[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:59

Leuke foto fleur! Aan je gezicht te zien vond je het heel leuk? :) Wil je zoiets vaker gaan doen of was het eenmalig?
Mooi dat de masterclass leerzaam was Anne, en dat je meteen wat dingen thuis hebt kunnen toepassen!

Zoals beloofd hierbij dan wat foto's van mijn paardje. Nouja, met z'n 1.82 is het niet echt een paardje haha. Die laatste foto was nog van het indoor seizoen maar de foto's van tijdens het rijden waren gister niet gelukt :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:35

Wauw wat een knappert Kisten! Jij bent dan ook lang denk of niet, jullie zijn een prachtige combi om te zien :j

Fijn dat je in het begin wel wekelijks kan Anne, volgens mij steunen je ouders je wel fijn, of niet? Fijn dat die masterclass zo leuk was, lijkt mij super leerzaam ook! Super dat wat grondwerk je kan helpen om die ontspanning te vinden, goed dat je zo een manier hebt die voor jullie werkt :) 'T was trouwens niet bij Annemarie vd Toorn zelf, maar ergens in Zeewolde.

Bedankt meiden, valt niet op dat ik er lol in had he _O- Ik wil wel kijken of ik wat vaker kan gaan starten, heb in een impulsieve bui een startkaart aangevraagd haha, dus het lijkt mij best leuk om het vaker te doen, en nieuwe plekken te ontdekken :) Ik heb alleen niet het idee dat ik heel blij ga worden van hele lange afstanden, maar die 25 km nu was echt prima te doen, dus een klasse hoger lijkt me wel gaaf om een keer te proberen als ik m'n wp's bij elkaar heb. En ik blijf dressuur toch leuker vinden, maar het is wel een super afwisseling zo :)

Nynke04

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:09

Ik vind jullie echt een hele mooie combinatie Kirsten! Ik zou zo vanaf de foto niet zeggen dat je paard 1.82 is, maar dat is absoluut niet negatief bedoeld. Hij staat je goed! Mooie outfit ook trouwens.

Door alle drukte (studie/werk) is het reageren hier er een beetje bij gebleven, maar ik vind het echt een supertof topic, dus ik heb me voorgenomen om vanaf nu weer even actief mee te doen hier! Erg leuk om de ervaringen van iedereen hier te lezen.

Zoals ik in mijn intro al zei heb ik komend weekend weer wedstrijd. Omdat Parti vorige week behandeld is door een osteopaat, mocht ik een paar dagen niet rijden (alleen longeren, wat overigens wel heel goed ging), dus ik heb het zaterdag weer rustig opgepakt. Jammergenoeg kwamen we er ook achter dat mijn dressuurzadel erg belabberd lag, terwijl de zadelmaker net voor de tweede keer was geweest... Ik heb zaterdag en zondag dus met mijn springzadel gereden, want deze lag "wel redelijk".
Gelukkig wordt mijn dressuurzadel als het goed is morgen weer nagekeken, maar nu wel door een andere zadelmaker.
Ik ben wel extra nerveus voor aankomend weekend, door het gedoe met mijn zadel. En daarbij heb ik eergisteren voor het eerst op het veld gereden, wat ook al niet echt lekker ging. Linksom maakte Parti steeds op de korte zijde een piroutte uit het niets :? , met name in de galop, waardoor ik er weer half naast lag. Verder liep hij wel netjes, maar ik durfde ook nog niet te veel te doen.

Vanavond heb ik weer les, dus we zullen zien hoe het nu gaat!

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:45

Thanks! Ik ben inderdaad zelf best lang (nog net onder de 1.80) dus hij oogt niet zo groot bij mij. Al heb ik soms ook moeite om de teugels over z'n hoofd te doen of een halster om te doen.
Vanavond hebben we weer les *\o/*

Inderdaad heel leuk dat je steeds op andere plekken komt als je zulke afstanden gaat rijden Fleur! En het lijkt me verder ook een goede training voor je paard? Heb er trouwens wat over zitten lezen, maar er is dus echt een minimum en maximum snelheid die je moet volgen. Maar hoe weet je hoe hard je ongeveer rijdt?

