Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:23

Ja, daar heb je gelijk in.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:39

amondi"]
Iemand binnen de KNHS stoort zich eraan dat er veel te veel hoeden rondrijden waaronder mensen zitten die geen Z rijden. Dat moet anders, maar hoe breng je dat?
[/quote]

ik vind dit nogal een aanname en gedurft gezegd, mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt?

[quote="amondi schreef:
Veel mensen hebben het bizarre ongeluk gezien van Paulien, dat wens je niemand toe. En ja, als ze een cap of helm had gedragen had de ambulance in Hardewijk kunnen blijven staan.

Ook dit vind ik een uitspraak met een Verward , niemand zal weten hoe dat ongeluk eruit had kunnen zien als deze dame een helm ipv een hoed op haar hoofd had gehad, je kan wel stellen dat er dan niets helemaal gebeurd was, maar een afgescheurd oor kan volgens mij zowiezo nog steeds met helm, daarnaast ken ik 1 geval waarbij ook de veiligheidshelm niet heeft geholpen bij een ongeluk wat een behoorlijke verminking in het gezicht en nekklachten heeft veroorzaakt.
'

kijk ik vind het een helder verhaal waar ik niet tegen ben, maar ik vind dat je altijd voorzichtig moet zijn met uitspraken die gebasseerd zijn op......?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:40

Ik heb gisteravond nog even een aantal gesprekken gehad met fervente hoedjesdragers en gezamelijk kwamen we tot de conclusie dat degene die een 'l Hiver hoedje draagt wel oppast om na een val met het hoofd de grond te raken...........
Daar zijn die hoedjes namelijk véél te duur voor.
Die dingen werken dus preventief bij een val.
De ruiter-reflex is dan zódanig dat ALLES gebroken mag worden, maar mijn hoedje moet heel blijven.............. Haha!

Maar het eerste concours na 1 april waarbij de ruiters hun prijzen TE PAARD moeten ophalen en daarbij ook nog allerlei onzin dingen zoals bloemen en dekens moeten meevoeren in de ring kan rekenen op een officieel protest van mij bij de KNHS.
Die dingen zijn VELE malen gevaarlijker dan hoedjes.

Kijk maar naar de laatste KNHS kampioenschappen waar een kampioen nog even het een en ander brak tijdens de "parade"..........

Niemand gaat mij nog verplichten om zo nog ooit een prijs af te halen..............

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:42

Op verzoek mag je prijs toch ook ter voet worden afgehaald?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:43

.. moet je de verenigingsbesturen horen mopperen dan! "Is niet leuk voor het publiek"

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:55

van wie heb ik gisteren die handtekeningenlijsten (omg. eindhoven) per post ontvangen? (er stond geen Bokt naam-afzender op Schijnheilig ) in iedergeval dank je!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:15

yokie schreef:
.. moet je de verenigingsbesturen horen mopperen dan! "Is niet leuk voor het publiek"

Daarom zouden bij de eerste KNHS indoorkampioenschappen de prijzen niet meer te paard mogen worden afgehaald.
Gewoon weigeren...........

Maar dat zal wel weer niemand doen.

Afgelopen winter heb ik in de M2 en de Z nog handjes mogen schudden bij de prijsuitreiking in de bak, maar dat ga ik in het vervolg niet meer doen.
Mocht ik dit jaar weer naar Wanroy gaan, ga ik weigeren (met uitleg)! Haha!:D:D

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:17

volgt iemand nog dit fantastische topic: [VMR] Kan je rijden als je Z bent?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:19

CGJ12 schreef:
Afgelopen winter heb ik in de M2 en de Z nog handjes mogen schudden bij de prijsuitreiking in de bak, maar dat ga ik in het vervolg niet meer doen.

Oh maar dan kan je best nog wel blijven doen, maar dan wel even een veiligheidshelm opzetten Haha! op de grond is het soms gevaarlijker dan in het zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:21

Lovely schreef:
Pipo, je doet de aanname dat de capverplichting (ik blijf stug cap zeggen, totdat de KNHS wat besloten heeft) een enorm verschil zal laten zien in het aantal hersenletsels op wedstrijd. Kun je die aanname in cijfers uitdrukken?

.

Waar zeg ik dat de Helm dat gaat doen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:25

reglement vsn trofee schreef:
Ruiters/amazones zijn verplicht bij de presentatie onder het zadel een (veiligheids)cap te dragen. Dressuurhoedjes zijn niet toegestaan.

het sluipt er overal in Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:26

amondi"]

Dus nou niemand meer zeggen dat een helm veiliger is( want dat is hij natuurlijk) maar het gaat heel gewoon over een principekwestie waarbij de KNHS de verkeerde argumenten aanvoert om hun standpunt te verdedigen. En dat is niet goed..
[/quote]

Dat vind ik een goed aangedragen punt.

