Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:07

ik denk niet dat ze er veel gaan vinden die zo goed als een pas-de deux rijden als deze twee.

Kunnen we ze niet een keer vragen om idd een pas-de-deux te rijden. Ze kennen beide de proef en de muziek, dus dat scheelt weer oefenwerk :+ :+ :+ _O- _O- _O-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:11

horseyfries schreef:
Adil, ik heb geen Duitse bladen, maar wel internet, en daar staat telkens hetzelfde "de nieuwe kür"!!

Beetje sneu dat je bij gebrek aan argumenten nu weer persoonlijk wordt, ik doel met mijn opmerking op een opmerking die eerder gemaakt is, en niet door jou. Het valt me echter wel op dat MAR niets slechts kan doen in jouw ogen en daarmee ben je in mijn ogen niet meer objectief, maar als jij jezelf geweldig objectief vind als je zelfs diefstal van een choreo goedpraat van iemand, best joh!

Van de site van Rath zelf:

Citaat:
Totilas: Neue Kür-Musik von weltbekanntem DJ und Produzenten Paul van Dyk

Kür-Premiere naht - klassische Musik soll Zuschauer begeistern

Wenn Matthias Rath und Totilas am kommenden Sonntag im Rahmen der Deutschen Meisterschaften in Balve der Welt erstmals ihre Kür (Ja, er staat "ihre kür", en niet "ihre neue kür"!!!!!!!) als neues Paar präsentieren, werden sich die Zuschauer von einer sehr stimmungsvollen und orchestralen Musik mitreißen lassen können.

Der weltweit bekannte DJ und Musikproduzent Paul van Dyk, ein Bekannter der Familie Rath-Linsenhoff, hat in knapp drei Monaten intensiver Arbeit eine eindrucksvolle klassische Kür-Musik entstehen lassen. "Wir sind unglaublich begeistert von diesem musikalischen Meisterwerk, welches wunderbar zu Totilas und seinen Bewegungsabläufen passt. Mir lief eine Gänsehaut über den Rücken, als ich die Musik das erste Mal gehört habe", erklärt Matthias Rath. "Ich hoffe, dass wir den Zuschauern mit unserer Kür ein Lächeln ins Gesicht zaubern können. Mein großer Dank gilt Paul van Dyk", so Rath.

Für van Dyk war es die erste Produktion und Komposition inklusive Orchestereinspielung einer Kür-Musik. "Zuerst habe ich mir den Bewegungsablauf von Totilas im täglichen Training mit Matthias sehr genau angeschaut und analysiert. Dann habe ich das Timing, das Tempo und den Takt für die Kür festgelegt", so van Dyk. Der nächste Schritt war der eigentliche Kompositionsprozess. "Dafür bin ich für eine Woche nach London geflogen, um dort mit meinem langjährigen Songwriter Partner Johnny MacDaid das erste klassische musikalische Layout zu fertigen." Zurück in Berlin, ging es dann an den Arrangement- und Aufnahmeprozess. Die Aufnahmen haben im Berliner Nukleus Studio stattgefunden. "Matthias Rath und Ann Kathrin Linsenhoff waren dort öfter mal zu Gast, und haben sich bei den Aufnahmen auch alles noch mal genau angehört und mit mir abgestimmt. Die letztendliche Produktion und Anpassung fand anschließend in meinem eigenen Berliner Studio statt", erzählt der erfolgreiche Produzent, dem das Projekt eine Menge Spaß gemacht hat. "Eine Kür-Musik für einen solchen Weltstar im Viereck zu produzieren, ist eine große Ehre", so van Dyk.

Einen ersten Ausschnitt der Kür-Musik kann man sich oben anhören.

Lijkt me eens van de meest betrouwbare artikelen gezien deze op de site van Rath te vinden is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:11

Needje schreef:
Toestemming aan iemand vragen om je eigen choreo te gebruiken... logisch.
Er zullen er een hoop zijn die hun kur op andere kuren baseren.
Het is alleen een probleem bij Rath, en niet bij al die anderen.
Misschien vind die gene die deze filmpjes naast elkaar heeft gezet het ook wel leuk om dat bij iedereen te doen. Kijken wie we nog meer van plagiaat kunnen beschuldigen!

Er staat maar één klein foutje hierin..... "je eigen choreo".

Als jij een broek uit de winkel jat en hem omgekeerd aandoet, is het ook niet ineens "jouw broek" toch?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:12

horseyfries schreef:
Adil, ik heb geen Duitse bladen, maar wel internet, en daar staat telkens hetzelfde "de nieuwe kür"!!

Beetje sneu dat je bij gebrek aan argumenten nu weer persoonlijk wordt, ik doel met mijn opmerking op een opmerking die eerder gemaakt is, en niet door jou. Het valt me echter wel op dat MAR niets slechts kan doen in jouw ogen en daarmee ben je in mijn ogen niet meer objectief, maar als jij jezelf geweldig objectief vind als je zelfs diefstal van een choreo goedpraat van iemand, best joh!

Pot verwijt de ketel, aangezien jij de eerste was die persoonlijk werd. Daarbij wordt ik niet persoonlijk, ik wijs enkel en alleen op jouw manier van discussieren die ik niet zo netjes vind :)*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:14

We zien het gewoon verschillend horseyfries. :D
En het jatten van een broek is imo heel wat anders als een kur maken die geïnspireerd is door een andere.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:17

Als iemand een boek schrijft en zich laat "inspireren", is het ook niet de bedoeling exact hetzelfde te schrijven.
Hoe je zoiets kunt goedpraten is me een raadsel, maar het is me duidelijk dat MAR achterstevoren op Totilas mag gaan hangen met de stang door zijn strot getrokken, dan gaan sommige mensen er nog over juichen.

Adil, als er nu érgens in dat HELE stuk één woord stond over "de choreografie hebben we hetzelfde gelaten" dan had je gelijk. Maar dat ze er in alle talen over gezwegen hebben geeft alleen maar aan dat ze hetzelfde doen als kinderen: ergens niet over praten als je weet dat je fout zit!
Ook wel grappig dat je tegen mij als moraalridder bezig bent over wat je allemaal niet zo netjes vind, maar dat als het op MAR aankomt plots alles geoorloofd is, zelfs diefstal!
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 22-06-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:20

@Adil: Ik heb genoeg verstand van Duitse teksten, zal best weleens een misslag maken, maar woon wel in D. Op Rath zijn site heeft Rath het over de muziek. In de Duitse pers over zijn nieuwe Kür. Hij ontkend ook niet dat zijn Kür 'sehr änlich' is aan Gal's Kür. En geeft, ook weer in de Duitse pers aan, nog aan de choreografie te gaan werken.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:24

Ik ben ook een in Duitsland wonende NL-er (getrouwd met een Duitser) maar vindt het ook echt niet goed te praten. Spatter had het een paar pagina´s terug heel mooi omschreven. Zal dat even editen...

spatter schreef:
de hele comotie gaat alleen maar hier over:

Rath beweert een schitterende nieuwe kur met dito muziek te gaan presenteren en komt dan met de kur van Gal aan in spiegelbeeld.

Kijk, als hij gewoon zijn waffel had gehouden en dan deze kur had gereden , had iedereen het begrepen, de combinatie heeft tijd nodig en het loopt gewoon nog niet zo lekker.
Best logisch om voor iets vertrouwds te kiezen.
Maar gaan dan niet eerst van de toren bléren dat je een nieuwe kur hebt!

Eerlijk gezegd krijg ik eerder het idee dat het niet lukte met de nieuwe kur, dat hij toot er niet mooi mee gereden kreeg en de spiegelbeeld kur als optie achter de hand hield en daar uiteindelijk voor gekozen heeft.
Uiteindelijk wordt er toch verwacht dat hij presteert, linksom of rechtsom, de punten tellen uiteindelijk.
Laatst bijgewerkt door muc op 22-06-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:25

horseyfries schreef:
Als iemand een boek schrijft en zich laat "inspireren", is het ook niet de bedoeling exact hetzelfde te schrijven.
Hoe je zoiets kunt goedpraten is me een raadsel, maar het is me duidelijk dat MAR achterstevoren op Totilas mag gaan hangen met de stang door zijn strot getrokken, dan gaan sommige mensen er nog over juichen.

Adil, als er nu érgens in dat HELE stuk één woord stond over "de choreografie hebben we hetzelfde gelaten" dan had je gelijk. Maar dat ze er in alle talen over gezwegen hebben geeft alleen maar aan dat ze hetzelfde doen als kinderen: ergens niet over praten als je weet dat je fout zit!
Ook wel grappig dat je tegen mij als moraalridder bezig bent over wat je allemaal niet zo netjes vind, maar dat als het op MAR aankomt plots alles geoorloofd is, zelfs diefstal!

Klinkt een beetje als wat met Gal was _O-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:25

horseyfries schreef:

Nu langzaam vind ik het wel een keer welletjes worden. Ik heb alleen gezegd dat Rath het continu over nieuwe muziek had en niet over een nieuwe kür. Waarom wordt hij dan hier op afgebrand? Waarom wordt beweerd dat hij het over een nieuwe kür heeft gehad terwijl hij het alleen over nieuwe muziek had (wat je nu ook toe lijkt te geven).

Of dat nou netjes of sportief was, dat is aan een ieder om zelf te bepalen.

Maar zolang er geen patent op de kür ligt en Rat de kür dus legaal over kon nemen, zie ik er inderdaad geen probleem in (dus: geen patent = geen diefstal). Ik had het ook geen probleem gevonden wanneer Anky een kür van Werth zou rijden.

Sterker nog, het was me waarschijnlijk niet eens direct opgevallen, laat staan dat ik me er druk om kan maken. :')

Ik kan me echter wel druk maken om het feit dat hier door bokkers beweerd wordt dat Rath het over een nieuwe kür had, wat dus gewoon niet waar is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:27

luve_rozes schreef:
@Adil: Ik heb genoeg verstand van Duitse teksten, zal best weleens een misslag maken, maar woon wel in D. Op Rath zijn site heeft Rath het over de muziek. In de Duitse pers over zijn nieuwe Kür. Hij ontkend ook niet dat zijn Kür 'sehr änlich' is aan Gal's Kür. En geeft, ook weer in de Duitse pers aan, nog aan de choreografie te gaan werken.

Daar moet ik dan overheen gelezen hebben, heb je dat stuk?

Trouwens, werken aan choreografie kan ook zoveel heten als: Het nog onder de knie moeten krijgen. Het ligt er maar net aan in welke context het geschreven wordt.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:27

luve_rozes schreef:

Dus nieuwe kur voor Rath, hij heeft deze kur met deze muziek nog nooit zo gereden.
Maar kopieren kan wel, alleen andere volgorde. Isniet strafbaar, want is niet zelfde kur, net iets anders.
Dat gebeurdt wel bij meer dingen, kijk maar naar bv de tv-wereld, totaal iets anders, mar hoeveel programma's lijken er niet op elkaar zoals alle talenten jachten, maar dan net iets anders en ja, het zijn steeds weer nieuwe programma's :+

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:28

Adil, Jein.... Hij heeft z´m mond gehouden... is ook niet netjes. Hij had er niet zo geheimzinnig over moeten doen. Ik krijg toch de indruk dat hij had gehoopt dat het niemand zou opvallen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:28

Adil schreef:
luve_rozes schreef:

Daar moet ik dan overheen gelezen hebben, heb je dat stuk?