Vervelend Nynke van je zadel, kan me voorstellen dat je dan niet zo lekker meer rijdt. Heb paar maanden terug ook 3 weken lang alleen gelongeerd omdat het zadel niet lekker lag, durfde er gewoon niet meer mee te rijden :') Is je les wel goed gegaan gister?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:12

Wat een gedoe met je zadel Boukje, kan me voorstellen dat je er dan iets minder gerust op bent. En dat gedraai is ook vervelend, hoe is je les gegaan? :)

Kan me best voorstellen Kirtsen :P Veel plezier met je les :D Voor m'n paard is het zeker een goede training, sowieso heeft ze een super conditie, en ik denk echt dat dat komt omdat ik sowieso veel afwissel met bos en bak (en longeren), voor de endurance zelf heb ik ook weinig echt getraind op afstand, maar ze redde het makkelijk.
Je zit inderdaad met een minimum van 9 km/h en max 13 km/h, vorige jaar hebben we meegedaan in de kennismakingsklasse, en gewoon rustig aan gedaan, en toen reden we al 9.nogwat km/h, dus ik had sowieso al wel het idee dat ik niet snel te langzaam zou zijn. Verder had ik uitgerekend vanaf welke tijd ik mocht finishen zonder te snel te zijn. Daarbij staat elke 5 km aangegeven dus als je dan een beetje de tijd in de gaten houdt en wat rekent krijg je wel een idee. Ik had zo'n groot sporthorloge om, en kon zo wel een redelijk beeld van de tijd krijgen ;) Maar het was alsnog wel wat zoeken hoor, voor mij was het ook de 1e keer, en ik reed nou niet bepaald met het doel om supersnel te zijn, dat we uiteindelijk alsnog behoorlijk snel zijn geëindigd was dus meer een beetje toeval :P

Ik heb gister even zonder zadel gereden, binnenkort doen we mee aan een fotomeeting via bokt, dus ik ben even aan het uitzoeken of ik het aan ga durven om er zonder zadel op te gaan, eerst geprobeerd om met touwhalster te rijden, maar dan heb ik eigenlijk te weinig te vertellen, kan prima allerlei korte bochtjes sturen op m'n been- en zithulpen, maar wanneer de concentratie even weg is loopt ze dwars door dat halster heen, verder was er van enige vorm van aanleuning ook geen sprake, en als ze niet lekker over d'r rug loopt kan ik ook niet lekker zitten. Later even hoofdstel erin gedaan en dat ging heel veel beter, dan loopt ze gewoon ook weer met beter ruggebruik, en kon ik gewoon heel lekker rijden, kon er zelfs een galopje vanaf, het galopperen op zich is het probleem niet, alleen de overgang terug naar draf vind ik zo rot altijd. Zo ben ik dus lekker gaan werken met overgangen stap-galop en galop-stap, en daar werd ze heerlijk enthousiast van. Lekker beetje lol met m'n knol gehad en ondertussen wel met hele fijne stukken erbij kunnen rijden :j En ik word mezelf wel altijd lekker bewust van m'n hulpen zo zonder zadel, je voelt toch een stuk meer :)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:03

Ik moet nog even oefenen met de namen zie ik al :o Of beter lezen....

Leuk trouwens dat je meedoet aan een fotomeeting, zie soms echt mooie foto's voorbij komen in zulke topics!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:24

Ik bedacht me ook net op tijd, Nynke is ook gewoon een vanzelfsprekende naam haha :p

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's inderdaad :j

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:00

Haha, ik moet mijn naam maar veranderen geloof ik :') Dit is de naam van een Fries die ik jaren gereden heb ;)

Leuk die afwisseling! Ik probeer ook zo veel mogelijk bos- en strandritjes te maken, en springen tussendoor. Merk ook dat het voor ons allebei veel beter en ontspannender werkt dan alleen maar dressuren in de bak. Ben ook erg benieuwd naar de foto's van de meeting! Zitten inderdaad vaak erg mooie tussen.

