Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:41

precies, dat zou ik ook niet zomaar durven roepen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:42

Heb de KNHS even gemaild.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:01

Trouwens, voor de mensen die springen en dressuren met eenzelfde paard ... Het wordt nu toch ook zo dat je én kunt springen én kunt dressuren met de pas, dat de pas paard-gerelateerd wordt? En, wat iemand net zei, als het startkaart + 1 set coupons zou gaan kosten (ongeveer), dan scheelt dat dus al enorm omdat je dan niet 2 sets hoeft te kopen. MOCHT, dit zo zijn, dan zou het voor het mennen ook fijn zijn. Anders heb je dressuur + vaardigheid coupons

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:03

Fenny volgens mij is het inderdaad zoals jij zegt.
Dus dan kost het minder!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:13

zo heb ik het idd begrepen, en als springer/dressuurder/eventer (met drie paarden) ben ik er dus blij mee.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:16

Zou idd fijn zijn als voor het mennen dressuur/vaardigheid/sgwm op 1 pas komt :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:21

kleinvosje schreef:
yvonnedv schreef:
Als dat na 1 juli was kan je die nog terugsturen en als je er al van gebruikt hebt kun je er nu 6 bestellen en er dan 16 terugsturen.

En toch heb ik daar mijn twijfels over. De KNHS zal echt wel bijgehouden hebben wanneer er besteld is, en hoeveel. Dan zullen ze dus ook zo kunnen zien of iemand bestelt om een setje compleet te maken. Ik weet niet of ze daar intrappen...

Ik heb gebeld en dat kon zei men.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:32

Evelli schreef:
Zou idd fijn zijn als voor het mennen dressuur/vaardigheid/sgwm op 1 pas komt :)

Dan wordt het dus ook makkelijker om te gaan beslissen of je een keer officieel sgwm gaat starten :) (in mijn geval dan)

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:21

yvonnedv schreef:
Als dat na 1 juli was kan je die nog terugsturen en als je er al van gebruikt hebt kun je er nu 6 bestellen en er dan 16 terugsturen.

En toch heb ik daar mijn twijfels over. De KNHS zal echt wel bijgehouden hebben wanneer er besteld is, en hoeveel. Dan zullen ze dus ook zo kunnen zien of iemand bestelt om een setje compleet te maken. Ik weet niet of ze daar intrappen...[/quote]

Ik heb 1 jaar geleden startcoupons voor springen besteld, en heb eigenlijk alleen nog maar BB gestart :P Dus kan ik die 16 coupons dan nog terugsturen? Krijg je hier ook geld voor ja? Lijkt me wel sterk, want ze doen hier toch niks meer mee?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:37

er staat duidelijk aangegeven 'na 1 juli 2011 besteld', dus die kun je dan niet terug sturen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:17

Fenny schreef:
dat de pas paard-gerelateerd wordt?

Dit had ik een paar pagina's terug ook geplaatst.. :)
Weet iemand hoe dat zit? Paard-gerelateerd, mag iedere willekeurige ruiter/amazone deelnemen aan wedstrijden ( mits lid van de KNHS) op het desbetreffende paard? Of moet ik paard gerelateerd anders zien? :?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:23

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:25

Nog eventjes wachten en dan gaan ze het bekend maken.
Denk dat hier weinig mensen zijn met meer kennis dan wat er momenteel bekend is. Anders hadden ze zicht wel gemeld om uitleg te komen geven :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:34

X_Linz_X schreef:
maar hoe moeilijk is het dan om een kopie van het protocol te maken voor dat de ruiters hun exemplaar krijgen?
ja inderdaad kost dit weer inkt en papier,
maar wil je het safe, is dit een oplossing.

Enkel inscannen en opslaan door het secretariaat lijkt mij al voldoende. Wanneer er een discussie ontstaat over de punten kan deze scan naar de KNHS gemaild worden.

Ik heb begrepen dat er een speciale startpas gaat komen voor ruiters die maar een paar (stuk of 4) wedstrijden per jaar willen starten. De "gewone" startpas zou rond de 80 euro uitkomen heb ik horen zeggen.

Wat ik wel erg jammer vind is dat met het verdwijnen van de coupons niet het digitaal inschrijfsysteem van startlijsten tijdelijk gebruikt gaat worden totdat het inschrijfsysteem van mijnknhs.nl werkzaam is maar dat we formulieren moeten gaan uitprinten en opsturen naar de verenigingen waar je wil gaan starten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:37

Ik ben op de vergadering van onze kring geweest. En ik heb ook telefonisch contact gehad met de KNHS. Het inschrijven via de KNHS komt waarschijnlijk in de loop van december al beschikbaar. Hopelijk kunnen ze dat waarmaken. Want verenigingen die in de eerste week van januari de wedstrijd organiseren, die weten nu niet waar ze aan toe zijn wat betreft het inschrijven. Er zijn er nog veel die in het vraagprogramma voor volgend jaar hebben staan dat je in moet schrijven met een coupon.

Persoonlijk denk ik dat het niet moeilijk hoeft te zijn. Het digitale inschrijfsysteem van de KNHS werkt al, namelijkj voor de subtop. Dat kan aangepast worden naar de reguliere wedstrijdsport. Als iemand inschrijft met combinatienummer zijn alle gegevens meteen bekend en kun je van daaruit een import maken naar Concours 3.5 en zo de startlijst maken. Dat scheelt voor een secretariaat een hoop tikwerk. Een utopia zou dan ook nog zijn dat wanbetalers door de KNHS achtervolgd worden ipv door de vereniging :D

Op de wedstrijd zelf zullen de punten ergens opgeschreven moeten worden. Dat stuk snap ik nog niet helemaal. Die moet het secretariaat dan in Concours 3.5 over gaan typen ofzo?
Daarna zul je voor de ruiters een uitdraai moeten maken. Dat kost je dus inderdaad extra print en inkt kosten.

