Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:06

Linda ik reageerde enkel op het stukje gezond verstand. Als ik van mening ben dat een bepaald persoon geen gezond verstand heeft ben ik mans genoeg om iemand naam daarin ook te noemen. Of je quote aan te halen. Mijn werk heeft mij doen inzien dat er teveel mensen zijn zonder het stukje gezond verstand. Dat had je uit de tekst kunnen halen ;) was dan ook een onderbouwing van mijn mening.

Maar goed het is reactie op reactie misschien moet het terug naar waar het topic voor gestart is. De online proeven :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:19

MISTRAL94 schreef:
Je hebt inderdaad gelijk ik voelde mij zeker aangesproken om vanuit het niets uitgemaakt te worden voor trut. Onnodig en nog eens respectloos ook. Een discussie voeren is prima, zo kun je mogelijk tot andere inzichten komen. Maar wel graag met respect voor elkaar. Ik denk dat iedereen hetzelfde wil. Geen pandemie gewoon zonder zorgen je hobby uit kunnen oefenen en na hartenlust wedstrijden kunnen rijden of wat je doelen of wensen ook zijn. Maar helaas kan dat niet en als we nu allemaal de schouders onder zetten, zijn we er sneller vanaf. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Bovendien zitten we allemaal in hetzelfde pakket. Door lelijk te doen, gaat de situatie echt niet veranderen.

Ik had precies dezelfde gedachte toen jij ging strooien met de opmerking over gezond verstand. Daar voelde ik mij juist aangevallen. Maar ik heb mijn excuses al aangeboden dus daar wil ik het dan ook graag bij laten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:22

MISTRAL94 schreef:
Maar goed het is reactie op reactie misschien moet het terug naar waar het topic voor gestart is. De online proeven :j

Nou helemaal mee eens :j
En ik hoop dat dat nog tot de mogelijkheden behoort.... laten we hopen dat knhs snel met een update komt.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:29

Ik snap wel wat er wordt gezegd en de maatregelen zijn inderdaad vrij kom. Wat betreft scholen al helemaal. Ik denk dat veel oorzaken op deze manier nog zeker niet verholpen zijn en ik vind dan ook dat ze een beetje meten met twee maten. Ik snap dan ook dat sommigen van jullie niet inzien wrm er geen wedstrijden zijn toegestaan, want er zijn zat dingen erger dan dat. Daar ben ik het ook mee eens, maar als iedereen de kantjes eraf blijft lopen duurt het alleen nog maar langer voordat het weer enigzins normaal wordt. Het is vervelend dat er geen wedstrijden gereden kunnen worden, maar als dat nou het ergste is. In de paardensport kun je in ieder geval nog je sport/hobby redelijkerwijs beoefenen. Iedereen zit in hetzelfde schuitje en iedereen ziet het liever anders. Niemand doet zit voor zijn/haar lol.

@edit: ik ga mee in wat hierboven wordt gezegd. Laten we het een beetje ontopic houden en hopen dat er wellicht weer online gestart kan worden :D

Kaitlyn

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:18

Ik snap de onduidelijkheid van Linda ook wel een beetje hoor. :j
Ik vind het zelf heel erg krom dat je wel tot 30 man in de sportschool mag zitten, maar er in paardrijden geen wedstrijden gehouden kunnen worden.
Maar ze moesten ergens een lijn trekken en dat is wedstrijden in het algemeen geworden, anders krijg je zoveel uitzonderingen op de regel waardoor het voor andere mensen weer onduidelijk wordt wat wel en niet mag. Begrijpelijk, maar wel heel jammer. :j

Ik hoop ook dat de KNHS snel met de online proeven gaat komen, vind het wel leuk als ik een beetje proefjes kan blijven rijden nu ik net weer de motivatie voor dressuurwedstrijden terug heb. :))

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:48

Moderatoropmerking:
Enorm fijn om te lezen dat een discussie die onnodig persoonlijk werd toch goed is gereguleerd met respect voor elkaar!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:09

