[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:32

De middengangen en uitgestrekte gangen zijn ook ons sterkste punt en daar halen we meestal onze foutjes(als die er zijn) goed mee op.
Ons mindere onderdeel is soms het van stap aanspringen in galop. Thuis gaat dat super en heel ontspannen.
Op wedstrijd door de spanning gaat dat soms wat onstuimig en springt ze aan met turbo oftwel vanuit 2 achterbenen stijgt ze op :+ :+

Priscilla_90

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:37

Klopt ik moet inderdaad werken aan de keertwendingen en travers maar heb het ook nog maar een stuk of 8 keer geoefend dus heel weinig. Vooral als die zo druk is wordt het al snel een propje en dan lukt lb me ook niet meer helaas.

Wat ik alleen zo raar bij mij vind met me uitgestrekte draf , volgens mijn instructrice en tevens jury doet die dat hardstikke goed en mooi, en in mijn proef kom ik bij sommige een 5 tegen met als commentaar stuift weg of loperig en bij anderen rijd ik precies hetzelfde en kom ik thuis met een 8 ?? Nog meer mensen hier last van

@tamarant ik kan me helemaal in jou schoenen verplaatsen kwa spanning en onstuimig, daar heb ik namelijk ook last van haha en als ze eenmaal zo zijn krijg ik ze niet meer ontspannen ook dat blijft in het koppie hangen helaas..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:34

Nou gister weer voor het eerst met Ruby op cc geweest.
Was al ruim een half jaar geleden en ze is eigenlijk pas weer 3 weken onder het zadel sinds ze met koliek op de kliniek heeft gestaan.
Ze is sowieso al erg lastig om fijn te rijden, en helemaal op concours. Rug uit drukken, hals er op prikken, en vooral veel wissels springen in de galop. Ik ging vooral dus voor een fijn relaxt gevoel. Nu voelde ze alleen bij het inrijden ZO GOED dat de proef zelf wat tegen viel. Terwijl ik van te voren echt getekend zou hebben voor dat gevoel. De proef was het gewoon nog net niet, wat strak in de kaak, en daardoor niet fijn in de aanleuning. Maar geen wissel gesprongen!
Uiteindelijk 2x 175 al met al zeker niet ontevreden, en vooral weer veel km maken.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:59

Iedereen veel succes dit weekend op CC!! *\o/*

Ik ga zondag proberen mn laatste 2 puntjes te halen om naar t M2 te mogen.. Helaas gaat t op t moment niet zo heel fijn thuis, zadel ligt niet helemaal honderd (ben bezig met zoeken naar een ander) en ze heeft de lente in de bol.... Dus we zullen zien..

Succes allemaal!! :o

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:26

Jaa iedereen succes dit weekend!!!

Ik ga dit weekend zaterdag en zondag starten, de eerste keer M2 (met een D-pony). Hij is eigenlijk wel heel fijn voor elkaar :) Soms een beetje moeite met de aanleuning op de linkerhand, waardoor sommige oefeningen dan niet uit de verf komen... Achjaah. Hij is nog maar een jaar bij ons en echt aan het werk, dus ik ben al hartstikke trots!
Alle nieuwe knopjes zitten er alweer op! :+ :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:31

Was ik ook weer! Woehoe vandaag zo een ontzettend fijne les gehad! Ik heb vandaag een mailtje gestuurd in de hoop dat ik zondag daar nog mee kan starten!

Hopelijk ! Na ruim 6 maanden eruit gelegen te hebben door haar blessure !

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:32

Super Annika!

Heb zelf ook echt mega fijn les gehad vandaag! Van M.onique P.eutz een Grand-Prix jurylid.
Ruby liep echt zo fijn, en wat moest ik hard werken hahaha.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:53

Iedereen succes die moet starten dit weekend! Ik heb gisteravond al een wedstrijd gereden en we mogen er twee punten bijtellen super trots op mijn dressuurfries

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:02

Ik kom me ook weer melden na een radiostilte ivm vakantie :o
Iedereen gaat al hard hier! Top hoor!

Wij hebben ons M2 debuut ook gehad voor mn vakantie. Het waaide superhard, dus paardlief was ontzettend fris. 1ste proef ging aardig, niet echt grote fouten, maar wel wat spanning en 2 keer verkeerd gereden :+
2 de proef was drama.. Er stonden geitjes naast de ring, dus heb een aantal rodeosprongen uit moeten zitten ~~}>

We hadden 187-6 en 178-2 :o maargoed, toch wel tevreden, volgend weekend weer!

Succes voor degenen die dit weekend starten!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:24

Helaas kon ik er morgen nier meer bij :) Ga dus maar opzoeki naar binnenkort een andere wedstrijd

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:37

@evony; jammer dat je in de proeven wat spanning kreeg maar je punten zijn echt geen drama hoor! Volgende keer weer beter :)
@kbhorse; alvast succes voor morgen!
@roosmarije; Toe maar, 2 dagen achter elkaar starten :) Dat heb ik ook een keer gedaan maar was meer een fout met inschrijven. Voor mij persoonlijk vind ik 2 dagen achter elkaar starten teveel.
@annika_s: fijn dat je les zo goed ging! Jammer dat je niet meer kon starten maar er komen nog wedstrijden genoeg :)
@wvony; ook al een fijne les gereden , super hoor :)

@darabariton; goed gedaan, gefeliciteerd!
@doerakje; knap gedaan door met -6 toch nog een wp te rijden.

Gisterenochtend heb ik een heerlijke buitenrit van 1,5 uur gemaakt alleen.
April was erg fris, stuiterig en rillerig maar toch genoten van de rit en de mooie natuur zo vroeg in de ochtend :)

Vandaag had ik les bij mijn instructrice en ze liep echt geweldig!
Ze begon te marcheren en megalos in het lijf en pakte alles zo makkelijk op. De drafappuyementen gingen super goed en de eenvoudige wissels(wissels in elke wending van slangevolte 3 bogen).
Het schuim stond er echt dik op(en ik was ook moe:)) maar heerlijk gereden en meer dan tevreden.
Ik zat de hele tijd met een big smile op mijn gezicht.
Daarna lekker afgesponst en lekker weer de wei op.

Morgen gaan we met een groep stalgenoten bosrit maken.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:45

Ahh lekker Tamarant! Klinkt ook als een heerlijke les :D! Er komen inderdaad nog genoeg wedstrijden

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:00

Ik had afgelopen donderdag mijn vierde M2 wedstrijd. Geen fijne voorbereiding gehad ivm migraine de dagen ervoor, maar toch heen gegaan. (thuiswedstrijd, manege om de hoek ;) )

Mijn zwarte bleef er goed aan trekken, had best wel tevreden gevoel.
Mooie punten: 188.
Teller staat alweer op 4 uit 4 proeven.
Trots op mijn zwarte parel. :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:08

Pffff wat een warmte!!! Toch nog fijn kunnen rijden, ondanks dat het uitliep was die er toch goed aan.
Alleen m'n voorlezer had de eerste proef de verkeerde proef voor zich waardoor ik -2 had -O- anders 2 winstpunten, 178 (180-2) en 187 :) met dikke 7'ens voor m'n achterwaarts en galoponderdelen :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:29

Jammer van je -2 Amigo! Echt zuur als je daar een wp op misloopt/
Nadita ook nette resultaten zeg!
Tamarant klinkt als een heerlijke les! Dat gevoel dat ze je dan geven, daar doe je het voor! Echt fantastisch is dat :D

Zelf net heerlijk kunnen trainen in het zonnetje, Ruby wordt elke keel alweer sterker en losser. Hopelijk kunnen we dit zo vol houden!
Ik blijf alleen klooien met bitten. Ze heeft zo'n gevoelige huid om haar mond dat ze steeds kleine plekjes krijgt. Word er helemaal gek van. Inmiddels al voor 200 euro aan bitten in de kast liggen voor madame. Ze loopt nu op een nathe, loopt ze echt fantastisch op maar dus ook weer open plekjes. |o

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:29

En als je er tape omheen doet? Of flink vaseline smeren van te voren?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:45

Wat voor tape bedoel je precies?
Vaseline helpt niet helaas!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:40

D'r bestaat tape speciaal voor een bit, verkopen ze volgends mij bij agradi :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:57

ik ga eens kijken! Bedankt voor de tip :)

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:22

Gister en vandaag dus gestart :+
Gister ging mijn pony super goed, het leek alsof hij zweefde! Hierdoor was de eerste proef wat omstuimig, maar de tweede echt fantastisch :D Helaas waren de jury's het er niet helemaal mee eens...: 179 & 178.
Vandaag ging iets minder , een beetje moe van gisteren + het warme weer.
191 & 201. }:0 .
Dressuur is een jurysport! :Y) :')

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:47

Heb je een watertrens in? of een bustrens?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:37

watertrens.

Deze om precies te zijn:
Afbeelding

RoosMarije: goede punten vandaag zeg! Het is en blijft een jurysport, maar ook jureren is lastig haha ;)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:00

Mijnes heeft het ook met een watertrens. Ik rij hem op een myler bustrens, fijn bit.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:09

Die van mij op een Sprenger dynamic RS WH ultra :) loopt doe top op!

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:10

Zo gisteren de laatste 2 punten binnen gehaald voor het M2 nu dus M1+10!! Super trots op mijn zwarte merrie! Een 1e en 2e plaats met 183 en 185! Had ik niet verwacht. En zelfs een 8 voor mijn halthouden en groeten! Nog nooit gehad :p het was zoooo warm en ging niet super voor mijn idee. was helemaal gesloopt na mijn 2e proef.. Maar toch dik tevreden met de punten!! *\o/* Ik zit nu nog even te twijfelen of ik al meteen over ga naar het M2. Ik weet nog niet zeker of we er klaar voor zijn.. De overstap is toch best wel groot..