Mijn les ging wel goed. We zijn vooral bezig geweest met flexibiliteit. Parti houdt graag vast in zijn nek en kaakgewricht, en door wat extra stelling en buiging te vragen laat hij steeds beter los.
Hoe we bij de bak kwamen was een ander verhaal. Vanaf de stal loopt een paadje naar het parkeerterrein van de manege, en op het paadje voelde ik hem al aanspannen. We waren het paadje nog niet uit of hij kwam overeind en ging bokken. Na 3x proberen is een stalgenootje met een longeerzweep meegelopen en zijn we uiteindelijk wel bij de buitenbak aangekomen, maar het zat me niet echt lekker. Maar na een stukje ontzettend staan tuigen, was er niks meer aan de hand. (Iedereen keek ons aan: "Zo! Die kan mooi draven :wow: " Als ik dat er nou tijdens een proef even uit zou kunnen rijden... :+

Maar ik denk het aan mijn zadel lag, omdat ik mijn dressuurzadel er weer op had gelegd. En omdat hij waarschijnlijk nu weer alles voelt, doordat hij los gemaakt is in zijn rug.

We zullen zien of er vanmiddag wat aan mijn zadel gedaan kan worden! Daarna ga ik weer sinds 1,5/2 maanden springen, dus het wordt een spannend dagje vandaag :\

Kirsten, veel succes met je les vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:20

Wat een gezelligheid hier :)

Anne: wat balen van het gedoe op stal! Jammer dat je er zo onzeker door bent geworden.. Is het inmiddels al wat minder? Top van je les zeg! De foto ziet er ook goed uit :) wat gaaf ook, een crossles!

Kirsten: welkom! spannend!! Dan ben je de B zeker doorgevlogen! Kwa tips zou ik net net wat flitsender willen zien, misschien ook iets meer afwisseling in figuren, tempo ed. Middendraf is opbouwen, is lastig om ze dat te leren... Is ook een werkpunt bij mij! Privé les is trouwens iets wat ik meteen zou doen, dat rijd veel fijner. Gefeliciteerd met je winstpunt, kei netjes toch? Die ontspanning komt vanzelf wel weer terug. Wat een reus! Mooie foto's ook en wat heb je een gaaf jasje!

Boukje: ook welkom! wat een gave kruising! dat is het nadeel met een jurysport helaas, we kunnen er nooit iets van zeggen. Volgende keer beter! Wat balen dat je paard zo deed bokken...

Fleur: wat lekker even wat rust in de dressuur, zal alleen maar goed doen. Fijn dat je les zo goed ging. Wauw endurance, ik ben jaloers! Goed gegaan dus :) mooie foto ook! Jullie genieten beide duidelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:41

Hier gaat het nu ook even wat minder! Fredje voelt zich erg man en die heeft dus moeite met zichzelf gedragen ohz. Afgelopen week heel veel gelongeerd en dat gaan we deze week maar even doorzetten! Gisteren voor het eerst ook "alleen" naar mijn les gereden met de trailer, nouja zonder mijn vader maar met een vriendin. Is toch spannend! In de les gedroeg Fredje zich redelijk, hij had hier en daar stoute dingen maar kon hem verder goed rijden! Bewust niet hogerin gereden, anders werd hij helemaal gek. Vriendin heeft wat foto's gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:04

Zo we zijn heel wat posts rijker :Y)

Kirsten, stoer paard heb je hoor wauw! En je wedstrijdset vind ik ook erg leuk! :D Hoe is je les gegaan?

