pol013 schreef:Marietje35 schreef:Ik lees al een poosje mee. Ik ben zelf tegen het online gebeuren, in die zin; voor mij hoeft het niet.
Het is een beetje kampioen in eigen achtertuin voor mijn gevoel.
In elke sport heb je te maken met omstandigheden dat je moet kunnen presteren buiten je eigen omgeving.
Pol; Interessant! Ik wil niet perse uitgaan van het slechte van de mens, maar kijk alleen al naar het hele corona gebeuren. Mensen houden zich niet aan regels ....
Het gaat wat te ver of topic om hier echt op in te gaan. Maar de volgende vragen komen dan bij me op:
1. wat is er mis met kampioen in eigen achtertuin zijn? Stel je haalt degelijke punten in je eigen achtertuin? en Je word daar blij en gemotiveerd van. Wie heeft daar last van? Het paard? Want daar zou mijn eerste zorg naar uit gaan? Jij? Hoe dan? En waarom is dat erg?
2. kijk eens in je omgeving en ga een turven. Hoeveel mensen zie jij 'slechte' dingen doen met hun paard? En hoeveel mensen zie jij vooral goed dingen doen met hun paard? Heb je dan een twijfel groep over? En hoeveel van die mensen van die twijfel groep zijn ook écht écht slecht bezig? Of is het vooral een kwestie van interpretatie van wat jij goed of slecht vind?
En hoeveel van de 'slechte' zaken kun je voorkomen met wel of niet online rijden? En hoeveel 'goede' mensen beperk je daarmee? En is het dat waard?
En Juist corona is een mooi voorbeeld. Dat kun je ook echt tegen een heel ander licht houden. Maar dan zou je eens wat stukken uit het boek moeten lezen. Hoeveel nieuwswaarde hebben al die mensen die braaf niet gaan winkelen en afstand proberen te houden tijdens hun wekelijkse boodschapjes en dan ook nog voor de zekerheid maar gewoon een mondkapje op zetten.
Als jury had en heb ik nog steeds mijn bedenkingen bij videoproefjes. Zou graag zien dat de winstpunten gereden op reguliere wedstrijd/meetmoment een meerwaarde t.o.v. de videoproef winstpunten krijgen.
We kunnen helaas niet altijd uitgaan van het ''goede'' van de mens. Vandaar dat er een Algemeen en een discipline reglement is opgesteld.
Het is gewoon een net iets andere tak van dressuursport(met een soort aangepast reglement), en dat was regelmatig te merken met de eerste meetmomenten. Snelle video promotie naar de M en dan valt het op wedstrijd toch vaak wat tegen.