[quote="amondi schreef:
Punt 2 is dan dat ze in 2006 de status van een hoed willen verhogen naar het niveau van de rok. Dat is weer een andere discussie, heeft ook niets met veiligheid te maken want dan zouden we ook verplicht een bodyprotector moeten dragen en een grand prix ruiter kan nog steeds van zijn paard vallen of een schop krijgen.

Als ze het echt menen van de veiligheid dan moet je niet tot 2006 wachten, maar de Z en hoger per direct verplichten een helm te dragen en dat doen ze niet.

Dus nogmaals een oproep om te tekenen, al is het maar om de KNHS te wijzen op zijn verkeerde standpunt in deze.

Wederom weet je mij hiermee wel te overtuigen. Want de knhs gaan proberen te overtuigen dat een helm gevaarlijk is lijkt mij echte kolder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:51

Het was mij al bekend dat de KNHS een beetje wartaal uitslaat Tong uitsteken. Wat voor mij gewoon licht misselijkmakend is, is dat ik verplicht wordt een cap te gaan dragen omdat dat vroeger elders (te lande) op prijs werd gesteld en dat me dat onder valse voorwendselen wordt verteld.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:02

CGJ12"]
Ik heb gisteravond nog even een aantal gesprekken gehad met fervente hoedjesdragers en gezamelijk kwamen we tot de conclusie dat degene die een 'l Hiver hoedje draagt wel oppast om na een val met het hoofd de grond te raken...........
Daar zijn die hoedjes namelijk véél te duur voor.
Die dingen werken dus preventief bij een val.
De ruiter-reflex is dan zódanig dat ALLES gebroken mag worden, maar mijn hoedje moet heel blijven.............. Haha!
[/quote]

Dat geldt dan ook voor ruiters die een Pikeur GPA dragen, die zijn ook misselijkmakend duur.

[quote="amondi schreef:
Dus nou niemand meer zeggen dat een helm veiliger is( want dat is hij natuurlijk) maar het gaat heel gewoon over een principekwestie waarbij de KNHS de verkeerde argumenten aanvoert om hun standpunt te verdedigen. En dat is niet goed..

Tja, de argumenten van de KNHS zijn misschien niet overtuigend of zelfs niet correct; ik blijf het met hun standpunt eens zijn.

Geef die hoed maar de status van de dressuurrok, imo niets mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:05

Het standpunt van de KNHS is alleen maar dat men tot en met de M2 met cap moet rijden.

Het hele probleem is opgelost als men de ruiters gewoon zelf laat kiezen. Zodra men op wedstrijd ziet dat de caps in de meerderheid zijn, dan zal men steeds vaker gaan kiezen voor de cap in plaats van de hoed, dat gaat vanzelf.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:11

ik zit toch regelmatig het B en L te jureren, maar zie eigenlijk in brabant/zuid holland/zeeland zelden tot nooit een hoedje, het oude standpunt hoed in de Z. zit er volgens mij nog bij vele in.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:12

Kitty schreef:
Hmm... op een soortgelijke manier zou ik het ook wel op de website willen hebben staan, Amondi.
Alleen op een website moet de tekst wat minder fel bekritiserend richting KNHS, lijkt mij.

Pas het maar aan hoor, ben ik ook eens gepubliceerd. Op naar de ADO literatuurprijs!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:15

Aimee schreef:
Tja, de argumenten van de KNHS zijn misschien niet overtuigend of zelfs niet correct; ik blijf het met hun standpunt eens zijn.

Geef die hoed maar de status van de dressuurrok, imo niets mis mee.

Je bent het met het standpunt eens, dus je staat veiligheid en beperking van aansprakelijkheid voor, maar je wijkt af van het standpunt op het moment dat er een dressuurrok gedragen wordt?

Krom, en niet te verdedigen. Althans niet met de argumenten zoals ze tot nu toe door de KNHS zijn aangedragen.

Als er nou maar gewoon een goed verhaal met een duidelijke -discipline overschrijdend!!- beleidslijn achter zat, was het allemaal wat makkelijker te accepteren.

Nu word je maar geacht alles voor zoete koek te slikken en op het moment dat je dat niet doet, word je al snel voor 'naïeve dressuurmiep' uitgemaakt. Waarom? Omdat je waarde hecht aan een bepaald soort hoofddeksel? Omdat je nog meer waarde hecht aan goed onderbouwde beslissingen?