Trouwens, werken aan choreografie kan ook zoveel heten als: Het nog onder de knie moeten krijgen. Het ligt er maar net aan in welke context het geschreven wordt.

Er is veel geld aan de muziek uitgegeven die nu past bij deze lijnen hoe groot schatten wij de kans dat er nieuwe lijnen in de choreografie komen ????? :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:30

Citaat:
ihre Kür (Ja, er staat "ihre kür", en niet "ihre neue kür"!!!!!!!)

Wie was hier lerares Duits? En riep dat wij Nederlanders zo slecht in deze taal zijn..? Hmm. Adil, gebruik dan ook op deutscher Art und Weise hoofdletters waar ze gebruikt moeten worden, dan voeg je nog iets aan de algemene ontwikkeling van de lezertjes toe.

Overigens staat er als eerste boven het artikel: Kür-Premiere naht - nu kun je tot Sint Juttemis gaan argumenteren dat dit gelezen moet worden als "de eerste keer een kür met Totilas" maar ik kan dan ook terug-argumenteren dat een première iets NIEUWS betekent. Wellicht is je frans wat minder goed dan het aangeleerde duits, maar toch. :)

Hun kür... tja.. het woordje nieuw staat er niet bij. Maar als we toch taalkundig willen uitleggen: Hun is een bezittelijk voornaamwoord. De logica gebiedt dan ook dat iedereen toch wel verwacht dat het dan ook iets 'eigens' zal zijn.

Needje

Mus, Het was ook niemand opgevallen hier. Pas toen 1 iemand de filmpjes naast elkaar plaatste kon men het zien dat ze op elkaar leken. :')

Adil

RM94 schreef:
Er is veel geld aan de muziek uitgegeven die nu past bij deze lijnen hoe groot schatten wij de kans dat er nieuwe lijnen in de choreografie komen ????? :+

Voor Rath is het een nieuwe kür, dus bedoelde ik dat "onder de knie" krijgen heel erg anders dan jij het nu vermoedelijk opvat...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:31

muc schreef:
Adil, Jein.... Hij heeft z´m mond gehouden... is ook niet netjes. Hij had er niet zo geheimzinnig over moeten doen. Ik krijg toch de indruk dat hij had gehoopt dat het niemand zou opvallen.

Dat zou toch de mop van de eeuw zijn, als Rathje dat dacht. Er is altijd iemand die het opvalt _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:31

Het zou niet de 1e kür zijn die nog aangepast wordt in lijnen erna en ook niet de laatste vermoed ik. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:33

Needje schreef:
Misschien vind die gene die deze filmpjes naast elkaar heeft gezet het ook wel leuk om dat bij iedereen te doen. Kijken wie we nog meer van plagiaat kunnen beschuldigen!

Laten we hopen dat Edward wel het fatsoen heeft om aan Rath te vragen of hij de nieuwe Totilas kür in het spiegelbeeld met Sister mag gebruiken _O-

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:35

Zier er uit als een nutteloze discussie.

Needje

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:36

Ziet er niet alleen zo uit, is het ook :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:37

Only_Gold schreef:
Zier er uit als een nutteloze discussie.

En een nutteloze toevoeging aan de discussie... :')

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:38

[/quote]

Laten we hopen dat Edward wel het fatsoen heeft om aan Rath te vragen of hij de nieuwe Totilas kür in het spiegelbeeld met Sister mag gebruiken _O-[/quote]

Nou inderdaad, dat is ook nog eens banketstaaf voor Gal. Hij gebruikt zelf gewoon nog zijn eigen kür. En nu rijd Rathje daar met z´n miljoenenpeerd ook mee. Dat kan toch niet, gaat niet over of het mag, plagiaat is of niet. Heeft met respect te maken!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:39

Karl66 schreef:
Needje schreef:

Laten we hopen dat Edward wel het fatsoen heeft om aan Rath te vragen of hij de nieuwe Totilas kür in het spiegelbeeld met Sister mag gebruiken _O-

_O- :D _O- .