Kunnen we ze niet een keer vragen om idd een pas-de-deux te rijden. Ze kennen beide de proef en de muziek, dus dat scheelt weer oefenwerk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:Adil, ik heb geen Duitse bladen, maar wel internet, en daar staat telkens hetzelfde "de nieuwe kür"!!
Beetje sneu dat je bij gebrek aan argumenten nu weer persoonlijk wordt, ik doel met mijn opmerking op een opmerking die eerder gemaakt is, en niet door jou. Het valt me echter wel op dat MAR niets slechts kan doen in jouw ogen en daarmee ben je in mijn ogen niet meer objectief, maar als jij jezelf geweldig objectief vind als je zelfs diefstal van een choreo goedpraat van iemand, best joh!
Citaat:Totilas: Neue Kür-Musik von weltbekanntem DJ und Produzenten Paul van Dyk
Kür-Premiere naht - klassische Musik soll Zuschauer begeistern
Wenn Matthias Rath und Totilas am kommenden Sonntag im Rahmen der Deutschen Meisterschaften in Balve der Welt erstmals ihre Kür (Ja, er staat "ihre kür", en niet "ihre neue kür"!!!!!!!) als neues Paar präsentieren, werden sich die Zuschauer von einer sehr stimmungsvollen und orchestralen Musik mitreißen lassen können.
Der weltweit bekannte DJ und Musikproduzent Paul van Dyk, ein Bekannter der Familie Rath-Linsenhoff, hat in knapp drei Monaten intensiver Arbeit eine eindrucksvolle klassische Kür-Musik entstehen lassen. "Wir sind unglaublich begeistert von diesem musikalischen Meisterwerk, welches wunderbar zu Totilas und seinen Bewegungsabläufen passt. Mir lief eine Gänsehaut über den Rücken, als ich die Musik das erste Mal gehört habe", erklärt Matthias Rath. "Ich hoffe, dass wir den Zuschauern mit unserer Kür ein Lächeln ins Gesicht zaubern können. Mein großer Dank gilt Paul van Dyk", so Rath.
Für van Dyk war es die erste Produktion und Komposition inklusive Orchestereinspielung einer Kür-Musik. "Zuerst habe ich mir den Bewegungsablauf von Totilas im täglichen Training mit Matthias sehr genau angeschaut und analysiert. Dann habe ich das Timing, das Tempo und den Takt für die Kür festgelegt", so van Dyk. Der nächste Schritt war der eigentliche Kompositionsprozess. "Dafür bin ich für eine Woche nach London geflogen, um dort mit meinem langjährigen Songwriter Partner Johnny MacDaid das erste klassische musikalische Layout zu fertigen." Zurück in Berlin, ging es dann an den Arrangement- und Aufnahmeprozess. Die Aufnahmen haben im Berliner Nukleus Studio stattgefunden. "Matthias Rath und Ann Kathrin Linsenhoff waren dort öfter mal zu Gast, und haben sich bei den Aufnahmen auch alles noch mal genau angehört und mit mir abgestimmt. Die letztendliche Produktion und Anpassung fand anschließend in meinem eigenen Berliner Studio statt", erzählt der erfolgreiche Produzent, dem das Projekt eine Menge Spaß gemacht hat. "Eine Kür-Musik für einen solchen Weltstar im Viereck zu produzieren, ist eine große Ehre", so van Dyk.
Einen ersten Ausschnitt der Kür-Musik kann man sich oben anhören.
Needje schreef:Toestemming aan iemand vragen om je eigen choreo te gebruiken... logisch.
Er zullen er een hoop zijn die hun kur op andere kuren baseren.
Het is alleen een probleem bij Rath, en niet bij al die anderen.
Misschien vind die gene die deze filmpjes naast elkaar heeft gezet het ook wel leuk om dat bij iedereen te doen. Kijken wie we nog meer van plagiaat kunnen beschuldigen!
horseyfries schreef:Adil, ik heb geen Duitse bladen, maar wel internet, en daar staat telkens hetzelfde "de nieuwe kür"!!
Beetje sneu dat je bij gebrek aan argumenten nu weer persoonlijk wordt, ik doel met mijn opmerking op een opmerking die eerder gemaakt is, en niet door jou. Het valt me echter wel op dat MAR niets slechts kan doen in jouw ogen en daarmee ben je in mijn ogen niet meer objectief, maar als jij jezelf geweldig objectief vind als je zelfs diefstal van een choreo goedpraat van iemand, best joh!
spatter schreef:de hele comotie gaat alleen maar hier over:
Rath beweert een schitterende nieuwe kur met dito muziek te gaan presenteren en komt dan met de kur van Gal aan in spiegelbeeld.