Op onze kringvergadering werd een alternatief gepresenteerd. Een programma ontwikkeld door de maker van Concours 3.5. Waarbij de secretaresse van de jury ter plekke alles inklopt in de laptop, en deze resultaten zouden dan met 1 druk op de knop bij verzonden worden naar het secretariaat. Die het dan weer in Concours kunnen importeren.
Maar daar zaten mij teveel haken en ogen aan. Zoals een draadloos netwerk wat niet overal werkt, een schrijfster die het niet bij kan houden, een jury die niks van computer snapt, laptops die geen eeuwige batterij hebben. Maar goed, je moet ergens beginnen met een idee, en wellicht dat dit over een paar jaar wel overal ingevoerd gaat worden.

Op 2 november hebben we weer een vergadering waarin het vervolg besproken wordt. Wordt vervolgd dus...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:44

Scum schreef:
Er zijn er nog veel die in het vraagprogramma voor volgend jaar hebben staan dat je in moet schrijven met een coupon.

Dat kan niet! De wedstrijden van januari hebben nog geen vraagprogramma.
Deze mogen pas eind november ingedient worden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:49

Dan moet jij maar eens op de KNHS wedstrijdkalender voor volgend jaar gaan kijken ;)
Vraagprogramma's voor wedstrijden van volgend jaar worden sinds ongeveer 5 weken met de nieuwe software van de KNHS ook electronisch aangevraagd. En die vraagprogramma's die kun jij dus nu ook al terugvinden op de kalender.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:55

Maar de verenigingen kunnen de vraagprogramma's nog niet indienen. Deze zijn dus ook nog niet goedgekeurd door de KNHS. Waar kan ik die kalender vinden?
Bij ons zijn de wedstrijden nog niet eens goed gekeurd door de regio. Die liggen dus ook nog niet bij de KNHS

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:29

Jawel hoor, die vraagprogramma's kun je gewoon indienen en ze worden ook heel snel goedgekeurd met de nieuwe software :)

De kalender staat gewoon op de KNHS site, bij kalender waar hij altijd al stond. En als je dan op datum filtert kun je alle vraagprogramma's voor volgend jaar al zien. En ook de status of het concept is, of al goedgekeurd.

Jullie probleem zal dan inderdaad bij de regio liggen. Dan moet je daar eens contact mee opnemen waarom het zo lang duurt. Bij de KNHS gaat het nu dus heel snel met de vraagprogramma's.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:39

Dat heb ik met de december wedstrijd al gemerkt ja!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 12:03

Fenny schreef:

Nee, zal combinatie-gerelateerd zijn...

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:03

waar staat eigenlijk dat je coupons terug kunt sturen? Zie het namelijk nergens staan..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:10

kleinvosje schreef:
Fenny schreef:

Nee, zal combinatie-gerelateerd zijn...

Bron?

Ik heb op zowel de site van de KNHS als in een mail die gestuurd is vanuit de KNHS gelezen dat het om een paard-gebonden startpas zal gaan.
Maar misschien dat ik het verkeerd begrijp?

Citaat:
heb vanmorgen de volgende mail van de KNHS gehad;

Geachte mevrouw/heer,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u hiermee graag nader over het mogelijke besluit om de startcoupons per 1 januari 2012 af te schaffen en over te gaan naar de startpas. Om deze reden verkleinen we het aantal startcoupons per set. Nu zitten er zestien startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er zes zijn. De prijs per set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85.

Startcoupons over?

Heeft u startcoupons op voorraad en verwacht u deze niet te gebruiken dan kunt u deze per complete set aan ons retourneren. Het aanschafbedrag wordt dan gecrediteerd. Hiervoor moet uw startkaart in 2012 nog wel actief zijn. Losse startcoupons kunnen we helaas niet terugnemen.

Waarom de startpas?

Met de nieuwe startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl u zich wilt inschrijven voor een wedstrijd. Daarnaast kunnen wedstrijdsporters met deze paardgebonden startpas multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. De startpas betekent ook een versnelling en vereenvoudiging van het inschrijfproces voor wedstrijden en meer gemak voor wedstrijdorganisaties. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd. Meer informatie over de startpas volgt aansluitend.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u toch nog vragen, neem dan contact op met de KNHS servicedesk: 0577-408300 of servicedesk@knhs.nl.

Met vriendelijke groet,

Angela Joosten

Medewerker Servicedesk

Afdeling Ledenservice

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 12:12

Ze zullen er wel mee bedoelen dat je als ruiter aan je paard gebonden bent, en niet dat het paard een startpas krijgt waarmee iedere willekeurige ruiter met dat paard kan starten. Er staat niet voor niets dat je de startpas kunt vergelijken met de huidige startkaart...

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:23

roxiie schreef:
heb vanmorgen de volgende mail van de KNHS gehad;

Geachte mevrouw/heer,
Startcoupons over?

Heeft u startcoupons op voorraad en verwacht u deze niet te gebruiken dan kunt u deze per complete set aan ons retourneren. Het aanschafbedrag wordt dan gecrediteerd. Hiervoor moet uw startkaart in 2012 nog wel actief zijn. Losse startcoupons kunnen we helaas niet terugnemen.

Met vriendelijke groet,

Angela Joosten

Medewerker Servicedesk

Afdeling Ledenservice

Hier maak ik niet echt uit op dat coupons alleen terug kunnen worden gestuurd als ze na 1 juli zijn besteld? Of zie ik iets over het hoofd wat eerder al is gepubliceerd?