Fleur ja m'n ouders en tante steunen me ontzettend, ben een verwend kind :o Vind het ook heel fijn dat ik iets heb gevonden wat we beiden leuk vinden én ook nog eens helpt! Aah oke! Heb 1 keer met m'n oude verzorgpaard 40 km gereden gewoon voor de lol. Wel afgewisseld met de eigenaresse maar gok dat ik er zelf zo'n 25 km op heb gezeten nouuu ik vond het een hel! :') Wel heel leuk maar m'n kont deed echt vreselijk veel pijn na 20 km haha. Echt petje af voor de mensen die zoveel km's maken. Is natuurlijk ook wel trainen maar ik doe mezelf er geen plezier mee. Die kortere afstanden lijken me wel echt superleuk voor de afwisseling!
Zonder zadel waag ik me niet meer aan := Van de zomer even in een impulsieve bui opgestapt in een korte broek, zonder cap, zonder zadel en vervolgens draven zonder zadel. Scheelde niet veel of ik lag eraf. Pluspuntje is dat m'n vriendin erbij was en het heeft gefilmd, erg leuk om nog eens terug te kijken. Leuk hoor dat je zo lekker rond kan rijden, knap! En alvast veel plezier met de fotomeeting, we zien de foto's wel verschijnen <<)

Aah balen dat gedoe net voor je wedstrijd Boukje. Was het de osteopaat die naar je zadel had gekeken? De osteopaat die voor mij langskwam had er ook naar gekeken en vond het toch wel fijn want zij hebben er toch ook wel verstand van. Verstandig dat je een andere zadelmaker laat komen! Jammer dat het rijden niet lekker ging...

Ja Marloes, waren allemaal goedbedoelde adviezen maar na 3 verschillende adviezen heb je toch zoiets van ja uhhh wat moet ik nou? Het gaat gelukkig al beter, heb zelf weer wat houvast en laat me niet ompraten/gek maken op stal ookal is het goed bedoeld! Wat dat betreft hou ik me altijd lekker op de achtergrond dus heb het wel overleefd haha :j Jammer dat het niet fijn gaat, denk je dat dat door de tijd van het jaar komt of heeft ie vaker zulke periodes ertussen zitten? Balen hoor! Even deze week door zien te komen en hopen dat het dan beter gaat!

Gister dus weer les gehad! Wat meer van d'r gevraagd en dan merk ik toch dat het allemaal even wat spannender voor haar wordt maar ik vind dat we onszelf er goed doorheen gesleept hebben _O- Weer wat nieuwe dingetjes gedaan en echt superfijne tips gehad waar ik mee aan de slag kan! Ben dus heel tevreden over hoe het uitpakt.
Was vandaag voor het rijden grondwerk wezen doen en erna weer erop gegaan wat ook weer lekker ging dus gaat weer prima zo! Vrijdag lekker een weekje Turkije dus peerd wordt gedaan door m'n tante :D

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:51

Dankjewel Marloes! Jammer dat het niet zo goed gaat. Al vind ik het er niet heel verkeerd uitzien op de foto's. Mag misschien nog wel wat meer lengte in de hals, met name de tweede foto, maar het blijven momentopnames ;) Mooi paard trouwens! Een echte glimworm :#

Fijn dat je een goede les hebt gehad Anne! Een beetje uitdaging is nooit verkeerd. Heb je inderdaad weer wat om mee aan de slag te kunnen. Ook top dat het grondwerk goed helpt!
Ik zou ook graag wat meer grondwerk willen doen, maar ik ben nog erg aan het uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen...
Fijne vakantie alvast!

Gisteren mijn zadel dus laten checken door iemand anders. Het kwam er op neer dat het zadel over de gehele lengte te laag lag en dus overal contact maakte met de rug van het paard. Ze hebben er een viltlaag tussen gedaan, zodat ik in ieder geval weer kan rijden! _/-\o_
Over de andere zadelmaker ga ik het maar niet meer hebben, na hun telefoontje van gisteren...
In ieder geval ben ik heel blij dat ik nu in ieder geval weer met mijn dressuurzadel kan rijden ^^ Tijdens het voorrijden liep Parti ook als een trein en kreeg ik veel complimenten van de zadelmaker.