Jammer, echt jammer. Het lijkt mij dat er al veel is besproken in diverse topics en de voors en tegens zijn uitgespit. Zullen we elkaar dan nu maar gewoon in elkaars waarde laten en die mensen die graag de keuze tussen hoed en helm willen hebben hun actie laten voeren? De mensen die graag alleen maar een helm willen dragen, even zo goed in hun waarde laten?

... En die mensen die het begrip voor deze actie niet kunnen opbrengen.. ach. Zie ook maar, ik maak me er niet meer druk om.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:37

yokie schreef:
Je bent het met het standpunt eens, dus je staat veiligheid en beperking van aansprakelijkheid voor, maar je wijkt af van het standpunt op het moment dat er een dressuurrok gedragen wordt?

Krom, en niet te verdedigen. Althans niet met de argumenten zoals ze tot nu toe door de KNHS zijn aangedragen.

Ik geef toch ook aan dat de argumenten van de KNHS wellicht niet helemaal terecht zijn en dat die niet rechtvaardigen dat de hoed de rok-status krijgt.
Dat laatste is namelijk mijn mening, niet een feit en al helemaal niet zoals de knhs het nu gaat uitvoeren.
Het gaat me er dan ook niet om dat ik dat standpunt kan verdedigen, dat hoeft namelijk niet want het is mijn mening.
Mijn mening is dat iedereen verplicht zou moeten zijn een helm te dragen op het losrijterrein en de hoed krijgt de rok-status, wat inhoudt dat men vanaf de LT ervoor mag kiezen om voor het betreden van de ring een hoedje op te zetten.
Dat de knhs het anders invoert, of in etappes, tja... dat is hun pakkie an.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:47

in de paardenwereld zijn complimentjes naar elkaar uit den boze, niemand gunt elkaar een blik waardig, niemand zou eens zeggen; jeetje wat heb je een leuk paard, of goh wat mooi zo'n hoedje in de Z, nee men gunt elkaar geen blik waardig, afkeuring, afgunst en jaloezie proef je in diverse topics.

daarom verbaast het mij keer op keer dat de groep mensen die mij enerzijds als naiive dressuurmiep bestempelen, zich anderzijds blijkbaar wel druk maken over mijn hersenpan, wat een zorgzaamheid opeens, wat aardig dat iemand zich zo inzet voor mijn veiligheid, wat fantastisch allemaal.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:01

WWWiske schreef:
daarom verbaast het mij keer op keer dat de groep mensen die mij enerzijds als naiive dressuurmiep bestempelen, zich anderzijds blijkbaar wel druk maken over mijn hersenpan, wat een zorgzaamheid opeens, wat aardig dat iemand zich zo inzet voor mijn veiligheid, wat fantastisch allemaal.

Lief hè... Haha!

Misschien ben ik wel diegene die aan de kant staat en nog wel eens tegen iemand zegt; "goh, wat heb jij een leuk paard." en het nog meen ook!
(en dat is geen leugen, heb ik zelfs in Aerdenhout een keer gedaan toen een jong grietje totaal ongecontroleerd over het terrein heen denderde en in tranen was omdat ze niets met haar paard kon beginnen, maar ze had écht een gaaf paard)

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:07

je gaat anders door het oog van de naald met je opmerkingen in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:58

WWWiske schreef:
of goh wat mooi zo'n hoedje in de Z, .

Als iemand een leuk paard heeft dan zeg ik dat gelijk. Als iemand een mooie GPAhelm heeft zeg ik dat ook. En als iemand een mooi hoedje heeft zeg ik het ook.

Alleen als ik het hoedje niet mooi vind dan zeg ik het ook Haha! Alleen gaat het niet hier of je wel of niet een hoedje mooi vind............

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:48

Pipo schreef:
Als iemand een leuk paard heeft dan zeg ik dat gelijk. Als iemand een mooie GPAhelm heeft zeg ik dat ook. En als iemand een mooi hoedje heeft zeg ik het ook.

Alleen als ik het hoedje niet mooi vind dan zeg ik het ook :D Alleen gaat het niet hier of je wel of niet een hoedje mooi vind............

Da's wél link hoor......... Scheve mond
Ooit is daar eens iemand voor doodgeschoten in het Mediapark in Hilversum geloof ik.........

Haha!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:18

Niet zeuren en gewoon je helm opzetten. Het is voor je eigen bestwil. Niet om jullie te pesten. En zo slecht vind ik het niet staan hoor. Het hoort er gewoon een beetje bij. Net als je laarzen en jasje.
*LOL* Je gaat er vast niet slechte door rijden!