Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi"]
Iemand binnen de KNHS stoort zich eraan dat er veel te veel hoeden rondrijden waaronder mensen zitten die geen Z rijden. Dat moet anders, maar hoe breng je dat?
[/quote]
ik vind dit nogal een aanname en gedurft gezegd, mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt?
[quote="amondi schreef:Veel mensen hebben het bizarre ongeluk gezien van Paulien, dat wens je niemand toe. En ja, als ze een cap of helm had gedragen had de ambulance in Hardewijk kunnen blijven staan.
yokie schreef:.. moet je de verenigingsbesturen horen mopperen dan! "Is niet leuk voor het publiek"
CGJ12 schreef:Afgelopen winter heb ik in de M2 en de Z nog handjes mogen schudden bij de prijsuitreiking in de bak, maar dat ga ik in het vervolg niet meer doen.
amondi"]
Dus nou niemand meer zeggen dat een helm veiliger is( want dat is hij natuurlijk) maar het gaat heel gewoon over een principekwestie waarbij de KNHS de verkeerde argumenten aanvoert om hun standpunt te verdedigen. En dat is niet goed..
[/quote]
Dat vind ik een goed aangedragen punt.
[quote="amondi schreef:Punt 2 is dan dat ze in 2006 de status van een hoed willen verhogen naar het niveau van de rok. Dat is weer een andere discussie, heeft ook niets met veiligheid te maken want dan zouden we ook verplicht een bodyprotector moeten dragen en een grand prix ruiter kan nog steeds van zijn paard vallen of een schop krijgen.
Als ze het echt menen van de veiligheid dan moet je niet tot 2006 wachten, maar de Z en hoger per direct verplichten een helm te dragen en dat doen ze niet.
Dus nogmaals een oproep om te tekenen, al is het maar om de KNHS te wijzen op zijn verkeerde standpunt in deze.
CGJ12"]
Ik heb gisteravond nog even een aantal gesprekken gehad met fervente hoedjesdragers en gezamelijk kwamen we tot de conclusie dat degene die een 'l Hiver hoedje draagt wel oppast om na een val met het hoofd de grond te raken...........
Daar zijn die hoedjes namelijk véél te duur voor.
Die dingen werken dus preventief bij een val.
De ruiter-reflex is dan zódanig dat ALLES gebroken mag worden, maar mijn hoedje moet heel blijven..............
[/quote]
Dat geldt dan ook voor ruiters die een Pikeur GPA dragen, die zijn ook misselijkmakend duur.
[quote="amondi schreef:Dus nou niemand meer zeggen dat een helm veiliger is( want dat is hij natuurlijk) maar het gaat heel gewoon over een principekwestie waarbij de KNHS de verkeerde argumenten aanvoert om hun standpunt te verdedigen. En dat is niet goed..
Aimee schreef:Tja, de argumenten van de KNHS zijn misschien niet overtuigend of zelfs niet correct; ik blijf het met hun standpunt eens zijn.
Geef die hoed maar de status van de dressuurrok, imo niets mis mee.
yokie schreef:Je bent het met het standpunt eens, dus je staat veiligheid en beperking van aansprakelijkheid voor, maar je wijkt af van het standpunt op het moment dat er een dressuurrok gedragen wordt?
Krom, en niet te verdedigen. Althans niet met de argumenten zoals ze tot nu toe door de KNHS zijn aangedragen.
WWWiske schreef:daarom verbaast het mij keer op keer dat de groep mensen die mij enerzijds als naiive dressuurmiep bestempelen, zich anderzijds blijkbaar wel druk maken over mijn hersenpan, wat een zorgzaamheid opeens, wat aardig dat iemand zich zo inzet voor mijn veiligheid, wat fantastisch allemaal.
WWWiske schreef:of goh wat mooi zo'n hoedje in de Z, .
Pipo schreef:Als iemand een leuk paard heeft dan zeg ik dat gelijk. Als iemand een mooie GPAhelm heeft zeg ik dat ook. En als iemand een mooi hoedje heeft zeg ik het ook.
Alleen als ik het hoedje niet mooi vind dan zeg ik het ook :D Alleen gaat het niet hier of je wel of niet een hoedje mooi vind............