Daarna nog springles gehad, en ook dat ging super! Eerste keer op het veld, dus ik wist totaal niet wat ik kon verwachten, maar Parti deed het weer geweldig. Het was niet te merken dat we al 2 maanden niet meer gesprongen hadden, zei iedereen O:)
(Het duurde wel even voordat we op het veld waren, aangezien Parti weer ging staken, steigeren, bokken bij de mesthoop. Hopelijk is het alleen een nieuw trucje wat hij even uitprobeert, want nu waren de omgevingsfactoren weer helemaal anders.. :? )

Vanavond nog even een laatste keer rijden voor de wedstrijd, maar ik heb er nu gelukkig weer zin en vertrouwen in dat het goedkomt!

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:25

Weer wat bij te lezen, leuk! :)
Thanks Marloes! Zijn je tips niet voor Karin? ;) Leuk paard heb je, zit lekker in zijn bespiering ook! Heb je sinds kort je E rijbewijs dat je voor het eerst zelf met de trailer ging?

Fijne vakantie alvast Anne! Lekker een weekje Turkije zeg, ben jaloers!

Boukje, fijn dat je weer lekker met je dressuurzadel kan rijden, zeker zo voor je wedstrijd. Is je zadel dan niet te smal als die zo laag ligt? Haha bekent verhaal dat je paard zo gaat steigeren en staken bij een bepaald punt. Die van mij durft ineens niet meer van het terrein af, terwijl we al sinds die hier op stal staat altijd even buiten uitstappen of wandelen (als het niet keihard regent ofzo).

Les ging goed, in het begin wat lastig om zijn aandacht bij mij te houden omdat ze in het weiland bezig waren. Dus maar flink aan het werk gezet en vooral aan de galop gewerkt. In draf kan ik hem steeds beter bij elkaar en opgericht rijden, maar galop vinden we lastig. Die is nog te groot, uit elkaar en op de voorhand. Dus gister goed gewerkt aan het op de achterhand zetten, door kleinere voltes in galop en dan schouder iets naar binnen plaatsen. Hij kwam echt van die voorhand af en kon hem heel fijn onder me houden, maar ook weer een paar passen verruimen als ik wilde. Goed gevoel :D
Volgende wedstrijd staat bij mij gepland op 10 mei. Hebben jullie nog dingen op de planning staan?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:04

Wat is het gezellig hier, leuk zeg *\o/*

Haha Boukje, zoiets dacht ik al, je hebt net de pech dat Nynke ook prima voor een mens als naam zou kunnen :P
Fijn dat je les goed ging, maar minder dat hij zo loopt te spoken tijdens de weg daar naartoe. Maar grote kans dat hij nog wel wat moet wennen aan z'n 'nieuwe lijf'. Fijn dat je zadel nu ook in orde is dan, en gelukkig heb je nu een zadelmaker waar je tevreden over bent :j En gaaf dat het springen ook zo lekker ging :D

Marloes, wat een mooie foto's zeg, ziet er goed uit, vooral die ene galoptfoto, wat spring hij daar mooi door van achter :D
Balen dat Fredje zelf alleen andere ideeen heeft tijdens het rijden, hopelijk doet het longeren jullie goed :j

Anne haha nou ben ik wel benieuwd naar dat filmpje :)) Super van je les zeg, 't zal ongetwijfeld nog wel even wennen zijn met sommige dingen zo met een andere instructrice, maar fijn dat jullie je er zo doorheen slaan :j En heeerlijk zeg, weekje Turkije, geniet ervan {:}

Kirsten, klinkt goed je les, geeft een heerlijk gevoel dan he :D Ben benieuwd hoe het gaat bij jullie de 10e, wij gaan de 3e weer op pad :)

