[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:16

Yvank, dat is echt heel netjes na een half jaar, ik moet het nog maar zien te doen met die nieuwe proeven vind ze toch best moeilijk hoor.

Daantje, dat is dan wel jammer he als het toch zo snel gaat!

Zwieke, ohh dat is niet zo best. Denk je dat het zo ernstig is?

Alice, Dat zijn nette punten hoor..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:19

Gefeliciteerd L_alice! Netjes, niet makkelijk met een pony!

Gisteren weer naar les geweest. Eindelijk liep hij daar ook zoals thuis, als een krant :+
Ik had de afgelopen 2 x dat hij op les echt onwijs goed liep en thuis kreeg ik het niet voor elkaar. :7
Goed daaraan kunnen werken, gelukkkig! Eens kijken of ik het thuis nu ook kan oplossen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:49

Wel herkenbaar Marietje! Thuis aan het knoeien en dan op les als een zonnetje lopen. Nu kun je er in elk geval weer mee aan het werk!

Gisteren de eerste kijkers gehad. Hele enthousiaste mensen, Val deed zijn ding zoals hij altijd is, relaxed. Ze komen waarschijnlijk nog een keer kijken deze week, want ze waren erg gecharmeerd van hem. Vrijdag komt er ook nog een familie en heb er nog 2 in wacht staan wanneer deze hem niet kopen. Wel heel apart en heeeuuulll snel allemaal!!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:49

Oh dat gaat goed Daantjuh! Misschien maar beter ook? Anders zit je er zo tegenaan te hikken. :(:)
Blijft toch altijd een lastig iets.

Gek he! In de les liep hij zo ontzettend goed en thuis zou ik nog geen B proef rondkomen. :+
Maar goed, natuurlijk ook net verhuisd dus ja .... zal best meespelen. Vandaag maar eens erop kruipen en kijken of ik het nu wel voor elkaar krijg. :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:41

Jeetje daaantje dat is snel! Blijft lastig hoor!

Hier gister eigenlijk een hele fijne les gehad. Proefjes voor zaterdag nog een keer meegenomen. Ben benieuwd

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:35

:\ Mwohhhh.... Valentino is al onder voorbehoud verkocht! Wel ontzettend leuke mensen, maar blijft wel dubbel! Dit weekend nog maar even door het bos crossen met hem.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:57

Oh Daantjuh dat gaat inderdaad wel heel erg snel! Geniet er nog maar lekker van zolang hij er nog is..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:03

Zo, dat gaat snel zeg .... :(:)
Zaterdag wordt het prachtig weer, mooi voor een fijn ritje door de bossen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:34

Marietje35 schreef:
Zo, dat gaat snel zeg .... :(:)
Zaterdag wordt het prachtig weer, mooi voor een fijn ritje door de bossen.

Echt lekker weer! Vanmiddag ga ik de holterberg met hem op samen met een kennis! Nu al zo'n zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:42

Zo dat is snel gegaan zeg! Was je ritje leuk?

Komt vast wel weer goed marietje! Na verhuizing is altijd wennen. Toen mijn paard verhuisde ben ik er direct de eerste keer keihard afgevallen omdat die zo mal deed _O-

Zo hier vandaag het outdoorseizoen weer afgesloten samen met boris de fjord. Was ook onze laatste L1 wedstrijd. Beide proeven de 4e prijs (van de 28) met 202 en 193. Ik denk dat we wel klaar zijn voor de L2 :)) hebben nu 5 wedstrijden gereden 13 wp gehaald en op één proef na altijd prijs gehad.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:50

Goedemorgen!

Hoe was je ritje Daantuh?

Gefeliciteerd Yvank! Dat is hard gegaan!
Maar je bedoelt denk ik indoorseizoen afgesloten :D

Ik hoop dat ik het outdoorseizoen eindelijk weer eens kan gaan starten.
Vorig jaar maar 3 x gestart, dure startpas wordt het dan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:07

Haha inderdaad dat bedoel ik ja :))

Oh inderdaad.. Ja hoop outdoor ook weer te kunnen starten met mijn eigen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:15

Hoe is het daar nu mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:18

Ja heel goed :) , hij doet het erg fijn!

Gisteren voor de afwisseling even de helft van de training bitloos gereden :)) maakt hem geen moer uit loopt er geen pas anders om.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:40

Dat is fijn. :)
Bitloos? Echt nog nooit gedaan en ik denk ook niet dat ik dat ooit ga proberen :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:58

Ik vorig jaar een poosje omdat hij door een stomme actie een snee in zijn mond hand (op touw staan knagen toen schrikken en touw strak door de mond trekken) en ondanks dat hij altijd heet en sensibel is was dit geen probleem :)) .

