Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:17

In dit artikel staat ook duidelijk dat wedstrijden niet meer mogen.

https://www.google.com/amp/s/www.horses ... teurs/amp/

En over de verwarring rondom wedstrijden:

"Verwarrend
Het document op de site van de Rijksoverheid schept overigens wel enige verwarring. Onder het kopje sport staat dat wedstrijden niet zijn toegestaan, onder het kopje evenementen staat dat wedstrijden de uitzondering zijn op de verboden evenementen.

Op de routekaart staat duidelijk bij het niveau ‘zeer ernstig’: geen sportwedstrijden bij volwassen en jeugd."

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:47

Yvank_ schreef:
Maar ik snap niet zo goed waaruit je op maakt dat het alleen teamsporten betreft? Dat is helemaal niet zo. Gaat om alle sporten.

En daarnaast mag je als volwassen met max 4 personen sporten individueel en in teamverband op 1,5 meter afstand.

Dat is natuurlijk niet haalbaar met een meetmoment?

Nou ja er werd gezegd dat teamsporten voor mensen boven 18 jaar worden verboden. Maar dat geldt dus niet voor paardrijden.

Waarom is dat niet haalbaar met een meetmoment? Niemand komt dan toch binnen 1,5 meter van elkaar?

Maar nogmaals; ik vind het fijn dat het voor jullie allemaal zo duidelijk is. Maar ik vind het allemaal maar onduidelijk. Hopelijk komt de knhs snel met een update.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:50

Omdat dat niet is wat gezegd is? Gold voor alle sporten. En nu is de max 4 personen samen op 1,5 meter. Hoe wil je een meetmoment doen dan? 4 is de max. Dat is gezellig een meetmoment met 4 man.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:53

Linda, ik denk dat jij wat in de war bent door de uitgelekte informatie van gister, die niet volledig lijkt te kloppen.

Er is vandaag namelijk niets gezegd over teamsporten (anders dan gister gedacht werd).
Er mag getraint worden in groepjes van max 4, maar dan wel op 1.5m afstand, die betreft alle soorten sporten.

Wedstrijden zijn verboden voor alle sporten, behalve topsport.

Hoe meetmomenten hierin staan is aan de KNHS, volgens mij gaat het erom dat er geen klassering is, dus het is geen wedstrijd? Dus de KNHS heeft een soort gat gevonden tussen het verbod en wat wel kon.

Echter mag je nu maar sporten met 4 personen. Dat wordt lastig op een meetmoment. Maar wie weet vinden ze daar iets op...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:54

Yvank_ schreef:
Omdat dat niet is wat gezegd is? Gold voor alle sporten. En nu is de max 4 personen samen op 1,5 meter. Hoe wil je een meetmoment doen dan? 4 is de max. Dat is gezellig een meetmoment met 4 man.

Ik zal mezelf nog 1 keer herhalen; fijn dat het voor jou zo duidelijk is. Ik vind het zelf onduidelijk. Onduidelijk wat de (on)mogelijkheden nog zijn met bijvoorbeeld meetmomenten (omdat dat géén wedstrijd is). Ik wacht de update van knhs af.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het haast een beetje asociaal zou vinden om meetmomenten te organiseren terwijl de amateursport verder geheel wordt stilgelegd :o Daarbij werden wedstrijden de laatste tijd al nagenoeg in dezelfde vorm georganiseerd (geen prijsuitreiking, ruime spreiding deelnemers over de dag) en het gaat er toch vooral om dat je niet-noodzakelijke verplaatsingen zoveel mogelijk probeert te beperken.

PSvanLot

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:06

Een meetmoment is toch hetzelfde als een wedstrijd, enkel zonder uitslag?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:08

PSvanLot schreef:

En daardoor officieel geen wedstrijd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:09

linda2008 schreef:
PSvanLot schreef:

En daardoor officieel geen wedstrijd.

Rutte sloot zijn persconferentie af met het feit dat hij hoopte dat mensen niet de grenzen van de regels gingen opzoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:12

Juist PSvanLot! En de jonge benadrukte ook nogmaals dat hij hoopt mensen hun gezonde verstand gebruiken en gewoon dingen maar even niet doen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:12

PSvanLot schreef:
Rutte sloot zijn persconferentie af met het feit dat hij hoopte dat mensen niet de grenzen van de regels gingen opzoeken...