Ik heb hier ook een heerlijke les gehad vanmiddag, zweef nog steeds op m'n roze wolkje <3 Even wat de puntjes op de i gezet met losrijden, sommige dingen die bevestigd zijn moet ik in het begin even iets meer op doorpakken, ze kan het makkelijk dus dan mogen we dat ook van haar verwachten. Ook voor het eerst een keer wat geknutseld aan de contragalop, was vooral voor mij nog erg wennen, maar aan Burana te merken hoeven we daar geen enorme problemen mee te verwachten in de toekomst. Verder wat gewerkt aan galop-stap en stap-galop, en wat eenvoudige wisseltjes gedaan, die zijn super voor ons om mee te nemen in de training, want ze wordt er zo enthousiast van dat ze niet precies waar ze haar spanning moet laten, en daar lopen we op wedstrijd ook soms precies tegenaan, dus daar kunnen we zo in de training mooi aan werken :j
En op een gegeven moment kwam er toch een middendraf uit, zo had ik 'm nog nooit gevoeld _O_ Had echt een kanon onder me, heeel erg gaaf, ze kwam echt heel sterk van achter, en aan de voorkant kwam ze heel mooi omhoog vanuit de schoft en d'r voorbenen gingen alle kanten op haha

Instructrice had daarna nog even d'r foon erbij gepakt, maar toen kwam die er natuurlijk niet zo mooi uit als die keer daarvoor, maar ik ben alsnog wel heel blij met het beeld :j

Afbeelding

Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:50

Boukje, ben inderdaad niet vies van een uitdaging hoor haha :D Des te leuker is het als je het uiteindelijk wel voor mekaar krijgt natuurlijk! Ik heb ook een hele tijd lopen klungelen met grondwerk want ik had geen idee waar ik moest beginnen maar heb gewoon van alle methodes en mensen wat meegepikt en wezen observeren maar heeft wel een tijdje geduurd voordat ik echt mijn idee/beeld had gevormd en daar dus daadwerkelijk mee aan de slag kon! Dankjewel! Balen van die vorige zadelmaker zeg maar fijn dat je nu de oorzaak hebt gevonden. Top van het springen zeg, heel veel succes met je wedstrijd! +:)+

Dankjewel Kirsten, gaat vast lukken! Haha ik heb ook een afgeleid paard als ze bezig zijn in de wei maar kan gelukkig wel die aandacht snel terughalen. In de galop heb ik precies hetzelfde probleem, echt heel lastig maar op de voltes gaat het nu bij mij ook met de dag beter. Verruimen durf ik nog niet helemaal omdat ze dan echt tegen m'n hand inkomt dus wil eerst even echt controle en constante aanleuning hebben voordat ik daaraan begin :=

Oef Fleur, ik zal kijken of ik hem op m'n computer kan zetten _O- Echt compleet onverantwoord maar heeft wel wat leuks opgeleverd. Poeh poeh jij bent al ver met je oefeningen! Fijn hoor dat het allemaal zo lekker gaat, gave foto's! Ziet er erg netjes uit.

Nou dan zal ik ook maar de stoute schoenen aantrekken en een draffoto plaatsen... Vandaag heeft m'n tante na 3 maanden weer gereden en daarna heb ik het nog even afgemaakt. Heb er dus maar maximaal 15 minuutjes opgezeten maar ze voelt elke dag weer een stukje fijner! Nog láng niet tevreden over het beeld, met name mijn handen en er is echt nog een hele boel dat verbeterd moet worden maar voor 2 weekjes weer serieus bezig ben ik er erg tevreden mee moet ik zeggen! Ze komt elke dag wat ronder en beter erbij van achter.

Afbeelding

Edit: Oh en... Ik zit rechtop *\o/* :')

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:41

Wat fijn al die positieve lessen! *\o/* Ziet er goed uit Fleur!
Hier ook hetzelfde probleem met de galop, maar we zijn al een heel eind. Soms voel ik hem al echt opstijgen, met name bij het naar voren galopperen. Nu moet ie ook nog weer zo terugkomen :')

Parti deed het gisteren ook weer super en het zadel voelt zo veel beter! Daarna nog even een paar rondjes galoppeerbaan geweest, en hij vond het geweldig. Helaas was dat wel bijna einde Texelweekend geweest -O- We kwamen langs de ingang en ik voelde al dat ie wat ging doen, en ja hoor... *BAM* uit het niks de bocht om vanuit volle galop. Gelukkig ging dat goed, maar de tweede keer kwamen we op een betonnen plaat terecht, waar Parti achter finaal onderuit ging. Even gekeken maar er leek niks aan de hand, hij liep nog goed, dus ik ben nog even langs alle tierelantijnen geweest bij het wedstrijdterrein. Toen zag ik op het moment van omkeren ineens bloed onder de beschermer vandaan komen... %) Ik terug naar stal en de vriend van de eigenaresse gevraagd om te kijken (hij is dierenarts :j ). Hij had een plek bij de hoefrand en een diepe schaafwond daarboven, gelukkig niet heel ernstig. Hopen dat ie vandaag gewoon loopt, dan kunnen we morgen gewoon starten.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:30