Heb nu een hoofdstel voor trainen die zowel met als zonder bit kan dus ik dacht gisteren kom ik test even of die het nog kan :))

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:06

Auw ... dat zal 'm wel zeer gedaan hebben. %)

Ik rij altijd met hetzelfde. Zou te lui zijn om steeds te wisselen met alles :+ :D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:15

Marietje35 schreef:
Goedemorgen!

Hoe was je ritje Daantuh?

Gefeliciteerd Yvank! Dat is hard gegaan!
Maar je bedoelt denk ik indoorseizoen afgesloten :D

Ik hoop dat ik het outdoorseizoen eindelijk weer eens kan gaan starten.
Vorig jaar maar 3 x gestart, dure startpas wordt het dan :n

Mijn ritje was heerlijk! Mooi weer en Valentino was in zijn nopjes toen hij lekker over de zandpaden mocht galopperen!!

Goede punten Yvank! Ik wissel nog wel eens van bit, maar bitloos heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:02

En jullie je nieuwe provene M-debuut ook allemaal al gepland?

Ik zou eigenlijk afgelopen weekend wedstrijd hebben, maar vanwege code geel en alleen met de trailer op pad moeten heb ik besloten af te melden. Te veel risico voor een wedstrijd.

Nu maar meteen aankomend weekend opgegeven, maar men die nieuwe proeven zijn best lasting...
De week erop een oefenwedstrijdje gepland staan voor de nieuwe proeven, verkeerd om, maargoed, ik zie het maar als 3 oefen proeven :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:07

Succes alvast :)

Ik heb mijn nieuwe proevendebuut vorige week al gehad op de clubkampioenschappen :))

Ik vind het hele leuke proefjes! zeker pittig maar wel fijn te rijden.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:48

Ik mag komende zaterdag gelijk officieel de nieuwe proeven rijden, vind ze ook best pittig maar komt vast wel goed.

Wat fijn dat je ritje zo lekker was Daantjuh

Ik heb ook echt nog nooit bitloos gereden en zie het mezelf ook echt niet doen, haha!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:12

Ik heb wel het nieuwe boekje gekocht het weekend, maar nog niets gepland.
Ze zijn op sommige fronten best pittig ja.

Komende week wordt het ook prachtig weer, misschien het weekend maar eens naar het bos.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:06

Ik heb het nieuwe boekje ook gekocht 2 weken terug. Lijken mij erg leuke proeven om te rijden, ben benieuwd!!

Vanmiddag word Valentino gekeurd, alleen klinisch. Vind het zelf ook wel spannend. Hij is helemaal gezond voor mijn idee en nooit een pas kreupel geweest, maar je weet nooit wat ze horen / zien. Vooral de buigproef is een puntje, bij verkoop van mijn vorige paard hebben ze hem kreupel getrokken. Dat paard heeft ook nooit wat gehad en bij de buigproef ineens stokkreupel wat ook niet herstelde! Gelukkig liep hij met 3 weken weer goed en kwam hij daarna fluitend door de test, ik blijf er huiverig voor. Ik ken de dierenarts niet die komt, straks gaat hij net zo hard aan trekken als bij Sky en zit ik straks met de gebakken peren! Hopelijk spanning voor niks en komt hij fluitend door de keuring, maar op dit moment zit het mij niet lekker. -O-

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:32

Keuren blijft altijd spannend! :(:)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:52

Spannend Daantjuh, maar na zo een slechte ervaring zal het deze keer alleen maar meevallen ! Succes!

Ik kan tot nu toe nog niet zeggen dat ik het fijne proeven vind. Op zich qua onderdelen prima te doen. Maar sommige dingen zijn beuwst voor de moeilijkheidsgraat achter elkaar gezet lijkt wel.
Halsstrekken op de diagonaal vind ik op zich wel een geode (maar moeilijke) oefening, denk dat veel paarden hier zelf aanzetten richting middendraf, dus wel echt een goede test hoe je controle ervoor staat.

Teugels op maat pakken dan meteen gallop gaat me wel heel snel, ook vind ik het ergens wel jammer dat je de tijd niet echt krijgt een geode arbeidsstap te laten zien en daarmee ook de overgangen. Ben bang dat het bij veel mensen rommelig gaat worden omdat hier stukjes erg snel op elkaar volgen (middenstap, arbeidstap, arbeidsdraf, arbeidsgalop en dit allemaal tussen iets meer dan 2 letters).

Maargoed, 3 oefenrondjes voor mij, dus we kunnen lekker trainen. Ken proef 17 & 18 al uit mijn hoofd :P. Het komt er bij mij bij de nieuwe en oude proeven toch op hetzelfde neer, staat ze fijn aan elkaar en kan ik haar zo houden, loopt ze alles met een dike voldoende (ok halthouden, achterwaarts blijft lasting), valt ze uit elkaar en trekt ze scheef, gaat alles de mist in :P