:D Dus dat.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:15

Gezond verstand? Dat is iets unieks schijnbaar :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:23

Dus nu vinden jullie dat ik niet beschik over gezond verstand?
Whahaha bedankt! Echt top!! Jezus wat zijn jullie een stel botte trutten omdat iemand een andere gedachte heeft.

Persoonlijk hoop ik inderdaad op IETS; hetzij meetmomenten, hetzij online proeven, hetzij een andere vorm van tegemoetkoming. En daar mag iedereen mij een egoïst in vinden (of roepen dat ik geen gezond verstand heb) maar deze crisis raakt mij (uiteraard met mij vele andere, en in mijn geval gelukkig alleen nog maar) financieel. Dus ja, ik hoop op IETS, iets wat nog wél mogelijk is, zonder per se grenzen op te hoeven zoeken. Online bijvoorbeeld?!
En no worries hoor... ik zal me aan alle gestelde regels houden, zoals ik dat al maaaaanden doe met mijn ongezonde stel hersenen :j

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:26

linda2008 schreef:
Dus nu vinden jullie dat ik niet beschik over gezond verstand?
Whahaha bedankt! Echt top!! Jezus wat zijn jullie een stel botte trutten omdat iemand een andere gedachte heeft.

Persoonlijk hoop ik inderdaad op IETS; hetzij meetmomenten, hetzij online proeven, hetzij een andere vorm van tegemoetkoming. En daar mag iedereen mij een egoïst in vinden (of roepen dat ik geen gezond verstand heb) maar deze crisis raakt mij (uiteraard met mij vele andere, en in mijn geval gelukkig alleen nog maar) financieel. Dus ja, ik hoop op IETS, iets wat nog wél mogelijk is, zonder per se grenzen op te hoeven zoeken. Online bijvoorbeeld?!
En no worries hoor... ik zal me aan alle gestelde regels houden, zoals ik dat al maaaaanden doe met mijn ongezonde stel hersenen :j

Ik deel jouw mening...

En zolang hele kuddes studenten nog in bussen en treinen gepropt naar mbos gaan en kerken ook door kunnen gaan voelt het nog steeds als dweilen met de kraan open.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:35

Volgens mij ben jij diegene die bot is hoor Linda door mensen uit te maken voor trutten :? Respectloos ook trouwens.

Ik werk in de gezondheidzorg en zie hoe dom veel mensen zijn. Hoef je trouwens niet voor in de zorg te werken. Sla er een nieuwspagina maar op na, waar openbaar reacties geplaatst kunnen worden. Ik lees elke keer vol verbazing de reacties weer. Dingen waarvoor je niet geleerd hoeft te hebben, een kwestie van logisch nadenken is. Een Rutte die afsluit met de hoop dat mensen geen grenzen op zoeken. Is niet voor niets..

Maar blijf mensen maar lekker voor trut uit maken :roll:

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:35

Eveline77 schreef:
Ik deel jouw mening...

En zolang hele kuddes studenten nog in bussen en treinen gepropt naar mbos gaan en kerken ook door kunnen gaan voelt het nog steeds als dweilen met de kraan open.

Dit dus.. wat is het toch ontzettend krom. Sportscholen mogen open blijven waar mensen lekker met zijn allen staan te zweten, maar een wedstrijd of meetmoment in de buitenlucht kan niet?
Laatst bijgewerkt door ginatje op 13-10-20 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:37

Vind het ook een beetje triest dat jullie Linda zo aanvallen, het enige wat ze zegt is dat het voor haar niet helemaal duidelijk is. Trouwens, er is dus echt wél gesproken over TEAM sporten, en niet over individuele sporten. Rutten gaf zelfs aan dat tennissen bijvoorbeeld wel mag. Snap haar verwarring dus zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:38

ginatje schreef:
Eveline77 schreef:
Ik deel jouw mening...

Dit dus.. wat is het toch ontzettend krom. Sportscholen mogen open blijven waar mensen staan lekker met zijn allen staan te zweten, maar een wedstrijd of meetmoment in de buitenlucht kan niet?

Ook in de sportschool max 4 mensen op 1,5 meter afstand.......

Ik denk de verwarring komt omdat er gesproken werd over dat teamsporten niet mag voor volwassenen en individueel wél. Maar géén wedstrijden. Dit ging gewoon om het beoefenen van sport.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:40

Yvank_ schreef:
Ik denk de verwarring komt omdat er gesproken werd over dat teamsporten niet mag voor volwassenen en individueel wél. Maar géén wedstrijden. Dit ging gewoon om het beoefenen van sport.