Boukje, jeetje wat schrikken zeg! Heb je nog kunnen starten? Zo ja, hoe ging het? :D Super dat je zadel weer is opgeknapt nu, zal voor Parti ook fijner zijn :j

Anne, ziet er super uit die foto hoor, lekker relaxt, en je zit netjes idd :) Je zal inmiddels al wel in Turkije zitten trouwens, geniet ervan hoor :D

Ik ben een weekendje op het huis van m'n instructrice aan het passen, zij heeft hier het halfbroertje van Burana staan, uit dezelfde moeder, superleuk om die gelijkenissen te zijn, 't zijn ook allebei enorme kroelkonten :D
Verder staat het rijden dit weekend even op een iets lager pitje, ben hier redelijk druk, en moet vandaag en morgen ook hele dagen werken, gister wel even lekker het bos in geweest nog, en hopelijk kan ik vandaag of morgen nog even rijden. Dinsdag komt de tandarts voor Bu, ben benieuwd :j

Oh en ik heb even al m'n foto's van afgelopen maanden op een rijtje gezet, ik wist wel dat we enorm vooruit zijn gegaan laatste tijd, maar op zo'n overzichtje is het ook wel duidelijk te zien *D
[RIJ-ITP] Burana (Cantos), klein overzicht van onze afgelopen maanden

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:52

Heb hem vrijdag nog even gelongeerd ik om z'n benen wat warm en in beweging te houden en toen liep hij zoals altijd. Ik ben dus gewoon gestart. Hij vond het allemaal erg spannend, maar we hebben er weer 3 winstpunten bij! (173, 188, 182, 189) Gisteren gleed hij helaas nogal, dus gelijk maar op ijzers laten zetten en ik kon wel merken dat hij veel zekerder liep. Hij was alleen wel erg moe na het rijden, door al dat sjouwen xD
Trots op mijn topper!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:13

Oh super Boukje, nette punten, gefeliciteerd! :D

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:50

Dankjewel!

Erg leuk topic heb je gemaakt! Mooi om die vooruitgang te zien! :j

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:05

Hoi!
Gefeliciteerd Boukje met je winstpunten! :) Fijn dat Parti toch gewoon goed liep. En ligt je zadel ook nog helemaal goed?
Leuk om de voortuitgang te zien Fleur! Zo zie je ook ineens zelf hoe je paard is veranderd he? Aangezien we ze zelf iedere dag zien valt het niet op hoe ze groeien enzo dus dan zijn zulke foto’s of filmpjes heel leuk.
Zelf had ik dat laatst met de fysio die voor de 2e keer kwam. Er zaten ongeveer 2 maanden tussen maar toen ze Fifty zag zei ze meteen dat hij was gegroeid qua bespiering en z’n lopen meer berg op was, zelfs gewoon los aan de longe.
Vanavond weer les :D Bedenk me net dat ik gewoon een hele week niet heb gereden! Alleen maar longe of vrij, maar das ook wel goed voor z’n leeftijd.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:44

Weekje vrij is ook wel eens lekker ;) Veel succes met je les vanavond!

Ik kreeg net een appje van mijn instructrice met commentaar over de proeven van zondag. (Stalgenoot had deze gefilmd.) Er zijn veel verbeterpunten, dus gelijk maar even een lesje geregeld. Eens kijken wat ze allemaal te zeggen heeft vanavond :Y) In de lessen kunnen we altijd goed knallen, maar dit moet er tijdens de proeven ook nog uitkomen :\

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:10

Bedankt meiden :D En kirsten, zelf valt het inderdaad niet zo op, als je ze elke dag ziet.