Kijk, als hij gewoon zijn waffel had gehouden en dan deze kur had gereden , had iedereen het begrepen, de combinatie heeft tijd nodig en het loopt gewoon nog niet zo lekker.
Best logisch om voor iets vertrouwds te kiezen.
Maar gaan dan niet eerst van de toren bléren dat je een nieuwe kur hebt!
Eerlijk gezegd krijg ik eerder het idee dat het niet lukte met de nieuwe kur, dat hij toot er niet mooi mee gereden kreeg en de spiegelbeeld kur als optie achter de hand hield en daar uiteindelijk voor gekozen heeft.
Uiteindelijk wordt er toch verwacht dat hij presteert, linksom of rechtsom, de punten tellen uiteindelijk.
horseyfries schreef:Als iemand een boek schrijft en zich laat "inspireren", is het ook niet de bedoeling exact hetzelfde te schrijven.
Hoe je zoiets kunt goedpraten is me een raadsel, maar het is me duidelijk dat MAR achterstevoren op Totilas mag gaan hangen met de stang door zijn strot getrokken, dan gaan sommige mensen er nog over juichen.
Adil, als er nu érgens in dat HELE stuk één woord stond over "de choreografie hebben we hetzelfde gelaten" dan had je gelijk. Maar dat ze er in alle talen over gezwegen hebben geeft alleen maar aan dat ze hetzelfde doen als kinderen: ergens niet over praten als je weet dat je fout zit!
Ook wel grappig dat je tegen mij als moraalridder bezig bent over wat je allemaal niet zo netjes vind, maar dat als het op MAR aankomt plots alles geoorloofd is, zelfs diefstal!
horseyfries schreef:Als iemand een boek schrijft en zich laat "inspireren", is het ook niet de bedoeling exact hetzelfde te schrijven.
Hoe je zoiets kunt goedpraten is me een raadsel, maar het is me duidelijk dat MAR achterstevoren op Totilas mag gaan hangen met de stang door zijn strot getrokken, dan gaan sommige mensen er nog over juichen.
Adil, als er nu érgens in dat HELE stuk één woord stond over "de choreografie hebben we hetzelfde gelaten" dan had je gelijk. Maar dat ze er in alle talen over gezwegen hebben geeft alleen maar aan dat ze hetzelfde doen als kinderen: ergens niet over praten als je weet dat je fout zit!
Ook wel grappig dat je tegen mij als moraalridder bezig bent over wat je allemaal niet zo netjes vind, maar dat als het op MAR aankomt plots alles geoorloofd is, zelfs diefstal!
luve_rozes schreef:@Adil: Ik heb genoeg verstand van Duitse teksten, zal best weleens een misslag maken, maar woon wel in D. Op Rath zijn site heeft Rath het over de muziek. In de Duitse pers over zijn nieuwe Kür. Hij ontkend ook niet dat zijn Kür 'sehr änlich' is aan Gal's Kür. En geeft, ook weer in de Duitse pers aan, nog aan de choreografie te gaan werken.
luve_rozes schreef:@Adil: Ik heb genoeg verstand van Duitse teksten, zal best weleens een misslag maken, maar woon wel in D. Op Rath zijn site heeft Rath het over de muziek. In de Duitse pers over zijn nieuwe Kür. Hij ontkend ook niet dat zijn Kür 'sehr änlich' is aan Gal's Kür. En geeft, ook weer in de Duitse pers aan, nog aan de choreografie te gaan werken.
Adil schreef:luve_rozes schreef:@Adil: Ik heb genoeg verstand van Duitse teksten, zal best weleens een misslag maken, maar woon wel in D. Op Rath zijn site heeft Rath het over de muziek. In de Duitse pers over zijn nieuwe Kür. Hij ontkend ook niet dat zijn Kür 'sehr änlich' is aan Gal's Kür. En geeft, ook weer in de Duitse pers aan, nog aan de choreografie te gaan werken.
Daar moet ik dan overheen gelezen hebben, heb je dat stuk?
Trouwens, werken aan choreografie kan ook zoveel heten als: Het nog onder de knie moeten krijgen. Het ligt er maar net aan in welke context het geschreven wordt.
Citaat:ihre Kür (Ja, er staat "ihre kür", en niet "ihre neue kür"!!!!!!!)
Needje schreef:Toestemming aan iemand vragen om je eigen choreo te gebruiken... logisch.
Misschien vind die gene die deze filmpjes naast elkaar heeft gezet het ook wel leuk om dat bij iedereen te doen. Kijken wie we nog meer van plagiaat kunnen beschuldigen!
Karl66 schreef:Needje schreef:Toestemming aan iemand vragen om je eigen choreo te gebruiken... logisch.
Laten we hopen dat Edward wel het fatsoen heeft om aan Rath te vragen of hij de nieuwe Totilas kür in het spiegelbeeld met Sister mag gebruiken