“UPDATE 14 oktober 16.30 uur

Op dit moment worden de bestaande protocollen op het gebied van sport door de overheid en NOC*NSF verder aangescherpt. KNHS en FNRS wachten deze aanscherping af zodat een juiste doorvertaling van de nieuwe maatregelen voor de paardensport gemaakt kan worden. De verwachting is dat deze beschikbaar zijn voordat de nieuwe maatregelen vanavond ingaan (14 oktober 22 uur).” Bron: KNHS

Ben benieuwd wat dit betekend. Hieruit blijkt dus ook dat dit voor de paardensport allemaal zo “helder” nog niet was/is.
Voor de echte duidelijkheid zullen we dus nog even moeten wachten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:45

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/update- ... xhJjt95S5I

"De KNHS zal zo spoedig als mogelijk is weer online dressuur events openzetten in Mijn KNHS voor paardrijden.nl, zodat ruiters thuis een dressuurproef kunnen opnemen en deze online laten beoordelen door een KNHS-jurylid."
Nog steeds onduidelijkheid over welke klasses mogen meedoen, ik heb in ieder geval wel goede hoop voor de mensen die starten t/m L2. :)
Laatst bijgewerkt door Imaginaerum op 14-10-20 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:45

Online dressuur rijden
De KNHS zal zo spoedig als mogelijk is weer online dressuur events openzetten in Mijn KNHS voor paardrijden.nl, zodat ruiters thuis een dressuurproef kunnen opnemen en deze online laten beoordelen door een KNHS-jurylid.

Bron: https://www.knhs.nl/nieuws/2020/update- ... ober-2020/

Edit:
Volgens mij waren we precies tegelijk Imaginaerum :') :j
Laatst bijgewerkt door xRoossie95 op 14-10-20 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:46

Online dressuur rijden 
De KNHS zal zo spoedig als mogelijk is weer online dressuur events openzetten in Mijn KNHS voor paardrijden.nl, zodat ruiters thuis een dressuurproef kunnen opnemen en deze online laten beoordelen door een KNHS-jurylid.
https://www.knhs.nl/nieuws/2020/update- ... ober-2020/

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:48

*\o/* mooi dat het weer mogelijk gaat worden!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:57

Yeahhhh!! Ik ga me weer opgeven om te jureren *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:58

En dan hopelijk wel weer t/m M2, zoals het was. Anders heb ik er alsnog niks aan :+

Hoop echt dat ze het weer snel lopend hebben!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:59

Ik doe echt een vreugdendansje hier *\%/*

Vind ik ook dat ik echt verder ben gekomen met mn eigen paard dus hoop dat het met de proefjes 1. ook zo is en 2. ik misschien betere punten kan rijden :D *D

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:02

Top ! Zou leuk zijn tot en met het M2 idd , fingers crost

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:07

Heeft iemand ook een idee waarom dit niet voor hoger dan M2 is?
En waarom dit voor MENNEN dressuur ook niet mogelijk is?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:28

SunnyHorse schreef:
Heeft iemand ook een idee waarom dit niet voor hoger dan M2 is?
En waarom dit voor MENNEN dressuur ook niet mogelijk is?

Zal zelfde reden zijn als dat het voor onder het zadel geldt: lastig filmen/beoordelen in een 30*60 bak (of is dat niet de standaard maat voor mennen dressuur?).

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:30

Ben benieuwd of ze nu wel een bepaalde regeling kunnen instellen dat iedereen de kans krijgt om mee te doen. :+

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:44

Wat betreft de afmetingen kan ik me voorstellen dat daar misschien de scheidslijn lag?
Ik heb op de site paardrijden.nl gelezen bij meest gestelde vragen, dat afgelopen periode een pilot was en dat ze mogelijk na evaluatie uitbreiden.

Nou, dat zou mooi zijn!
Want voor de mensen die in de hogere klassen rijden, maar ook voor mennen en springen is er vast wel iets voor te verzinnen om het op de juiste manier te filmen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:21

mcjv schreef:
Ben benieuwd of ze nu wel een bepaalde regeling kunnen instellen dat iedereen de kans krijgt om mee te doen. :+

In welk opzicht bedoel je?
Iedereen met startkaart tm M2 kon voorheen al mee doen.

Wel ‘jammer’ dat ik net vorig weekend m’n laatste winstpunten in de M2 gehaald heb, dus voor mij is online geen toevoeging meer helaas

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:36

Marietje35 schreef:
Ik vind dat wel vergelijkbaar, het is in heel veel sporten zo. Neem tennis; wissel je ook van service beurt en ook van kant van het net, dat is allemaal om het zo eerlijk mogelijk te houden. Dat is in de paardensport niet anders. Helemaal 100 % identiek gaat niet lukken, het kan de 1e 10 minuten droog zijn en daarna met bakken uit de lucht komen, maar zo is het in elk geval zoveel mogelijk gelijk voor iedereen.

Daarbij komt; op "vreemd" terrein moet je presteren onder bepaalde druk. Je hebt maar 1 poging en dan moet het goed zijn. Je laat ook zien dat je je paard dusdanig onder controle hebt onder die omstandigheden.

Nogmaals; het is echt geen kwestie van wel/niet gunnen, maar wel zo gelijk mogelijk voor iedereen.
Haha ja, agree to disagree. :D

het is niet vergelijkbaar.
Ik haal een punt. Jij haalt een punt.
Ik win niet van jou, jij wint niet van mij.
Bij tennis en voetbal is er altijd een 'winnaar'. En speel je naast mét elkaar ook tegen elkaar.
In de online wedstrijden vorm: we hebben gewoon een vriendschappelijke wedstijd gespeeld en niemand heeft de score bijgehouden. Waarom zouden de omstandigheden dan gelijk moeten zijn? Het gaat toch niet om een vergelijking. Het feit dat er een jury zit zorgt voor enige mate van vergelijking. Want die houd jouw prestatie tegen het licht van wat ze weten en wat ze al eerder (in hun leven) gezien hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:47

Dispar_Vulgo schreef:
Wel ‘jammer’ dat ik net vorig weekend m’n laatste winstpunten in de M2 gehaald heb, dus voor mij is online geen toevoeging meer helaas
Je leert toch van de feedback die je krijgt? Dat neem je weer mee naar het Z1 zodra je weer kunt starten.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:07

Ik start pas sinds enkele maanden weer en het proeven rijden is voor mij heel nuttig. Ik leer elke proef beter waar en wat ik kan voorbereiden en hoe ik mijn wedstrijd concentratie vast kan houden in die 5 minuten.

Daarnaast vind ik 90% van het commentaar wat ik krijg terecht en opbouwend, en als ik het niet terecht vind dan nog neem ik het mee omdat ik daar slecht tegen kan :-)

Ik hoop nu wel dat ze iets meer keuze geven in proeven en dat je online bijvoorbeeld maar 2 keer dezelfde proef kan rijden. Hopelijk komt het boven de L2 als HC dan nog heb je er wat aan en kan je later op wedstrijd wel de punten erbij rijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:47

Weet iemand hier of de knhs niet overwogen heeft om Z1/ Z2 te laten beoordelen met bij A en C filmers? Dan heb je toch het moeilijk te beoordelen verholpen... Natuurlijk is het logistiek misschien lastig 2 filmers regelen en voor jury’s meer werk. Maar daarvoor kan de afspraak bv. Zijn filmen vanaf C is lijdend en die bij A kan gebruikt worden bij twijfel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:59

Lijkt me niet echt coronaproof 2 filmers én een lezer. Dit is ontstaan toen je met max een paar mensen mocht samen zijn. En een lijn vanaf A beoordelen gebeurt nooit dus dat lijkt me niet relevant.