Veel plezier met lessen allebei vanavond! Een weekje even lekker wat minder is helemaal niet verkeerd inderdaad Kirsten, helemaal voor z'n jonkie als de jouwe, maar ook mijn 9-jarige mag af en toe wel een weekje wat minder doen hoor haha ;) Deze week is het hier ook allemaal wat minder fanatiek gegaan, sinds vrijdag heeft ze al even vakantie, op 1 bosritje na afgelopen zaterdag ;)
Tandarts is gister langsgeweest, en weinig noemenswaardig gevonden gelukkig, alleen paar scherpe randjes weggeveild, dus dat is altijd weer fijn :j Vandaag maar weer even oppakken, en morgen zijn we weer aan de beurt om te lessen!

Boukje, dat ken ik heel goed hoor, m'n instructrice weet echt het beste uit ons beide naar boven te halen, en dat is een stuk lastiger wanneer ze er niet bij is haha. En, als je vanavond lekker aan de slag gaat met de werkpuntjes kun je dat weer meenemen als je op wedstrijd gaat :)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:20

Les zit er weer op! Hard gewerkt en paard liep fijn, alleen toen we steeds kleine stukjes uit de proef gingen oefenen (dus snel achter elkaar) was ik eigenlijk die fijne aanleuning weer kwijt die we hadden opgebouwd. Misschien kwam het ook omdat we al 3 kwartier aan het rijden waren en normaal rijd ik iets van 20 minuutjes los voor een proef. Moet maar vaker in m'n trainingen ook achter elkaar oefeningen rijden, dan word ik er misschien wat handiger in :+
Binnenkort gaan we hier in de buurt ook eens een buitenritje maken. We hebben prima uitrijmogelijkheden hier, alleen moeten we eerst een stuk over een fietspad. Gaan wel met iemand anders samen, aangezien mn held op sokken niet eens het terrein meer af durft :(

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:18

Zo, ben weer thuis! Heerlijke vakantie gehad maar miste m'n knol wel :Y) Morgen weer lekker naar stal maar ze heeft vrij omdat ze morgen eindelijk weer de wei opgaan! Dus ga lekker heel de ochtend foto's maken en verder niks :')

Oei Boukje! Heftig, geluk dat het zo is afgelopen, is niet niks! Gefeliciteerd met je winstpunten, netjes. Handig dat je de filmpjes gestuurd hebt, kan je daar lekker mee aan de slag :j

Dankje Fleur, leuk om op haar huis te passen. Lijkt me inderdaad wel veel werk en je eigen werk etc. gaat natuurlijk ook gewoon door. Had je topic gezien, erg leuk. Blijf het een tof paard vinden!

Hier precies hetzelfde Kirsten. Osteopaat kwam na 6 weken en meteen "jeetje, nek- en rugspieren zijn vreselijk verbeterd!". Erg leuk om te horen :D Gewoon veel die onderdelen achter elkaar rijden, scheelt echt een heel stuk als je dat vaak doet! Die van mij krijg ik alleen ook het terrein niet af en moest ik voorheen echt rond rijden en in de gaten houden anders ging ze staken en omdraaien maar gelukkig kan ik d'r nu met losse teugel laten stappen en draven. In de galop pak ik d'r wel even op want dan wordt ze iets te vrolijk :D

Nou ik heb niet heel veel te vertellen :') Alleen had m'n tante afgelopen dinsdag les van de nieuwe instructrice met mijn paard en ze was helemaal enthousiast! Was weer de 3e keer dat ze erop zat sinds 3 maanden dus ze was helemaal blij. Gister ging het helaas wat minder. Zelf denkt ze dat ze er teveel van verwachtte omdat het in de les zo goed ging dus we gaan volgende week even samen zodat ik er bij ben en wat aanwijzingen kan geven. Dinsdag zelf weer lessen en aaahh wat verlang ik toch weer naar het wedstrijd rijden :')