uit.
Ook tijdens een oefening mag je van lichtrijden naar doorzitten gaan en andersom.
Tijdens de bijscholing is aangegeven dat dit niet zo handig is om te doen. Het is een verstoring van de oefening en het kan je dus ook weer een punt kosten.
Stond geen commentaar bij over het lichtrijden/ doorzitten) daffodil schreef:frankiej schreef:even iets heel anders: Ik constateer bij een wedstrijd voor aankomend weekend dat nu alle ponyruiters klasse B in 1 categorie (Pony's A/B/C/D/E) gezet worden. Een D-B rijdt dus tegen een A-B bijvoorbeeld. Dit zal wel teleurstellend gaan werken op de ponyruitertjes aangezien de kans op een prijs een flink stuk kleiner wordt (minder categorieën). Is dat de bedoeling van alle pony's dezelfde proeven ipv voorheen een lagere proef voor de A/B-pony's of maakt de organisatie nu een fout?
Dat mag niet, niet in de prijsuitreiking in ieder geval. AB pony's mogen alleen in handicap met C pony's. Dat was altijd al zo en de handicap regeling is niet gewijzigd. Ze rijden uiteraard wel dezelfde proeven maar het klassement moet apart zijn.