[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:51

Vandaag me eerste les gehad van me nieuwe instructrice , super tevreden dus jeeej

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:52

Ik ben een echte zenuwpees! Ben altijd een paar dagen van slag. Maar morgen mogen we ook weer aan de start verschijnen. Verwacht er niet te veel van want hij is nogal stug en sterk na zijn behandeling vorige week. Dan heeft hij echt weer tijd nodig om los te raken.

Succes iedereen die moet starten dit weekend!

Fijn TessJazz! Ik heb woensdag les van een andere instructrice die 1x in de 8 weken bij ons op stal komt omdat ze van ver weg komt. En vrij prijzig is vind ik. Maar ze is wel super goed, dus ben benieuwd! En wil dat dan combineren met mij huidige instructrice waar ik super tevreden over ben!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:15

fotootje van vandaag :)
Afbeelding

x

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:54

tijdje afwezig geweest hiero.

Zsg wat voorbij komen over laarzen. Ik ben ook aan het kijken naar nieuwe. Heb nu regctilignes maar die hebben het een beetje op. Vorige week wezen kijken/informeren naar laarzen van Stivali Secchiari. Erg mooi maar weet nog niet precies hoe ik ze wil samenstellen. Heb nu de prijs aangevraagd voor zwart met kap in crocolak zwart en de hak in crocolak zwart, twijfel nog of ik de neus dan ook zou doen. buitenkant van de laars verhard. Maar vind iets met strass erin ook wel weer mooi. lastig lastig, veel te veel keuze.
Vind de niros ook erg gaaf, maar helaas geen dealer hier in de regio.

Zag mensen die naar Wierden gaan in mei. Ik twijfel nog of ik de zou starten. wp gaan hard zat in de M1, en voor t M2 zijn we nog echt niet klaar.
Ruiterdagen almelo start ik niet, moet gewoon werken en vind het niks waard door de week.

ZOndag gaan we weer op cc sinds dik 1,5 maand. Op moment gaat het drafgedeelte erg fijn, galop wat minder.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:40

flitsend setje TessJazz! :)

Almelo is voor mij ongeveer een uur rijden, maar in die periode kan ik vaak geen vrij krijgen.
Ik ga dan liever wat dichterbij op concours, hier in de buurt zijn wedstrijd genoeg doordeweeks en in het weekend. Ik kom niets tekort. :)

Ik ben nu bezig om mijn paard vlugger te krijgen en hij moet meer op eigen benen lopen.
Dat valt nog niet mee, ik ben te vaak het vijfde wiel aan de wagen.
Hij moet wat meer uit zijn hokje en flitsender worden. Even weer door een moeilijk punt heen.
Maar het komt allemaal goed!

Hoe doen jullie dit?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:24

Goeie vraag Lianne, ben er ook mee bezig.. Precies zoals jij zegt; ik voel me soms ook het vijfde wiel aan de wagen :+

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:32

lianne__ schreef:
flitsend setje TessJazz! :)

Almelo is voor mij ongeveer een uur rijden, maar in die periode kan ik vaak geen vrij krijgen.
Ik ga dan liever wat dichterbij op concours, hier in de buurt zijn wedstrijd genoeg doordeweeks en in het weekend. Ik kom niets tekort. :)

Ik ben nu bezig om mijn paard vlugger te krijgen en hij moet meer op eigen benen lopen.
Dat valt nog niet mee, ik ben te vaak het vijfde wiel aan de wagen.
Hij moet wat meer uit zijn hokje en flitsender worden. Even weer door een moeilijk punt heen.
Maar het komt allemaal goed!

Hoe doen jullie dit?

dankjee haha:)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:43

@lianne, heel veel schakelen met snelle reactie op het been. Tempo opzoeken waarin hij een fijne lossigheid heeft en wel op eigen benen loopt en van daaruit schakelen.

Bij Bogan is dat wat kleiner draven, zodra hij loslaat eruit draven. Niet te gek, niet te groot, maar wel met reactie.
Stil been. 1x lichte beenhulp geven moet reactie geven. Geen reactie, 2e iets groter. Dan geen reactie even een flinke hulp en ook echt even flink gas door de bak.
Dan terugzetten naar het basistempo en weer opnieuw lossigheid opzoeken en pasje eruit.

Vaak als je groter gaat draven is het moeilijker om op eigen benen te blijven lopen, dus de stukjes eruit maar kort houden. Zodra je voelt dat hij zwaarder wordt weer terugzetten.
Steeds controle houden op je eigen been, stil en reactie op je been. Consequent doen. Dat gaat niet in een dag natuurlijk.

Bij Bo merkte ik op een gegeven moment dat wanneer ik hem terugzette (en daar bleef tot hij losliet, hand stil eraan, been stil eraan) dat zodra ik mijn zit opende en mijn hand een tikje naar voren deed, ik nieteens meer een been hulp hoefde te geven om eruit te rijden. Het eruit rijden is maar minimaal hoor, geen middendraf oid, daar heb ik echt wel wat beenhulp bij nodig.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:10

Lianne daar ben ik ook mee bezig, scherper maken aan het been en idd allemaal wat flitsender.
Ik rij veel overgangen en schijnovergangen. ook veel verruimen en weer terugnemen, en in de zijgangen ook soms wat naar voren schakelen en weer terugschakelen

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:32

Ik maak (in galop) een ophouding met beide handen naar boven zodat hij los van mn hand is. Daarna geef ik been bij. En dit voor de hoeken. Steeds weer oprijden en mn hand los houden.

Ik heb hem wat te vast en wil veel te netjes waardoor hij nu op mijn binnen hand steunt. En ik moet meer kaakopening houden.
Beetje minder van voor eraan zitten en meer vanachter.
Dit doe ik samen met instructie

het is wel lastig omdat ik nog
niet hoger dan L2 heb gereden.. ik weet niet hoe het uiteindelijk moet gaan voelen. Dat is frustrerend en moeilijk.
Ik merk nu wel al een beetje verschil.. maar Rome is ook niet in een dag gebouwd. Haha

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:36

Bedankt voor de tips
eigenlijk doe ik het bovenstaande ook al wel. Gelukkig doen jullie dit ook zo.
Ik moet denk ik wat consequenter zijn. Terwijl ik dacht dat ik dat wel was. Haha

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:59

Vooral zelf opletten dat je ZELF ook loslaat. Los eraan zitten, zowel met je been en je hand. Zodra hij loslaat, ook je armen goed ontspannen, polsen ontspannen. Hoe meer jij vasthoudt, hoe meer hij vast blijft houden.

Is allemaal ook heel lastig dat paardrijden :D

Ookal is het voor mij niet het eerste paard dat ik rijd, leer elke dag nog bij ;) maar merk wel dat het veel makkelijker gaat dan bij eerdere paarden.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:28

Veel succes iedereen die nog op concours gaat dit weekend :D!

Ik les nu ongeveer een jaar/anderhalf jaar bij mijn huidige instructrice, heeft ff geduurd voor ik iemand vond die ook een beetje door het paard heen kan kijken en niet dacht ach die kan niet veel meer of juist het tegenovergestelde :).

Melissa; Jawel Aarnink in Bad Bentheim :)! Secchiari vind ik ook erg mooi maar denk dat ik ze toch meer springlaarzen vind :P. Zit namelijk ook nog heeeeel erg te twijfelen haha!

lianne__; vooral schakelen idd en zelf het paard niet al te veel willen helpen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:31

Nou ik ben alweer een tijdje terug en men... Heb echt alles zo ongeveer gehad in mijn proeven :')
In mijn eerste proef galop in de middendraf, overgesprongen in de galop, extra volte en de handrem. dus 177 punten. En in de 2de proef verkeerde galop, galop in de draf volte en de handrem. Maar toch nog 187 punten.
Ik denk dat ik kan zeggen dat we niet helemaal onze dag hadden! Al liep hij tijdens het losrijden echt super fijn. En was echt heel tevreden met het gevoel en beeld. Dus daar blijf ik me aan vast houden!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:02

Toch nog gefeliciteerd met je punt!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:35

Toch nog een puntje coquette! :) Soms heb je van die dagen haha.

Ik had vanmorgen ook wedstrijd. Eerste proef 186 en tweede (was 1 prijs) en tweede proef gewonnen met 179, echt k*utpunten vind ik dat :=

De prijs was trouwens een bon dat je 15 euro korting kreeg bij die vereniging op je startgeld de volgende keer :') Het is crisis zullen we maar zeggen.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:50

Haha Aranel, in lelystad is dat ook met een tegoedbon. Stom he hahaha

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:02

Ik was ook in Lelystad vandaag :))
Volgende week weer :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:16

Heb dat toch liever dan een beker :D

Scheelt de volgende wedstrijd toch weer.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:32

Oh het kwam me ook wel goed uit hoor! Volgende week start ik daar weer dus komt mooi uit.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:35

Aranel dat is zeker HC de Hoeve dan? Wel een fijne accommodatie vind ik.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:30

Alsnog gefeliciteerd met je punt aranel!

Ik ben nu aan het wachten op m'n protocollen.. Zal wel niet veel wezen haha het ging niet zo lekker helaas

En ook ik ga een andere instructrice uitproberen, met die ik nu heb merk ik dat ik niet zo veel meer vooruit kom. Dus nu wil ik gaan lessen bij m'n springjuf

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:37

Gwenn oh dan kan ik daar altijd nog x gaan kijken. De laaren van Secchiari kun je ook met dressuurboog en verharde buitenkant krijgen.
Ik les inmiddels ook alweer iets van 2 jaar bij dezelfde instructrice. Echt enorm fijne lessen :)

Coquette jammer van de preoven maar toch mooi een wp

Aranel gefeliciteerd! maar sorry wat een belachelijke prijs..
Al mag ik hier in de regio ook echt niet klagen, bijna overal krijg je hier prijzengeld.

Kelly jammer dat het niet zo lekker ging. Hoeveel pt had je?

vanmidddag de eerste outdoor wedstrijd gehad. Losrijden vond ze eerst wel erg leuk en intressant. Was behoorlijk kijkerig terrein. Na 5 of 10 minuten was het goed en begon ze erg fijn te lopen. 1e proef behoorlijk afgeleid waardoor de meeste onderdelen gewoon niet eruitkomen zoals we kunnen. volte 10 meter galop ging ze 1x in de rem, kreeg haar wel weer direct naar voren, maar wel een terechte 3. SB nog wel een 8 had nog 185 punten, wat echt veelste royaal was. jury zei na die tijd nog wel dat ze het een erg leuk en fijn paard vond, altijd leuk om te horen.
2e proef ging heel stuk beter, daar 196 en 3e prijs

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:49

Ik had 176&167 erg laag dus.. Ging ook voor geen meter dusja..

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:35

Achja! volgende keer beter :)