Ja precies, maar daarom begrijp ik haar wel. Ik had het zelf wel zo begrepen zoals jullie, maar snap best dat het verwarrend kán zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:41

Ze wordt aangesproken op haar manier van schrijven....

Vind het ook apart dat er meteen geroepen wordt, dan maar meetmomenten te gaan organiseren, "want dan is het geen wedstrijd en dan mag het". Gewoon niet.

T is wel verwarrend. Ben benieuwd naar wat de KNHS gaat zeggen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:42

ginatje schreef:
Vind het ook een beetje triest dat jullie Linda zo aanvallen, het enige wat ze zegt is dat het voor haar niet helemaal duidelijk is. Trouwens, er is dus echt wél gesproken over TEAM sporten, en niet over individuele sporten. Rutten gaf zelfs aan dat tennissen bijvoorbeeld wel mag. Snap haar verwarring dus zeker wel.

Ik reageer helemaal niet op Linda :? Tjonge wat hebben mensen hier vreselijk lange tenen :roll:

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:44

MISTRAL94 schreef:
Ik reageer helemaal niet op Linda :? Tjonge wat hebben mensen hier vreselijk lange tenen :roll:

Ik noem toch geen namen? Blijkbaar voel jij je aangesproken. Over lange tenen gesproken.. :Y) Ik geef alleen aan dat ik begrijp dat er verwarring is, ze is zeker niet de enige zoals ook te lezen is op Facebook bijvoorbeeld.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:48

MISTRAL94 schreef:
Volgens mij ben jij diegene die bot is hoor Linda door mensen uit te maken voor trutten :? Respectloos ook trouwens.

Ik werk in de gezondheidzorg en zie hoe dom veel mensen zijn. Hoef je trouwens niet voor in de zorg te werken. Sla er een nieuwspagina maar op na, waar openbaar reacties geplaatst kunnen worden. Ik lees elke keer vol verbazing de reacties weer. Dingen waarvoor je niet geleerd hoeft te hebben, een kwestie van logisch nadenken is. Een Rutte die afsluit met de hoop dat mensen geen grenzen op zoeken. Is niet voor niets..

Maar blijf mensen maar lekker voor trut uit maken :roll:

Ik vraag naar de (on)mogelijkheden van bijvoorbeeld meetmomenten omdat dat voor mij echt niet duidelijk was na de persconferentie.
Ik wordt er vervolgens aan herinnert dat de persconferentie werd afgesloten met een opmerking over het niet opzoeken van de grenzen en dat De Jonge hoopte dat mensen gezond verstand zouden gebruiken. Dat werd allemaal na mij gequote. Daarna zeg jij letterlijk “gezond verstand is blijkbaar iets unieks” waaruit ik dus opmaak dat je vind dat ik niet over gezond verstand beschik.

Nou ik vind het inderdaad enorm bot om zo te reageren op mij terwijl ik gewoon eerlijk aangeef dat ik het niet duidelijk vind en verder gewoon hoop dat er toch iets mogelijk zal blijven. daarmee zeg ik toch niet dat ik me nergens aan wil houden ofzo?!

Ik begrijp overigens ook niet wat jouw werk in de gezondheidszorg daarmee van doen heeft. Ik weet écht wel wat er speelt, hoe belangrijk de regels zijn enz. enz.

Edit: mistral, het was inderdaad niet nodig om jullie daarmee trutten te noemen. Sorry daarvoor! (Maar ik voelde me inderdaad wel een beetje aangevallen na alle berichtjes. :o )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:01

Je hebt inderdaad gelijk ik voelde mij zeker aangesproken om vanuit het niets uitgemaakt te worden voor trut. Onnodig en nog eens respectloos ook. Een discussie voeren is prima, zo kun je mogelijk tot andere inzichten komen. Maar wel graag met respect voor elkaar. Ik denk dat iedereen hetzelfde wil. Geen pandemie gewoon zonder zorgen je hobby uit kunnen oefenen en na hartenlust wedstrijden kunnen rijden of wat je doelen of wensen ook zijn. Maar helaas kan dat niet en als we nu allemaal de schouders onder zetten, zijn we er sneller vanaf. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Bovendien zitten we allemaal in hetzelfde pakket. Door lelijk te doen, gaat de situatie echt niet veranderen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:04

Yvank_ schreef:
Ook in de sportschool max 4 mensen op 1,5 meter afstand.......

Sportscholen mogen gewoon tot 30 man ontvangen. 4 mensen in de sportschool lijkt me onmogelijk

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 13-10-20 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt