[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:28

gefeliciteerd met je punten, renee. En een 4 voor impuls bij een proef waar je 208 hebt, vreemd.
Maar ja, vind dat er soms wel erg vreemd wordt gejureerd. Zo werd afgelopen zaterdag mijn punt voor verzorging van een 8 veranderd in een 7. Niet dat ik daarmee een winstpunt had gescoord.

Zal straks even naar je proef kijken.

Amber ook gefeliciteerd met je punten. Vind 191 toch wel behoorlijk hoog. :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:32

FriesWytske schreef:
gefeliciteerd met je punten, renee. En een 4 voor impuls bij een proef waar je 208 hebt, vreemd.
Maar ja, vind dat er soms wel erg vreemd wordt gejureerd. Zo werd afgelopen zaterdag mijn punt voor verzorging van een 8 veranderd in een 7. Niet dat ik daarmee een winstpunt had gescoord.

Zal straks even naar je proef kijken.

De 4 op impuls heb ik op de proef van 181, bij de ander proef had ik alleen maar 7'ens onderin.
Blijf het verbazend vinden dat er onderin een 4 en een 5 staan en wel een wp. Maargoed, we is toch niks meer aan te doen.

Myour: Jury moest daarna nog 2 klasses, en heb mijn lijsten ook pas goed gelezen in de auto :7 .
Maar ach, dit soort dingen houdt je toch in een jurysport. De andere proef was in mijn ogen weer heel soepel beoordeeld haha.

FriesWytske

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:33

Oeps, verkeerd gelezen. Maar dan nog.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:36

FriesWytske schreef:
Oeps, verkeerd gelezen. Maar dan nog.

Nee hoor, het staat er onduidelijk in mijn eerste post erover :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:46

Gaan er ook mensen wel eens alleen op wedstrijd? Ik wil dat misschien volgende week gaan doen, maar mensen verklaren me nog net niet voor gek.. Naar les ed ga ik ook altijd alleen en degene die mee gaat hoeft eigenlijk geen ruk te doen :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:53

Ik wil uiteindelijk wel alleen kunnen gaan, mijn paard is hartstikke braaf, dus dit moet ook kunnen denk ik. Dan zou ik alleen wel een krukje mee moeten nemen haha, want nu had ik een voetje nodig en dat ging niet heel soepel haha !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:36

Nies_ schreef:
Gaan er ook mensen wel eens alleen op wedstrijd? Ik wil dat misschien volgende week gaan doen, maar mensen verklaren me nog net niet voor gek.. Naar les ed ga ik ook altijd alleen en degene die mee gaat hoeft eigenlijk geen ruk te doen :+

Ik zei de gek :')

Ik kan alleen laden, zadelen.. Rij uit mijn hoofd. Ben alleen iemand nodig voor de papieren maar dan vind je vaak wel een slachtoffer op wedstrijd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:54

Papieren heb ik hier in de omgeving nog nooit van gehoord dat iemand ze nodig had. Denk dat ik het maar gewoon ga doen.

Krukje heb ik niet nodig met 1,46 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:56

Haha hier is dat elke outdoor vaste prik helaas :+

Maar verder.. les en zo ga ik ook altijd alleen. Red me prima met hem.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:00

Daarom, zoveel verschilt dat toch niet? Proeven rij ik toch uit mn kop. Enige wat ik dan mis is mn fles water na de tweede proef, maar dat zal ik ook wel overleven :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:23

Heee Nies_ Ik heb tegen jou moeten rijden gister !!
Klopt dat?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:28

Yvank_ schreef:
Nies_ schreef:

Ik zei de gek :')

Ik kan alleen laden, zadelen.. Rij uit mijn hoofd. Ben alleen iemand nodig voor de papieren maar dan vind je vaak wel een slachtoffer op wedstrijd.

Hier hetzelfde :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:57

renee16 schreef:
Heee Nies_ Ik heb tegen jou moeten rijden gister !!
Klopt dat?

Zit net je proef te bekijken en inderdaad! Snap jouw punt dan helemaal niet eigenlijk, ik had namelijk een 6 voor de impuls en ze viel in die eerste proef echt helemaal stil.. Voor de stap had ik daar onderaan een 5 en in de tweede proef een 7. Tweede proef vond ik wel behoorlijk veel punten hoor, jezus. Ik was alleen maar aan de gang met het gas er op houden, dus beest trok hier en daar totaal scheef en was behoorlijk slordig.

Beest wist ook ineens niet meer hoe je moet wijken, puh. Trut beest af en toe :+ De 31e gaan we M1 starten bij het benefietconcours, ik ben reuze benieuwd, want ik denk dat ik echt een probleem ga krijgen als ik mijn zweep weg moet leggen. Thuis lukt het wel, maar in de proeven valt ze al zo makkelijk stil.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:10

Apart ja, de jury's waren het duidelijk niet met elkaar eens ;). Tussen mijn proeven zat ook wel een verschil, wat ik wel zeker 10 punten had verwacht, maar niet 28..

Tweede proef vond ik ook wel weer erg hoog beoordeeld.
Ach, als we naar het gemiddelde kijken klopt het wel weer ongeveer met mijn gevoel hahaha!

Wat waren jou punten?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:15

173 en 187. Ik had eigenlijk geen wist verwacht, of net 180 met een beetje geluk :+ Eerste proef vond ik alles bij elkaar wel kloppen qua punten. Denk dat ik gewoon weer wat meer moet gaan starten zodat ze gewoon weet dat ze door moet lopen. Volgens mij denkt ze af en toe dat zo'n proefje maar vakantie vieren is ofzo :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:26

Haha, maar dat is ook moeilijk om gewoon zelf te blijven rijden en je paard vlot genoeg te houden als je ineens al die oefeningen achter elkaar moet doen (vind ik dan). En dan wil je ook nog alles op zijn netst laten zien aan de jury..

Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, was mijn eerste wedstrijd met mijn paard.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:30

Ja, klopt. Angel weet ook gewoon dat als ze dwars gaat lopen doen ik het niet zo op kan lossen als thuis omdat het volgende er al weer aan zit te komen. Gelukkig ben ik daar al wel veel strenger in geworden.

Toch netjes voor een eerste wedstrijd :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:37

Ik ga meestal ook alleen op wedstrijd, mits de voorlezer graag mee wil rijden en anders komt deze gewoon naar de wedstrijd.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:42

mijn ouders wonen ver weg, zij waren altijd mijn trouwe aanhang :+ maar nu probeer ik altijd iemand te regelen (soms met tegenzin hihi) ik zou het denk ik ook wel alleen kunnen, al doet mijn paard een beetje stom met alleen laden, dan denk hij gewoon van ja je bent nu toch alleen je kan mijn niks maken, en als er ook maar 1 persoon achter hem staat terwijl hij erop moet lopen aarzelt hij niet eens om erop te lopen, mafkees :P
verder zadelen enzo dat lukt allemaal zelf wel, vind het ook altijd wel fijn om iemand bij te hebben die de tijd bij houdt, en die kan vertellen wanner je richting de ring moet als die wat verder weg is van de inrijbak

papieren aan de jury geven heb ik echt nog nooit mee gemaakt?? heb het een keer gezien vroeger toen je nog die startcoupons had, dat mensen die moesten geven als ze te laat waren ofzo, maar dat was echt zeldzaam...

ik zou het wel heel erg saai vinden om alleen te gaan, ik moet altijd iemand hebben om tegenaan te praten :P ben wel een keer alleen gegaan en toen was ik 2x 1e en had hele hoge punten en toen stond ik daar van hm ja, en met wie ga ik dit nou vieren?? vond ik echt een heel raar idee, dus liever niet alleen!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:05

Hier moeten we ze outdoor elke wedstrijd laten zien.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:27

Ik lees al een lange tijd stiekem mee en hoopte ooit m'n L2 debuut te maken. Rij sinds vorig najaar een pony tussen de paarden en heb daarvoor nooit wedstrijden gereden. We zijn net over naar de L1 en in 2 wedstrijden 6 winstpunten (193, 194, 206 en 207) en eerste prijzen gaan we toch maar denken om snel over te gaan naar de L2. Ik wilde eigenlijk de selecties meedoen maar nog 3 maanden L1 rijden als t zo blijft gaan vind ik zonde. :o en gelijk selecties in de L2 is denk ik te lastig voor ons. Iemand tips voor de overgang van L1 naar L2? Ik mis duidelijk nog wedstrijdervaring. :o foto van ons staat in m'n profiel.

Allemaal gefeliciteerd met de winstpunten! Vind het heel leuk om hier mee te lezen. :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:30

Gewoon doen hoor :) ik had voor Cadiz ook nooit wedstrijden gereden en ik vond de overgang erg meevallen. Zolang je netjes kan blijven doorzitten, pasje achterwaarts en wijken op orde is, verschilt t nog zo veel niet van het L1. Vond t doorzitten zelfs prettiger :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:36

Ik doe nu al veel doorzitten, incl middendraf. Wijken mag naar mijn idee nog wat netter maar krijg er 7ens en 8ens voor (mijn beeld van de proef blijft altijd een stuk negatiever dan t juryoordeel :') ).
Achterwaarts zit erop. Denk dat pony dat fijner vindt dan elke keer 'gewoon' halthouden in de proef, daar wordt ze gigantisch heet van. Achterwaarts en dan in galop zit er al op en dat doet ze erg graag dus dat wil ze in de proef ook graag doen. :=
Vragen ze niet al dat stuk meer oprichting oid? Of valt de overstap wel mee als de oefeningen redelijk onder controle zijn?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:40

Dan moet het allemaal geen probleem zijn hoor :) Ik vond het absoluut geen grote overstap, vind het zelfs fijnere proeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:10

Gefeliciteerd Amber!

Renee, heb je filmpje voor een groot gedeelte bekeken, hij loopt niet heel spectaculair maar een 4 voor impuls zie ik toch ook niet terug.

Myour, wat heerlijk nog zolang daar kan trainen!

Nies, ik ga eigenlijk nooit alleen, stem ook altijd mijn wedstrijden af met mijn staleigenaar/groom of hij mee kan. Maar zou het wel kunnen, maar gewoon niet zo gezellig dan en vind altijd fijn tijdens losrijden en na proeven feedback te krijgen van iemand die ons bijna elke dag ziet rijden

absque_dubio, welkom hier, leuk ook over gaat stappen naar het L2. Vanuit hier geen tips, gaan pas komende week ons l2 debuut maken